Harrastaako teidän miehet maraton-juoksua?
Tuntuu, että tosi monen mies harrastaa ja treenaa maratoneja varten. Onkos tämä kovinkin yleistä?
Kommentit (12)
Oon huomannut saman. Yhteistä näille miehille on kotona useampi lapsi ja rasittava vaimo. Kai se on hyvä syy saada olla pitkiäkin aikoja poissa himasta :-)
harrastaa, minä myös.
Ja olen ylpeä siitä.
Hyväkuntoisia, terveitä ja hyvät kropat!
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 10:39"]
Oon huomannut saman. Yhteistä näille miehille on kotona useampi lapsi ja rasittava vaimo. Kai se on hyvä syy saada olla pitkiäkin aikoja poissa himasta :-)
[/quote]
Toi on muuten totta! Mullakin kaveripiirissä useampia perheitä, joissa isi harrastaa maratonia ja äiti on siitä niin ylpeä.. Ainakin kahdessa tapauksessa kyse on varmasti siitä että se mies ei vaan kestä olla himassa :-)
[/quote]
Ja sä fiksusti ajattelit että ne juoksevat treenatessaankin maratonmittaisia lenkkejä?
Harrastaa, yhdessä minun kanssani.
harrasti, kunnes selkä ei enää kestänyt pitkän matkan juoksun aiheuttamaa rasitusta. Sen jälkeen aloitti toisen urheiluharrastuksen, johon menee PALJON enemmän aikaa kuin juoksemiseen.
Juokseminen on perheen isälle aika helppo harrastus, sitä kun pystyy harrastamaan milloin ja missä vaan, eli lenkille voi mennä perheelle sopivimpaan aikaan. Miehen nykyinen harrastus vaatii useita tunteja päivässä eikä sitä voi harrastaa missä ja milloin vaan, joten harrastuksen ehdoilla mennään. Meillä tosin ei ole kuin yksi lapsi kotona ja sekin kohta jo 17 vuotias, mutta kaiholla joskus ajattelen sitä aikaa, kun mies vielä juoksi - silloin saatoimme rauhassa esim. matkustella, ja mies hoiti lenkkeilyt usein aamulla ennen kun me muut edes heräsimme. Nyt ei toivoakaan sellaisesta, jos joskus reissaamme niin sekin menee miehen harrastuksen ehdoilla - menemme sinne, missä ko. lajia pääsee harrastamaan.
Eipä silti, minusta on ihan kiva, että mies harrastaa enkä kaipaa sen jatkuvaa läsnäoloa nyt, kun lapset ei enää ole pieniä.
kyllä se on golf, joka vie miehet pitkäksi aikaa pois kotoa nalkuttavan vaimon ja pienten lasten luota. mulla on vaan naistuttuja, jotka juoksee maratoneja. upeita mukavia perheellisiä naisia kaikki. ei mitään rusinoita vaan vereviä elämästä nauttivia naisia.
Mä harrastan juoksemista juuri sen takia, ettei harrastusmatkoihin kulu aikaa, vaan voin lähteä harrastamaan suoraan kotiovelta, mökiltä tai mistä tahansa ja mihin kellonaikaan tahansa. Mun mielestä tämä on siis perheelliselle hyvä harrastus, kun aikaa menee tasan vain sen verran mitä harrastaa, ja voi treenata itse esim. sillä aikaa kun vie lapsen omaan harrastukseensa ja joutuu muutenkin odottelemaan. Juoksutapahtumiin osallistun sen takia, että tulee harjoiteltua enemmän, kun on tavoitteita.
Monet muut harrastukset vie siis paljon enemmän aikaa perheeltä, juoksu taas aika vähän ja on joustavasti sovitettavissa muun perheen aikatauluun.
n40, maratoonari
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 11:58"]
[/quote]
Toi on muuten totta! Mullakin kaveripiirissä useampia perheitä, joissa isi harrastaa maratonia ja äiti on siitä niin ylpeä.. Ainakin kahdessa tapauksessa kyse on varmasti siitä että se mies ei vaan kestä olla himassa :-)
[/quote]
Minä tiedän ainakin yhden isukin joka juoksee seksinpuutteen takia. Matkat senkun pitenee, nyt tosin polvet huonossa kunnossa joten kohta voi tulla ongelmia!! Mitäs sitten tekee kun ei voi juosta halujaan ja ajatuksiaan pakoon?? Ja vaimo ei anna kuin armosta kerran pari vuodessa (vaimo juoksee myös mutta ehkä eri syistä??)
Joo ja minä kans. Syy: juoksu on ainoa harrastus, joka on kyetty pitämään perheen kasvettua. Nyt on jo lapsilla harrastuksia ja lenkit on ainoat, mitä sinne sekaan pystyy sovittamaan. :)
Jaa, tuntuu uskomattomalta. Itse juoksen maratoneja, mutta mieheni on sohvaperuna, jota harvoin saa mukaan kisapaikalle edes huoltajaksi. Muutenkin naiset tuntuvat olevan miehiä urheilullisempia.
On juosuust useammankin marathonin meidän yhteiselon aikana. Viimevuosina on keskittynyt enemmän ultramatkoihin.