Kuinka Tinder oikeasti toimii!
Otinpa ihan selvää, kyllästyttyäni kantapään kautta oppimiseen.
Tinder toimii siten että uusille käyttäjille lasketaan ELO-luku, joka on sama termi kuin shakkipelissä vahvuusluku. Se määrittyy sillä perusteella missä suhteessa sinua swaipataan oikealle ja kuinka saat viestejä. Siksi näet alussa paljon profiileja ja sinun profiilisi näytetään monille. Kun luku on laskettu, Tinder pyrkii yhdistämään "samalla tasolla" olevia ja nyt huomaatkin näkeväsi aina ne samat profiilit.
Pysytkö kärryillä?
Asiassa onkin semmoinen dilemma että miehiä on palvelussa tuplasti enemmän, ja miehet antavat noin viisi kertaa helpommin tykkäyksiä. Se johtaa siihen että lähes kaikki naiset saavat korkeamman ELO-luvun kuin lähes kaikki miehet. Miehet antavat tykkäyksiä myös naisille joista eivät suuremmin välitä mm. koska näkevät Tinderin pelinä jossa kerätään mahdollisimman paljon matcheja, tai koska ovat valmiita kevytsuhteilemaan lähes kenen kanssa hyvänsä.
Lopputuloksena Tinderissä olevien naisten top 80% näkee vain miesten top 11%. Naiset eivät kuitenkaan näe top 11% miehiä "huippuina", koska naiset harvemmin kiinnostuvat vain kuvien perusteella ja tutkitusti pitävät n. 80% miesten profiileista keskimääräistä epäviehättävämpinä. Miehistä valtaosa siis tykkäilee naisista jotka eivät edes näe heidän profiilejaan. Naisten bottom 20% sen sijaan näkee loput miehet.
Koska miesten top 11%:lle ei ole aikaa 80% naisista, palvelu näyttäytyy miehille paikkana jossa kiinnostusta saa vain olemalla huippu, ja naiselle paikkana jossa miesten taso on korkeampi kuin nettitreffeillä, mutta miehet feidaavat ja ghoustaavat minkä kerkiävät siinä vaiheessa kun tulee puhe vakiintumisesta.
Makes sense?
(yllä oleva perustuu tutkimuksiin joita kävin lukemassa paristakin lähteestä)
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderin algoritmissa on paljon muitakin ominaisuuksia kuin tuo ap:n mainitsema, joka laskee käyttäjän saamat tykkäykset. Mm. sillä on merkitystä, minkä tasoisilta profiileilta ne tykkäykset ovat tulleet. Ja jos joku tykkää kaikista, hänen ELO-lukunsa laskee, koska algoritmi tulkitsee hänet epätoivoiseksi (tai ei-tosissaan olevaksi tai sekä että). Tässä vain muutama asia, paljon sellaistakin on mitä yhtiö ei ole kertonut julkisesti. Mm. käytyjen keskustelujen laatua mitataan erilaisilla tavoilla, ja sekin vaikuttaa tuohon ELO-lukuun.
Kyselyyn vastasin olevani nainen, ja että ap:n selostus ei tuntunut minulle tutulta. Tapasin Tinderistä paljon miehiä, joista vain yksi oli selkeästi pelkän seksin perässä ja yksi muuten vain kaheli. Kaikki muut olivat hyviä, mukavia ja tosissaan olevia, kiinnostavia, sitoutumishaluisia miehiä, joiden kanssa oli ilo käydä treffeillä. Lopulta tuli vastaan myös nykyinen mieheni, elämäni rakkaus. Siispä ainakin minun kohdallani algoritmi etsi ja löysi juuri sitä mitä etsinkin.
Toimin Tinderissä seuraavasti: Matchasin erittäin valikoivasti, ainoastaan niiden miesten kanssa joilla oli kiinnostava ja älykkäästi laadittu profiiliteksti. En yleensä aloittanut keskustelua itse, mikä karsi puolet matcheista pois, koska vain puolet aloitti keskustelun minun kanssani. Kun keskustelu oli alkanut, panostin siihen täysillä ja monesta keskustelusta tulikin todella hauskoja ja viihdyttäviä. Useampi mies vielä erikseen kehui keskustelutaitojani. Treffeille päädyin kaikkien niiden kanssa, joiden kanssa keskustelin, poisluettuna pari jotka olivat maantieteellisesti liian kaukana, ja tuo yksi jonka tulkitsin haluavan vain seksiä.
En muuten yllättyisi, jos silläkin olisi merkitystä ELO-lukuun, kuinka suuri osa keskusteluista johtaa tapaamiseen ja kuinka suurelta osin henkilö keskustelee vain ns. lämpimikseen. Tämähän on aika helppo algoritmin avulla mitata, kun tapaamisesta sovitaan yleensä aika ennustettavalla tavalla.
Kuvittelisin, että Tinderille on hyväksi jos mahdollisimman moni mies löytää sieltä tosissaan olevan naisen, joka lähtee myös tapaamiseen eikä vain kalastele matcheja ja keskusteluja vaikkapa imartelua saadakseen. Tällaiset miehet ovat tyytyväisempiä Tinderiin ja puhuvat siitä myönteisesti muille, jolloin Tinder saa lisää käyttäjiä. Siksi tosissaan oleminen, treffeille lähteminen ja aktiivisuus keskustelussa uskoakseni johtavat parempaan ELO-lukuun naisella.
t. 15
Mitenkäs tämä sitten toimii niillä, jotka vaihtavat puhelinnumerot ja sopivat tapaamisen whatsappissa? Minä en ole tainnut sopia kuin yhden kerran tapaamisen tinderissä ja olen kuitenkin käynyt treffeillä kymmenen miehen kanssa. Lasketaanko puhelinnumeron vaihto sitten treffeiksi?
Tämä on tietysti täyttä spekulaatiota, mutta kyllähän se kohtalaisen vahva signaali on siitä, että treffeille aiotaan lähteä. Tinder ei pysty sataprosenttisesti todentamaan sitä, onko treffeillä oikeasti käyty silloinkaan kun niistä on sovittu (toinenhan voi tehdä oharit), tai miten treffit ovat sujuneet. Mutta kuitenkin keskustelu jossa numerot on vaihdettu tai treffit sovittu, on aiheellista luokitella paljon "onnistuneemmaksi" kuin sellainen keskustelu jossa näin ei ole tapahtunut. Algoritmi varmaan pisteyttää keskusteluja niin, että onnistuneemmasta tulee korkeammat pisteet kuin vaikka seuraavasta keskustelusta:
- Hei
- Moi
- Lähetkö panee?
(matchin poisto)
Olen kuullut, että tuollainen ylläolevan tyylinen keskustelu on valitettavan yleinen, vaikka omalle kohdalle niitä ei sattunut ollenkaan. Luultavasti algoritmi tunnistaa tuon keskustelutyypin ja antaa panoehdotuksen esittäneelle huonot pisteet (ja toiselle osapuolelle neutraalin lukeman, koska hänellä ei ollut osuutta keskustelun sujumiseen huonosti).
t. Sama
No juu, ehkä näin, mutta kyllä aika heikolla pohjalla tehdään arviointia, jos puhelinnumeron vaihtaminen lasketaan onnistumiseksi. Minä olen antanut puhelinnumeron monellekin lyhyen keskustelun jälkeen ja sitten keskustelu helposti äkkiä lopahtaa tai ei ainakaan treffeille päädytä. Sitten vielä jotkut löytävät mätsin ig:sta tai fb:sta eikä tinder voi tätä tietää mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi minä sitten näen kaikkea mahdollista amispersuista, ennen aikojaan ukkoutuneista, seksinhakuprofiileista, taviksista miesmalleihin? Tosi erilaisia profiileja tulee vastaan. En todellakaan ole mikään superkaunotar jolle kaikki olisivat laittaneet sydäntä, enemmänkin aika tavallisen näköinen. Ja olen tavannut tinderin kautta sekä tosi mukavia miehiä että pari sekopäätä, ja myös kirjoittamisen perusteella on jotkut paljastuneet sekopäiksi enkä ole siksi tavannut lainkaan.
Siksi koska osa niistä on uusia profiileita jotka näytetään monille jotta Tinder pystyisi selvittämään oikean kohderyhmän.
Tuo Tinderin tiedote oli muuten melkoista komediaa. Tinder on vuosikausia kieltänyt "ELO-luvun" olemassaolon, nyt sitten kerrotaankin että se on kuopattu (eihän sitä pitänyt olla olemassa?) ja rivien välistä että tykkäyksien/ei-tykkäyksien avulla profiileja rankataan vieläkin.
Ja totta kai niin tehdään. Lapsikin tietää että suosituilla on tapana pariutua keskenään, jne.
Niin suosituilla on tapana pariutua keskenään. Miksi sovelluksen pitäisi kalkuloida, keiden tulisi pariutua?
Jos ne uudet profiilit joka tapauksessa näytetään monille, mitä tämä algoritmi siis tekee? Se huonompi profiili näytetään uutena myös paremmille profiileille ja huonommalle profiilille näytetään uutena myös niitä parempia profiileja. Koko ajanhan sinne syntyy uusia profiileja. Se, että mätsitahti välillä hiljenee ja nopeutuu ei kerro minusta oikein mistään muusta kuin siitä, että uusia profiileja näytetään useammalle ja uudet profiilit myös tiuhempaan yleensä tykkäilevät. Ei tämän selittämiseen mitään tasoluokituksia tarvita.
Itse olen siis edelleen se, joka asuu metsässä ja jolle tuli usein se "lähialueilla ei ole enää uusia profiileja". Jos tämä elo-logiikka olisi totta, miksi se sitten näytti minulle porukkaa laidasta laitaan ja mätsejä syntyi tiuhaan tahtiin, kun menin jonnekin suureen kaupunkiin. Oman selitykseni mukaan, koska olin uusi sillä alueella ja minä ilmestyin sinne näkyviin sen kaupungin käyttäjille. Mutta tämän logiikan mukaan minulle olisi näissä kaupungeissakin pitänyt näkyä vain huonoja profiileja, koska mätsitahtini oli viime aikoina laskenut elo-arvosanani lähelle nollaa.
Matchien määrää ei olisi mitään järkeä mitata absoluuttisesti. Jos asut paikassa, jossa on esim. vain kolme Tinder-käyttäjää siitä sukupuolesta josta olet kiinnostunut, ja nämä kaikki antavat sinulle matchin, niin tämä vaikuttaa myönteisesti ELO-lukuun, koska sinusta tykkäsi 100% käyttäjistä, vaikka absoluuttinen matchien määrä olikin vain kolme kpl. Tosin jos nämä käyttäjät ovat itse tasoltaan heikkoja, niin myönteinen vaikutus ELO-lukuusi ei ehkä ole yhtä suuri kuin jos he olisivat olleet Brad Pitt, Ashton Kutcher ja Bruce Willis.
Algoritmi on todennäköisesti niin monimutkainen, ettei edes siihen oikeasti perehtynyt ihminen pystyisi lyhyesti selittämään kaikkia sen sisältämiä muuttujia. Itse siis en ole perehtynyt, mietin vain maalaisjärjellä mitä ominaisuuksia laittaisin siihen jos minun pitäisi se suunnitella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderin algoritmissa on paljon muitakin ominaisuuksia kuin tuo ap:n mainitsema, joka laskee käyttäjän saamat tykkäykset. Mm. sillä on merkitystä, minkä tasoisilta profiileilta ne tykkäykset ovat tulleet. Ja jos joku tykkää kaikista, hänen ELO-lukunsa laskee, koska algoritmi tulkitsee hänet epätoivoiseksi (tai ei-tosissaan olevaksi tai sekä että). Tässä vain muutama asia, paljon sellaistakin on mitä yhtiö ei ole kertonut julkisesti. Mm. käytyjen keskustelujen laatua mitataan erilaisilla tavoilla, ja sekin vaikuttaa tuohon ELO-lukuun.
Kyselyyn vastasin olevani nainen, ja että ap:n selostus ei tuntunut minulle tutulta. Tapasin Tinderistä paljon miehiä, joista vain yksi oli selkeästi pelkän seksin perässä ja yksi muuten vain kaheli. Kaikki muut olivat hyviä, mukavia ja tosissaan olevia, kiinnostavia, sitoutumishaluisia miehiä, joiden kanssa oli ilo käydä treffeillä. Lopulta tuli vastaan myös nykyinen mieheni, elämäni rakkaus. Siispä ainakin minun kohdallani algoritmi etsi ja löysi juuri sitä mitä etsinkin.
Toimin Tinderissä seuraavasti: Matchasin erittäin valikoivasti, ainoastaan niiden miesten kanssa joilla oli kiinnostava ja älykkäästi laadittu profiiliteksti. En yleensä aloittanut keskustelua itse, mikä karsi puolet matcheista pois, koska vain puolet aloitti keskustelun minun kanssani. Kun keskustelu oli alkanut, panostin siihen täysillä ja monesta keskustelusta tulikin todella hauskoja ja viihdyttäviä. Useampi mies vielä erikseen kehui keskustelutaitojani. Treffeille päädyin kaikkien niiden kanssa, joiden kanssa keskustelin, poisluettuna pari jotka olivat maantieteellisesti liian kaukana, ja tuo yksi jonka tulkitsin haluavan vain seksiä.
En muuten yllättyisi, jos silläkin olisi merkitystä ELO-lukuun, kuinka suuri osa keskusteluista johtaa tapaamiseen ja kuinka suurelta osin henkilö keskustelee vain ns. lämpimikseen. Tämähän on aika helppo algoritmin avulla mitata, kun tapaamisesta sovitaan yleensä aika ennustettavalla tavalla.
Kuvittelisin, että Tinderille on hyväksi jos mahdollisimman moni mies löytää sieltä tosissaan olevan naisen, joka lähtee myös tapaamiseen eikä vain kalastele matcheja ja keskusteluja vaikkapa imartelua saadakseen. Tällaiset miehet ovat tyytyväisempiä Tinderiin ja puhuvat siitä myönteisesti muille, jolloin Tinder saa lisää käyttäjiä. Siksi tosissaan oleminen, treffeille lähteminen ja aktiivisuus keskustelussa uskoakseni johtavat parempaan ELO-lukuun naisella.
t. 15
Mitenkäs tämä sitten toimii niillä, jotka vaihtavat puhelinnumerot ja sopivat tapaamisen whatsappissa? Minä en ole tainnut sopia kuin yhden kerran tapaamisen tinderissä ja olen kuitenkin käynyt treffeillä kymmenen miehen kanssa. Lasketaanko puhelinnumeron vaihto sitten treffeiksi?
Tämä on tietysti täyttä spekulaatiota, mutta kyllähän se kohtalaisen vahva signaali on siitä, että treffeille aiotaan lähteä. Tinder ei pysty sataprosenttisesti todentamaan sitä, onko treffeillä oikeasti käyty silloinkaan kun niistä on sovittu (toinenhan voi tehdä oharit), tai miten treffit ovat sujuneet. Mutta kuitenkin keskustelu jossa numerot on vaihdettu tai treffit sovittu, on aiheellista luokitella paljon "onnistuneemmaksi" kuin sellainen keskustelu jossa näin ei ole tapahtunut. Algoritmi varmaan pisteyttää keskusteluja niin, että onnistuneemmasta tulee korkeammat pisteet kuin vaikka seuraavasta keskustelusta:
- Hei
- Moi
- Lähetkö panee?
(matchin poisto)
Olen kuullut, että tuollainen ylläolevan tyylinen keskustelu on valitettavan yleinen, vaikka omalle kohdalle niitä ei sattunut ollenkaan. Luultavasti algoritmi tunnistaa tuon keskustelutyypin ja antaa panoehdotuksen esittäneelle huonot pisteet (ja toiselle osapuolelle neutraalin lukeman, koska hänellä ei ollut osuutta keskustelun sujumiseen huonosti).
t. Sama
No juu, ehkä näin, mutta kyllä aika heikolla pohjalla tehdään arviointia, jos puhelinnumeron vaihtaminen lasketaan onnistumiseksi. Minä olen antanut puhelinnumeron monellekin lyhyen keskustelun jälkeen ja sitten keskustelu helposti äkkiä lopahtaa tai ei ainakaan treffeille päädytä. Sitten vielä jotkut löytävät mätsin ig:sta tai fb:sta eikä tinder voi tätä tietää mistään.
Asiat ovat suhteellisia. Kyllä puhelinnumeroiden vaihto on esim. paljon suurempi onnistuminen kuin tuo edellä kuvattu keskustelu. Sitten taas sellainen keskustelu, jossa on vaihdeltu verbaalisesti monipuolisia viestejä nopeassa tahdissa pitkähkön ajan, käytetty paljon myönteistä terminologiaa ja kehuttu keskustelukumppania useasti ja molemminpuolisesti, ja lopuksi sovittu tapaaminen ja mahdollisesti vielä hehkutettu sitä etukäteen myönteiseen sävyyn, on vielä suurempi onnistuminen kuin pelkkä puhelinnumeroiden vaihto. Mahdollisuudet ovat rajattomat, koska algoritmi voi pisteyttää asioita esim. välillä miinus sadasta plus sataan, ei ainoastaan akselilla epäonnistuminen/onnistuminen.
Kun tätä dataa tulee suurempi määrä, sen pohjalta pystyy kyllä arvioimaan kuka on viihdyttävämpi keskustelija kuin joku toinen. Yksittäistapaus ei siis koskaan ratkaise kaikkea. Tinderin kaikkiin käyttäjätietoihin käsiksi pääsevät ihmiset, jotka sitä algoritmia suunnittelevat, pystyvät paljon sinua tai minua paremmin arvioimaan, mistä erilaisista asioista kannattaa antaa lisäpisteitä ja kuinka paljon, ja mitkä jutut taas kannattaa merkata miinuspisteiden arvoisiksi.
Ei pidä paikkaansa.
Ap:n teorian mukaan olisin siinä alimmassa 20%, mutta se ei pidä oman arvion eikä matchien määrän perusteella mitenkään paikkaansa.
Olen hyväkroppainen, pitkätukkainen blondi. Kuvat erinomaisia ja profiiliteksti hauska. Tällä tietysti saikin erittäin paljon matcheja.
Matchien runsaudesta huolimatta hyvätasoisia miehiä (siis pelkkä ulkonäkö ei mitenkään riitä hyvään tasoon, vaaditaan myös paljon muuta) oli vähän. Iso osa vastaan tulevista profiileista meni suoraan vasemmalle, koska miehet olivat elämämkoululaisia ja ikävästi sanottuna rumia. Eivät siis taviksia, vaan rumia. Näkemieni miesten profiilien taso oli hyvin huono.
Kenties menin vikaan siinä, että tasosta huolimatta olin hyvin salliva oikealle swaippausten kanssa. Laitoin oikealle vaikka kuvat olivat huonot, kuvia oli vain yksi tai profiiliteksti puuttui. Oletan, että suurin osa naisista on nirsompia. Itse ajattelin, että oikean ulkonäön näkee vasta livenä ja esimerkiksi miehen pituuden takia on turha rajata ketään pois.
No, löysin tinderistä kaikinpuolin hyvän ja hyvännäköisen miehen, ja tuskin tulee enää koskaan tarvetta palata sinne. Mutta jos tulee, niin on hyvä tietää, että pitää olla nirsompi. Jos ap:n teoria toimii, annoin Tinderille liian epätoivoisen kuvan.
Miesten etu tämä ei missään nimessä ole, mutta ilmeisesti sovellus kannustaa naisia olemaan nirso.
Tässä mielenkiintoinen testi.
Mies pukeutuu naiseksi, räppää kuvat ja tekee profiilin tinderiin.
Lopputulos? Päivässä enemmän matcheja ja viestejä kuin vuosien aikana miehenä. Toki osa viesteistä seksiehdotuksia, mikä kertoo siitä kuinka paljon helpompaa seksin saaminen on naiselle. Riittää kun on...niin, ei tarvitse edes oikeasti olla nainen :D
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa.
Ap:n teorian mukaan olisin siinä alimmassa 20%, mutta se ei pidä oman arvion eikä matchien määrän perusteella mitenkään paikkaansa.
Olen hyväkroppainen, pitkätukkainen blondi. Kuvat erinomaisia ja profiiliteksti hauska. Tällä tietysti saikin erittäin paljon matcheja.
Matchien runsaudesta huolimatta hyvätasoisia miehiä (siis pelkkä ulkonäkö ei mitenkään riitä hyvään tasoon, vaaditaan myös paljon muuta) oli vähän. Iso osa vastaan tulevista profiileista meni suoraan vasemmalle, koska miehet olivat elämämkoululaisia ja ikävästi sanottuna rumia. Eivät siis taviksia, vaan rumia. Näkemieni miesten profiilien taso oli hyvin huono.
Kenties menin vikaan siinä, että tasosta huolimatta olin hyvin salliva oikealle swaippausten kanssa. Laitoin oikealle vaikka kuvat olivat huonot, kuvia oli vain yksi tai profiiliteksti puuttui. Oletan, että suurin osa naisista on nirsompia. Itse ajattelin, että oikean ulkonäön näkee vasta livenä ja esimerkiksi miehen pituuden takia on turha rajata ketään pois.
No, löysin tinderistä kaikinpuolin hyvän ja hyvännäköisen miehen, ja tuskin tulee enää koskaan tarvetta palata sinne. Mutta jos tulee, niin on hyvä tietää, että pitää olla nirsompi. Jos ap:n teoria toimii, annoin Tinderille liian epätoivoisen kuvan.
Miesten etu tämä ei missään nimessä ole, mutta ilmeisesti sovellus kannustaa naisia olemaan nirso.
Johan se selitettiin että naisten silmissä 80% miehistä on keskitasoa huonompia ja <1% laadukkaita.
Tietenkin jos naiselta kysytään, miesten taso on heikko.
Kyllä minä löysin ihan puolison. Mielestäni on paljon tasokkaampi kuin minä.
Kun seksiä en hakenut niin ei sellaisia treffejä edes tullut vastaan. Selvästi vain seksin perässä olevat karsin jo parin viestin jälkeen.
Jos olisi korkeakoulutettuna ja normi siistinä ihmisenä pitänyt valita vain tupakoivista hampaattomista amistyypeistä, olisin valinnut kissan.
Minusta vastaukset tukevat ap:n teoriaa.
Jokainen keissi jossa nainen löysi kumppanin Tinderistä, oli sellainen jossa mies oli erittäin komea.
Eli Tinderissä vain erittäin komealla miehellä on mitään toivoa. Erittäin komea mies voi sitten valkata keneltä haluaa parisuhteen ja keneltä vain seksiä.
Ne naiset joita onnisti, vastaavat tähän ketjuun.
Ne joita ei onnistanut, löytyvät lukuisista palstan ketjuista tyyliin "tapasin ihanan miehen Tinderissä, mutta onko mies tosissaan kanssani?".
Vierailija kirjoitti:
Jokainen keissi jossa nainen löysi kumppanin Tinderistä, oli sellainen jossa mies oli erittäin komea.
Eli Tinderissä vain erittäin komealla miehellä on mitään toivoa. Erittäin komea mies voi sitten valkata keneltä haluaa parisuhteen ja keneltä vain seksiä.
Ne joita ei onnistanut, löytyvät lukuisista palstan ketjuista tyyliin "tapasin ihanan miehen Tinderissä, mutta onko mies tosissaan kanssani?".
Kuulet vain mitä haluat kuulla. Kuka sanoi mitään erittäin komeasta.
Vierailija kirjoitti:
En nyt vieläkään ymmärrä, miten se elo-kerroin toimii noissa paikanvaihdoksissa. Tein tuonne pitkän rautalankakysymyksen aiheeseen liittyen ja sain siihen alapeukut mutten yhtään vastausta. Tämä ei ainakaan tue teoriaa millään tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Tässä mielenkiintoinen testi.
Mies pukeutuu naiseksi, räppää kuvat ja tekee profiilin tinderiin.
Lopputulos? Päivässä enemmän matcheja ja viestejä kuin vuosien aikana miehenä. Toki osa viesteistä seksiehdotuksia, mikä kertoo siitä kuinka paljon helpompaa seksin saaminen on naiselle. Riittää kun on...niin, ei tarvitse edes oikeasti olla nainen :D
.
Niin, kertoo sen, että miehet panevat kaikkea mikä liikkuu. Kenelle tämä tuli yllätyksenä?
Minä löysin nykyisen emännän yhtäaikaa suomikaksneloselta ja Tinderistä, ensin mainitussa alettiin jutella ja sitten yhtäkkiä tuli mätsi myös Tinderissä kun kävin viimeisimmän tarjonnan läpi.
Enää ei tarvitse onneksi siellä kahlata, mutta minua ärsytti eniten se, että joka päivä tuli samoja profiileja vastaan uudestaan ja uudestaan. En tiedä käyttivätkö nuokin naiset sitten jotain kikkaa, että pääsivät ruudulleni jatkuvasti uudestaan, mutta kyllä sen pitäisi niin olla että kun on kerran jonkun profiilin hylännyt, niin se ei tule enää uudestaan eteen vaikka mikä olisi. Mieluummin vaikka tyhjää kuin turhaa pyyhkimistä.
Mutta on kyllä melkoisia algoritmeja noissa, onkohan niistä oikeasti loppupeleissä mitään hyötyä ainakaan pariutumisen kannalta, eikö ihan mutkaton kysyntä ja tarjonta olisi kaikkein toimivinta? Ehkä ei heidän tienestiensä kannalta sitten. Sitä helposti unohtaa, että kyse on liiketoiminnasta, eikä yleishyödyllisestä palvelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kai kuulun naisten bottom 20%:iin, koska vastaan tulee myös (anteeksi rouhea ilmaisu) todella karseita miehiä siellä, jotka eivät satavarmasti ole miesten top 11%:ssa. Mut myös lekureita, tutkijoita ja julkkiksia? Ja goldilla näkee, et musta tykänneiden tasot vaihtelee kyllä huimasti lähi-itäläisistä ja elämämkoululaisista valtakunnantason poliitikkoon ja tv:stä tuttuihin asiantuntijoihin. Eli mihin prossaryhmään kuulun?
Mulla vastaavanlaista kokemusta.
N51Tuohan on ihan tavallista.
Miehillä on tikapuumallinsa. On vaimomatsku, FWB-matsku, irtopanomatsku, hätäpanomatsku, matchienkeräilymatsku, jne. Mitä "tasokkaampi" mies sinuun verrattuna, sitä suurempi todennäköisyys on että olet tikapuiden alemmilla askelmilla.
Nyt tuli kyllä hyvä kiteytys. Suht seksuaalisesti aktiivisena miehenä voin sanoa että juuri näin homma menee.
Ja samalla tavalla joka askelmalle ylöspäin on aina vähemmän ehdokkaita.
Mutta, naisilla, ainakin seksuaalisesti aktiivisilla on hyvin samantyyppinen ajatusmalli. Tästä on tullut muutaman kerran juteltua deittien kanssa, yleensä sängyssä hommien jälkeen. Ne on aina hyviä keskusteluja kun kumpikin puhuu objektiivisesti asioista.
Siis tää Tinderi on taas jotain jenkkipropagandaa... EI KIITOS!!!
Pysyköön idiootit sieluttomat siellä, minun paikkoihin ei heillä ole tulemista.
Miten ELO vaikuttaa, kun on nsisena selannut pakan läpi? Olettaisin, että näytti mulle myöskin kaikki tasokkaimmat miehet?
Toki menettää, mutta onnistuneetkin treffit johtavat kuitenkin suhteellisen harvoin parisuhteeseen. Lisäksi aina kun joku löytää kumppanin Tinderistä, Tinder saa myönteistä mainetta tämän henkilön ystävien ja tuttavien keskuudessa. Sinkut eivät ole katoava luonnonvara, joten en usko että Tinderin kannattaisi yrittää ehkäistä parisuhteiden syntymistä vain saadakseen pidettyä käyttäjämääränsä korkeana. Parisuhteen löytyminen on ihan tarpeeksi vaikeaa ilman keinotekoisia esteitäkin.