Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Raju väite - "Miesten pitäisi olla supersankareita, että naiset kelpuuttavat"

Vierailija
17.03.2019 |

IS uutisoi taas "Tuskailua deittimarkkinoilla " sekä naisen että miehen perskeptiiveistä:

”Olen 26-vuotias mies enkä ole ikinä seurustellut – mieluummin olisin työtön ja vähävarainen kuin yksin”

https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000006026967.html

Onko tämän jutun sisältö sitä todellisuutta nyky deittimarkkinoilla? Onko vaikeaa synnyttää hyviä parisuhteita tavisten kesken, kun jokainen nainen haaveilee siitä Crazy Rich Asians -elokuvan kaltaisesta miehestä joka löytyy somesta jokaiselle tavis naiselle?

Miksi tyytyä kehenkään, kun odotetaan tällaista miestä. Onko IS väittämä otsikossa totta?

Kommentit (464)

Vierailija
401/464 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eräiden mielestä on supersankariutta, jos on vaikka suorittanut jonkun tutkinnon ja tekee duunia josta maksetaan 3000-4000 eur/kk ja siinä sivussa harrastaa vaikka jotain urheilulajia tai paria ja remppaa ja hoitaa pihaa ja vahtii lapsia, huolehtii lemmikistä, käy kaupassa ja tekee ruokaa, osallistuu ikkunoidenpesuun ja käyttää anoppia lääkärissä...Ja pesee hampaat ja käy parturissa ja tykkää vähän katsoa mitä päälle pistää ja käy suihkussa kerran päivässä. Ja kerra kuussa laitetaan muksut hoitoon ja lähdetään rouvan kanssa teatteriin ja syömään vähän hienommin tai vaikka vaeltamaan tai joskus ihan ulkomaille pitkäksi viikonlopuksi, mistä nyt kukakin tykkää.

Normaalia tavallista arkea!

Mistä lähtöisin ovat nämä, joiden mielestä keskiluokkainen perusarki  normaaleine käytöstapoineen ja -malleineen on joku kummallinen saavutus? No, ehkä tänne kirjoittelevat vain esim. a) hyvin nuoret ja b) jo syrjäytyneet miehet, joiden mielestä se että nainen haluaa miehen joka käy töissä ja tienaa 3500/kk on hirveetä prinsessailua. Tajuamatta että tuo 3500/kk on ihan tavallinen keskitulo. Eli nainen joka sanoo (harvapa sanoo, oikeastin enemmän näiden miesten päänsisäistä fantasiointia) haluavansa tuon verran tienaavan miehen sanoo haluavansa ihan supertavallisen perus-Pertin. Joo, finninaamaisesta opiskelijapojasta toki 3500 hirveän paljon rahaa, mutta ihan tavallinen aikuisen ihmisen palkka.

Ja että hirveetä kun pitäis kotitöitäkin tehdä eikä roskapussin viemisestä saa edes anaaliseksiä palkinnoksi, nyyh. 

Niin mutta eihän kukaan nainen halua tavallista miestä vaan pitää saada sukat pyörimään jaloissa ropelin lailla.

Vierailija
402/464 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa vaan mulle, mitä ne naiset etsii tinderistä joilla on kuvina vaan paljasta pintaa, fitnesskuvia, uimapuku kuvia, pyllistelykuvia jne? Ei mitään tekstiä eikä esittelyä?

Miehet sanoisivat tähän että panoseuraa, mutta mä epäilen että naiset tietävät tähän paremman, oikean vastauksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/464 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän se ihan fakta ole

Mikä fakta? Että työttömät ovat kaikki laitapuolen kulkijoita ja luusereita mielestäsi? Se siitä "kyllä naisille työttömät kelpaa"-jaarittelusta. Ei selvästikään kelpaa, miehen sosiaalinen status ihan omien viestiesi perusteella on hyvin tärkeää naiselle.

No en mä ainakaan naisena huolis miestä, joka vaan pysyy ja pysyy työttömänä. Mieluummin ottaisin pienipalkkasenkin miehen, kun sellasen joka pysyy työttömänä. Ja kyllä esim. niihin pienipalkkasiin töihin pääsee jos ei oman alan töitä löydy, ellei ole ihan palikka, ja jos on ihan palikka, se ei ole mulle sopivaa miesainesta..

Vierailija
404/464 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse varmaan löytäisin muuten puolison, mutta rahattomuuden takia hävettää siinä määrin ettei kehtaa edes yrittää. Kiinnostuneita naisia on ollut, mutta olen persaukisuuteni takia torjunut useammankin. Siitä tulisi kuitenkin ongelma jossain vaiheessa jos suhde etenisi. En ole kyllä tätä asiaa viitsinyt yhdellekään sanoa syyksi.

Väittäisin omien kokemusten perusteella, että tälläinen tavis kelpaisi kyllä, jos olisi raha-asiat paremmalla mallilla. Ei tarvitse olla supersankari.

M36

Voi hyvän tähden, oletpa pInnallisen (teko)syyn vuoksi pakkeja antanut. No, etpähän voi kiittää siitä ketään muuta kuin itseäsi. Mutta älä nyt ihmeessä jatka tuolla tiellä, jos oikeasti suhteeseen haluaisit. Luuletko että kaikki Suomen esim. työttömät ja eläkeläiset ovat yksin? Kyllä tässä maassa tyhjätaskuja ja heille seuralaisia riittää.

Voihan sitä etukäteen keksiä kaikenlaisia potentiaalisia esteitä että miksi homma ei jatku. Eikä varmasti jatkukaan, kun ampuu itsensä alas jo alkuunsa. Olipa "syy" mikä tahansa.

En ole työtön. Olen ollut 10v vakitöissä, mutta velkaantunut edellisessä suhteessa omaa sinisilmäisyyttäni. En halua, että kukaan nainen "hukkaa" aikaansa, koska ongelma se tulee olemaan kuitenkin.

Mun kanssa ei matkailla tai ostella asuntoja, jne..

M36

Vierailija
405/464 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

analyytikko kirjoitti:

Jokaiselle on joku, ei välttämättä ole "viiden pennin" latteus. Pääsääntöisesti hyvin moni ihminen pääsee parisuhteeseen halutessaan. Se on sitten eri asia, riittääkö rahkeet uljaaseen prinssiin tai kauniiseen prinsessaan.

MUTTA, sellainen ilmiö on havaittavissa, että nainen saa helpommin omaa tasoaan paremman kumppanin. Miehet vastaavasti joutuvat tyytymään omaa tasoaan huonompaan. Ja kyse on lähinnä ulkonäöllisestä tasosta. Tällainen ilmiö on olemassa, ja sitä on turha kiistää.

Eli tässäkin asiassa naiset ovat etuoikeutetummassa aemassa! :)

Tai sitten sinä olet määrittänyt naisten tai miesten tason väärin. Kuviellaan, että sinulla on asunto, jonka arvoksi olet määrittänyt 300 000 €. Laitat asunnon myyntiin ja saat tarjouksen, joka on 200 000 €. Et hyväksy tarjousta vaan pidät asuntoa myynnissa 2 vuotta ja aina vaan saat tajouksia, jotka ovat 200 000 €. Markkinoiden mukaan asuntosi arvo on siis 200 000 €. Samalla tavalla, jos ajattelet olevasi 8 mies, mutta saat vain 7 naisia parisuhteeseen, niin silloin tasosi 7 tai vaihtoehtoisesti kanssasi suhteeseen halukkaiden naisten taso on 8.

Et ota huomioon niitä, jotka lupaavat tarjota 450 000, mutta katoavat yön jälkeen.

Oikeastaan suurin ongelma parisuhdemarkkinoilla ovat nämä panohaaremia keräilevät alfat. Nämä sillä

8-9:n ulkonäöllään vikittelevät useampia naisia yhtäaikaa ja kierroksessa on myös niitä seiskan naisia, koska heiltä saa helpommin. Ja sitten, kun seiskan nainen on kerran tai kaksi ollut eri alfan kyydissä, niin se oman tason Pertti ei enää kiinnostakkaan yhtään. Nainen alkaa myös kuvitella itseäänkin ysiksi tai kasiksi ja haluaa myös sen tason miehen kanssa perustaa mahdollisesti perheen, mutta se ysin mies hakeekin naisesta vain ja ainoastaan panoseuraa eikä kelpuuta suhteeseen. Lopulta nainen katkeroituu ja suuttuu miehille, jotka kohtelevat häntä toistuvasti paskasti.

En nyt halua syyttää naisia, mutta älkää olko niin sinisilmäisiä. Deittimarkkinoilla on alfamiesten markkinat, koska 90% naisista osoittaa kiinnostusta heitä kohtaan. Ja näitä hyvännäköisiä miehiä on vain 10-15% väestöstä.

Ongelma on siinä etteivät naiset erota pelimiehiä vaan luulevat, että tässä on hyvä mies mulle.

Vierailija
406/464 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kertokaa vaan mulle, mitä ne naiset etsii tinderistä joilla on kuvina vaan paljasta pintaa, fitnesskuvia, uimapuku kuvia, pyllistelykuvia jne? Ei mitään tekstiä eikä esittelyä?

Miehet sanoisivat tähän että panoseuraa, mutta mä epäilen että naiset tietävät tähän paremman, oikean vastauksen.

Niitä matcheja eli itsetuntopointeja, jotka voi myöhemmin vaikka poistaa, kun ei mitään oikeaa tarvetta miehelle kuitenkaan ole.

Vierailija
407/464 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on aika paljon sattumaa, vaikka kuinka paljon valikoisi nuorena kumppaneita . Ihmiset kehittyvät ja opskelevat ovat jo kymmenen vuoden kulutttua ihan eri alalla töissä. Kyllä kannatta kuitenkin pariutua vaikka pitkän päälle et voi olla varma jatkosta. Olen nähnyt monen kiltin nuorukaisen muuttuneen alkoholistiksi, ja osa heistäkin väkivaltaiseksi, eikä todellakaan siitä ole ollut merkkejä aikaisemmin. Mutta uutta vaan puolisoa vaan sittten tilalle, jos vain suinkin uskaltaa.

Vierailija
408/464 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän se ihan fakta ole, varsinkin jos kyseessä on vielä ns. elämäntapatyötön. Kai nyt tilapäisesti työttömät kelpaa, mutta jos useampi työttömyysvuosi takana, niin eiköhän sillon miehessä ole jotain pahasti vialla, koska onhan jotain duunia kuitenkin kokoajan tarjolla, vaikkakin heikonlaisesti. 

Tiesitkö että miehiä naisen elämäntapatyöttömyys ei parisuhdehaussa haittaa yhtään? Jossei nyt aivan joku hampaaton väkivaltainen piripää ole niin sillä ei ole juuri merkitystä. Ehkä se IS:n väite ei ollutkaan niin raju jos vertaa näitä kriteereitä keskenään?

Ä l ä p u h u m u i d e n m i e s t e n p u o l e s t a. Oma puolisoni ei olisi huolinut naista, jolla ei ole koulutusta ja omaa uraa. Sama pätee eksääni.

Vierailija
409/464 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se peruspertti, joka ei itse pyöri seduloissa ja postaa kuvia maailmanmatkoiltaan, haluaa instabeiben?

Vierailija
410/464 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta ei tarvii osata ku siivota. Sellanen on unelma.

Vierailija
411/464 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niitä matcheja eli itsetuntopointeja, jotka voi myöhemmin vaikka poistaa, kun ei mitään oikeaa tarvetta miehelle kuitenkaan ole.

Ainoa mutta on, etteivät ne välttämättä poistu koskaan. Ei ole temppu eikä mitään tallentaa kuvasi ja julkaista niitä uudelleen.

Vierailija
412/464 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän se ihan fakta ole, varsinkin jos kyseessä on vielä ns. elämäntapatyötön. Kai nyt tilapäisesti työttömät kelpaa, mutta jos useampi työttömyysvuosi takana, niin eiköhän sillon miehessä ole jotain pahasti vialla, koska onhan jotain duunia kuitenkin kokoajan tarjolla, vaikkakin heikonlaisesti. 

Tiesitkö että miehiä naisen elämäntapatyöttömyys ei parisuhdehaussa haittaa yhtään? Jossei nyt aivan joku hampaaton väkivaltainen piripää ole niin sillä ei ole juuri merkitystä. Ehkä se IS:n väite ei ollutkaan niin raju jos vertaa näitä kriteereitä keskenään?

Kyllä muuten häiritsee! Petiin kelpaa hetkeksi ehkä mutta ei muuta. Se on nähty kavereissa. Pienipalkkainen (eli työssäkäyvä) yhärikään ei oikein löydä miestä, joka pysyisi matkassa.

Vierailija
413/464 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äläpä puhu muiden suulla. Kun minulle tuli ero, päätin etten enää ikinä ala parisuhteeseen elämäntapatyöttömän naisen kanssa. Kun on itse tehnyt koko ikänsä töitä, tulee siinä melkoinen näkemysero asioista, kun toinen ei tee mitään.

Ymmärrän ihan hyvin sen, että työssäkäyvä ihminen, sukupuolesta riippumatta haluaa rinnalleen toisen työssäkäyvän.

Vierailija
414/464 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu, että naisilta vaaditaan supersankaruutta. Nykyään pitää tehdä töitä enemmän mitä mies (saman verran ei riitä koska nainen tekee kuitenkin jostain syystä vähemmän tai huonommin tai laiskottelee tai muuta vastaavaa), kouluttautua pidemmälle mitä mies, perustaa yrityksiä enemmän mitä miehet, synnyttää lapset ja hoitaa ne, tehdä vähintään puolet kotitöistä, olla kaunis nuori ja haluttava ikuisesti, olla kaikessa vetovastuussa ja koordinaattorina (puheenjohtajahommissa ja muissa missä on enemmän vastuuta). Jos mieheltä vaatii edes puolia kotitöistä, tai edes puolia lastenhoitamisesta tasavertaisena vanhempana, niin se on kamalaa alistamista ja riistoa.

Tuntuu että miehistä on tullut entistä laiskempia ja laiskempia ja naisista entistä ahkerampia ja ahkerampia sitä mukaa, mitä enemmän naiset ovat lisänneet työntekoa ja omaa kunnianhimoa uralla/muussa menestyksessä. Miksi näin?

Varmaan sen takia, kun naiset ovat nykyisessä kaikessa voimaantuneisuudessaan kuin pikkulapsia - kaikesta on kilpailtava ja olla toisia "parempia". Ei osata ottaa hetkeäkään rennosti vaan koko ajan on suoritettava ulkoapäin tulleita ihanteita ns. täydellisestä elämästä. Ei edes pysähdytä hetkeksi miettimään, että onkohan se median antama kuva täydellisestä elämästä ollenkaan sitä mitä itse haluaa, vaan juostaan päättömänä sopulilaumana samojen asioiden perässä.

Luulen, että naiset vielä tulevaisuudessa oppivat ottamaan vähän rennommin, kun kasvavat sukupuolena aikuisen mittoihin. Nyt on "voimaantumisen" murrosaika menossa ja se tietenkin aiheuttaa kaikenlaisia ylilyöntejä. Jossain vaiheessa naisetkin varmasti tajuavat, että tarpeettomalla materian ja statuksen haalimisella ja suorittamisella ei saa mitään muuta kuin itsensä ja läheisensä onnettomaksi.

Peas & love

Tässähän demonstroit ystävällisesti yhtä syytä miksi parisuhteita ei muodostu. Nuoret miehet ovat vetelyksiä ilman mitään tavoitteita ja päämääriä. Heidät on kasvatettu hakkaamaan nettipelit ja valitsemaan aina se helpoin vaihtoehto. Naiset taas on kasvatettu suoriutumaan, asettamaan ja saavuttamaan tavoitteensa. Miehen elämä on onnellista kun saa täysin kunnianhimottomana lillua omassa lämpöisessä pskassa. Naiset taas haluavat elämältään enemmän.

Vierailija
415/464 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta ei tarvii osata ku siivota. Sellanen on unelma.

Wow, tuostapa naiselle tulee hyvä ja arvostettu olo. En minä haluaisi kuulla mieheltä, että ainoa syy yhteiseloon on se, että minä siivoan. Eikö sinulle tulisi halvemmaksi tilata kotisiivous joltain yritykseltä?

Vierailija
416/464 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eräiden mielestä on supersankariutta, jos on vaikka suorittanut jonkun tutkinnon ja tekee duunia josta maksetaan 3000-4000 eur/kk ja siinä sivussa harrastaa vaikka jotain urheilulajia tai paria ja remppaa ja hoitaa pihaa ja vahtii lapsia, huolehtii lemmikistä, käy kaupassa ja tekee ruokaa, osallistuu ikkunoidenpesuun ja käyttää anoppia lääkärissä...Ja pesee hampaat ja käy parturissa ja tykkää vähän katsoa mitä päälle pistää ja käy suihkussa kerran päivässä. Ja kerra kuussa laitetaan muksut hoitoon ja lähdetään rouvan kanssa teatteriin ja syömään vähän hienommin tai vaikka vaeltamaan tai joskus ihan ulkomaille pitkäksi viikonlopuksi, mistä nyt kukakin tykkää.

Mistä lähtöisin ovat nämä, joiden mielestä keskiluokkainen perusarki  normaaleine käytöstapoineen ja -malleineen on joku kummallinen saavutus? No, ehkä tänne kirjoittelevat vain esim. a) hyvin nuoret ja b) jo syrjäytyneet miehet, joiden mielestä se että nainen haluaa miehen joka käy töissä ja tienaa 3500/kk on hirveetä prinsessailua. Tajuamatta että tuo 3500/kk on ihan tavallinen keskitulo. Eli nainen joka sanoo (harvapa sanoo, oikeastin enemmän näiden miesten päänsisäistä fantasiointia) haluavansa tuon verran tienaavan miehen sanoo haluavansa ihan supertavallisen perus-Pertin. Joo, finninaamaisesta opiskelijapojasta toki 3500 hirveän paljon rahaa, mutta ihan tavallinen aikuisen ihmisen palkka.

Ja että hirveetä kun pitäis kotitöitäkin tehdä eikä roskapussin viemisestä saa edes anaaliseksiä palkinnoksi, nyyh. 

Tämä. Suomalaisten keskipalkka on hieman yli 3300 kk. Jos ei siihen yllä, voi miettiä pitäiskö tehdä itse asialle jotain.

Vierailija
417/464 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta eihän kukaan nainen halua tavallista miestä vaan pitää saada sukat pyörimään jaloissa ropelin lailla.

Missä sanotaan, ettei tavallinen mies voi saada sukkia pyörimään. Jos sinä et osaa, ei se tarkoita ettei keneltäkään onnistu.

Vierailija
418/464 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kulta pieni, kun ne ihan tavalliset miehet saavat sukat pyörimään meidän jaloissa. Sellaiseen minäkin rakastuin.

Vierailija
419/464 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä epätasapaino on poliittisesti tuotettu: tekemällä naiset ja miehet onnettomiksi, pitää heitä tuoda ulkomailta. Nyt tuotiin paljon miehiä, seuraavaksi naisia. Normaalia poliittista toimintaa.

420/464 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No Tinderi efektin näkee kyllä nykyään hyvin näin treffi vaiheessa.

Selkeesti normaali jopa ihan kait kiinnostava mies (kun treffejä kuitenkin), mut sit ei kuitenkaan riitä kilpailemaan Tinderin kanssa kun on niin paljon tarjontaa mistä näennäisesti löytää kaikee.

Ja tässä omasta mielestsä aika todella huomattava muutos mitä 4 vuotta sitten kun viimmeksi tätä treffi rumpaa piti harjotella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä neljä