Kuinka Tinder oikeasti toimii!
Otinpa ihan selvää, kyllästyttyäni kantapään kautta oppimiseen.
Tinder toimii siten että uusille käyttäjille lasketaan ELO-luku, joka on sama termi kuin shakkipelissä vahvuusluku. Se määrittyy sillä perusteella missä suhteessa sinua swaipataan oikealle ja kuinka saat viestejä. Siksi näet alussa paljon profiileja ja sinun profiilisi näytetään monille. Kun luku on laskettu, Tinder pyrkii yhdistämään "samalla tasolla" olevia ja nyt huomaatkin näkeväsi aina ne samat profiilit.
Pysytkö kärryillä?
Asiassa onkin semmoinen dilemma että miehiä on palvelussa tuplasti enemmän, ja miehet antavat noin viisi kertaa helpommin tykkäyksiä. Se johtaa siihen että lähes kaikki naiset saavat korkeamman ELO-luvun kuin lähes kaikki miehet. Miehet antavat tykkäyksiä myös naisille joista eivät suuremmin välitä mm. koska näkevät Tinderin pelinä jossa kerätään mahdollisimman paljon matcheja, tai koska ovat valmiita kevytsuhteilemaan lähes kenen kanssa hyvänsä.
Lopputuloksena Tinderissä olevien naisten top 80% näkee vain miesten top 11%. Naiset eivät kuitenkaan näe top 11% miehiä "huippuina", koska naiset harvemmin kiinnostuvat vain kuvien perusteella ja tutkitusti pitävät n. 80% miesten profiileista keskimääräistä epäviehättävämpinä. Miehistä valtaosa siis tykkäilee naisista jotka eivät edes näe heidän profiilejaan. Naisten bottom 20% sen sijaan näkee loput miehet.
Koska miesten top 11%:lle ei ole aikaa 80% naisista, palvelu näyttäytyy miehille paikkana jossa kiinnostusta saa vain olemalla huippu, ja naiselle paikkana jossa miesten taso on korkeampi kuin nettitreffeillä, mutta miehet feidaavat ja ghoustaavat minkä kerkiävät siinä vaiheessa kun tulee puhe vakiintumisesta.
Makes sense?
(yllä oleva perustuu tutkimuksiin joita kävin lukemassa paristakin lähteestä)
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
En tiedä miten toimii, mutta olen huomannut, että rahattomana on ihan turha yrittää mitään naisten suuntaan Tinderissä. Kun mätsin kanssa tulee keskustelua niin hyvin nopeasti sieltä tulee ne matkailut yms. kalliita harrastuksia.
Itsellä ei ole moisiin mahdollisuuksia vaikka ihan vakitöissä olenkin. Lopetan yleensä keskustelut tässä kohtaa, koska ei mulla ole mitään annettavaa rahatilanteen takia, enkä halua estää muiden harrastelua ja matkailua. Se tulisi kuitenkin ongelmaksi jos jotain seurustelusuhdetta syntyisi. Poistin tästä syystä tinderin ja luovutin koko homman.
Edellinen suhde velkaannutti ja kärsin siitä vielä vuosia. Huoh....
M36
1 - älä tykkää niistä matkustelevista instababeista
2 - miten työssäkäyvälla lapsettomalla aikuisella ei ole muka ollenkaan varaa matkustaa? Jos taas et halua, niin sittenhän syy on mielenkiinnonkohteiden erilaisuus, ei raha.
3 - älä ole niin tossu että velkaannut kun yrität ylläpitää kulisseja.
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi ainakaan täällä maalla, kun jatkuvasti tulee "lähistölläsi ei ole uusia käyttäjiä". Miksi näyttäisi minulle tyhjää, jos profiileja on vielä näyttämättä? Ja tuo, että miehet antavat tykkäyksen melkein kaikille, ei ole mitenkään sovelluksen syy, vaan niiden miesten.
Helsingissä naisena selaa kahdessa päivässä alle 45-vuotiaat miehet läpi ja taso on äärimmäisen heikko. Joukossa on vain ääripäät eli pelimiehet ja todella heikkotasoiset elämänkoululaiset. Normaalit miehet pariutuvat Tinderin ulkopuolella ja he katoavat nopeasti parisuhteisiin jo hyvin nuorena. Aloittajan teoria ei siis päde, kun Tinderin miesten määrä on lopulta niin pieni myös Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mä ostin sen Tinder glodin, koska haluan näkyä vaan miehille joista tykkään. En tiedä mitä tapahtui, mutta näen oikeasti ihan kammottavia miehiä... valehtelematta yksi komea on tullut vastaan, muut ovat sellaisia ylipainoisia ja oikeasti aika hirveitä...
Ennen Goldia tarjonta oli paljon laajempi, mutta komeat miehet hävisivät. Mihin tämä perustuu???
Eikö tuo nyt ole itsestäänselvyys, itsehän sen juuri sanoit:
Ennen profiilisi näkyi kaikille, jolloin sait tykkäyksiä myös miehiltä joista et nyt tykkää. Ts sait enemmän tykkäyksiä = pisteesi oli korkeammat = sinulle näytettiin sen mukaan "parempia" profiileita.
Nyt profiiliasi ei näytetä kuin niille joista itse tykkäät, eli jo alkujaan vähemmälle määrälle. Lisäksi todennäköisesti tykkäät vain keskimääräistä "paremmista" miehistä jotka epätodennäköisemmin tykkäävät takaisin = vähemmän tykkäyksiä = huonommat pisteet = sinulle näytetään "huonompia" profiileita.
Trick: pistä sillä goldilla sijainniksi jokin etelänmaa ja ota tuo piilotus pois käytöstä vaikka pariksi päiväksi. Pisteesi nousee, jonka jälkeet todennäköisesti suomessa taas vähän aikaa näet niitä parempiakin profiileita. Tietty ei ne sen varmemmin sulle takaisin tykkäystä tietenkään anna!
skippaan suosiolla, yms. kaikki fuckboyn näköiset jantterit. .
Osaatko kertoa parilla lauseella, että mistä oikein huomaat ne "fuckboyn" näköiset jantterit?
Vaatetus, itsekehu haisee profiilin välityksellä, hiustyyli ja teksti.. kyllä ne erottuu.
Vielä rautalankaa: Jos minä nyt lataan tinderin ensimmäistä kertaa, sovellus ei tietenkään vielä tiedä, mikä arvosana minulla on. Minä näyn siis profiileille laidasta laitaan ja minulle näkyy profiileja laidasta laitaan. Tähän menee jonkin aikaa, kunnes profiilini ei ole enää kovin uusi. Sitten minulla siis pitäisi olla joku arvosana, jonka mukaan minulle näytetään profiileja.
Mutta sitten, puf, tinder ei enää näytäkään minulle uusia profiileja ollenkaan, koska käyttäjiä ei ole. Jos tämä arvosanateoria nyt pitäisi paikkaansa, minullahan pitäisi nyt olla muodostunut se arvosana tämän alun perusteella. Ja tämän arvon pitäisi kai myös päteä minulla, jos menen uudelle alueelle, jossa on enemmän käyttäjiä. Miten tämä nyt siis menee:
Kysymys 1: kumpi on totta?
a) minulla on se sovelluksen antama arvosana, joka pätee siellä uudella alueella
b) olen uudella alueella uusi käyttäjä, joten arvosanaa ei ole
Tai sitten toinen skenaario, jos pysynkin siellä alkuperäisessä paikassa ja sinne tulee uusia käyttäjiä. Minullehan näytetään joka tapauksessa ne uudet käyttäjät, koska heidän arvosanaansa ei vielä tiedetä ja samasta syystä minun profiilini näytetään myös heille.
Kysymys 2: Mitä tässä tilanteessa siis merkitsee se minun arvosanani?
Jos se arvosana säilyy alueelta toiselle siirryttäessä, miten selittyy se, että uudelle alueelle mennessä niitä profiileja tulee vastaan laidasta laitaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei toimi ainakaan täällä maalla, kun jatkuvasti tulee "lähistölläsi ei ole uusia käyttäjiä". Miksi näyttäisi minulle tyhjää, jos profiileja on vielä näyttämättä? Ja tuo, että miehet antavat tykkäyksen melkein kaikille, ei ole mitenkään sovelluksen syy, vaan niiden miesten.
Helsingissä naisena selaa kahdessa päivässä alle 45-vuotiaat miehet läpi ja taso on äärimmäisen heikko. Joukossa on vain ääripäät eli pelimiehet ja todella heikkotasoiset elämänkoululaiset. Normaalit miehet pariutuvat Tinderin ulkopuolella ja he katoavat nopeasti parisuhteisiin jo hyvin nuorena. Aloittajan teoria ei siis päde, kun Tinderin miesten määrä on lopulta niin pieni myös Helsingissä.
Ko. miehet ovat kadonneet Tinderistä juurikin ap:n kuvaaman tilanteen vuoksi.
Jos et ole komea pelimies, mutta etuinasi ovat sivistyneisyys ja sosiaalisuus, miksi olisit Tinderissä? Tuollainen mies on Tinderissä melko näkymätön, mutta luultavasti pärjää livenä hyvin.
Mikä ihme siinä on, että hyvännäköisyys ja kunnollisuus ei voisi olla samassa paketissa? Ihmettelen vain tuota väitettä, että kunnolliset miehet eivät voi pärjätä tinderissä.
Oman miesystäväni löysin tinderistä ja hän on kyllä ihan kivan näköinen ja myös kunnollinen.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme siinä on, että hyvännäköisyys ja kunnollisuus ei voisi olla samassa paketissa? Ihmettelen vain tuota väitettä, että kunnolliset miehet eivät voi pärjätä tinderissä.
Oman miesystäväni löysin tinderistä ja hän on kyllä ihan kivan näköinen ja myös kunnollinen.
"Ihan kivan näköinen"
Eli tiedät itsekin, ettei miehesi ole oikeasti hyvännäköinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ihan kivan näköinen"
No eikö se sitten tarkoittaisi myös sitä, että ei-hyvännäköisetkin miehet saavat tinderistä parisuhteen. :D
Mutta sen verran oikaisen tuota väärinkäsitystä, että hänen hyvännäköisyytensä on hieman suhteellista, koska hän on eksoottisen näköinen ja monet varmasti hylkäävät hänen profiilinsa sen takia. Eli on oikeasti hyvännäköinen, mutta ulkonäön perusteella luokitellaan epämääräiseksi gigoloksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mä ostin sen Tinder glodin, koska haluan näkyä vaan miehille joista tykkään. En tiedä mitä tapahtui, mutta näen oikeasti ihan kammottavia miehiä... valehtelematta yksi komea on tullut vastaan, muut ovat sellaisia ylipainoisia ja oikeasti aika hirveitä...
Ennen Goldia tarjonta oli paljon laajempi, mutta komeat miehet hävisivät. Mihin tämä perustuu???
Ennen profiilisi näkyi kaikille, jolloin sait tykkäyksiä myös miehiltä joista et nyt tykkää. Ts sait enemmän tykkäyksiä = pisteesi oli korkeammat = sinulle näytettiin sen mukaan "parempia" profiileita.
Nyt profiiliasi ei näytetä kuin niille joista itse tykkäät, eli jo alkujaan vähemmälle määrälle. Lisäksi todennäköisesti tykkäät vain keskimääräistä "paremmista" miehistä jotka epätodennäköisemmin tykkäävät takaisin = vähemmän tykkäyksiä = huonommat pisteet = sinulle näytetään "huonompia" profiileita.
Trick: pistä sillä goldilla sijainniksi jokin etelänmaa ja ota tuo piilotus pois käytöstä vaikka pariksi päiväksi. Pisteesi nousee, jonka jälkeet todennäköisesti suomessa taas vähän aikaa näet niitä parempiakin profiileita. Tietty ei ne sen varmemmin sulle takaisin tykkäystä tietenkään anna!
Mä tykkään ihan tavallisista miehistä, miesmallit/lentäjät/lääkärit/palomiehet skippaan suosiolla, yms. kaikki fuckboyn näköiset jantterit. Väitän miesmakuni olevan hyvin keskitasoinen, ei yli-eikä alipainoinen, ei liian komea eikä liian ruma. Ihan siis oman tasoisistani tykkään. :D Mutta voi olla, että juuri tämä Goldin piilo-ominaisuus tekee sen, että en näy sitten niillekään miehille joista tykkään.
Eli aikaisemmasta viestistä: profiilisi näkyy vain miehille joista olet itse tykännyt.
Et kuitenkaan saa matcheja, ja nyt et edes näe kiinnostavia miehiä.
Eikös tuo ole selvä kuin pläkki? Olet arvioinut tasosi väärin - tai oikeammin miesten tason, luultavasti mielestäsi "tavismies" on keskivertoa komeampi. Sanoit jo rajanneesi pois ylipainoiset ja alipainoiset. Mahdatko rajata pois myös lyhyet, jne? Siis:
Miehet joista tykkäät eivät tykkää takaisin. Saati että viestittelisivät, lähtisivät treffeille tai haluaisivat sitoutua kanssasi.
Koska et saa matcheja tasolla jota tavoittelet, Tinder tulkitsee että ammut yli oman tasosi ja näyttää sinulle vähemmän suosittuja miehiä.
Onko sulla vaikeuksia ymmärtää lukemaasi vai etkö huomannut, että kirjoitin miten käytin Tinderiä samoilla spekseillä vuosi sitten, en Goldilla, ja tätä ongelmaa ei ollut. Olen itseasiassa ihan hyvätasoinen muija, ja jos jotain tasoteoriaa nyt tässä haet, niin enempi tykkään perusjampoista, ja itse en ole ihan perusmimmi. ;)
Ja vuosi sitten kävin useilla deiteillä, jotka sitten minun puoleltani jäivät yksiin deitteihin, miehet olisivat halunneet tavata vielä. Ja pidin Tinderistä aiemmin, nyt se näyttää mulle vaan aivan kaameita miehiä.
Tinder on aivan eri sovellus Goldilla ja ei. Tinder ei myöskään tunnista mitään ihme tasoja, ei se noin mene, ei jos sulla on se Gold ominaisuus.
Tulee mieleen se nainen palstalla joka linkkasi oikeita kuvia Tinderistä. "Tavismiehiä", jotka osoittautuivat lihaksikkaiksi komistuksiksi.
Jo se että rajaat pois ylipainoiset, hintelät, lyhyet ja muuten epäviehättävät jättää jäljelle miesten parhaimmiston.
Se ettet hae miesmallia (top <1%) ei tarkoita että hakisit tavista.
Huoh no jankuti jank. Anyways, testasin tuota vinkkiä, otin pois sen asetuksen missä näyn vain niille keistä tykkään itse, kävin seikkailemassa ympäri maailmaa avoimella profiililla kunnes tuli sata tykkäystä (näkyy ketkä tykänneet) ja "palasin" Suomeen taas yksityisellä profiililla. Yhtäkkiä ilmestyy hemmetin komeita miehiä taas, ja niitä oman tasoisiakin, eli taviksia. Ei yhtään ole tullut niitä keistä en niin välitä (kaljan kittaajalta näyttävät ja savuttavat).
Joku jännä algo tossa Tinderissä kyllä on, huijausta. Mutta hyvä tietää tämä kikka.
Vierailija kirjoitti:
Tinderin algoritmissa on paljon muitakin ominaisuuksia kuin tuo ap:n mainitsema, joka laskee käyttäjän saamat tykkäykset. Mm. sillä on merkitystä, minkä tasoisilta profiileilta ne tykkäykset ovat tulleet. Ja jos joku tykkää kaikista, hänen ELO-lukunsa laskee, koska algoritmi tulkitsee hänet epätoivoiseksi (tai ei-tosissaan olevaksi tai sekä että). Tässä vain muutama asia, paljon sellaistakin on mitä yhtiö ei ole kertonut julkisesti. Mm. käytyjen keskustelujen laatua mitataan erilaisilla tavoilla, ja sekin vaikuttaa tuohon ELO-lukuun.
Kyselyyn vastasin olevani nainen, ja että ap:n selostus ei tuntunut minulle tutulta. Tapasin Tinderistä paljon miehiä, joista vain yksi oli selkeästi pelkän seksin perässä ja yksi muuten vain kaheli. Kaikki muut olivat hyviä, mukavia ja tosissaan olevia, kiinnostavia, sitoutumishaluisia miehiä, joiden kanssa oli ilo käydä treffeillä. Lopulta tuli vastaan myös nykyinen mieheni, elämäni rakkaus. Siispä ainakin minun kohdallani algoritmi etsi ja löysi juuri sitä mitä etsinkin.
Toimin Tinderissä seuraavasti: Matchasin erittäin valikoivasti, ainoastaan niiden miesten kanssa joilla oli kiinnostava ja älykkäästi laadittu profiiliteksti. En yleensä aloittanut keskustelua itse, mikä karsi puolet matcheista pois, koska vain puolet aloitti keskustelun minun kanssani. Kun keskustelu oli alkanut, panostin siihen täysillä ja monesta keskustelusta tulikin todella hauskoja ja viihdyttäviä. Useampi mies vielä erikseen kehui keskustelutaitojani. Treffeille päädyin kaikkien niiden kanssa, joiden kanssa keskustelin, poisluettuna pari jotka olivat maantieteellisesti liian kaukana, ja tuo yksi jonka tulkitsin haluavan vain seksiä.
Hahaha. Jos elämän rakkaus löytyy deittisovelluksesta, voisi mennä suoraan psykiatrin luokse ja pyytää lääkkeet autismiin.
Nämä tunnevammaiset nettideittaajat ovat kyllä ihmiskunnan alinta pohjasakkaa. Voitaisiin viedä kaikki nettideittipellet Madagaskarille, ja siellä sitten saisivat ghostata ja penkittää toisiaan.
Katsokaa vaikka social network leffa. Epätoivoinen asosiaaliautistinörtti reittaa eloluvulla tyttöjä ja saa maailman sekaisin appsillaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sanoi etteivät voisi pärjätä?
Sinun mielestäsi vaikuttaa olevan niin että ne ovat aina samassa paketissa, kunnollinen mies = komea mies. Mutta ei jokainen kunnollinen mies näytä eksoottiselta gigololta.
Tinderissä on niin että ellet ole miehenä ihan huipputasoa, joudut laskemaan rimaa livetasosta.
Jos minun tuntemani pian nelikymppinen ylipainoinen tavisnainen treffailee Tinderissä (salasuhdetta hakevia) toimareita ja 30v (milffipanoa etsiviä) huippujalkapalloilijoita mutta pariutuu livenä mahakkaan 5v vanhemman tavisduunarin kanssa, on ihan selvää kummassa paikassa miehen kannattaa suhdetta hakea.
Itselleni, hyväkuntoiselle mutta tavallisen näköiselle miehelle, on livenä tarjolla perusnättejä ja hyväkuntoisia naisia. Tinderissä olisi pahnanpohjimmaisia jotka eivät saa mätsejä tasokkaiden miesten kanssa. Tämä on nyt rumasti sanottu, mutta koska naisetkin pelaavat samaa tasopeliä, minkäs teet.
Tinder kannattaa jos olet komea ja mieluiten haet seksiä, tai jos olet sosiaalisilta taidoiltasi niin heikko ettei ole mitään hävittävää. Muussa tapauksessa on fiksumpaa hakea seuraa livenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinun mielestäsi vaikuttaa olevan niin että ne ovat aina samassa paketissa, kunnollinen mies = komea mies. Mutta ei jokainen kunnollinen mies näytä eksoottiselta gigololta.
Tinderissä on niin että ellet ole miehenä ihan huipputasoa, joudut laskemaan rimaa livetasosta.
Jos minun tuntemani pian nelikymppinen ylipainoinen tavisnainen treffailee Tinderissä (salasuhdetta hakevia) toimareita ja 30v (milffipanoa etsiviä) huippujalkapalloilijoita mutta pariutuu livenä mahakkaan 5v vanhemman tavisduunarin kanssa, on ihan selvää kummassa paikassa miehen kannattaa suhdetta hakea.
Itselleni, hyväkuntoiselle mutta tavallisen näköiselle miehelle, on livenä tarjolla perusnättejä ja hyväkuntoisia naisia. Tinderissä olisi pahnanpohjimmaisia jotka eivät saa mätsejä tasokkaiden miesten kanssa. Tämä on nyt rumasti sanottu, mutta koska naisetkin pelaavat samaa tasopeliä, minkäs teet.
Tinder kannattaa jos olet komea ja mieluiten haet seksiä, tai jos olet sosiaalisilta taidoiltasi niin heikko ettei ole mitään hävittävää. Muussa tapauksessa on fiksumpaa hakea seuraa livenä.
No tuollahan se sanottiin, että tinderissä kaikki hyvännäköiset ovat pleijereitä ja kunnolliset eivät pärjää (koska eivät ole kuulemma hyvännäköisiä). En minä sitä keksinyt, vaan nimenomaan ihmettelin tätä väitettä.
En ymmärrä tuota sinun toimarijalkapalloilija-duunarivertaustasi. Eihän tuo ole mitenkään sidonnainen tinderiin ja irl:iin. Tuohan liittyy siihen eroon, että toimarit ja jalkapalloilijat eivät ryhdy parisuhteeseen, mutta duunari ryhtyy. Ne toimarit voivat harrastaa näitä irtosuhteita myös irl esim baareissa ja duunarikin voi saada tinderissä parisuhteen. Turha sitä välinettä on demonisoida.
Ei se sovellus niistä ihmisistä idi**tteja tee. Minä etsin parisuhdetta ja latasin tinderin. Minun miesystäväni etsi parisuhdetta ja latasi tinderin. Tapasimme tinderissä ja nyt olemme parisuhteessa. Se sovellus ei pakottanut meitäkään halveksumaan ja käyttämään toisiamme hyväksemme ja kohtelemaan ikävästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ihan kivan näköinen"
No eikö se sitten tarkoittaisi myös sitä, että ei-hyvännäköisetkin miehet saavat tinderistä parisuhteen. :D
Mutta sen verran oikaisen tuota väärinkäsitystä, että hänen hyvännäköisyytensä on hieman suhteellista, koska hän on eksoottisen näköinen ja monet varmasti hylkäävät hänen profiilinsa sen takia. Eli on oikeasti hyvännäköinen, mutta ulkonäön perusteella luokitellaan epämääräiseksi gigoloksi.
Okei, no tuo selittää aika hyvin. Mä jo ihmettelinkin, miten ei-hyvännäköinen mies olisi Tinderistä parisuhteen saanut. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder kannattaa jos olet komea ja mieluiten haet seksiä, tai jos olet sosiaalisilta taidoiltasi niin heikko ettei ole mitään hävittävää. Muussa tapauksessa on fiksumpaa hakea seuraa livenä.No tuollahan se sanottiin, että tinderissä kaikki hyvännäköiset ovat pleijereitä ja kunnolliset eivät pärjää (koska eivät ole kuulemma hyvännäköisiä). En minä sitä keksinyt, vaan nimenomaan ihmettelin tätä väitettä.
En ymmärrä tuota sinun toimarijalkapalloilija-duunarivertaustasi. Eihän tuo ole mitenkään sidonnainen tinderiin ja irl:iin. Tuohan liittyy siihen eroon, että toimarit ja jalkapalloilijat eivät ryhdy parisuhteeseen, mutta duunari ryhtyy. Ne toimarit voivat harrastaa näitä irtosuhteita myös irl esim baareissa ja duunarikin voi saada tinderissä parisuhteen. Turha sitä välinettä on demonisoida.
Ei se sovellus niistä ihmisistä idi**tteja tee. Minä etsin parisuhdetta ja latasin tinderin. Minun miesystäväni etsi parisuhdetta ja latasi tinderin. Tapasimme tinderissä ja nyt olemme parisuhteessa. Se sovellus ei pakottanut meitäkään halveksumaan ja käyttämään toisiamme hyväksemme ja kohtelemaan ikävästi.
Se duunari jää Tinderissä komeampien varjoon.
Kuvio menee näin:
1. tavisnainen eroaa avioliitosta ja mietittyään onkohan kysyntää enää, kokeilee Tinderiä. Vau! Komeat miehet tykkäävät! Nuoret miehet tykkäävät! Onko toi se tv:stä tuttu? Vientiä riittää! Samaan aikaan duunari ei saa Tinderistä mitään.
2. treffien ja panojen jälkeen tavisnainen tajuaa ettei noista synny suhdetta. Yksin on paras, ehkä joku Tindermiehistä käy panemassa välillä. Samaan aikaan duunari on ilman seuraa.
3. tavisnainen alkaakin kaivata seuraa ja huomaa duunarin jonka on ignoorannut työpaikalla jo parin vuoden ajan, ihailtuaan komeaa ja karismaattista osastopäällikköä. He rakastuvat, ja meillä on pari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tykkään ihan tavallisista miehistä, miesmallit/lentäjät/lääkärit/palomiehet skippaan suosiolla, yms. kaikki fuckboyn näköiset jantterit. Väitän miesmakuni olevan hyvin keskitasoinen, ei yli-eikä alipainoinen, ei liian komea eikä liian ruma. Ihan siis oman tasoisistani tykkään. :D Mutta voi olla, että juuri tämä Goldin piilo-ominaisuus tekee sen, että en näy sitten niillekään miehille joista tykkään.
Eli aikaisemmasta viestistä: profiilisi näkyy vain miehille joista olet itse tykännyt.
Eikös tuo ole selvä kuin pläkki? Olet arvioinut tasosi väärin - tai oikeammin miesten tason, luultavasti mielestäsi "tavismies" on keskivertoa komeampi. Sanoit jo rajanneesi pois ylipainoiset ja alipainoiset. Mahdatko rajata pois myös lyhyet, jne? Siis:
Miehet joista tykkäät eivät tykkää takaisin. Saati että viestittelisivät, lähtisivät treffeille tai haluaisivat sitoutua kanssasi.
Koska et saa matcheja tasolla jota tavoittelet, Tinder tulkitsee että ammut yli oman tasosi ja näyttää sinulle vähemmän suosittuja miehiä.
Onko sulla vaikeuksia ymmärtää lukemaasi vai etkö huomannut, että kirjoitin miten käytin Tinderiä samoilla spekseillä vuosi sitten, en Goldilla, ja tätä ongelmaa ei ollut. Olen itseasiassa ihan hyvätasoinen muija, ja jos jotain tasoteoriaa nyt tässä haet, niin enempi tykkään perusjampoista, ja itse en ole ihan perusmimmi. ;)
Ja vuosi sitten kävin useilla deiteillä, jotka sitten minun puoleltani jäivät yksiin deitteihin, miehet olisivat halunneet tavata vielä. Ja pidin Tinderistä aiemmin, nyt se näyttää mulle vaan aivan kaameita miehiä.
Tinder on aivan eri sovellus Goldilla ja ei. Tinder ei myöskään tunnista mitään ihme tasoja, ei se noin mene, ei jos sulla on se Gold ominaisuus.
Tulee mieleen se nainen palstalla joka linkkasi oikeita kuvia Tinderistä. "Tavismiehiä", jotka osoittautuivat lihaksikkaiksi komistuksiksi.
Jo se että rajaat pois ylipainoiset, hintelät, lyhyet ja muuten epäviehättävät jättää jäljelle miesten parhaimmiston.
Huoh no jankuti jank. Anyways, testasin tuota vinkkiä, otin pois sen asetuksen missä näyn vain niille keistä tykkään itse, kävin seikkailemassa ympäri maailmaa avoimella profiililla kunnes tuli sata tykkäystä (näkyy ketkä tykänneet) ja "palasin" Suomeen taas yksityisellä profiililla. Yhtäkkiä ilmestyy hemmetin komeita miehiä taas, ja niitä oman tasoisiakin, eli taviksia. Ei yhtään ole tullut niitä keistä en niin välitä (kaljan kittaajalta näyttävät ja savuttavat).
Joku jännä algo tossa Tinderissä kyllä on, huijausta. Mutta hyvä tietää tämä kikka.
Eipä kestä kiittää ole hyvä vaan 🙄.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinder kannattaa jos olet komea ja mieluiten haet seksiä, tai jos olet sosiaalisilta taidoiltasi niin heikko ettei ole mitään hävittävää. Muussa tapauksessa on fiksumpaa hakea seuraa livenä.No tuollahan se sanottiin, että tinderissä kaikki hyvännäköiset ovat pleijereitä ja kunnolliset eivät pärjää (koska eivät ole kuulemma hyvännäköisiä). En minä sitä keksinyt, vaan nimenomaan ihmettelin tätä väitettä.
Se duunari jää Tinderissä komeampien varjoon.
Kuvio menee näin:
1. tavisnainen eroaa avioliitosta ja mietittyään onkohan kysyntää enää, kokeilee Tinderiä. Vau! Komeat miehet tykkäävät! Nuoret miehet tykkäävät! Onko toi se tv:stä tuttu? Vientiä riittää! Samaan aikaan duunari ei saa Tinderistä mitään.
2. treffien ja panojen jälkeen tavisnainen tajuaa ettei noista synny suhdetta. Yksin on paras, ehkä joku Tindermiehistä käy panemassa välillä. Samaan aikaan duunari on ilman seuraa.
3. tavisnainen alkaakin kaivata seuraa ja huomaa duunarin jonka on ignoorannut työpaikalla jo parin vuoden ajan, ihailtuaan komeaa ja karismaattista osastopäällikköä. He rakastuvat, ja meillä on pari.
Kerro minulle vielä, miksi tuo kolmas kohta ei voi tapahtua siellä tinderissä?
Ihan BS ap sun koko juttu. Minä menin Tinderiin ja hain ensin seksiä. Vuoden jälkeen halusin parisuhteen ja löysin sellaisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse mennä kuin uimahallille niin näkee miltä tavallinen mies näyttää.
Toisaalta on myös terminologia tavis vs. julkkis. Ehkä tuolla kertaa tarkoitettiin ns. taviksia, jotka vain sattumalta olivat myös komeita ja lihaksikkaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinderin algoritmissa on paljon muitakin ominaisuuksia kuin tuo ap:n mainitsema, joka laskee käyttäjän saamat tykkäykset. Mm. sillä on merkitystä, minkä tasoisilta profiileilta ne tykkäykset ovat tulleet. Ja jos joku tykkää kaikista, hänen ELO-lukunsa laskee, koska algoritmi tulkitsee hänet epätoivoiseksi (tai ei-tosissaan olevaksi tai sekä että). Tässä vain muutama asia, paljon sellaistakin on mitä yhtiö ei ole kertonut julkisesti. Mm. käytyjen keskustelujen laatua mitataan erilaisilla tavoilla, ja sekin vaikuttaa tuohon ELO-lukuun.
Kyselyyn vastasin olevani nainen, ja että ap:n selostus ei tuntunut minulle tutulta. Tapasin Tinderistä paljon miehiä, joista vain yksi oli selkeästi pelkän seksin perässä ja yksi muuten vain kaheli. Kaikki muut olivat hyviä, mukavia ja tosissaan olevia, kiinnostavia, sitoutumishaluisia miehiä, joiden kanssa oli ilo käydä treffeillä. Lopulta tuli vastaan myös nykyinen mieheni, elämäni rakkaus. Siispä ainakin minun kohdallani algoritmi etsi ja löysi juuri sitä mitä etsinkin.
Toimin Tinderissä seuraavasti: Matchasin erittäin valikoivasti, ainoastaan niiden miesten kanssa joilla oli kiinnostava ja älykkäästi laadittu profiiliteksti. En yleensä aloittanut keskustelua itse, mikä karsi puolet matcheista pois, koska vain puolet aloitti keskustelun minun kanssani. Kun keskustelu oli alkanut, panostin siihen täysillä ja monesta keskustelusta tulikin todella hauskoja ja viihdyttäviä. Useampi mies vielä erikseen kehui keskustelutaitojani. Treffeille päädyin kaikkien niiden kanssa, joiden kanssa keskustelin, poisluettuna pari jotka olivat maantieteellisesti liian kaukana, ja tuo yksi jonka tulkitsin haluavan vain seksiä.
En muuten yllättyisi, jos silläkin olisi merkitystä ELO-lukuun, kuinka suuri osa keskusteluista johtaa tapaamiseen ja kuinka suurelta osin henkilö keskustelee vain ns. lämpimikseen. Tämähän on aika helppo algoritmin avulla mitata, kun tapaamisesta sovitaan yleensä aika ennustettavalla tavalla.
Kuvittelisin, että Tinderille on hyväksi jos mahdollisimman moni mies löytää sieltä tosissaan olevan naisen, joka lähtee myös tapaamiseen eikä vain kalastele matcheja ja keskusteluja vaikkapa imartelua saadakseen. Tällaiset miehet ovat tyytyväisempiä Tinderiin ja puhuvat siitä myönteisesti muille, jolloin Tinder saa lisää käyttäjiä. Siksi tosissaan oleminen, treffeille lähteminen ja aktiivisuus keskustelussa uskoakseni johtavat parempaan ELO-lukuun naisella.
t. 15
Mitenkäs tämä sitten toimii niillä, jotka vaihtavat puhelinnumerot ja sopivat tapaamisen whatsappissa? Minä en ole tainnut sopia kuin yhden kerran tapaamisen tinderissä ja olen kuitenkin käynyt treffeillä kymmenen miehen kanssa. Lasketaanko puhelinnumeron vaihto sitten treffeiksi?
Tämä on tietysti täyttä spekulaatiota, mutta kyllähän se kohtalaisen vahva signaali on siitä, että treffeille aiotaan lähteä. Tinder ei pysty sataprosenttisesti todentamaan sitä, onko treffeillä oikeasti käyty silloinkaan kun niistä on sovittu (toinenhan voi tehdä oharit), tai miten treffit ovat sujuneet. Mutta kuitenkin keskustelu jossa numerot on vaihdettu tai treffit sovittu, on aiheellista luokitella paljon "onnistuneemmaksi" kuin sellainen keskustelu jossa näin ei ole tapahtunut. Algoritmi varmaan pisteyttää keskusteluja niin, että onnistuneemmasta tulee korkeammat pisteet kuin vaikka seuraavasta keskustelusta:
- Hei
- Moi
- Lähetkö panee?
(matchin poisto)
Olen kuullut, että tuollainen ylläolevan tyylinen keskustelu on valitettavan yleinen, vaikka omalle kohdalle niitä ei sattunut ollenkaan. Luultavasti algoritmi tunnistaa tuon keskustelutyypin ja antaa panoehdotuksen esittäneelle huonot pisteet (ja toiselle osapuolelle neutraalin lukeman, koska hänellä ei ollut osuutta keskustelun sujumiseen huonosti).
t. Sama
Mä selitin tämän jo sulle, miten et ymmärrä?
Ennen profiilisi näki paljon isompi määrä ihmisiä, esim 1000. Sinusta tykkäsi esim 300, ja kun ihmisillä on tapana sukupuolesta riippumatta tykätä vähän itseään "paremmista, niin sanotaan nyt että 200 näistä tuli" huonommilta" miehiltä, sata tasoisiltasi. Näistä itse tykkäsit 50 oman tasoisesta, ja vaikka 50 sellaista jotka ei tykänneet sinusta. Sait pisteet tämän mukaan eli puolet hyväksyi sinut, ja lisäpisteitä tulee siitäkin kun antaa pakit sinusta tykänneille.
Nyt tykkäät yhä samoista 50+50 (puolet hyväksyy, puolet hylkää). Mutta et saa yhtään lisäpisteitä niistä 250 miestykkääjästä mitä ennen. Eli kokonaispisteesi ovat todennäköisesti huomattavasti huonommat kuin ennen. Tästä tulee sitten kierre, kun sulla on huonommat pisteet et näy edes kaikille noille sadalle joista tykkäsit, jolloin pisteet laskee entisestään, jolloin näyt huonommin.. Lopputuloksena se että sulle näytetään enimmäkseen huonoja profiileita, etkä näy niille harvoille hyville joita sulle täkynä näytetään.
Ja korjaava toimenpide jo neuvottiin, eli ota se sun profiilin piilotus pois käytöstä ja pistä se hetkeksi jonnekin ulkomaille jossa suomalainen on kuumaa kamaa.