Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nenähengittämisen tärkeys

Vierailija
17.03.2019 |

Lapsen kasvojen ja luuston kehityksen kannalta oikealla hengitystavalla on merkitystä

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut mewing käytössä neljä kuukautta ja yläleuan purenta levinnyt 1 millimetriä. Olen opetellut pitämään kielen levittyneenä kitalakeen ja laitan pätkän kinesioteippiä yöksi suun eteen. Pientä muutosta on pitänyt tehdä, esim. leukaan tuli rumia juonteita, ja harjoittelin pitämään alaleuan rentona samalla kun pidän kieltä kitalaessa. Leuan jännittäminen sopinee niille, jotka tavoittelevat jykevää leukaa. Itselläni leuka on naiseksi ihan riittävän jykevä.

Miksi sitten aloitin mewing'in? Minulla on muutama vuosi sitten korjattu avopurenta, joka käsittääkseni aiheutui kulmahampaiden takana olevien kahden hampaan ristipurennasta. Huomasin että yläleuan purenta oli kapeutunut, ei takaisin ristipurentaan, mutta ihana leveä jenkkihymy oli kadonnut. Ajatuksena mewing kuulosti järkeenkäyvältä, ja uskonkin että aikuisena tullut avopurentani oli seurausta altistukselle pölyisestä työstä ja lemmikeistä, ja näistä johtuen nenän tukkoisuudesta ja suuhengityksestä.

Teipin pitäminen öisin tuntui aluksi todella epämiellyttävältä eikä hengitys tuntunut kulkevan. Muutaman päivän kuluttua sujui paremmin ja tajusin että hengitysvaikeudet johtuivat suuhengityksen aiheuttamista ongelmista, eli nenä tukossa ja kurkku ärtynyt.

Täällä keskustelussa mainittiin joku bloggari. Kävin googlettamassa kuvia, ja täytyy sanoa että tunnistin suun asennon omakseni ennen oikomishoitoa. Kauniilla mallitytöllä suu auki vakavana poseeraaminen näyttää seksikkäältä, mutta minä kyllä näytin tollolta. Kuvissa tulikin aina hymyiltyä leveästi. Pahimmillaan minun oli todella vaikea saada suljettua suuta huulia kiinni puristamallakaan...piti oikein todella ponnistella. Ja hyttyset lensi suuhun ulkoillessa.

Kiinnostaisi kuulla onko muut kokeilleet mewing'iä? Ja onko ollut vaikutusta?

Vierailija
102/106 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai että luusto kasvaa ja muuttuu., nyt on foliohatut vauhdissa.Hoitamattomat hampaat voi saada aikaan että purenta menee vähä vinksalleen,mutta ei siinäkään luut kasva.

muistakaa mitata ferritiini kans

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vai että luusto kasvaa ja muuttuu., nyt on foliohatut vauhdissa.Hoitamattomat hampaat voi saada aikaan että purenta menee vähä vinksalleen,mutta ei siinäkään luut kasva.

muistakaa mitata ferritiini kans

Tottakai lapsen luusto kasvaa ja muuttuu.

Vierailija
104/106 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä aikuisillakin leuka muuttuu ja rypyt lähtee + peräpukamatkin tipahtaa kun hengittää kärsän kautti.

Varmaan taas Heidi klum mainostanut ?

Vierailija
105/106 |
13.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, en kyllä väittänyt että luusto kasvaa, mutta kyllä purenta voi muuttua aikuisellakin...joko oikomishoidon kautta tai esim. viisaudenhampaiden työntyessä esille... ja se voi vaikuttaa kasvojen luustoon.  Alaleuka voi työntyä eteen tai taaksepäin, samoin yläleuka.

Minulla on aikoinaan oikomishoidossa levitetty yläleuan hampaita etäämmälle, eli siinä samalla kitalaki on levinnyt sentin verran.  Ja hampaat eivät irronneet ikenistä, mikä olisi varmaan tapahtunut, jos luu ei liiku mihinkään.

Leuan jykevöintymisellä tarkoitin samaa ilmiötä kuin purkan syönnissä, kyllä leukapielet tulee hyvin esille kun riittävällä voimalla pureskelee purkkaa. Ja lihaksia käytetään myös kielen pitämisessä kitalaessa.

Vierailija
106/106 |
05.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun olin jotain 7v ja muutettiin asuntoon kun olin siinä omassa huoneessa niin mun ihoa alkoi kutittaa ja nenä oli tukossa taisin yöllä hengittää suun kautta aina kun heräsin aamulla niin mun kurkkuun sattu, suu oli kuiva ja oli limaa mut en tajunnut et hengitin suun kautta

Ja joo tää että suuhengittäminen vaikuttaa ulkonäköön on totta

Lapsena mulla todettiin että mun hampaat ei mahdu suuhun ja oli ylipurenta mikä johtui suuhengittämisestä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän