Hävytön Hesburgerin omistaja: "Sanon myös, ettei tutkinnolla tee mitään, jos et osaa mitään."
Kuinka montaa humanistia tämä loukkaa?
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006036271.html
Kommentit (141)
Kroohpyyh.
Sivistys ja joku rasvapurilaisbisnes on hieman eri asioita. Kyllä molemmille on paikkansa yhteiskunnassa ja koulutuksen halveksuminen kertoo vain halveksujan omista komplekseista.
Miksi pitää aina painaa muita alas tunteakseen itsensä arvokkaaksi?
Ilman humanismia ja sivistystä olisimme kuin jokin lähi-itäinen perähikiä jossa kaksi klaania keskittyy tappamaan toisiaan samalla kun myyvät toisilleen niitä purilaisia.
T. duunari, joka arvostaa tietoa, sivistystä ja inhimillisiä arvoja
Vierailija kirjoitti:
Konsepti on hyvää. Tasalaatuinen ja nopeaasti saatavissa.
Konsepti on kopioitu Amerikasta, ei Salmelan itse keksimä.
Tätä ketjua lukiessa en ihmettele miksi yrittäjiä niin Suomessa dissataan ja vasureita äänestetään.
On tämä yksi yliverotettu holhousvaltio paskan ilmaston kera -kerrassaan luotaantyöntävä paikka varsinkin näin räntäsateen keskellä. Kateellisia luusereita veronmaksajien elätteinä ihan liikaa.
En ole siis tänne jäämässä. Viime vuonna myytiin mökki ja ihan kohta tulee myyntiin omakotitalo.
Siis mikä tuossa haastattelussa oli vikana?
Ihan ok tekstiä ja ajatuksia. Koulutuksella ei tosiaankaan tee mitään jos et osaa tehdä mitään. Se koulutus on työkalu ja jos ei osaa työkalua käyttää, on koulutus silloin turha.
Esittäkää yksi hyvä argumentti sille, että antaisin lääkärintutkinnon käyneen leikata itseäni, jos hän käytännössä on ihan paska hommassaan.
"Koska mun mielikuvituksessa kaikki menis kuitenkin hyvin."
Ei, vaan jokin muu argumentti. Kiitos.
hullumaailma kirjoitti:
On se kumma, että joku menestynyt yrittäjä sanoo jotain täysin asiallista, niin porukka alkaa vääntää asian vierestä. Lieneekö tämä kateutta tai peräti mielenvikaisuutta. Lähes jokainen mollaaja ei oikeasti ole käsittänyt mitä yrittäjä on sanonut.
Minullakin eräs tuttava, joka lähes aina mollaa menestyneitä ihmisiä väittäen heitä ahneiksi, riistäjiksi ja lähes rikollisiksi. Tosiasiassa olen ottanut häneen etäisyyttä, koska hänen kanssaan on vaikea keskustella rehellisesti, asiallisesti ja puolueettomasti.
Johtuu siitä, että naisvaltainen foorumi ja enemmistö jotain vihervasuriluusereita n. 80 ÄO:lla. Siinäpä se.
Mitä ihmettä tällä oli tekemistä humanistien kanssa? En ymmärrä.
Malliesimerkki itseään täynnä olevasta rahvaanomaisenrahan nousukkaasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja sit vielä ihmetellään ku tyhmät suomalaiset äänestää kokoomusta? Rumien turkulaisten maa?
Menestynyt yrittäjä ja merkittävä työllistäjähän se onkin huono esikuva, eikös vaan pikku vasuri?
Matalapalkkaisia paskatöitä nuorille eikä tuo yritys tuo yhtään vientitulo euroa Suomeen.
Mutta vie asiakkaat pois monikansalliselta Mäkkäri-korporaatiolta, joka ei maksa Suomeen veroja.
Hese on mennyt alaspäin kuin lehmän häntä. Megahampurilainen että ranskalaiset samanlainen vitsi kuin mäkkärinkin. Siinä vaiheessa kun tunnen tulevani huijatuksi hylkään ketjun. Parhaat hamourilauset saa Scanburgerilta.
Tuostakin jutusta kävi selväksi, miten naurettavan helppoa työelämässä ennen oli. 17-vuotiaana ravintolan keittiöpäällikköksi. Mitäköhän nykyään vaatii, kymmenen vuotta ilmais-harjoittelua ja roskapalkalla, nollasopimuksella raatamista pakkotahdilla.
Usein tällaisissa keskusteluissa joku vetää esiin humanistit ja väheksyy heidän tutkintojaan. Tosiasiassa näillä ihmisillä ei ole hajuakaan siitä, mitä kaikkea humanistit opiskelevat ja voivat työkseen tehdä, ja se näkyy.
Jos kenellä vain olisi mahdollisuus samaan niin miksi sitten totuus näyttää toista?
Nykyäänhän ei työstä edes makseta palkkaa...
Mielestäni ei ihan mene niin että työ työ työ.
Tarvitaan jokaisen sanan väliin myös palkkaa ja säästäväisyyttäkin.
Palkkaahan ei saa nykyään työstä.
Valitsen aina hesen hampurilaiset pohjoismaisessa hyvinvointivaltiossa. Mäkkäri pysyköön isossa maassaan isojen kylmien arvojensa takana.
Vierailija kirjoitti:
Tuostakin jutusta kävi selväksi, miten naurettavan helppoa työelämässä ennen oli. 17-vuotiaana ravintolan keittiöpäällikköksi. Mitäköhän nykyään vaatii, kymmenen vuotta ilmais-harjoittelua ja roskapalkalla, nollasopimuksella raatamista pakkotahdilla.
Ja töitä oli niin paljon että saattoi mennä kadun toiselle puolelle töihin, jos ei viihtynyt nykyisess työpaikassa.
Oli myös työ ja palkkaa. Nykyäänhän on vaan työ työ työ. Ilmaistyötä. Ja yrittäjät saavat tukia.
Vielä vähemmän jos ei ole mitään tutkintoa eikä osaa mitään, vielä kurjempi tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Salmelat ovat aina arvostelemassa muita lehdissä. Hesen hampparit eivät ole mikään kansallisaarre eikä Salmelat ole pyhimyksiä, vaan melko ärsyttävän kuvan heistä voi lehdistön välityksellä saada. Ihan sama vaikka moppaisivat itse yhä rasvakeittiöidensä lattioita, menestys pikaruualla ei kuulu arvoasteikossani kovin korkealle, jos muutoin on ihmisenä täysmülkku.
Ei ainakaan minulle tullut mielikuvaa täysmulkusta.
Ei lehtijutun perusteella voi oikein sanoa mitään ja onhan se harmi jos löytyy tutkinto, joka on hyödytön.
Nykyään on kaikenlaisia tutkintoja jotka on hyödyttömiä ja kouluista päästetään säästösyistä osaamatonta väkeä ulos.
Rahaa enemmän koulutukseen ja vähemmän leikkauksia.
Itse työskentelen matalapalkka-alan hommissa ja tulee käytyä syntymäpäivänä hesessä ostamassa 3e hamburilaisen. Sen verran ostovoimaa löytyy minultakin 8e h töistä.
Vierailija kirjoitti:
Vielä vähemmän jos ei ole mitään tutkintoa eikä osaa mitään, vielä kurjempi tilanne.
Eihän ole.
Se tietää varmoja tuloja. Tietty ryhmä meillä on perinteisesti jättänyt itsensä kouluttamatta, koska se mahdollistaa varmat tulot.
Vierailija kirjoitti:
Mikä tuossa loukkaa? Kyllä koulussa jotain oppiakin pitäisi... Huomaan sen mieheni yrityksessä, kun näitä tumpeoita palkataan amiksesta, niin se on aivan sama, ovatko käyneet sen vai ei. Kaikki pitää opettaa työmaalla ja ainoa ratkaiseva tekijä on kyky oppia ja vastuuntunto. Ennen kaikkea tuo viimeinen, se on helpoissakin töissä ratkaiseva.
Vielä isompi ongelma on löytää sihteeri/yleismiesjantunen. Minä joudun työni ohessa vieläkin sihteröimään firmaa uupumuksen partaalla. En millään jaksaisi. Olen todella nopea ja näppärä tekemisissäni, olen aina ollut. Viikossa minulla menee niiden asioiden tekemiseen 15-20 tuntia ja se on liikaa oman, stressaavan työn päälle. Mutta kun mistään ei löydä nokkelaa ja täysijärkistä ihmistä edes täysipäiväseksi tekemään samaa. Ei tarvita aloitekyvytöntä ja hidasta ihmistä vaan sellainen, joka osaa tuon kokoisessa firmassa ottaa hommat näppeihinsä, ei tarvi holhota jne. Minä opin työn viikossa, vaikkei ole minkäänlaista merkonomin taustaa. Tarjoukset on helppoja, tilien valvonta, tilausten hallinta, maksaa palkat ja laskut, ja tarvittaessa vaikka hyppää hätätilanteessa autoon ja hurauttaa tukusta tavaraa, vaikka periaatteessa tukutavarat kulkeekin rahdeilla. Mistään ei löydy ihmistä, joka pystyisi tuohon työhön. Oma-aloitteisuus on välttämätöntä ja kyky vetää "firmaan päin". Muuten työtehtävät on loppujen lopuksi yksinkertaisia ja tekeminen vapaata.
Ongelma on se että tuollaiseen kykenevät ihmiset kykenevät myös muuhun kuin sihteerin hommaan. Jos ihmisellä on kunnianhimoa ja tervettä motivaatiota elämässä niin hän todennäköisesti suuntaa sen elämässä johonkin muuhun kuin miehesi firmaan sihteerikön palkalla. Johdon assistentin / sihteerin työssä nykyään ongelma on se että palkka ja arvostus on assistentin mutta osaaminen ja motivaatio pitäisi vähintään joltain osin olla sama kun sen johtajan. Nykyään kun pitää olla tuollainen mainitsemasi itseohjautuva ja nokkela tekijä jonka perään ei pidä joutua katsomaan. Eli vähän niinkun toimari itse mutta kai sulle riittää 700 e / kk kun ei meillä oo varaa maksaa. Ja sit pitäis sitä kahviakin vähän keittää ja pitää toimistoa siistinä kun sitä vartenhan sihteeriköt kuitenkin on.
Onko hän?
Tunnetko hyvinkin, jotta voit perustella väitteesi?
Minä en.