Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi niin monet haluavat asua Helsingissä?

Vierailija
16.03.2019 |

Kiinnostaisi tietää teiltä, jotka olette varta vasten halunneet rakentaa elämän Helsinkiin ilman olosuhteiden pakkoa työt/perhesuhteet, mitkä ovat olleet päällimmäiset syyt Helsingissä asumiseen? Koetteko, että elämä on mielekkämpää/laadukkampaa Helsingissä kuin esim. jossakin muussa kaupungissa Suomessa.

Tämän ei ole tarkoitus olla mikään arvostelu, vaan aidosti kiinnostaisi tietää, että mitkä ovat olleet ne syyt Helsinkiin haluamiseen ja onko elämä vastannutta odotusta. Lähinnä mietin, kun katselin asuntojen hintoja ja esim. Turusta saisi hyvältä paikalta esim. meren läheisyydestä mutta kuitenkin lähellä palveluja omakotitalon, kun Helsingissä tilanne täysin eri. Jos esim. muutitte Helsinkiin kulttuurin/tapahtumien takia, niin tuleeko näihin säännöllisesti lähdettyä vai syökö esim. asumiskustannukset kaiken ylimääräisen rahan?

Kommentit (119)

Vierailija
61/119 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka tykkää asua Turussa tai muualla kuin Helsingissä, asukoot siellä. Helsinkiläiset itse tajuavat, miksi tämä on ylivoimaisen hyvä paikka asua. Kaikki eri kaupunginosat ovat kätevästi julkisella liikenteellä saavutettavissa ja löytyy variaatiota, erilaista mielenkiintoista elämää monesta paikasta.

Ennen kuin muutimme aikoinaan perheen kanssa Helsinkiin, en pitänyt Helsinkiä erityisen kivana paikkana. Täällä asuttuamme tajuan ja koen paikan pääkaupunki-identiteetin ja pidän siitä valtavasti. Ihan ykkösmesta asua, vaikkemme missään paraatipaikoilla asustelekaan.

Vierailija
62/119 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä haluaisi asua Helsingissä mutta kun on PAKKO, työt ovat täällä! Alani töitä ei löydy kuin ehkä Tampereelta tai Turusta jos ei Helsingistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/119 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä tarkoittaa Helsingillä, koska helsinkiläiset tuskin asuu enää keskustassa tai stadilaiset, kai kyse on kuitenkin Steissin huudeista mitä tässä haetaan. Olen huomannut miten ulkopaikkakuntalaisilla on väärä käsitys siitä jos on kiinnostunut helsinkiläisyydestä, että stadia bamlaavia kulkee ykssolkenaan Aleksilla, ei, vaan siellä liikkuu turret ja hyvissä töissä töitä tekevät pääkaupungissa asuvat suomalaiset.

Vierailija
64/119 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tienny myyjä mitä meinaa stiflat tai edes kledjut, ei ihan heti vissii uskaltanu sanoa ettei ymmärrä, sen jälkeen selitti asuneen Helsingissä pari vuotta, onhan sitä myyjän duuneja muuallakin, ei Helsingissä rahaa tienaa sen kummemmin myyjänä kuin missään muuallakaan, kai se on jokin mielikuva mikä ajaa uteliaita helpompien duunien ihmisiä.

Vierailija
65/119 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hugge älä jätä mua bulaan, mun spittarit flibbas jo madgal röbriin jos tätä slangii bonjaa nii sithä stadi o kaikille ku hima👍

Vierailija
66/119 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingissä on sen verran ihmisiä, ettei tarvitse törmäillä tuttuihin, ellei halua. Anonyymiys siinä on ehkä se toiseksi hienoin piirre arkkitehtuurin, hyvän joukkoliikenteen ja runsaan palvelutarjonnan ohella.

Yritäpä viettää laatuaikaa jossain Nurmeksessa, voi helvata.

Vierailija
67/119 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vetää boltsiin snadii borkkaa lungisti, ei ne myyjätkää enää tsennaa Espal stadia, eli on paljon ihmisiä ja vähemmän tsennoja, joka on sellaisen kannalta hyvä joka tykkää funtsailla yksin.

Vierailija
68/119 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on kaikkea. Helsingissä voi elää kuin pikkukaupungissa, jos haluaa. Sellaisia alueita ja lähiöitä on monia. Halutessaan voi asua kaiken tapahtumisen lähellä tai sitten vähän sivummassa. Parhaat lääkäri-. sairaala- ja terapiapalvelut. Ihmiset kivoja, sivistyneitä ja ystävällisiä. Ei kyräilyä eikä kuppikuntia. Riittävästi taidetta ja kulttuuria saatavilla milloin vain. Hyvät kaupat, muutamat citymarketitkin auki 24/7.

Ja kaiken lisäksi , tätä ei moni ei-helsinkiläinen tajua, täällä on ihania puistoalueita, kauniita luontokohteita, upeita lähisaaria, hiljaisuutta, monenlaista ihanaa luontoa.

Vertaan nyt edelleen Turkuun. Mielestäni Helsingissä ei ole mitään mainitsemistasi mitä Turussa ei olisi. Turussa taas reilusti halvemmat hinnat. Sitä tässä lähinnä ihmettelen, että, jos osa hakeutuu Helsinkiin mainitsemiesi seikkojen vuoksi ja sitten joutuu kituuttelemaan, kun asumiskulujen jälkeen ei jää paljoa jäljelle, vaikka muualla Suomessa vois saa korkeamman elintason, tinkimättä haluamistaan asioista. Ap 

Turkuhan on Suomen per.läpi. Jos sulla ei ole viittä sukupolvea turkulaisia esi-isiä, sinua ei noteerata. Sisäänpäinlämpiävämpää pikkukaupunkia ei olekaan!

Ja salli mun nauraa Turun kulttuuritarjontaa.... on sitä joo, mutta viideskymmenesosa siitä mitä stadissa. Sama jutut kaikkien palveluiden kanssa. Se nyt vaan on niin, koska paljon vähemmän potentiaalisia asiakkaita.

Ei siinä mitään, joku sielläkin onneksi viihtyy. En mä. Lähdin sieltä opiskelemaan parikymppisenä. Eikä mua saisi sinne edes aseella uhaten.

Vierailija
69/119 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata sit olettaa ett jengi bamlais stadii Ullikses, vaik buli mesta onkin, ei sitä siellä ees kuulu kuulla, koska oon ymmärtäny ett junantuomia kiinnostais oppii bamlaus mut aksenttii saa muutenki vääntää kymmeniä vuosia ett kuulostais uskottavalta. Musta tuntuu ett jengii ei kiinnosta budjaa Helsingis, vaan keskustan huudeil.

Vierailija
70/119 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on ainoa kaupunki Suomessa, jossa voi elää suhteellisen sivistyneesti.

Helsinki on ainoa kaupunki Suomessa, jossa voi elää.

Helsinki on ainoa kaupunki Suomessa.

Vierailija
71/119 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on ainoa paikka Suomessa, jossa en ahdistu. Olen asunut viidessä muussakin kaupungissa, mutta mikään ei vedä vertoja Helsingille Suomessa.

Onneksi on töitä, ja sitä kautta varaa asua täällä. Ja jos joskus täytyy etsiä töitä, ja en Helsingistä niitä saa, niin sitten kutsuu ulkomaat. En vain voisi asua missään muualla Suomessa.

Vierailija
72/119 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmahdollisuudet, vapaa-ajanviettomahdollisuudet ja anonyymius olivat suurimmat syyt miksi aikoinaan muutin. Mieluiten asuisin Helsinkiä suuremmassa kaupungissa, mutta ei onnistu, jos haluaa asua Suomessa.

Vierailija
73/119 |
24.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinki on sekä amerikkalaisten että venäläisten ydinohjusten maali, riippuen sotatilanteessa kumpaa osapuolta se voisi uhata mutta erossa ei pysyttäisi halusimme tai emme.

Vierailija
74/119 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä haluaisi asua Helsingissä koska liikaa vittumaisia ihmisiä. Ihan viimeinen paikka mihin muuttaisin. Koskee koko Etelä-Suomea.

Kokemusta kyllä on ja aina tiesin että muutan muualle kun olen aikuinen.

Vierailija
75/119 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on ainoa paikka Suomessa, jossa en ahdistu. Olen asunut viidessä muussakin kaupungissa, mutta mikään ei vedä vertoja Helsingille Suomessa.

Onneksi on töitä, ja sitä kautta varaa asua täällä. Ja jos joskus täytyy etsiä töitä, ja en Helsingistä niitä saa, niin sitten kutsuu ulkomaat. En vain voisi asua missään muualla Suomessa.

Mulle taas ainut paikka missä ahdistun.

Vierailija
76/119 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on poliittisten tarkoitusten tai kustannusten mukaan keskitetty Helsinkiin joten muulle Suomelle ei riitä resursseja. Vuosia on jo Helsinkiä kasvatettu muun suomen kustannuksella

Vierailija
77/119 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan asuttu esikoisen synnyttyä 2 v Hyvinkäällä ja kuopuksen synnyttyä 3 v Tampereella.

Hyvinkäällä asuttiin appivanhempien omakotitalossa, olivat muuttaneet pois ja Tampereella ostettiin oma omakotitalo.

Niiden vuosien jälkeen ei pois Helsingistä eikä omakotitaloa.

Vierailija
78/119 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on parempi mahdollisuus joutua pommitetuksi ja sotilaiden tulla himaan, ja sama pääkaupunkiseudulla, tai ehkä pohjoisvantaalla ei niin, mutta vähän ylempänä tai ms. edelleen varmempaa.

Ison kaupungin edut ja jotain muuta (hyvin keskeinen ja tärkeä) jonka unohdin sekunnin kuluttua. Ei työ, koska esim. hoitoalalla saa töitä usein melkein missä vain. Joo, sää: ylempänä on kylmä.

Vierailija
79/119 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstan perusteella näyttää että moni haluaa paeta sieltä. Jonnekin. :)

Vierailija
80/119 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lähinnä mietin, kun katselin asuntojen hintoja ja esim. Turusta saisi hyvältä paikalta esim. meren läheisyydestä mutta kuitenkin lähellä palveluja omakotitalon"

Kaikki eivät halua omakotitaloa.

Kaikki eivät halua meren läheisyyteen.

Kaikki eivät halua Turkuun.

Ihan yhtä hyvin voisi kysyä, mikä saa ihmiset asumaan Turkuun, kun jostain muualta saa vielä enemmän sillä hinnalla, mitä joku maksaa noista mainituista asioista. Miksi joku on rakentanut elämän Turkuun ilman olosuhteiden pakkoa?

Eikö se vähän niin kuin ole olosuhteiden pakko, jos on tyytynyt Turkuun, vaikka olisi halunnut Helsinkiin meren rannalle omakotitaloon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä