Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ikääntyneet eivät siirry suosiolla eläkepäiville ja anna nuoremmille vuorostaan tilaa?

Vierailija
16.03.2019 |

Miksi eläke-ikäiset käyvät roikkuvat entisissä työpaikoissaan ja käyvät jopa eläkkeeltä "tuurailemassa".
Samaan aikaan kun nuoret ovat vailla palkkatyötä, vailla tulevaisuutta, työttömyyskortistossa?
Siirtykää suosiolla nauttimaan eläkepäivistänne. Teillä useimmilla on jo vakaa talous ja lainat maksettu.
Antakaa tilaa nuorille. Nyt on heidän vuoronsa.
Kai ihmisellä muutakin sisältöä tulee olla kun vanha työ.

Kommentit (135)

Vierailija
121/135 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita työttömiä, mutta osa ei pysty mihinkään töihin, vaikka ovat vielä työikäisiä. Osa on koko ajan sairaita. Työnantaja ei voi ottaa töihin henkilöä, joka on joka viikko sairaana. Osa ei taas pysty oppimaan mitään, sillä on jokin oppishäiriö tai ei edes pysty omia asioita hoitamaan.

Näitä toivottomia tapauksia on kaikenikäisiä. Osa ihmisistä ei ole pystynyt tekemään koskaan mitään työtä. Näitä on sekä vanhoja ja nuoria. Osa on uusavuttomia. Pieni osa ihmisiä huolehtii useasta ihmisestä.

Vierailija
122/135 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahneus. Ja tietty se, että ei ainakaan isovanhemman hommia lastenvahtina tarvitsisi olla vaan "töissä". Itsekkyys on järkyttävää näillä suurilla ikäluokilla.

Suuret ikäluokat ovat jo yli 70.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/135 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse 57vuotiaana pakerran hampaat irvessä, kuolemanväsyneenä hoitoalalla. Jäisin eläkkeelle heti huomenna, jos vain voisin ja jättäisin hommat nuoremmille. Eläkkeelle en pääse, työttömänä en selviä asutolainanlyhennyksistä. Joten pakko on vaan yrittää pakertaa, kunnes kupsahdan /saavutan eläkeiän. Sitten kun saan asuntoni maksettua, olen jo niin raihnainen, että todennäköisesti kupsahdan pois, pilaamasta katukuvaa.

Ainakin PSHPllä työterveys oikein suosittelee osa-aikaista jaksamisen vuoksi, läpihuutona sai järjestymään, kun ei ole korvaamaton. Olisiko tässä ratkaisu sinulle, jos et ole hirveän tiukoilla taloudellisesti (verotus toki laskee työajan lyhetessä)?

Pätkätöitä tehneenä, välillä työttömänä, talous tiukalla, yksineläjänä, ratkaisu ei ole oikea itselleni. Kiitos kuitenkin sinulle.

Vierailija
124/135 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan noita työttömiä, mutta osa ei pysty mihinkään töihin, vaikka ovat vielä työikäisiä. Osa on koko ajan sairaita. Työnantaja ei voi ottaa töihin henkilöä, joka on joka viikko sairaana. Osa ei taas pysty oppimaan mitään, sillä on jokin oppishäiriö tai ei edes pysty omia asioita hoitamaan.

Näitä toivottomia tapauksia on kaikenikäisiä. Osa ihmisistä ei ole pystynyt tekemään koskaan mitään työtä. Näitä on sekä vanhoja ja nuoria. Osa on uusavuttomia. Pieni osa ihmisiä huolehtii useasta ihmisestä.

Kelpaisiko sinulle hommiin biologian ja maantiedon opettaja? Olen tällä hetkellä puitkäaikaistyötön, mutta erittäin hyvässä iskussa: teen tutkimusta omalla ajalla, kouluttaudun koko ajan lisää, hallitsen useita ohjelmistoja ja osaan viittä kieltä?

Vierailija
125/135 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi tuttu on taloushallinnon töissä. Sinne ei ainakaan ole menijöitä. MonIkaan ei halua istua 10 tuntia päivässä pienellä palkalla numeroIta pyörittämässä. Yrittäjiä kyllä on käynyt kokeilemassa, mutta lähteneet nopeasti.

Vierailija
126/135 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse 57vuotiaana pakerran hampaat irvessä, kuolemanväsyneenä hoitoalalla. Jäisin eläkkeelle heti huomenna, jos vain voisin ja jättäisin hommat nuoremmille. Eläkkeelle en pääse, työttömänä en selviä asutolainanlyhennyksistä. Joten pakko on vaan yrittää pakertaa, kunnes kupsahdan /saavutan eläkeiän. Sitten kun saan asuntoni maksettua, olen jo niin raihnainen, että todennäköisesti kupsahdan pois, pilaamasta katukuvaa.

Ainakin PSHPllä työterveys oikein suosittelee osa-aikaista jaksamisen vuoksi, läpihuutona sai järjestymään, kun ei ole korvaamaton. Olisiko tässä ratkaisu sinulle, jos et ole hirveän tiukoilla taloudellisesti (verotus toki laskee työajan lyhetessä)?

Pätkätöitä tehneenä, välillä työttömänä, talous tiukalla, yksineläjänä, ratkaisu ei ole oikea itselleni. Kiitos kuitenkin sinulle.

OK. Toivon jaksamista, ja että löydät jonkin ratkaisun, jotta ehdit ja jaksat myös elää. Meillä on vain tämä yksi elämä, jossa mikään ei ole työssäuupumisen arvoista.

Vierailija
127/135 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kelpaisiko sinulle hommiin biologian ja maantiedon opettaja? Olen tällä hetkellä puitkäaikaistyötön, mutta erittäin hyvässä iskussa: teen tutkimusta omalla ajalla, kouluttaudun koko ajan lisää, hallitsen useita ohjelmistoja ja osaan viittä kieltä?

Suostutko tekemään tavallista duunia? Itse olen sinun kaltainen korkesti koulutettu työntekijä, jolla on ollut myös työttömyysjaksoja. Palkka nykyisessä työssä ei ole mikään kehuttava, mutta kyllähän sillä toimeen tulee. Opiskelen myös koko ajan työn ohella.

Ikävä kyllä kohtaan näitä ihmisiä, joilla ei ole mitään koulutusta eikä usein myös motivaatiotakaan. Usealla on myös monia sairauksia.

Vierailija
128/135 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti sosiaalialalla on näitä haudan partaalla olevia höperöitä suojatöissä.90 prossaa on pudonnut omista hommistaan kärryiltä jo joskus 2000 luvun alussa ja ovat kuntien taakka.Vääriä päätöksiä,välinpitämättömyyttä ja laiskuutta,joka on vaaraksi asiakkaille.

Kiroan sitä,joka keksi superkarttuman viimeisille työvuosile!!!

Vierailija
129/135 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erityisesti sosiaalialalla on näitä haudan partaalla olevia höperöitä suojatöissä.90 prossaa on pudonnut omista hommistaan kärryiltä jo joskus 2000 luvun alussa ja ovat kuntien taakka.Vääriä päätöksiä,välinpitämättömyyttä ja laiskuutta,joka on vaaraksi asiakkaille.

Kiroan sitä,joka keksi superkarttuman viimeisille työvuosile!!!

Eihän enää ole superkarttumaa. Ja minkäs minä sille voin, että minun eläkeikä on 65vuotta. Pakko yrittää sinne asti jaksaa, kun en oikein toimeenkaan tule irtisanomalla itseäni. Jäisin mielelläni eläkkeelle, vaikka heti, mutta kun en pääse, kun jalat ja kädet toimii vielä.

Vierailija
130/135 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeikäni on 64 vuotta, tavoite-eläkeikäni jolloin saisin eläkkeen täysimääräisenä ilman elinaikakertoimen vaikutusta on 65, 7 vuotta. Olen ollut 18- vuotiaasta asti työelämässä,  42 vuotta , vielä 5 vuotta jäljellä. Jäisin heti eläkkeelle jos voisin, tuntuu etten jaksa enää, mutta olen terve kuin pukki joten ei mahdollisuutta. En voi jäädä varhennetulle eläkkeelle koska se pudottaa niin paljon lopullista eläkettä joka tulee olemaan noin 1000 jos saan täytenä.

Vierailija
131/135 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetin 55 v työni ja paikan sai pienten lasten äiti, jolla oli talo,ainat päällä.

Eläkkeeni jäi kyllä tosi pieneksi, mutta olen nyt jo 70 ja olen huomannut, että karma on auttanut tai Jumala.

Olen myös huomannut, että ahneella on p .....skanen loppu.

Minuakin on pyydetty usein töihin, mutta olen aikani antanut miel lastenlapsille kuin oravanpyörälle.

Joskus harmittaa, kun pientä eläkettäni kadehtitaan.

Vierailija
132/135 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tavoite-eläkeikä 69 vuotta. Siihen asti pitäisi sinnitellä.

Ap, ilmeisesti nuori, saa sinnitellä pidempään. Palataan sitten asiaan.

Vierailija
133/135 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä lopetin 55 v työni ja paikan sai pienten lasten äiti, jolla oli talo,ainat päällä.

Eläkkeeni jäi kyllä tosi pieneksi, mutta olen nyt jo 70 ja olen huomannut, että karma on auttanut tai Jumala.

Olen myös huomannut, että ahneella on p .....skanen loppu.

Minuakin on pyydetty usein töihin, mutta olen aikani antanut miel lastenlapsille kuin oravanpyörälle.

Joskus harmittaa, kun pientä eläkettäni kadehtitaan.

Viisaasti teit.

Kehäraakit jotka jäivät kynsin hampain notkumaan viimeiseen saakka , niillä brakas kunto heti kun  ei enää tarvittu .

Vierailija
134/135 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajelen lomittamaan työpaikalleni liki 20km toiselle asuntoalueelle. Yksi työntekijä on +20v ja tekee hyvin työnsä, hän ajelee ehkä 25km kolmannelta asuntoalueelta. Viime syksynä yksi pitemmän työmatkan kulkenut työntekijä sai töitä lähempää ja uutta haettiin. Valinta kohdistui +50v rouvaan, jolla on työmatkaa saman verran kuin itselläni.

Ihmettelen, miksei minkäänikäinen ihminen tuolta asuinalueelta hakenut työtä. Pääsisi kulkemaan ilman autoa. Iltavuoro sopisi sellaiselle, jonka siippa on päivätyössä ja päinvastoin. Työ on raskaampaa kuin toimistotyö, jota itse tein kunnes jäin työttömäksi, mutta koska +50v pärjää, luulisi nuoremmankin pärjäävän. Osaako kukaan selittää?

Vierailija
135/135 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritykset haluavat pitää kiinni kokeneista ja osaavista tekijöistä varsinkin vastuullisissa tehtävissä. Kun on kyse miljoonista ei vastuita helposti anneta aloittelijoille