Nordnetin saldo näyttää tänään 92k ja risat. Minkä kokoiset osakesalkut teillä on?
Loppuvuodesta pitäisi mennä satanen rikki, jos ei isompaa romausta tule. =)
Kommentit (71)
Reilu 11 000 €, josta ehkä 3000 rahastoissa ja loput osakkeissa. Ekat sijoitukset tein 2010, mutta sitten pidin useamman vuoden taukoa ja nyt pari vuotta sitten innostuin sijoittamisesta taas uudelleen. Tykkään leveästä elämästä, joten paljoa en saa säästöön, mutta olen silti iloinen ja ylpeä, että olen sijoittanut edes tuon verran. Ja onneksi tajusi silloin vuonna 2010 ostaa Sampoa. Se on ollut aikamoinen rahasampo sekä tuoton että osinkojen suhteen. :) Kiitos Nalle!
Noin 124.000 euroa. Nykyinen työ pännii, joten mietin irtisanoutumista ja pienen sapattivapaan pitämistä. Ehtisi paremmin seuraamaan osakemarkkinoitakin.
Noin 120.000€, mutta se on kuoressa rahaksi muutettuna. Nyt odotellaan laskuja. Moni muu näyttää odottavan ikuista nousua. Muusta omaisuudestahan ei puhuttu.
Melko isot salkut täällä monella jos Lapin lisää ei ole mukana.
"Tutkimus piirtää kuvaa tyypillisestä suomalaissijoittajasta. Hän on 55-vuotias mies, joka asuu Ahvenanmaalla, Uudellamaalla – todennäköisimmin pääkaupunkiseudulla tai Pohjanmaalla. Hänen osakesalkkunsa arvo on päälle 40 000 euroa"
....niin kuten todettu kaikilla on mahdollisuus tulla rikkaaksi kunhan aloittaa tarpeeksi ajoissa. Itse laitamme 1v. vauvamme lapsilisät rahastoon. Lisäksi syntymäpäivinä laitan extra tonnin, joka sijoitetaan hyvin osinkoa tuottavaan tai vähän riskimpäänkin yritykseen suorina osakesijoituksina.
Kunhan lapsi alkaa ymmärtämään asiasta voi hänen kanssaan alkaa käymään läpi asioita sijoitamisesta ja näyttää konkreettisesti miten kehitystä salkussa on tapahtunut.
Av-palstalla on naisia mun makuun. Kaikilla on isot osakesalkut, ura, kalliit omistusasunnot, hienot autot ja kaikki naiset on kauniita.
No ei tähän ketjuun vastaa ne99.9% joilla ei ole mitään muuta kuin velkaa ja åaljon lapsia, jolloin urakehitys on tyssännyt 6-9v:n äitiyslomaan.
Lisäksi ne keillä on rahaa (tässä tapauksessa ylimääräistä, koska voivat sijoittaa), pitävät itsestään parempää huolta, koska voivat ja on varaa. Joten ovat myös kauniita, eivätkä mitään sohvalla turvonneita pizzan syöjiä.
Nordnetissä 55t, Nordeassa 123t, käteisenä 21t. Osinkoja tulossa nettona noin 10t.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo Nordnet hyvä sivusto käyttää? Minulla on n. 10k ylimääräistä joka pitäisi sijoittaa. Olen miettinyt indeksirahastoja tai sitten osakkeita.
No on se parempi kuin pankit (halvempi) ja siellä on täysin kuluttomia osakerahastoja tarjolla. Ja Shareville palsta jossa voi kysellä neuvoja.
Miksi kukaan enää sitten käyttäisi pankkeja tuohon? Pelkästään laiskuuttaan/tietämättömyyttään?
Vaikkapa jenkkilään sijoittaminen on halvempaa esimerkiksi Nordean kautta.
Hierokaa te vain hikisiä osakkeita. Täällä on 15 eri kryptovaluttaa yhteensä 1,32M€. Tämä summa 20 kertaistuu parin seuraavan vuoden aikana.
2000€. Olen opiskelija nollatuloilla (tukikuukaudetkin loppu) ja aloitin marraskuussa. Mielestäni hyvin siihen nähden. Kesästä alkaen saa jo hyvin taas sijoitettua kun pääsee töihin.
Vierailija kirjoitti:
Melko isot salkut täällä monella jos Lapin lisää ei ole mukana.
"Tutkimus piirtää kuvaa tyypillisestä suomalaissijoittajasta. Hän on 55-vuotias mies, joka asuu Ahvenanmaalla, Uudellamaalla – todennäköisimmin pääkaupunkiseudulla tai Pohjanmaalla. Hänen osakesalkkunsa arvo on päälle 40 000 euroa"
Otat yhen nollan pois niin ollaan totuuden äärellä.
Vierailija kirjoitti:
Nordnetissä 55t, Nordeassa 123t, käteisenä 21t. Osinkoja tulossa nettona noin 10t.
Ja kaikki omalla palkkatuloilla hankittua eikä omat vanhemmat ole ikinä taloudellisesti auttaneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kaikki omalla palkkatuloilla hankittua eikä omat vanhemmat ole ikinä taloudellisesti auttaneet?
No mitä nyt auttamiseksi lasketaan... Opiskeluaikoina maksoivat koulukirjoja, saattoivat joskus auttaa jonkun kalliimman jutun hankinnassa, tyyliin talvitakki tai uusi tv mutta eivät koskaan ole minulle säästäneet rahaa.
Töissä olen ollut jo lukioajoista alkaen, ikää nyt 39v.
Minulla on nyt Nordnetissä sijoituksia 45 euron arvosta. Aloitin kuukausisäästämisen sinne, mutta tällä hetkellä ei ole varaa kuin pieniin summiin:)
Lähiaikoina siellä ei vielä tule olemaan tonneja :D
Vierailija kirjoitti:
Hierokaa te vain hikisiä osakkeita. Täällä on 15 eri kryptovaluttaa yhteensä 1,32M€. Tämä summa 20 kertaistuu parin seuraavan vuoden aikana.
Mä en edes tiennyt että mulla on kryptovaluuttaa, mutta tuli ilmoitus että tilillä on Bitcoineja vajaa 9000 eli euroissa joku 25 miljoonaa. Vissiin joskus kännissä jotain säätänyt kun ei muista että mistä nuo on peräisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo Nordnet hyvä sivusto käyttää? Minulla on n. 10k ylimääräistä joka pitäisi sijoittaa. Olen miettinyt indeksirahastoja tai sitten osakkeita.
No on se parempi kuin pankit (halvempi) ja siellä on täysin kuluttomia osakerahastoja tarjolla. Ja Shareville palsta jossa voi kysellä neuvoja.
Miksi kukaan enää sitten käyttäisi pankkeja tuohon? Pelkästään laiskuuttaan/tietämättömyyttään?
No ei pankkeja käytäkkään kuin tyhmät sijoittajat. Pankeissa kulut ihan järkyttävät. Rahastojen hoitopalkkiot 1-3% ja osto sekä myyntikulut toisen mokoman. Puolet odotettavista tuotoista menee hoitokuluihin. EI MITÄÄN JÄRKEÄ.
Suorissa osakesijoituksissa Nordea on piensijoittajalle usein edullisin vaihtoehto. Pankin omissa rahastoissa on kyllä isot kulut, mutta kukaan ei pakota ostamaan niitä, vaikka hoitaisikin osakeostot Nordean kautta.
MInä myin viimeiset pois viime viikolla kun hinta oli hyvä. Kauppasotaa ja Brexitiä odotellessa.
Keskimäärin 7%, (700€), mutta tuurilla vaikka tuplaksi.
Käy katsomassa miten ihmisten salkut ovat kasvaneet. www.shareville.fi