Kiitos sinulle toinen nainen.
Kiitos, että olit. Kiitos, että ravistelit meitä ja herätit meidät. Kiitos, että pidit miehestäni huolta silloin kun hänellä oli vaikeaa. Kiitos, että annoit hänelle rakkautesi ja läheisyytesi silloin kun en itse siihen pystynyt. Kiitos, että autoit meitä näkemään, missä suhteemme varjot leikkasivat valon. Missä pimeys oli jyrkän väistymättömänä ja missä seinät nousivat loputtoman korkeina vastaan. Olen kiitollinen, että kuljit rinnallamme hetken. Kiitos, että mieheni sai raahautua polullasi pienen matkan. Kiitos sinulle toinen nainen, että sait meidät ymmärtämään, mikä elämässämme on tärkeintä ja minkä takia tulemme taistelemaan loppuun asti. Kiitos, että autoit miestäni näkemään minun todellisen arvoni ja minua näkemään hänen arvonsa. Olen sinulle vilpittömän kiitollinen siitä, että avasit silmämme pitkän unissakävelyn jälkeen. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja olen pahoillani siitä, että sinä rakastuit.
Kommentit (322)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkosnaiset tosiaan näyttää uskovan aina kaiken, mitä mies heille avioliitostaan puhuu? Aina sama stoori; kotona on haluton vaimo, kulissit, lapset, periaatteen mies, platoninen suhde, kohta erotaan. Kerta toisensa jälkeen kuitenkin käy ilmi, että kakkosnaisesta ei tule uutta vaimoa-miksiköhän? Koska useimmat miehet huomaa heti, ketkä on sopivia vain panopuuksi. Sitten näille voi lässyttää satuja upeasta yhteydestä, jotta ilmaisen seksin saanti muun kuin vaimon kanssa olisi taattu jatkossakin
Seksisuhteissa tämä toimii. Mutta jos on enemmän se henkinen yhteys, ei tämä kirjoitus päde. Valitettavasti :(
Jokainen mies nauraisi räkäisesti vosun "henkiselle yhteydelle". Joopa joo :D
Voin paljastaa, että ei niistä panopuista mitään henkisiä yhteyksiä haeta.
T. mies
0/5. Menepä vaikka lenkille, kaunis ilma :)
Vierailija kirjoitti:
Jos mieheni pettäisi, eroaisin. Piste.
No hyvä! Täytyykin tsekata kuinka hyvä saalis se sun mies olisi ja jos näyttäisi olevan ollenkaan mun tasoani, niin sitten iskeä se ja tehdä sen kanssa ns. aviorikos! Hyvässä lykyssä voisi saada helposti omakseen kelpo miehen. Parhaat kun valitettavasti on niitä ukkomiehiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkosnaiset tosiaan näyttää uskovan aina kaiken, mitä mies heille avioliitostaan puhuu? Aina sama stoori; kotona on haluton vaimo, kulissit, lapset, periaatteen mies, platoninen suhde, kohta erotaan. Kerta toisensa jälkeen kuitenkin käy ilmi, että kakkosnaisesta ei tule uutta vaimoa-miksiköhän? Koska useimmat miehet huomaa heti, ketkä on sopivia vain panopuuksi. Sitten näille voi lässyttää satuja upeasta yhteydestä, jotta ilmaisen seksin saanti muun kuin vaimon kanssa olisi taattu jatkossakin
Seksisuhteissa tämä toimii. Mutta jos on enemmän se henkinen yhteys, ei tämä kirjoitus päde. Valitettavasti :(
T. mies
Mies ei kykene henkiseen yhteyteen ylipäätään. Minusta on käsittämätöntä etteivät naiset sisäistä tätä vaan jatkavat illuusiossaan itselleen valehtelemista. Miehet tyhjentävät ainoastaan kassejaan. Heille ei ole olemassa rakkautta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No hyvä! Täytyykin tsekata kuinka hyvä saalis se sun mies olisi ja jos näyttäisi olevan ollenkaan mun tasoani, niin sitten iskeä se ja tehdä sen kanssa ns. aviorikos! Hyvässä lykyssä voisi saada helposti omakseen kelpo miehen. Parhaat kun valitettavasti on niitä ukkomiehiä.
Oletko Oulusta? Sinähän jakelet jo yhdelle vaasalaiselle sedälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. mies
Tämä kommentti kertoo kaiken.
Tällaisissa suhteissa on tasan yksi voittaja: mies.
Mies, joka EI arvosta vaimoaan eikä salasuhdettaan. Kuka haluaa tyytyä tuollaiseen ihmiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastatkaahan rehellisesti: kuinka moni teistä eroaisi tai on eronnut puolison pettämisen takia?
Ja kuinka moni uskoi tai uskoisi ne puolison puheet kuinka se toinen nainen vaan pakotti hänet ties mihin mutta nyt ymmärrän mikä on minulle tärkeintä?
En eroaisi pelkän pikkujoulupanon takia mutta jos paljastuisi, että mies olisi elänyt kaksoiselämää, tai saisi lapsen toisen kanssa, niin sitten ehkä. Tai mieluummin sovittaisiin uudet ehdot liitolle siinä tilanteessa. Itselleni seksi on lähes merkityksetöntä. En tietenkään toivo miehen sekstailevan muiden kanssa - lähinnä siksi, ettei menisi rakastumaan toiseen - mutta noin muuten mua ei tavallaan kiinnosta yhtään. Mun elämässäni on suurempiakin asioita kuin seksi.
Täysin samaa mieltä. En ymmärrä tätä kiihkeätä vouhkaamista tän asian ympärillä, en sitten millään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisia tarinoita. Minulla oli suhde varattuun mieheen. Lopetin suhteen kun en jaksanut enää. Itse olen siis sinkku. Huomaan kuitenkin edelleen mikä side meillä kahdella on. En ole koskaan ollut kenenkään kanssa näin samalla aaltopituudella enkä kokenut tällaista kemiaa.
Olimme todella rakastuneita ja pahoin pelkään että olemme edelleen :(
Mutta mies elää vaimonsa kanssa ja toivottavasti on onnellinen. On vaan niin sääli että tunteet ja kemia on muualla mutta vaimon kanssa ollaan rahan, helppouden, velvollisuuksien takia.Meidän suhde oli kaikkea muuta kuin seksisuhde ja se tässä eniten surettaakin. Mutta enää en toiseksi naiseksi ryhdy. Mutta sääli miehen vaimoa kun itse tiedän mikä henkinen yhteys miehellään on toisaalle mutta silti pidetään kulissit pystyssä. Mutta toivon heille kaikkea hyvää.
Tuo tarinasi varmaan auttaa sinua vaikeassa tilanteessasi, en siis moiti. Mutta kannattaa tajuta, että jokainen mies selittää nuo samat selitykset tuossa tilanteessa. Vaimo taas kuulee ihan eri tarinan. Niin se vaan menee.
Jokainen joka itse vapaaehtoisesti lähtee liitostaan, lähtee vain siksi, että liiton ulkopuolella on tarjolla jotain itselle merkityksellisempää. Ja jokainen, joka itse vapaaehtoisesti jää liittoonsa, jää vain siksi, että liitossa on tarjolla jotain itselle merkityksellisempää.
Eikä kukaan ohita elämässään oikeasti suurta rakkautta. Eli sua ap on valitettavasti vain kusetettu, se tavallinen tarina.
Voimia!
Ehkä sinun kirjoitus taas antaa sinulle voimaa elämässäsi. Tekstistäsi veikkaan sinun olevan vaimo. Kiitos vaan, minulla on voimaa jo tarpeeksi. En koe tulleeni kusetetuksi koska itse lopetin suhteen enkä siihen enää lähtisi.
Huomaan vaan niin selvästi kuinka paljon mies nauttii seurastani ja huomaa sen saman kemian myös. Mutta helppo elämä vaimon kanssa on nyt hänelle parempi vaihtoehto. Tämä on minulle ok ja olen mennyt itsekin elämässä eteenpäin.
Tämä nyt vain oli yksi esimerkki siitä kuinka se henkinen yhteys voi todellakin olla muualle kuin vaimoon.
Anteeksi vaan, mutta en edelleenkään usko :) Nuo on vaan klassisia selityksiä rimpuilla irti kiusallisesta tilanteesta.
Kukaan ihminen ei jää ankeaan liittoon jos tarjolla olisi oikeasti suuri rakkaus. Ei vaan jää ja piste.
En siis tarkoita tässä kevyttä ihastumista tai jotain "kemiaa", niitä meillä kaikilla tulee ja menee. Tarkoitan oikeasti merkittäväksi koettua ihmissuhdetta.
Ihan samalla tavalla voisi ajatella, että ihminen joka on löytänyt aidon rakkauden ei ikinä pettäisi kumppaniaan uteliaisuudesta jokun merkityksettömän panon kanssa, saati useita kertoja vuosi toisensa perään. Taitaa olla aikaa selvää, että pettäjämiehillä ja useampaa naista pyörittävillä on isoja ongelmia itsensä kanssa ja he valehtelevat tarvittaessa molempiin suuntiin. Vaimojen on turha elätellä haaveita suuresta rakkaudesta tällaisen miehen kanssa sen enempää kuin kakkosnaisenkaan.
Suuri rakkaus on se, jonka ihminen valitsee.
Elää toisen kanssa ja on vuosia samalla seksisuhteessa toisen kanssa, ja suuri rakkaus kyseessä? Epäilen. Pettävä mies ei rakasta kumpaakaan naista koska on valmis käyttämään heitä hyväkseen oman maksimaalisen hyödyn saavuttamiseksi.
Tämä voi olla totta. Mutta jos tilanne sopii kaikille osapuolille niin keneltä se sitten on pois?
Ei se olekaan keneltäkään pois, mutta tässä aloituksessa ei ollut sellaisesta tilanteesta kyse vaan ylemmyydentuntoisen, todellisuudelta silmänsä sulkevan vaimon tilityksestä.
Ylemmyydentuntoisen? Mistä sinä tuon repäisit? Alemmuudentuntoinen näkee kaikkialla ylemmyydentuntoa?
Minusta tuo oli vain puhtaasti hieno selvitymistarina, johon on helppo samastua.
Ja vaimo sulkee silmänsä todellisuudelta? Hetkinen, sinäkö katsot tuntevasi heidän todellisuutensa paremmin kuin he itse?! Sanoisin, että tuo sun heitto jos mikä on ylemmyydentuntoa, mutta koska muuten vaikutat heikkoitsetuntoiselta, niin oletan, että olet vaan tyhmä.
Mitä muutakaan tuo teksti oli kuin ylemmyydentuntoista muka -kiitollisuutta ja sääliä toista naista kohtaan. En tietenkään tunne heidän tilannettaan, mutta olen kuullut täysin vastaavaa puhetta petetyn vaimon taholta, paljon oli ymmärretty ja tajuttu ja rakkaus syvempi. Harmi vaan, että todellisuus oli kuitenkin jotain muuta kuin mitä vaimo kuvitteli ja mies jatkoi pettämistään. Vuosia. Poikkeustapauksia on aina, mutta useimmiten nämä tarinat toistaa itseään samojen kaavojen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. mies
T. ”mies” eli av-mamma
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastatkaahan rehellisesti: kuinka moni teistä eroaisi tai on eronnut puolison pettämisen takia?
Ja kuinka moni uskoi tai uskoisi ne puolison puheet kuinka se toinen nainen vaan pakotti hänet ties mihin mutta nyt ymmärrän mikä on minulle tärkeintä?
En eroaisi pelkän pikkujoulupanon takia mutta jos paljastuisi, että mies olisi elänyt kaksoiselämää, tai saisi lapsen toisen kanssa, niin sitten ehkä. Tai mieluummin sovittaisiin uudet ehdot liitolle siinä tilanteessa. Itselleni seksi on lähes merkityksetöntä. En tietenkään toivo miehen sekstailevan muiden kanssa - lähinnä siksi, ettei menisi rakastumaan toiseen - mutta noin muuten mua ei tavallaan kiinnosta yhtään. Mun elämässäni on suurempiakin asioita kuin seksi.
Täysin samaa mieltä. En ymmärrä tätä kiihkeätä vouhkaamista tän asian ympärillä, en sitten millään.
Toivottavasti en itse koskaan muutu tuollaiseksi. Mulle pettäminen olisi syvä loukkaus enkä kykenisi antamaan sitä anteeksi. Suhteesta ei tulisi enää mitään ja kaikki olisi pilalla. Nuorempana olisin ehkä antanut anteeksi, en edes välittänyt silloisesta miehestä niin paljon,mutta en enää näin keski-iässä.
Jotkut toiset naisethan selvästi olettavat, että vaimot eivät sietäisi miehiltään koskaan seksiä toisen kanssa. Päätymällä panemaan varattua miestä pyrkivät saamaan miehen itselleen helposti. Nämä naiset ovat niitä, jotka arvottavat seksin korkealle, olettavathan he vaimon lähtevän moisesta syystä. Tämä on ironista. Huolimatta omista arvoistaan he haluavat itse pariutua pettäjän kanssa. Tai sitten ihmettelevät, kun ei se vaimo "tajunnutkaan" jättää miestä. Olettavatko olevansa itse niitä naisia, joita sama mies ei koskaan pettäisi? Voisiko joku toinen nainen valaista, mistä tämä käsitys johtuu? Onko se vain romanttista hömppää? Ei kai vain se mies ole näin sanonut ja te uskotte?
On monenlaisia pettäjämiehiä, niitä häntäheikkejä joita fiksut naiset karttaa ja loput yrittävät kesyttää, sitten ihan taviksia joille vain tulee tilaisuus joskus eteen, ja sellaisia, joilla on joku kriisi ja päätyvät kerran pettämään ja sen vuoksi eroamaan (eivät kestä syyllisyyttä). Noista häntäheikeistä suosittelen pysymään kaukana mutta monissa muissa tapauksissa voi olla ihan ok keskustella tapahtuneesta ja antaa anteeksi. Ainakin jos pelissä on lapsia, koti, ym. Toista ihmistä ei voi omistaakaan, joten eroaminen yhden pettämisen takia ja lasten perheen rikkominen oman loukatuksi tulemisen tunteen takia tuntuu itsestäni vähän liioitellulta, mutta kukin tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut toiset naisethan selvästi olettavat, että vaimot eivät sietäisi miehiltään koskaan seksiä toisen kanssa. Päätymällä panemaan varattua miestä pyrkivät saamaan miehen itselleen helposti. Nämä naiset ovat niitä, jotka arvottavat seksin korkealle, olettavathan he vaimon lähtevän moisesta syystä. Tämä on ironista. Huolimatta omista arvoistaan he haluavat itse pariutua pettäjän kanssa. Tai sitten ihmettelevät, kun ei se vaimo "tajunnutkaan" jättää miestä. Olettavatko olevansa itse niitä naisia, joita sama mies ei koskaan pettäisi? Voisiko joku toinen nainen valaista, mistä tämä käsitys johtuu? Onko se vain romanttista hömppää? Ei kai vain se mies ole näin sanonut ja te uskotte?
On monenlaisia pettäjämiehiä, niitä häntäheikkejä joita fiksut naiset karttaa ja loput yrittävät kesyttää, sitten ihan taviksia joille vain tulee tilaisuus joskus eteen, ja sellaisia, joilla on joku kriisi ja päätyvät kerran pettämään ja sen vuoksi eroamaan (eivät kestä syyllisyyttä). Noista häntäheikeistä suosittelen pysymään kaukana mutta monissa muissa tapauksissa voi olla ihan ok keskustella tapahtuneesta ja antaa anteeksi. Ainakin jos pelissä on lapsia, koti, ym. Toista ihmistä ei voi omistaakaan, joten eroaminen yhden pettämisen takia ja lasten perheen rikkominen oman loukatuksi tulemisen tunteen takia tuntuu itsestäni vähän liioitellulta, mutta kukin tavallaan.
Juuri tuosta syystä (on olemassa monenlaisia pettäjämiehiä) kaikenlainen yleistäminen, jota tässäkin ketjussa on, toisista naisista on typerää. Joku pettää koska on tyytymätön omaan liittoonsa, toinen on rakastunut kakkosnaiseen, kolmas nauttii huvikseen saadessaan vierasta pesää. Kaikki tilanteet ja suhteet ovat yksilöllisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri tuosta syystä (on olemassa monenlaisia pettäjämiehiä) kaikenlainen yleistäminen, jota tässäkin ketjussa on, toisista naisista on typerää. Joku pettää koska on tyytymätön omaan liittoonsa, toinen on rakastunut kakkosnaiseen, kolmas nauttii huvikseen saadessaan vierasta pesää. Kaikki tilanteet ja suhteet ovat yksilöllisiä.
Ja kaikkien näiden yhteinen nimittäjä on totaalinen rakkaudettomuus. Voi ihmistä ja ihmisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas petetyt naiset nyt ihan rehellisesti, että mikä saa teidät jäämään moiseen suhteeseen? Onko se lapsi/lapset, asuntolaina vai pelko laskevasta elintasosta? Vai joku muu asia?
Rakkaus ja suhteellisuudentaju, tuossa järjestyksessä. Eikä se korkea elintasokaan, ja sen myötä ylellinen elämäntyyli, ihan huono lisäbonus ole, mitä sitä kieltämään :) Mutta vasta kolmosena silti.
Vierailija kirjoitti:
Älkää nyt hyvänen aika ottako niitä muka-katuvia petturiäijiä takaisin! Ne pettää taas tilaisuuden tullen koska ei se oma vaimo kuitenkaan heitä pihalle.
Uskomattoman sinisilmäistä ja selkärangatonta toimintaa myös vaimoilta!
Arvostakaa itseänne!
Taidat olla kakkonen, joka hinkuu ykköseksi :)
Jos ne vaimot ottaa miehensä "takaisin" pikku seikkailujen jälkeen, niin kakkosen haaveet jääkin ikuisesti vaan haaveiksi. Että sikäli ymmärretävä tuo kommenttisi.
Pitäisikö sun kuitenkin aloittaa se itsearvostus omalta kohdaltasi, kyllähän se epätoivoisena kolmantena pyöränä roikkuminen kuitenkin ajan oloon syö naista! Kun ei ne miehet yleensä valitse kakkosta, ei vaikka jostain syystä eroaisivatkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko Oulusta? Sinähän jakelet jo yhdelle vaasalaiselle sedälle.
En ole Oulusta, mutta en myöskään neitsyt ole. On siellä joukossa voinut joku vaasalainenkin olla, enpä kaikkia muista. Hauskaa on yleensä ollut, olivat mistä olivat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti en itse koskaan muutu tuollaiseksi. Mulle pettäminen olisi syvä loukkaus enkä kykenisi antamaan sitä anteeksi. Suhteesta ei tulisi enää mitään ja kaikki olisi pilalla. Nuorempana olisin ehkä antanut anteeksi, en edes välittänyt silloisesta miehestä niin paljon,mutta en enää näin keski-iässä.
Kukin tyylillään, ei siinä mitään. Sun pitää kuunnella omia tunteitasi. Mutta kannattaa kuitenkin muistaa, että tämä kysymys ei ole kaikille yhtä merkittävä. Jollekin toiselle joku ihan muu asia voi olla elämän ja kuoleman kysymys, sellainen, jonka kanssa sinä taas ehkä pystyt elämään.
Itselleni sellainen on miehen henkinen laatu, eli yleinen kiinnostavuus, älykkyys yms. Tylsän kanssa en jaksaisi elää vaikka olisi vakaa ja uskollinen kuin piimälasi.
Vierailija kirjoitti:
Onpa viisas kirjoitus.
Hyvän miehen tunnistaa siitä, että sitä muutkin naiset piirittää. Kannattaa pitää kiinni, jos vaan pystyy.
T. mies