Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka se s-bonus vähennetään toimeentulotuesta?

Vierailija
02.01.2026 |

Jos saa vaikka 3 kuukauden päätöksen?

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähennyslaskulla

Vierailija
2/44 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ihan yksi tuhannesta käsittelijästä jaksaa vaivata itseään S-bonuksien kaltaisilla tuloilla. Vaikka kyllähän ne lain mukaan tulisi huomioida. Tulo mikä tulo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähennyslaskulla

Mutta mitkä summat? Jos haet nyt vaikka helmi maalis ja huhtikuulle toimeentulotukea ja laitat viimeiset 3 kk tiliotteet, eli loka marras ja joulukuu. Niin Entä jos et ole edes saanut lokakuussa tt-tukea. Miten nuo bonukset vaikuttavat. Ha ehkä et saa helmi tai maaliskuussa yhtään bonuksia, niin eihän sinulla ole noita tuloja.

Vierailija
4/44 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähennyslaskulla

Mutta mitkä summat? Jos haet nyt vaikka helmi maalis ja huhtikuulle toimeentulotukea ja laitat viimeiset 3 kk tiliotteet, eli loka marras ja joulukuu. Niin Entä jos et ole edes saanut lokakuussa tt-tukea. Miten nuo bonukset vaikuttavat. Ha ehkä et saa helmi tai maaliskuussa yhtään bonuksia, niin eihän sinulla ole noita tuloja.

Lehdessä oli, että joku oli lotonnut ja saanut jonkun kympin. Kela oli tehnyt päätöksen, jossa oli vähennetty seuraavatkin lottovoitot :D 

Ne, joita ei oltu vielä edes arvottu...

Vierailija
5/44 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähennyslaskulla

Ne menevät takaisinperintään. Ja Kela voi tällöin harkita toimeentulotuen keskeyttämistä kokonaan asian käsittelyn ajaksi, joka voi olla jopa 24kk.

Vierailija
6/44 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa tukia enkä tarvitse, mut olen miettinyt tätä asiaa... Jos saisin, niin kävisinkö halvemmassa S-ryhmässä ja saisin bonusta 50 euroa kuukaudessa häviten jossakin tuessa saman verran vai tukisinko kapitalisti-K-ryhmää ettei vaan otettaisi tukia pois?

Vierailija
7/44 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tuota tiedä vielä kukaan muu kuin (ehkä) Kelan etuuskäsittelijät.

Vierailija
8/44 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi, että vasta helmikuun alusta eteenpäin tilille tulevat hilut otetaan huomioon eikä jotain kuukausia vanhoja.

Vierailija
9/44 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku soittaa Kelaan, kysyä asian ja kertoa tänne muillekin 

Vierailija
10/44 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tulot lasketaan yhteen 

Vierailija
11/44 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi, että vasta helmikuun alusta eteenpäin tilille tulevat hilut otetaan huomioon eikä jotain kuukausia vanhoja.

Mutta jos saa tt-tukea vaikka helmi ja maaliskuussa ja sen jälkeen ei saa tai saa kuukausien päästä, milloin ja miten nuo helmi ja maaliskuun bonukset huomioidaan?

Vierailija
12/44 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut toimeentulotuen asiakas jo vuosia, eikä kertaakaan ole puututtu S-bonuksiin, joita saan noin kymmenellä eurolla kuukaudessa. 

Toisaalta taas olen joutunut Kelan valvovan katseen alle sen vuoksi, että tiliotteestani löytyi kahtena kuukautena peräkkäin kympin siirto veikkaustililleni. Mitään en ole voittanut, mutta siltä varalta, että voitan, minun on toimitettava jokaisen tukihakemuksen mukana pankkitiliotteiden ohessa myös Veikkauksen tiliote. 

Työmarkkinatuen veronpalautuksesta piti saada pitää itse 50 euroa. Minä sain, mutta saman tien hylättiin kahden kuukauden sähkölaskut, eli veronpalautuksen vuoksi jäin kymmenen euroa miinukselle. Paperinpyörittelyn lisäksi.

Olisi ihanaa päästä töihin tai edes työkyvyttömyyseläkkeelle, jottei koko ajan tarvitsisi hyppiä Kelan päähänpistojen mukaan. Näkyy nimittäin olevan ihan virkailijasta kiinni, minkä euron saa pitää neuvottelematta ja mistä joutuu tekemään tiliä.

Vierailija
13/44 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saa tukia enkä tarvitse, mut olen miettinyt tätä asiaa... Jos saisin, niin kävisinkö halvemmassa S-ryhmässä ja saisin bonusta 50 euroa kuukaudessa häviten jossakin tuessa saman verran vai tukisinko kapitalisti-K-ryhmää ettei vaan otettaisi tukia pois?

SS-ryhmässä, koska paha Israel

Vierailija
14/44 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en kannata osuuskauppoja

Vierailija
15/44 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sillä s-bonuksella heti ruokaa, niin sitä ei huomioida. 

Vierailija
16/44 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähennyslaskulla

Lehdessä oli, että joku oli lotonnut ja saanut jonkun kympin. Kela oli tehnyt päätöksen, jossa oli vähennetty seuraavatkin lottovoitot :D 

Ne, joita ei oltu vielä edes arvottu...

Tuo on paha. Voitat tonnin ja toimeentulotuki evätään loppuelämäksi, koska sinun arvioidaan jatkossa joka kuukausi voittavan tonnin tai jotain?

Vierailija
17/44 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut toimeentulotuen asiakas jo vuosia, eikä kertaakaan ole puututtu S-bonuksiin, joita saan noin kymmenellä eurolla kuukaudessa. 

Toisaalta taas olen joutunut Kelan valvovan katseen alle sen vuoksi, että tiliotteestani löytyi kahtena kuukautena peräkkäin kympin siirto veikkaustililleni. Mitään en ole voittanut, mutta siltä varalta, että voitan, minun on toimitettava jokaisen tukihakemuksen mukana pankkitiliotteiden ohessa myös Veikkauksen tiliote. 

Työmarkkinatuen veronpalautuksesta piti saada pitää itse 50 euroa. Minä sain, mutta saman tien hylättiin kahden kuukauden sähkölaskut, eli veronpalautuksen vuoksi jäin kymmenen euroa miinukselle. Paperinpyörittelyn lisäksi.

Olisi ihanaa päästä töihin tai edes työkyvyttömyyseläkkeelle, jottei koko ajan tarvitsisi hyppiä Kelan päähänpistojen mukaan. Näkyy nimittäin olevan ihan virkailijasta kiinni, minkä euron saa pitää neuvottelematta ja mistä joutuu tekemään

Joo, ei ole tähän mennessä puututtu mutta helmikuun alusta alkaen S-bonukset lasketaan tuloksi. 

Vierailija
18/44 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan sä siellä äässissä käydä, ei se bonuskortti ole pakollinen näytettävä.

Vierailija
19/44 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos saa tt-tukea vaikka helmi ja maaliskuussa ja sen jälkeen ei saa tai saa kuukausien päästä, milloin ja miten nuo helmi ja maaliskuun bonukset huomioidaan?

Tuloja tietysti tarkastellaan sen koko tauon ajalta, jos vain pari kuukautta, mutta jos pitempi niin sitten samoin kuin ekakerralla, mitä mahtanee olla puoli vuotta tai 3 kk yleensä. 

Vierailija
20/44 |
02.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Botit laskee nykyään kaiken!Sen takia kannattaa olla tarkkana kuin porkkana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kaksi