Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävytön Hesburgerin omistaja: "Sanon myös, ettei tutkinnolla tee mitään, jos et osaa mitään."

Vierailija
17.03.2019 |

Kuinka montaa humanistia tämä loukkaa?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006036271.html

Kommentit (141)

Vierailija
121/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä eläkeikäiset patut ovat niin ajastaan jäljessä - toki nykyään on liian helppoa ja lässynlää. Ennen pääsi niihin suorittaviin töihin kuka vaan, nyt ei edes tutkinto taskussa hesen tiskille, kuten itsekin ilmaisee. Tekijöille töitä riittää, kunhan ei pyydä asianmukaista palkkaa jne. Ajat ovat muuttuneet, suorittavat työt vähentyneet, kilpailu kovaa ja onpa niitä köyhiä lapsiperheitä nykyisinkin. Jos heseltä töitä saa, niin varmasti nollatuntisopimuksella, jolloin tämäkin yrittäjä realisoi riskin työntekijöille. Ennen sentään työntekijöitäkin kunnioitettiin ja haluttiin auttaa elämän alkuun, nyt vaan epätyypillisiä työmarkkinoita joihin ei voi tulevaisuuttaan turvata. Itse onnekkaasti menen taas töihin huomenna, mutta onneksi on suhteellisuuden taju tallella, toisin kuin tällä fossiililla.

Vierailija
122/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä taas niin masentava keskustelu. Sohvilla löhöilevät länkyttää ja haukkuu taas yhden ihmisen maanrakoon. Muutama fiksu kommentti joukossa, ehkä siksi kun on sunnuntai ja ahkerillakin ihmisillä joillakin on tänään hetki vapaata. Yleensähän se on niin, että laiskurit louskuttaa suutansa, nykyään netissä, kun eivät muuta viitsi tehdä.

Haukutaan poliitikot ja tv:ssä näkyvät ja yrittäjät ja somepersoonat ja unohtamatta tietty Amerikan Trumpia. Kukaan itseään kunnioittava sohvalouskuttaja ei unohda keskustelua ilman ilkeää kommenttia Trumpista.

Mitään muuta en niin tahtoisi, kun nähdä nämä sohvalänkyttäjät joutumassa jonkun haukkumansa paikalle näyttämään kuinka paljon paremmin sitten itse suoriutuisivat. Kunpa edes kerran saisi nähdä sen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä nyt humanisteihin liittyy? Ei kai amistutkinnollakaan mitään tee, jos ei osaa mitään. Tai millään muullakaan tutkinnolla.

Vierailija
124/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Hesburgerissa työskentelyyn mitään tutkintoa vaaditakaan. Korkeintaan hygieniapassi, jonka saa maalaisjärkeä käyttämällä.

Vierailija
125/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on kyllä taas niin masentava keskustelu. Sohvilla löhöilevät länkyttää ja haukkuu taas yhden ihmisen maanrakoon. Muutama fiksu kommentti joukossa, ehkä siksi kun on sunnuntai ja ahkerillakin ihmisillä joillakin on tänään hetki vapaata. Yleensähän se on niin, että laiskurit louskuttaa suutansa, nykyään netissä, kun eivät muuta viitsi tehdä.

Haukutaan poliitikot ja tv:ssä näkyvät ja yrittäjät ja somepersoonat ja unohtamatta tietty Amerikan Trumpia. Kukaan itseään kunnioittava sohvalouskuttaja ei unohda keskustelua ilman ilkeää kommenttia Trumpista.

Mitään muuta en niin tahtoisi, kun nähdä nämä sohvalänkyttäjät joutumassa jonkun haukkumansa paikalle näyttämään kuinka paljon paremmin sitten itse suoriutuisivat. Kunpa edes kerran saisi nähdä sen!

Ehkä toi tapahtuu vain sun päässäs hei läheinen.

Kato ku emmä ajattele noin ihmisistä. En ajattele noin synkästi.

Toi on aika kuluttavaa ajatella noin.

Ajattele jotenkin kivasti ja ajattele että ne ihmiset on joidenkin lapsia tai vanhempia ja niillä on sukua ja perhe. Rakkaita ympärillä.

Sitten mieti että onko ne yksin ja auttaako toi yhtään, toi sun ajattelumaailma mihinkään suuntaan?

Vierailija
126/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ja sit vielä ihmetellään ku tyhmät suomalaiset äänestää kokoomusta? Rumien turkulaisten maa?

Menestynyt yrittäjä ja merkittävä työllistäjähän se onkin huono esikuva, eikös vaan pikku vasuri?

Matalapalkkaisia paskatöitä nuorille eikä tuo yritys tuo yhtään vientitulo euroa Suomeen.

Mutta vie asiakkaat pois monikansalliselta Mäkkäri-korporaatiolta, joka ei maksa Suomeen veroja.

Miten niin ei tuo vientituloja? Esim. Kaarinan tehtaalta viedään jatkuvasti rekkalasteja ulkomaille.

"Hesburger-ravintoloita oli Suomen lisäksi Virossa, Latviassa, Liettuassa, Venäjällä, Saksassa, Ukrainassa, Bulgariassa ja Valko-Venäjällä. Bulgarian ensimmäinen Hesburger avattiin Stara Zagoran kaupunkiin loppuvuonna 2016 ja vuoden 2017 aikana maahan avattiin vielä viisi ravintolaa. Vuoden 2017 alussa Hesburger laajeni myös Valko-Venäjälle. Liettuaan avattiin vuonna 2017 jo maan 50. Hesburger-ravintola."

Vierailija
127/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että melkein kaikki ovat ymmärtäneet kommentin väärin. Salmela puhuu tuossa lähinnä itsestään. Hän kuuluu Turun bisneseliittiin mutta on niitä harvoja ellei ainoa, jolla ei ole edes ylioppilastutkintoa, korkeakoulutuksesta puhumattakaan. Jonkinlaista alemmuuskompleksia ehkä taustalla, ja siksi puhuu käytännön taitojen merkityksestä suhteessa tutkintoihin.

Vierailija
128/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salmelat ovat aina arvostelemassa muita lehdissä. Hesen hampparit eivät ole mikään kansallisaarre eikä Salmelat ole pyhimyksiä, vaan melko ärsyttävän kuvan heistä voi lehdistön välityksellä saada. Ihan sama vaikka moppaisivat itse yhä rasvakeittiöidensä lattioita, menestys pikaruualla ei kuulu arvoasteikossani kovin korkealle, jos muutoin on ihmisenä täysmülkku.

Ei ainakaan minulle tullut mielikuvaa täysmulkusta.

Ei lehtijutun perusteella voi oikein sanoa mitään ja onhan se harmi jos löytyy tutkinto, joka on hyödytön.

Nykyään on kaikenlaisia tutkintoja jotka on hyödyttömiä ja kouluista päästetään säästösyistä osaamatonta väkeä ulos.

Rahaa enemmän koulutukseen ja vähemmän leikkauksia.

Itse työskentelen matalapalkka-alan hommissa ja tulee käytyä syntymäpäivänä hesessä ostamassa 3e hamburilaisen. Sen verran ostovoimaa löytyy minultakin 8e h töistä.

Onkohan hesen työntekijöillä varaa ostaa hamppareita, vai meneekö säästölinjoilla heilläkin?

Vierailija
129/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että melkein kaikki ovat ymmärtäneet kommentin väärin. Salmela puhuu tuossa lähinnä itsestään. Hän kuuluu Turun bisneseliittiin mutta on niitä harvoja ellei ainoa, jolla ei ole edes ylioppilastutkintoa, korkeakoulutuksesta puhumattakaan. Jonkinlaista alemmuuskompleksia ehkä taustalla, ja siksi puhuu käytännön taitojen merkityksestä suhteessa tutkintoihin.

On merkittävää että ilman koulutusta pärjää noinkin pitkälle etenkin siihen aikaan. Harvasta on tuollaiseen. Pitää olla raudan kova kaveri.

Toisaalta nykyään kaikki tieto on ilmaista ja on netti.

Kaikki on käsien ulottuvilla. Löytyy tietoa kuin roskaa ja koulutuksia ei oikeasti tarvittaisi.

Tieto on kärsinyt inflaation ja laiskuus lisääntyy.

Hassua kun nykyään kuka tahansa voisi rikastua ilman peruskouluakin, mutta tietoa pitäisi osata myös käyttää oikein.

Vierailija
130/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä eläkeikäiset patut ovat niin ajastaan jäljessä - toki nykyään on liian helppoa ja lässynlää. Ennen pääsi niihin suorittaviin töihin kuka vaan, nyt ei edes tutkinto taskussa hesen tiskille, kuten itsekin ilmaisee. Tekijöille töitä riittää, kunhan ei pyydä asianmukaista palkkaa jne. Ajat ovat muuttuneet, suorittavat työt vähentyneet, kilpailu kovaa ja onpa niitä köyhiä lapsiperheitä nykyisinkin. Jos heseltä töitä saa, niin varmasti nollatuntisopimuksella, jolloin tämäkin yrittäjä realisoi riskin työntekijöille. Ennen sentään työntekijöitäkin kunnioitettiin ja haluttiin auttaa elämän alkuun, nyt vaan epätyypillisiä työmarkkinoita joihin ei voi tulevaisuuttaan turvata. Itse onnekkaasti menen taas töihin huomenna, mutta onneksi on suhteellisuuden taju tallella, toisin kuin tällä fossiililla.

Ryhdy yrittäjäksi. Niin se Salmelalle teki. Ei muuta kuin Amerikoista joku konsepti kopioimaan ja kultaa vuolemaan, niinkuin tuo fossiili.

Voit samalla mullistaa sen, miten hyvin firmoissa pidetään työntekijöistä huolta.

Salmelalla on jo ikää, ja hän on nähnyt ja kokenut monenmoista - millä perusteella hänellä kyllä saa olla kanttia puhua asioista niiden oikeilla nimillä.

Fossiiliksi häntä en kutsuisi. Harva on tehnyt ja yhä tekee niin paljon ’puhtaamman tulevaisuuden’ eteen kuin hän. Clewerissä etsitään ja työstetään koko ajan uusia ekologisempia vedenpuhdistus ym juttuja (mm. Karppien käyttöä ’teollisessa’ vedenpuhdistuksessa). Mutta fossiili mikä fossiili kun on moukka mennyt menestymään jo viime vuosituhannen puolella. Tai siis ylipäätään mennyt menestymään - prkle.

Ja vientituloista vikisijälle tiedoksi - voit tuon samaisen Clewerin toimintaan tutustua ja pohtia josko sieltäkin muutama vientieurokin Suomeen päin olisi herunut.

Vierailija
131/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä on hieno esikuva niille jotka haluaa menestyä. Valitettavasti en halua itse menestyä, mutta haluaisin olla osallisena ja auttaa yritystä menestymään antamalla oman säntillisen työpanokseni yritykselle.

Minä haluaisin vain tehdä töitä menestyjille ja pärjätä sopivasti itsekin.

Valitettavasti 8e tunti ei ole sellainen palkka, millä pärjää näin kalliissa maassa.

Paljonkohan hesen työntekijät saavat palkkaa?

Pitäisikö vaihtaa alaa kun 8e tunti on tosiaan liian matala ja ei palkitse.

Vierailija
132/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Malliesimerkki itseään täynnä olevasta rahvaanomaisenrahan nousukkaasta.

Voi apua miten noin lyhyessä lauseessa voikin olla monta asiaa täysin väärin!

-Hän ei ole täynnä itseään, kaikkea muuta.

-Rahvaanomainen raha. Ei sellaista ole olemassakaan.

-Nousukas? Ei tietenkään ole. Salmela on tehnyt rankkaa työtä ihan koko ikänsä.

No, joko selvisi miten väärässä olit?

Vierailija
133/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin omasta mielestäni ongelma onkin se, että Suomessa vaikka osaisitkin paljon, mutta se tutkinto puuttuu, niin et pääse näytämään osaamistasi. Tämä erityisesti IT-alalla, mikä on mielestäni jopa aika paradoksaalista.

Toivottavasti jossakin vaiheessa aletaan taas katsomaan sitä, että mitä ihminen oikeasti OSAA, eikä aina vain tuijoteta sokeasti niitä papereita.

Vierailija
134/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeelle tuollainen h*lvetin kitisijä joutaisi eikä mihinkään muuhun. Meinaakohan kiusata muita kuolemaansa asti typerillä viisauksillaan..

Vierailija
135/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin omasta mielestäni ongelma onkin se, että Suomessa vaikka osaisitkin paljon, mutta se tutkinto puuttuu, niin et pääse näytämään osaamistasi. Tämä erityisesti IT-alalla, mikä on mielestäni jopa aika paradoksaalista.

Toivottavasti jossakin vaiheessa aletaan taas katsomaan sitä, että mitä ihminen oikeasti OSAA, eikä aina vain tuijoteta sokeasti niitä papereita.

Jos et saa vietyä opintoja maaliin, voi olla vaikeuksia myös työelämän projektien kanssa..

Vierailija
136/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Malliesimerkki itseään täynnä olevasta rahvaanomaisenrahan nousukkaasta.

Voi apua miten noin lyhyessä lauseessa voikin olla monta asiaa täysin väärin!

-Hän ei ole täynnä itseään, kaikkea muuta.

-Rahvaanomainen raha. Ei sellaista ole olemassakaan.

-Nousukas? Ei tietenkään ole. Salmela on tehnyt rankkaa työtä ihan koko ikänsä.

No, joko selvisi miten väärässä olit?

Tuttu oli opiskeluaikana vuosia hesellä töissä, Juhannusaattoyönä joku laite hajosi, Salmelan lapsenlapsi oli se joka oli hälytysnumeron päässä ja tuli laitteen korjaamaan, koulutuksessa itse vanha rouva Salmela keitteli kahvia ja kiitteli kuinka tärkeitä te olette meille työntelijöinä. Tutun mukaan Salmelat olivat mukavaa sakkia, toki bisnis on bisnis.

Vierailija
137/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan Salmelaa on arvostaa. Siinä missä moni jää ruikuttaan on tuo mies painanut määrätietoisesti eteenpäin. Myöskään koulutuksilla ei tee mitään jos ei ole kunnon osaamista ja visioita, ihan itsestään selvyys.

Vierailija
138/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Salmelat ovat aina arvostelemassa muita lehdissä. Hesen hampparit eivät ole mikään kansallisaarre eikä Salmelat ole pyhimyksiä, vaan melko ärsyttävän kuvan heistä voi lehdistön välityksellä saada. Ihan sama vaikka moppaisivat itse yhä rasvakeittiöidensä lattioita, menestys pikaruualla ei kuulu arvoasteikossani kovin korkealle, jos muutoin on ihmisenä täysmülkku.

Ei ainakaan minulle tullut mielikuvaa täysmulkusta.

Ei lehtijutun perusteella voi oikein sanoa mitään ja onhan se harmi jos löytyy tutkinto, joka on hyödytön.

Nykyään on kaikenlaisia tutkintoja jotka on hyödyttömiä ja kouluista päästetään säästösyistä osaamatonta väkeä ulos.

Rahaa enemmän koulutukseen ja vähemmän leikkauksia.

Itse työskentelen matalapalkka-alan hommissa ja tulee käytyä syntymäpäivänä hesessä ostamassa 3e hamburilaisen. Sen verran ostovoimaa löytyy minultakin 8e h töistä.

Onkohan hesen työntekijöillä varaa ostaa hamppareita, vai meneekö säästölinjoilla heilläkin?

Itse siivoan 8e tunti palkalla ja ei minulla olisi varaa ostella hampurilaisia. Ne on juhlaruokaa ja kerran tai kolme vuodessa käyn syömässä ravintolassa hamppareita ja ranuja kolalla.

Vierailija
139/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kai siellä it-alalla on myös näitä, joilla on se paperi taskussa, mutta sitten se itse osaaminen ja hyvän jälken tekeminen on jotenkin ihan hukassa?

Vierailija
140/141 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kai siellä it-alalla on myös näitä, joilla on se paperi taskussa, mutta sitten se itse osaaminen ja hyvän jälken tekeminen on jotenkin ihan hukassa?

No niitähän siellä nimenomaan on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kolme