Citymarket tekee äidit hulluiksi?
Mikä ihme täällä Oulun Kaakkurissa oikein on, kun kaupassa on joka ikinen kerta kiroilevia ja huutavia äitejä lapsineen. Jos joku sattuisi lukemaan niin kysyn vaan että eikö hävetä?
Siis käyn itse kyseisessä kaupassa 3-4 krt/vko ja AINA siellä on joku kiljumassa lapselleen esim. " jumal*uta nyt pidät sen turpasi kiinni ja istut siinä!"
Ei ihme, että lapsetkin käyttäytyvät huonosti kun on tuollaisia vanhempia.
Tulipa taas kauppareissulla tosi vaikea olo.
Terveisin lapseton, joka nyt saa niskaansa jotain " kyllä sinäkin sitten kuule alat huutaa ja kiroilla, jos saat lapsia" -potaskaa.
Kommentit (19)
mitä enemmän väkeä ja mitä markkinoivammin (eli sekavammin, joutuu kulkemaan kaikki hyllyjen välit päästäkseen kassalle koska kauppias toivoo että joka hyllystä tarttuisi jotain mukaan) sitä hullummaksi se tekee. Ja citymarketit on oikeasti suunniteltu juuri noin. Repii kaikkien hermoja enkä siksi käy jos on mahdollista olla käymättä.
Mutta eihän silti saa huutaa eikä kiroilla. Kenellekään.
Vierailija:
Terveisin lapseton, joka nyt saa niskaansa jotain " kyllä sinäkin sitten kuule alat huutaa ja kiroilla, jos saat lapsia" -potaskaa.
En minäkään huuda ja kiroile lapselleni kaupassa, vaikka lapsi onkin vilkas. :oO
Pöyristyttävää eikö.
Itselläni kaksi lasta ja kolmas tulossa eikä mun tulisi mieleenikään huutaa ja kiroilla lapsilleni nuppi punaisena julkisella paikalla. Välillä voi sanoa tiukkaan sävyyn, mutta se taasen on eri asia. Mikä ihmeen pakko sinne kauppoihin tai muualle on tunkea lasten kanssa jos ei omat hermot kestä!! Välillä alkaa omiakin korvia kuumotta kun kuuntelee toisten äitien mesoomista lapsilleen.
Viime viikonloppuna oli hyvä esimerkkin Sellon Indiskassa: raskaana oleva äiti 4:n lapsensa kanssa ja ne sai oikeesti aika kovaa körmytystä. Olisi tehnyt mieli käydä sanomassa äidille että vie hyvä ihminen lapset jonnekin hoitoon (isälle/mummolaan/sukulaistädille) ja tule sitten jatkamaan ostoksia. Oikeen hävetti sen äidin puolesta.
Nostetaas viestiä taas uppista... Tätä tapahtuu myös Keski-Suomes, eikä edes cittaris. Yh-äidin joka toinen sana vittu. Y Toinen äiti yksin kaupas ja hoki puhelimeen vittu perkele kassajonossa. Yritä siinä sit asiallisesti lasten kans olla kaupassa...
Mäkin käyn Kaakkurin Cittarissa 1-2 krt/ viikko, enkä ole moista huomannut. Tosin onhan se tuskastuttavan iso kauppa, jos tarvitsee kaikki osastot kierrellä läpi.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 00:27"]
Nostetaas viestiä taas uppista... Tätä tapahtuu myös Keski-Suomes, eikä edes cittaris. Yh-äidin joka toinen sana vittu. Y Toinen äiti yksin kaupas ja hoki puhelimeen vittu perkele kassajonossa. Yritä siinä sit asiallisesti lasten kans olla kaupassa...
[/quote]
mistä tiedät että Se oli yh-äiti, lukiko otsassa?
Mä kanssa ihmettelin eilen vaatekaupoissa kierrellessäni joidenkin äitien käytöstä. Aivan järkyttävää huutamista ja uhkailua. Esim. äiti karjuu naama sinisenä että kyllä sinun pitää osata käyttäytyä (lapsi on hieman kierrellyt vaaterekkien välissä). Kuka siinä ei osannut käyttäytyä, teki mieli kysyä. Sitten uhkaillaan että jos et käyttäydy niin ei mennä syömään. Sehän varmaan auttaisikin lasta jaksamaan kaupassa paremmin että jätetään syömättä.
Hirveästi oli vanhempia joiden puuhailua lapsen kanssa oli ilo katsoa, mutta kyllä noita huutajiakin mahtui joukkoon paljon. Minulle tulee huutajista ja lapsenkiskojista mieleen että mitenköhän käyttäytyvät lasta kohtaan kotona kun ihmisten ilmoillakin käytös on tuollaista.
Vanha viesti, mutta ajankohtainen. Itsellä tuli tosi paha olo, kun pieni, koon perusteella alle 3-v lapsi kurkki autokärryistä ulos. Siis kurkki, oli ihan hiljaa, ei yrittänyt karata, ei kiukutellut, ei koskenut mihinkään. Siinä mukana ollut vanhempi alkoi huutaa suureen ääneen: "ole kunnolla siinä". He kulkivat tovin matkaa edessäni samaa reittiä ja lapsi oli koko ajan kunnolla, paitsi välillä katseli sieltä kärrystä ympärilleen. Ei ymmärrä mitenkä KELLÄÄN voi olla NOIN HUONO päivä koskaan. Jos siinä kurkkimisessa jotain vikaa muka nyt oli, niin todellakin sen olisi voinut nätimminkin sanoa.
Minulla ON lapsia, joista toinen lievästi autisti ja normaalia vaativampi. Ei ole silti ikinä tarvinnut kaupassa huutamaan rueta, vaikka julkisilla paikoilla kasvattamaan onkin joutunut. Tosin omat on jo isoja, joten en ehkä tiedä nykyajan menetelmistä sitten...
[quote author="Vierailija" time="19.05.2006 klo 10:15"]
Mikä ihme täällä Oulun Kaakkurissa oikein on, kun kaupassa on joka ikinen kerta kiroilevia ja huutavia äitejä lapsineen. Jos joku sattuisi lukemaan niin kysyn vaan että eikö hävetä?
Siis käyn itse kyseisessä kaupassa 3-4 krt/vko ja AINA siellä on joku kiljumassa lapselleen esim. " jumal*uta nyt pidät sen turpasi kiinni ja istut siinä!"
Ei ihme, että lapsetkin käyttäytyvät huonosti kun on tuollaisia vanhempia.
Tulipa taas kauppareissulla tosi vaikea olo.
[/quote]
Mä huusin apteekissa mun 4-vuotiaalle. Se vielä yritti siitä lähteä juoksemaan, törmäsi tuoliin, ja kompastui hirveällä ryskeellä. Kyllä oli ihmisillä varmaan jo ls- ilmoitus mielessä, kun lapsiraukalla on niin kamala äiti.
Meidän 4-v vaan on ylivilkas, eikä oikeasti kuule puhetta, kun sattuu keksimään jotain tosi järkevää. Nyt se keksi, että kun mulla oli molemmat kädet kiinni maksutilanteessa, niin se tuli takaapäin ja nosti mun hameen ylös.
Tiedän, että oikea, täydellinen av-mamma ei tietenkään tällaisen lapsen kanssa käyttäisi hametta, ettei pikku Rico-Rasmus vaan saa traumoja, jos sitä kielletään jostain tuhmasta. Ai hitsi noinkaan ei saa sanoa, koska sana tuhma voi jo vahingoittaa lasta loputtomasti.
PS. Onneksi lapseni sentään ei mennyt ihan rikki tuosta. Oli ainakin kirjoittanut äitienpäiväkorttiinkin ( asioita jotka tulee äidistä mieleen) " Äiti tykkää musta". Ja usein kertovat että päiväkodissakin saattaa ihan vaan kesken leikin todeta että " mulla on kyllä maailman kivoin äiti". Tiedän, av-analyysilla lapsi tekee tuota epävarmuuttaan, ja mä kirjoitan siitä kun syyllisyys kalvaa.
nimim. liian pitkään täällä ollut
Ei ole kiva katsella lapsilleen pää punaisena hermot menettäneenä huutavia vanhempia, mutta suoraan sanottuna vielä ärsyttävämpiä on ne vanhemmat jotka toteaa että "hei toi ei oo kivasti tehty" ja jatkavat ostoksiaan noteeraamatta tilannetta enää ollenkaan, siinä vaiheessa kun oma kullannuppu potkii toisten ostoskärryjä, levittelee hyllyistä ruokapakkauksia pitkin käytäviä, tökkii reikiä jauhelihapakettien suojamuoviin jne.
Mä käyn olosuhteiden pakosta sittarissa, koska muita isoja kauppoja ei lähellä ole. Lapsi ei tee minua hulluksi, vaan se itse kauppa! Ihan sama mihin aikaan päivästä tai minä päivänä menee, siellä on aina jumalaton määrä porukkaa. Ihmiset marhaa keskellä käytävää laahustaen kärryjen kanssa, eivätkä tee elettäkään väistääkseen. Samoin jostain syystä tähän meidän lähi-sittariin tulee aina paljon pyörätuolilla liikkuvia, jotka liikkuvat siellä käytävillä vierekkäin, ettei varmastikaan kukaan pääse ohi. Kyllä menee hermot helposti, koska mulla olisi muutakin tekemistä kuin hidastella ihmisten perässä.
Paras vaihtoehto on mennä itse kauppaan yhdistelmävaunuilla. Silloin saa kummasti tilaa. Harmi vaan, että ne ovat aika epäkäytännölliset ja siksi otankin yleensä matkarattaat.
Kävin paikallisessa cittarissa juuri ja hulluksi meinasi tehdä - mummot! Yksi jäi kassalle juoruamaan sillä tavalla, että ei meinattu päästä ollenkaan pakkaamaan. Jouduin pyytämään, että siirtyy. Anteeksipyynnön sijaan tuli vihainen tuijotus molemmilta mummoilta. Sen mummon ostokset olivat kaksi tarjouskahvipakettia...eli olisi voinut siitä mennä heti pois, siis viereisellä hihnalla olivat hänen tavaransa.
En oo huomannut Kaakkurin cittarissa moista, vaikka usein tulee käytyy. Ehkä ne sattuu aina sulle vaan.
[quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 01:06"][quote author="Vierailija" time="11.05.2013 klo 00:27"]
[/quote]
mistä tiedät että Se oli yh-äiti, lukiko otsassa?
[/quote]
No koska yh joutuu aina ottamaan ne lapset mukaan kauppaan. Tietty mies voi olla myös iltatöissä yms. mutta tyhmäähän se on ruuhka-aikaan ottaa lapset kauppaan jos ei ole ihan pakko.
ja enpä ole sellaista huomannut ollenkaan....