Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osakesijoittajat - harkitsetteko osakkeiden myymistä verouudistuksen myötä?

23.03.2013 |

Tässä itse mietin, että pitäisikö siirää osakkeista rahaa muualle, kun nuo osinkoverot nousee. Tänä vuonna en tee ehkä kyllä liikkeitä, mutta mietin kyllä jatkoa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mieti osakkeideni myymistä - mihin ihmeeseen rahat edes sijoittaisin?

Veron nousu ei ole niin merkittävä, että se saisi minua edes vähentämään osinkopainotteisen salkkuni sisältöä. Mukavaahan on maksaa veroa, kun tietää että yhteiskunta tarvitsee ne rahat paljon kipeämmin kuin minä. Miten muuten maksettaisiin päivähoito kotonaan oleskelevienkin vanhempien lapsille tai maahanmuuttajien kulut?

Vierailija
2/5 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis osakkeissa minäkin rahani pitäisin, mutta en enää suorissa osakesijoituksissa vaan ostaisin rahastoja, joka maksaa osingot sinne rahastoon sisään. Silloin korkoa korolle vaikutus olisi parempi, jos osinkoja ei tarvitse käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai niitä tappiolla kannata myydä?

Vierailija
4/5 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen miettinyt tässä kaikenlaisia vaihtoehtoja. Rahastoja, vakuutuskuorta, jopa sijoitusten yhtiöittämistä. Todellakin ottaa päähän tämä uudistus, jossa piensijoittajilta otetaan ja suursijoittajille annetaan. Koululaisen salkun kohdalla pitää miettiä, josko nostaisi veroparatiisiyhtiöiden painoa. Niiden osingot verotetaan ulkomaan ansiotuloina = koululaisella 0% kun ei muita ansiotuloja ole. 

Vierailija
5/5 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tappiolla? Kai sekin kannattaa, jos on jotain mitä myydä voitollakin? Kaipa tuota kutsutaan verosuunnitteluksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yksi