Nordnetin saldo näyttää tänään 92k ja risat. Minkä kokoiset osakesalkut teillä on?
Loppuvuodesta pitäisi mennä satanen rikki, jos ei isompaa romausta tule. =)
Kommentit (71)
Vähän alle 140k€ näyttää olevan. Pyrin säästämään 800€/kk.
A-neloset voi kaatua. Hyvästä paikasta ostettu maa on pienempi riski, kunhan ei osta liian kalliilla hinnalla.
Oli aikaisemmin, mutta myin pois. Kaikenlaisia sijoituksia olen tehnyt koko elämäni.
Nyt sijoitukset on kiinni omassa asunnossa, purjeveneessä, autossa ja moottoriveneessä.
Muuta mulla ei ole, paitsi osuus suvun mökistä, jota en kyllä myisi, kun tykkään ennemminkin käydä siellä.
Enkä mä enempää kyllä kaipaakaan. Katson, että kaikki tarpeellinen on saavutettu. Miksi mä siis hampaat irvessä enää säästelisin.
Jos voittaisin miljoonan lotossa, niin varmaan ostaisin jonkun villaan Espanjasta, mutten taatusti ala säästämään siihen.
Sinccis
Mulla meni eilisen nousun johdosta 100k€ Nordnetissa eilen rikki. Tavoite oli 100k Q2:lla, mut nuo kannabis osakkeet ja tokmanni on nouseet niin hyvin että onnistuin etuajassa. Osingot vielä tulossa, joten eiköhän tuon saa pidettyä nyt yli tuon tavoitteen vaikka romahduskin tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo Nordnet hyvä sivusto käyttää? Minulla on n. 10k ylimääräistä joka pitäisi sijoittaa. Olen miettinyt indeksirahastoja tai sitten osakkeita.
No on se parempi kuin pankit (halvempi) ja siellä on täysin kuluttomia osakerahastoja tarjolla. Ja Shareville palsta jossa voi kysellä neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Mistä täällä puhutaan??
Rahoista....osalla on osalla ei 😀
Oma 15000e. Perikunnan 310 000e. (Kohta ropisee....)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo Nordnet hyvä sivusto käyttää? Minulla on n. 10k ylimääräistä joka pitäisi sijoittaa. Olen miettinyt indeksirahastoja tai sitten osakkeita.
No on se parempi kuin pankit (halvempi) ja siellä on täysin kuluttomia osakerahastoja tarjolla. Ja Shareville palsta jossa voi kysellä neuvoja.
Miksi kukaan enää sitten käyttäisi pankkeja tuohon? Pelkästään laiskuuttaan/tietämättömyyttään?
Osakkeissa 682000€ ja rahastoissa 183000€.
No höh. Eipä sulla kummoista varallisuutta ole. Oletko nuori? 20 v?
Nordnetissä 19k (osakkeet 9600, rahastot 8400, loput vielä saldona). Nordean rahastossa 7k, muissa sijoituksissa reilu 10k. 2016 Aloitin sijoittamisen, voittoa tullut vasta muutama tonni.
Nordnet on ollut viimeaikoina hidas (aspa). Lisäksi alkoivat perimään säilytyksestä ei-listautuneista osakkeista. Pankkiin muutin salkun.
Mandatum Life hajauttaa mun salkkua. Olen laittanut vuosien varrella 60 teur ja siellä on nyt kasassa 115 teur. 3.5-4% kasvua vuodessa. Pitkäaikainen sijoitus, hidas mutta varma tuotto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan enää sitten käyttäisi pankkeja tuohon? Pelkästään laiskuuttaan/tietämättömyyttään?
No ei pankkeja käytäkkään kuin tyhmät sijoittajat. Pankeissa kulut ihan järkyttävät. Rahastojen hoitopalkkiot 1-3% ja osto sekä myyntikulut toisen mokoman. Puolet odotettavista tuotoista menee hoitokuluihin. EI MITÄÄN JÄRKEÄ.
Pörssiosakkeissa n. 350 000, rahastoissa n. 13 000 e. Tämä siis mulla ja miehellä yhteisesti. Pörasiosakkeiden arvo on tullut alas kohtalaisesti viimeisen puolen vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei pankkeja käytäkkään kuin tyhmät sijoittajat. Pankeissa kulut ihan järkyttävät. Rahastojen hoitopalkkiot 1-3% ja osto sekä myyntikulut toisen mokoman. Puolet odotettavista tuotoista menee hoitokuluihin. EI MITÄÄN JÄRKEÄ.
Jos laitan 10,000 euroa haisemaan yleisimpiin "hyviin" osakkeisiin Nordnetistä, paljon se hyvässä tapauksessa kasvaisi vuodessa?
Vierailija kirjoitti:
Pörssiosakkeissa n. 350 000, rahastoissa n. 13 000 e. Tämä siis mulla ja miehellä yhteisesti. Pörasiosakkeiden arvo on tullut alas kohtalaisesti viimeisen puolen vuoden aikana.
Miten voitte olla osakkeilla miinuksella kun joulukuusta ollaan noustu 20% melkeen kautta linjan.
Kohta sit budjaat janareiden ka rivis Westendis vai? Ei saa keulia.