Nordnetin saldo näyttää tänään 92k ja risat. Minkä kokoiset osakesalkut teillä on?
Loppuvuodesta pitäisi mennä satanen rikki, jos ei isompaa romausta tule. =)
Kommentit (71)
Oon nyt 6kk säästänyt, näyttää 10k ja risat. Pistän 1500€/kk ja tuottoprosentti nyt noin 17% luokkaa
Mun salkku on reilu 100k maksettua asuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä 20 k
Mikä mittayksikkö tuo k kaikkien viesteissä on? Kelvin, karaatti vai mikä?
Mikä motiivi teillä on kirjoittaa tuollaista salakieltä? Ettekö voi rehvastella osakkeillanne ihan suomeksi?
1160 euroa.
Yhdessä vaiheessa oli jopa 5 tuhatta mutta piti lyödä likvidiksi kun tarvittiin kiinteistön omarahoitukseen. Nyt aloitellaan uudelleen pikku hiljaa. On vain hankalampaa löytää (omasta mielestä) aliarvostettuja osakkeita kuin aiemmin.
Vähän yli satatuhatta, tervetuloa joukkoon.
PPKP kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä 20 k
Mikä mittayksikkö tuo k kaikkien viesteissä on? Kelvin, karaatti vai mikä?
Mikä motiivi teillä on kirjoittaa tuollaista salakieltä? Ettekö voi rehvastella osakkeillanne ihan suomeksi?
k = kilo = 1000
Kun elää tuhansien eurojen maailmassa, ei jaksa niitä kolmea nollaa toistaa koko ajan.
Tollanen suht pieni läppärisalkku. Arvo sisältöineen joitain satasia. Tervetuloa joukkoon.
Nordnetissa on 5 tonnia. Nordeassa 40 tonnia. Hoitotileillä 90 tonnia. Ei oikein tee mieli ostaa mitään, eikä toisaalta maksaa asuntolainaa extraa. Listaamattomat päälle, niille lasken arvoa 0 tonnia, ettei tule pettymyksiä.
Pienehkö. Oon vähän siivoillut sitä ja keskittynyt tylsiin osingonmaksajiin, ei suurta tuottoa mutta toisaalta aika vakaita defensiivisiä osakkeita.
1200 e on osakkeissa ja 1600 e rahastossa.
Salkussani on vain omia (tontti)maa ostoksia. Jos arvo olisi tuo, olisin epäonnistunut surkeasti. Tosin sijoituskaan ei ole kovin suuri. Muutaman vuoden päästä aika mukava summa. Kunhan saa hyödynnettyä tilaisuudet.
Nordnetissä alle 20 ja tuostakin 1/4 muita kuin suoria osakkeita. Sitähän sä kysyit.
About kolme tonnia. Syksyllä alotin, kun sain ylennyksen ja hyvän palkankorotuksen ja asuntolainan lyhennyksen jälkeen alkoi jäädä jotain sijoitettavaakin. 550e/kk menee nyt Nordnetiin. Lisäksi menee säästötilille 400e/kk. Vuodenvaihteessa on säästötilillä taas 10 000e vararahasto kasassa jonka jälkeen ohjaan tuon 400e/kk myös sijoituksiin. ETF-kuukausisäästöjä vain, ei riitä aika eikä kiinnostus osakkeisiin perehtymiseen.
Parikymmentä pulloa harvinaisia calvadoksia tuolla kellarissa.
Onko tuo Nordnet hyvä sivusto käyttää? Minulla on n. 10k ylimääräistä joka pitäisi sijoittaa. Olen miettinyt indeksirahastoja tai sitten osakkeita.
Ehkä 20 k