Olen ihan neuvoton..
Elikkä mun viimeiset kahdet menkat on ollu kyllä niin ihmeelliset, ja sit tänään menin testin tekemään vaikka on vasta kp14/33-35..elikkä onpa mulle tainnut tulla valemenkat, koska testiin ilmestyi todella todella haalea viiva. Silmillä kuitenkin näkee, varsinkin nyt kun on kuivunu yön..Ongelma on se että mulla on tuparit tänään, uskallanko mitään ottaa, olisin nyt (jos haamu totta) rv 4+4? Koska on niin monta pettymystä tullut niin en usko testiin ennenkuin kunnon viivat pamahtaa.. Paitsi että ei mulla kyllä koskaan ole tullut minkäänlaista viivaa testeihin ja raskaana ei ole oltu..
Kommentit (19)
piti vielä muistuttaa, et testeissä on aika jona se pitää lukea eli yön yli ollut testi ei välttämättä ole enää todellinen.
Testaa ihmeessä uudestaan! Viivaa saattaa vahvistua.
Tein mammaksista saadulla testillä,en sillä todella herkällä vaan ihan tavallisen muovituppitestillä. Sit tänään aamulla tein uudestaan predictorilla, ja ei mitään..mutta eikös se predictor näytä vasta aika myöhäsessä vaiheessa. eniten nyt häiritsee tuo viina puoli.
No se viiva tuli ihan minuutin jälkeen siihen, eikä ole vieläkään pois siitä menny. paremmin vaan näkyy kun on yön aikana pissa kuivunut siinä.
On ihan mahdollista, et menkat tulee vielä kerran tai jopa toisenkin kerran vaikka olisi raskaana.
sinuna jättäisin viinat muiden juotavaksi ja hakisin esim. alkoholitonta siideriä muiden hämäykseksi.
Jos ne menkat oli valemenkat niin viikkoja ois jo jotain 6+0 ja luulisin että testit sen raskauden jo näyttäisivät.
Mietin ihan samaa, jos sulla kp 14 niin rv pitäis olla likimain 6vko.
Testaa aamupissasta uudestaan.
Mistä olit laskenut viikot 4+4?
Oli sun menkat olleet normaalit tai omituiset ne on kuitenkin olleet ja jos sulla kierto on 33-35 niin kp14 ei välttämättä ole edes ovis vielä ehtinyt olla... eli ei varmaan tuo viiva ole tulkittavaksi oikeaksi.
Juups, olen todella huono laskemaan eli ihan itse päädyin niihin viikkoihin..heh..No tein tuossa kaks erimerkkistä testiä eli en saanut edes haamuja enään aikaan..eli nyt en taaskaan oikein tiedä missä tässä mennään, miten voi saada edes haamua aikaiseksi jos ei raskaushormoonia ole kehossa? Koska en minä ainakaan ole aikaisemmin saanut mihinkään testiin minkäänlaista viivaa ja raskaana en ole ollutkaan. Ajattelin että oisko järkevintä tilata mammaksi sivuilta samoja testejä ja tehdä niillä? Vai kannattaisiko taas vaan luovuttaa?? Kertokaa mielipiteenne tai jos jollain on kokemusta kenties samatilanne ollut ja raskaana ollut..
Oon kuullut (saattaa olla urbaanilegendaa) että ovulaation aikana erittyvä lh voisi saada raskaustestin reagoimaan ja aiheuttaa haamun testiin. Toimii ainakin toisinpäin, raskaanaollessa saattaa ovistesti olla positiivinen. Itse oon saanut vääriä haamuja raskaustestiin kun oon kuvitellut menkkojen olevan valemenkat ja tehnyt testin oviksen tienoilla. En oo kuitenkaan ollut raskaana.
Sinuna kyllä menisin veritestiin, sieltä saat varmuuden eikä tarvi enää pohtia ja tulkita testejä.
Siis raskaushormonia ei erity jos ei ole raskaana. Ei mitenkään ole mahdollista. Eri asia on kokonaan ovulaatiotestit, koska sillähän mitataan lh-hormonin määrää jota on myös raskaana olevalla.
Olisiko ollut viivan paikka joka sulla on ollut testeissä, jos ne ovat olleet kerta samoissa testeissä. Pitäisihän joku muukin tésti näyttää muuten plussan tai ainakin haamun. Varsinkin jos sulla on kierto noin pitkällä ja kuukautisetkin ovat jo olleet.
omppu
sanoisin silti että vääriä selkeitä haamuja voi tulla. Viivanpaikathan on just ja just nähtävissä olevia oikeastaan värittömiä haamuja (usein harmahtavia) itse sain clearbluella 3 selkeästi nähtävissä olevaa sinistä haamua. Ja veritestissä raskaushormoni oli Nolla.
Samaisella mammaksintestillä tänään sain samanlaisen ehkä ihan hiukan tummemman haamun..Eli onko se nyt plussa vai ei?? Kun en työltäni kerkeä lääkäriin testeihin, sen takia kyselen täältä.. Jos sais jotain apua asiaan. Kiitos vaan teille jotka autoitte/autatte!!
Lisään vielä se tosissaan on tummempi kuin viimeks..ei yhtä tumma kuin kontrolli viiva mutta nähtävissä oleva..
Onnea nyt kovasti, kyllä se plussa sitten on!!!
Paljon liimaa ja tarrasukkia masuasukille!
Omppu
Kiitos kiitos..Uskon sen kyllä 110% vasta kun viiva on tummempi. Vielä ikävän haalea, nähtävä tosiaan mutta todella vaalea. Nyt uskon vasta 99,9% olevani raskaana..=)
Nyt ei tämä pieni ihminen enään tajua yhtään, viimeksi saatu viiva senkuin tummeni ihan näkyväksi punaiseksi viivaksi. Mutta sit tänään tein testin ja kas ei näy kuin yksi viiva. Voinkohan enää uskoa raskauteeni edes 1% verran..olen nyt todella neuvoton..=(
että kannattaisi harkita sitä verikoetta. Kertomasi perusteella saisit varmasti lähetteen siihen. Onko työstäsi tosiaan mahdotonta järjestää labrassa käyntiä?
Jos ei testit anna varmaa tulosta tän viikon sisällä menen ensiviikon puolella verikokeeseen. Jos tulee omaan silmään tarpeeksi vahva viiva varaan ajan suoraan neuvolaan.Voi kun pääsis jo varaamaan.
Siis teitkö raskaustestin vai ovistestin?
Luulisi r-testin näyttävän tossa vaiheessa vahvempaa viivaa. Sinuna kyllä hakisin uuden testin, niin varmistuisit asiasta.