Kiitos sinulle toinen nainen.
Kiitos, että olit. Kiitos, että ravistelit meitä ja herätit meidät. Kiitos, että pidit miehestäni huolta silloin kun hänellä oli vaikeaa. Kiitos, että annoit hänelle rakkautesi ja läheisyytesi silloin kun en itse siihen pystynyt. Kiitos, että autoit meitä näkemään, missä suhteemme varjot leikkasivat valon. Missä pimeys oli jyrkän väistymättömänä ja missä seinät nousivat loputtoman korkeina vastaan. Olen kiitollinen, että kuljit rinnallamme hetken. Kiitos, että mieheni sai raahautua polullasi pienen matkan. Kiitos sinulle toinen nainen, että sait meidät ymmärtämään, mikä elämässämme on tärkeintä ja minkä takia tulemme taistelemaan loppuun asti. Kiitos, että autoit miestäni näkemään minun todellisen arvoni ja minua näkemään hänen arvonsa. Olen sinulle vilpittömän kiitollinen siitä, että avasit silmämme pitkän unissakävelyn jälkeen. Toivon sinulle kaikkea hyvää ja olen pahoillani siitä, että sinä rakastuit.
Kommentit (322)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä varmaan häviävän pieni osa pettävistä miehistä on niitä, jotka pettävät vain sen kerran, liittonsa loppupuolella, ja jäävät sen jälkeen loppuelämäkseen yhteen sen naisen kanssa, joka aluksi oli toinen.
Heh, kakkonen on nyt ykkönen. Ja sitten tuleekin se uusi kakkonen. Ja mies kuvittelee olevansa aivan ylivertainen. OMG.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mieheni pettäisi, eroaisin. Piste.
Vastatkaahan rehellisesti: kuinka moni teistä eroaisi tai on eronnut puolison pettämisen takia?
Ja kuinka moni uskoi tai uskoisi ne puolison puheet kuinka se toinen nainen vaan pakotti hänet ties mihin mutta nyt ymmärrän mikä on minulle tärkeintä?
En eroaisi pelkän pikkujoulupanon takia mutta jos paljastuisi, että mies olisi elänyt kaksoiselämää, tai saisi lapsen toisen kanssa, niin sitten ehkä. Tai mieluummin sovittaisiin uudet ehdot liitolle siinä tilanteessa. Itselleni seksi on lähes merkityksetöntä. En tietenkään toivo miehen sekstailevan muiden kanssa - lähinnä siksi, ettei menisi rakastumaan toiseen - mutta noin muuten mua ei tavallaan kiinnosta yhtään. Mun elämässäni on suurempiakin asioita kuin seksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittävintä on, että ne kakkosnaiset ihan todella uskovat olevansa jotain enemmän kuin ne vaimot, vaikka mies jääkin vaimon kanssa yhteen. Uskottelevat itselleen, että ne puheet kulisseista ja laiskoista tai tyhmistä vaimoista ovat sellainen totuus, joka nostaa jollain kummalla laskukaavalla toisen naisen arvoa (naisena). Ja kun vuosien kuluttua on selvää että se mies vaan edelleen on naimisissa vaimonsa kanssa, on lapsia ja kesämökit ja lomamatkat ja ihan tavallinen perhe-elämä, keksitään jotain tarinoita kuinka mies raukka joutuu onnettomana elämään, on varmaan niin hyvä mies ettei raaski jättää avutonta vaimorukkaa, niin, ja samalla mies muka haaveilee siitä kakkosnaisesta joka aina tietysti on se miehen oikea suuri elämän rakkaus.
Hei herätkää toiset naiset tuosta harhasta, ei se nosta itsetuntoanne kuin valheellisesti.
Sinuna hakisin apua traumoihin.
Suosittelen lähestymään asiaa siltä kantilta, että miksi luottaa pettävän miehen puheisiin kumpaankaan suuntaan. Kotona puheet ovat aivan yhtä suurta valhetta, jos ne ovat valhetta kakkosenkin suuntaan.
Ei mua ole petetty, traumaton olen sen suhteen. Aihe kiinnostaa koska lähipiirissä on toinen nainen, nainen joka aina ajautuu toiseksi naiseksi vaikka kelpaisi kyllä monelle ykköseksikin, jos vain itse tajuaisi sen. Ehkä olen jäävi sitten kommentoimaan. Itsekin tottakai suosittelen petetyksi tulleita vaimoja jättämään petturimiehen, mutta en osallistunut nyt keskusteluun siltä kantilta vaan toiselta puolelta, se ainakin oli tarkoitukseni. Minusta pettäjämiehet eivät ansaitse mitään naisia, mutta säälin sitä harhaa, missä monet toiset naiset ovat. Siinähän menee elämä ihan hukkaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittävintä on, että ne kakkosnaiset ihan todella uskovat olevansa jotain enemmän kuin ne vaimot, vaikka mies jääkin vaimon kanssa yhteen. Uskottelevat itselleen, että ne puheet kulisseista ja laiskoista tai tyhmistä vaimoista ovat sellainen totuus, joka nostaa jollain kummalla laskukaavalla toisen naisen arvoa (naisena). Ja kun vuosien kuluttua on selvää että se mies vaan edelleen on naimisissa vaimonsa kanssa, on lapsia ja kesämökit ja lomamatkat ja ihan tavallinen perhe-elämä, keksitään jotain tarinoita kuinka mies raukka joutuu onnettomana elämään, on varmaan niin hyvä mies ettei raaski jättää avutonta vaimorukkaa, niin, ja samalla mies muka haaveilee siitä kakkosnaisesta joka aina tietysti on se miehen oikea suuri elämän rakkaus.
Hei herätkää toiset naiset tuosta harhasta, ei se nosta itsetuntoanne kuin valheellisesti.
Sinuna hakisin apua traumoihin.
Suosittelen lähestymään asiaa siltä kantilta, että miksi luottaa pettävän miehen puheisiin kumpaankaan suuntaan. Kotona puheet ovat aivan yhtä suurta valhetta, jos ne ovat valhetta kakkosenkin suuntaan.
Lisäyksenä vielä, että kaikki pettävät miehet eivät toki edes valehtele. Jos valehtelevat, niin kyllä se valehtelu useimmiten kohdistuu juuri sinne kotiin. Ihan jo järjellä ajateltuna - ei sellainen ihminen pitele mitään kakkossuhteita, jotka ovat yhdessä elämänsä rakkauden kanssa.
Nyt se sitten tapahtu mullekin. Oon vihaa ja raivoa täynnä. Saas nähdä kuinka suhteen käy.
Kertokaas petetyt naiset nyt ihan rehellisesti, että mikä saa teidät jäämään moiseen suhteeseen? Onko se lapsi/lapset, asuntolaina vai pelko laskevasta elintasosta? Vai joku muu asia?
Pelkkä rakkaus lapsiin on ihan sairasta jos ei ihminen pysty aikuista ihmistä rakastamaan.
Lapsen tekoon tarvitaan se mieskin ja monet tehtailevat sen vahinko kakarana kun mitään suhdetta ei pysty muodostamaan. Silmänsä jos ummistaa niin ei ole tervettä ja käynyt itsensä kanssa mitään keskusteluja että mikä on ja mitä haluaa todellisuudessa. Ummistaessa silmänsä on tyytynyt siihen kulissi perheeseen ja hyväksyy sen että puoliso käy vieraissa. On halunnut tuuliviirin puolison joka ei ole mikään yksiavioinen. Rakastaa sitä vaikka tietää että se tarvitsee muitakin suhteita. On onnettomasti riippuvainen ihmisestä jonka tietää tarvitsevan muitakin suhteita. Ei itsessä ole mitään vikaa vaan on valinnut väärän ihmisen parisuhteeseen. Koittaa muuttaa ihmistä ja se ei onnistu kun luonne on mikä on. Pakkomielle on pitää se ihminen joka on jo lähtenyt eri poluille, niin en ymmärrä. Kun se rakkaus ei ole molemminpuolista niin pitäisi hälytyskellot soida.
Itsekkää teot kysymättä mitään puolisolta ja tekee itsekkäät päätökset toisen puolesta ja rahasta jos ei päästä yksimielisyyteen niin on jo hajoittavaa eikä se parane useinkaan. Hajoittavaa suhdetta ei lapsilla paranneta vaan se hajoaa vaan entisestään.
Älkää nyt hyvänen aika ottako niitä muka-katuvia petturiäijiä takaisin! Ne pettää taas tilaisuuden tullen koska ei se oma vaimo kuitenkaan heitä pihalle.
Uskomattoman sinisilmäistä ja selkärangatonta toimintaa myös vaimoilta!
Arvostakaa itseänne!
Nykyään minua alkaa aina naurattamaan, kun ajattelen pettäjä-exääni. :D
Vaimot kuvittelee olevansa voittajia kun mies valitsi heidät (tai paremminkin rahat ja helpon elämän) eikä uutta naista.
Mutta voittajia on ne vaimot jotka uskaltavat erota pettävästä miehestä.
Kyllähän nää nykymiehet on vähän tällaisiq ressukoita janipettereitä, jotka istuu chateissa etsimässä sisäistä sankaruuttaan.. kun vaimo ei taaskaan antanut taråeeksi papukaijamerkkejä. En suoraan sanoen iumettele, miksi perheen hankinnnat nykynaiset jättää mielellään väliin.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas petetyt naiset nyt ihan rehellisesti, että mikä saa teidät jäämään moiseen suhteeseen? Onko se lapsi/lapset, asuntolaina vai pelko laskevasta elintasosta? Vai joku muu asia?
Omalla kohdallani lapset. Haluan olla lasteni kanssa joka päivä heidän elämässään, enkä halua antaa lapsiani petturimiehen ja toisen naisen huomaan minuutiksikaan. Mutta tottakai lähden, kun lapset kasvavat ja muuttavat pois kotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakkosnaiset tosiaan näyttää uskovan aina kaiken, mitä mies heille avioliitostaan puhuu? Aina sama stoori; kotona on haluton vaimo, kulissit, lapset, periaatteen mies, platoninen suhde, kohta erotaan. Kerta toisensa jälkeen kuitenkin käy ilmi, että kakkosnaisesta ei tule uutta vaimoa-miksiköhän? Koska useimmat miehet huomaa heti, ketkä on sopivia vain panopuuksi. Sitten näille voi lässyttää satuja upeasta yhteydestä, jotta ilmaisen seksin saanti muun kuin vaimon kanssa olisi taattu jatkossakin
Miksikäs se mies puhuisi kotona sen enempää totta? Luuletko oikeasti, että tuollainen mies jotenkin rakastaa sitä naista kotona? Hän rakastaa itseään ja mukavaa elämää.
Voihan olla, että vaimokin rakastaa mukavaa elämää, aviomiehensä kanssa. Useinhan on niin, että tällaiset miehet kohtelee myös vaimojaan hyvin, ei pelkästään salarakkaita. Vaimotkin saavat hyvää seksiä, kukkia ja alusvaatteita sekä lämmintä yhdessäoloa. Ongelma on häntäheikissä, joka adoniksen tavoin puhuu kaikki naiset tainnoksiin. Ja kaikilla haaremin naisilla saattaa olla ihan mukava olla, vaimollakin siihen saakka, kunnes moniavioisuus tulee ilmi
Minulle oli yllätys, miten naimisissa olevat miehet tarjosivat itseään, kun avioliiton päättymisen jälkeen lopulta baareihin uskaltauduin. En ole koskaan pitänyt itseäni kauniina, mutta suksee oli valtava. Baareissa en käynyt kotipaikkakunnallani, joten miehet, jotka tarjoutuivat, eivät tienneet minusta yhtään mtään.
Kotipaikkakunnalla sattui usein sellaista, että olimme isossa seurueessa ravintolassa (pikkujoulut tai muut juhlien jatkot, jolloin minäkin menin baariin, muutoin en), pöytäseurueeseen kuului sekä pariskuntia, että sinkkuja, ne naimisissa olevat miehet iskivät (yrittivät) minua, vaikka omat vaimot olivat samassa pöydässä, parhaat näistä miehistä olivat ihan selvinpäin.
Outoja ovat miehenpuolet, ja esim. hällä-ahon tapauksesta tiedämme että mitätön mieskin pettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ole hyvä. Me kylläkin tavataan vielä, mutta vain seksin merkeissä.
Itsetunto nolla vai alle? Itsekunnioitus nolla vai alle? Paljon mäkin tiedän, mutta en tiedä oikeastaan mitään säälittävämpää kuin varattua paneva kakkonen.
Täällä yksi sellainen, ja ihan vain sen loistavan seksin takia panen.
Miksi tällainen varatun miehen panopuuksi alentuva saa niin kovasti sääliä osakseen, kuten myös maksullinen nainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, ole hyvä. Me kylläkin tavataan vielä, mutta vain seksin merkeissä.
Itsetunto nolla vai alle? Itsekunnioitus nolla vai alle? Paljon mäkin tiedän, mutta en tiedä oikeastaan mitään säälittävämpää kuin varattua paneva kakkonen.
Täällä yksi sellainen, ja ihan vain sen loistavan seksin takia panen.
Miksi tällainen varatun miehen panopuuksi alentuva saa niin kovasti sääliä osakseen, kuten myös maksullinen nainen?
Näin olenkin kuullut, että tällainen varattu mies olisi varma tapaus. Se ei jää jalkoihin pyöriin ja käy kuitenkin 2-5 kertaa/kk. Kätevää, jollei halua sitoutua kiinteeseen parisuhteeseen.
Ykkösvaimo saa pitää talon, elintason ja lapset, mies saa itselleen sen kaipaamansa vapauden tunteen ja se kakkonen saa tauditonta vakiseksiä. Tämähän on tosiaan win-win-win-tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisia tarinoita. Minulla oli suhde varattuun mieheen. Lopetin suhteen kun en jaksanut enää. Itse olen siis sinkku. Huomaan kuitenkin edelleen mikä side meillä kahdella on. En ole koskaan ollut kenenkään kanssa näin samalla aaltopituudella enkä kokenut tällaista kemiaa.
Olimme todella rakastuneita ja pahoin pelkään että olemme edelleen :(
Mutta mies elää vaimonsa kanssa ja toivottavasti on onnellinen. On vaan niin sääli että tunteet ja kemia on muualla mutta vaimon kanssa ollaan rahan, helppouden, velvollisuuksien takia.Meidän suhde oli kaikkea muuta kuin seksisuhde ja se tässä eniten surettaakin. Mutta enää en toiseksi naiseksi ryhdy. Mutta sääli miehen vaimoa kun itse tiedän mikä henkinen yhteys miehellään on toisaalle mutta silti pidetään kulissit pystyssä. Mutta toivon heille kaikkea hyvää.
Tuo tarinasi varmaan auttaa sinua vaikeassa tilanteessasi, en siis moiti. Mutta kannattaa tajuta, että jokainen mies selittää nuo samat selitykset tuossa tilanteessa. Vaimo taas kuulee ihan eri tarinan. Niin se vaan menee.
Jokainen joka itse vapaaehtoisesti lähtee liitostaan, lähtee vain siksi, että liiton ulkopuolella on tarjolla jotain itselle merkityksellisempää. Ja jokainen, joka itse vapaaehtoisesti jää liittoonsa, jää vain siksi, että liitossa on tarjolla jotain itselle merkityksellisempää.
Eikä kukaan ohita elämässään oikeasti suurta rakkautta. Eli sua ap on valitettavasti vain kusetettu, se tavallinen tarina.
Voimia!
Ehkä sinun kirjoitus taas antaa sinulle voimaa elämässäsi. Tekstistäsi veikkaan sinun olevan vaimo. Kiitos vaan, minulla on voimaa jo tarpeeksi. En koe tulleeni kusetetuksi koska itse lopetin suhteen enkä siihen enää lähtisi.
Huomaan vaan niin selvästi kuinka paljon mies nauttii seurastani ja huomaa sen saman kemian myös. Mutta helppo elämä vaimon kanssa on nyt hänelle parempi vaihtoehto. Tämä on minulle ok ja olen mennyt itsekin elämässä eteenpäin.
Tämä nyt vain oli yksi esimerkki siitä kuinka se henkinen yhteys voi todellakin olla muualle kuin vaimoon.
Anteeksi vaan, mutta en edelleenkään usko :) Nuo on vaan klassisia selityksiä rimpuilla irti kiusallisesta tilanteesta.
Kukaan ihminen ei jää ankeaan liittoon jos tarjolla olisi oikeasti suuri rakkaus. Ei vaan jää ja piste.
En siis tarkoita tässä kevyttä ihastumista tai jotain "kemiaa", niitä meillä kaikilla tulee ja menee. Tarkoitan oikeasti merkittäväksi koettua ihmissuhdetta.
Ihan samalla tavalla voisi ajatella, että ihminen joka on löytänyt aidon rakkauden ei ikinä pettäisi kumppaniaan uteliaisuudesta jokun merkityksettömän panon kanssa, saati useita kertoja vuosi toisensa perään. Taitaa olla aikaa selvää, että pettäjämiehillä ja useampaa naista pyörittävillä on isoja ongelmia itsensä kanssa ja he valehtelevat tarvittaessa molempiin suuntiin. Vaimojen on turha elätellä haaveita suuresta rakkaudesta tällaisen miehen kanssa sen enempää kuin kakkosnaisenkaan.
Suuri rakkaus on se, jonka ihminen valitsee.
Elää toisen kanssa ja on vuosia samalla seksisuhteessa toisen kanssa, ja suuri rakkaus kyseessä? Epäilen. Pettävä mies ei rakasta kumpaakaan naista koska on valmis käyttämään heitä hyväkseen oman maksimaalisen hyödyn saavuttamiseksi.
Tämä voi olla totta. Mutta jos tilanne sopii kaikille osapuolille niin keneltä se sitten on pois?
Ei se olekaan keneltäkään pois, mutta tässä aloituksessa ei ollut sellaisesta tilanteesta kyse vaan ylemmyydentuntoisen, todellisuudelta silmänsä sulkevan vaimon tilityksestä.
Ylemmyydentuntoisen? Mistä sinä tuon repäisit? Alemmuudentuntoinen näkee kaikkialla ylemmyydentuntoa?
Minusta tuo oli vain puhtaasti hieno selvitymistarina, johon on helppo samastua.
Ja vaimo sulkee silmänsä todellisuudelta? Hetkinen, sinäkö katsot tuntevasi heidän todellisuutensa paremmin kuin he itse?! Sanoisin, että tuo sun heitto jos mikä on ylemmyydentuntoa, mutta koska muuten vaikutat heikkoitsetuntoiselta, niin oletan, että olet vaan tyhmä.
Kyllä varmaan häviävän pieni osa pettävistä miehistä on niitä, jotka pettävät vain sen kerran, liittonsa loppupuolella, ja jäävät sen jälkeen loppuelämäkseen yhteen sen naisen kanssa, joka aluksi oli toinen.