Tekisi mieli vaihtaa hoitoalalta kaupan töihin, mutta
hoitoalalla olen jo "urani huipulla" eli palkka on n. 13,5e tunnissa eli n.2250e kuussa + viikonloppulisät. Parhaimmillaan olen saanut jopa 2700e bruttona, jos olen tehnyt joka viikonlopun töitä. Viikonlopputyöt ei kyllä välttämättä niin hirveästi enää innosta (ainakaan joka viikonlopun tekeminen).Lisäksi lomia saan vuodessa 6 viikkoa ja 3 vuoden päästä saisin jo ne huiput eli vajaa 8 viikkoa.
Mutta ongelmana vain se, että olen totaalisen kyllästynyt koko hoitoalaan!!! Ei mitään motivaatiota enää. Haluaisin kokeilla jotain aivan muuta, ihan päinvastaista. Siis mennä vaikka ruokakauppaan töihin.
Mutta olen käsittänyt, että kaupassa ei saa tunteja välttämättä kuin jotain 30 viikossa? Ja palkka olisi ilmeisesti vain jotain reilu 10e tunnissa? Ja lomia tietysti sitten vasta vuoden työskentelyn jälkeen se 5 viikkoa.
Mitä ihmettä tässä tekisi? "Etujen" puolesta kannattaisi pysyä nykyisessä työssä, mutta en jaksaisi joka aamu lähteä sinne "naama norsunveellä"...
Kommentit (30)
kaupan palkat on surkeat ja kohdellaan miten sattuu. Pysy hoitoalalla, mutta tee keikkaa tai määräaikaisia pätkiä, jos ne sopivat sinulle paremmin. Määräaikaisen päätyttyä huilaat hetken ja sitten menet taas takaisin kun tuntuu siltä.
mitä haluaisit tehdä? Minä vaihdoin toimistotöihin ja tykkään kovasti.
Minäkin suosittelen terveyskeskustyötä! On ihan erilaista. Kaupanalan palkkakin kun on ihan surkea lähihoitajan palkkaankin verrattuna.
kannattaa kouluttautua ja erikoistua omalla alalla esim. haavahoitoihin tms. Tai sitten alat hoitoalan konsultiksi, kauppaat hoitoalan tuotteita hoitohenkilökunnalle.
Et sä kyllä kaupassa paremmalle liksalle pääse ja työtkin voi olla vähemmän haastavia.
Jää vuorotteluvapaalle, hakeudu uusiin tehtäviin, koulutukseen... hoitoalalla on vaikka mitä mahdollisuuksia!
Ap, täällä ollaan samassa veneessä. En jaksa enää hoitoalaa. Sanon suoraan: en jaksa minäkään enää kuunnella ihmisten murheita. Se on henkisesti tosi kuluttavaa varsinkin nyt kun lapset on pieniä. Annan kaiken itsestäni töissä ja kotona en jaksa kuunnella miestä tai lapsia yhtään. Tämä tilanne ei ole kenenkään edun mukainen. Minä myös mietin alanvaihtoa päivittäin. Tiedän, että saman palkan voisi saada vähemmälläkin (henkisellä) kuormituksella. Jos jollain olisi hyviä ideoita, niin kertokaa toki. Kertokaa kokemuksianne etenkin te hoitajat, jotka olette vaihtaneet alaa.
Komppaan tuota vaikka olenkin kiireisessä osastotyössä. Olisi kiva saada pois tuo henkinen taakka ja olla ajattelematta mitään syntyjä syviä välillä :). Oon miettinyt samoin että voiko esim. Prismassa olla vain joku osastomyyjä eikä kassalla, en tiiä miten nämä menee? Olisi kiva kokeilla jos olisi mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 10:45"]
Olen lähihoitajana kotihoidossa. Työ lähinnä sitä perushoivaa eli kylvetyksiä, kaupassa käyntejä, lääkkeiden antoa, aamupalan tekoa, pukemisapua jne. Joten ei nyt kauheasti taidot pääse ruostumaan vaikka olisi vuosia pois.
Uudesta työstä odotan lähinnä sitä, että ei tarvitse hoivata ihmisiä ja olla niin paljoa enää henkisenä apuna, se on tosi rankkaa nykyisessä työssä. Lähinnä siis ihmisten huolien kuuntelemista, en jaksa sitä enää.
Haluaisin vaan hyllyttää tavaroita ja kirjaimellisesti tehdä koko ajan jotain järkevää ja olla liikkeessä. Tiedän kyllä, että palkka on sielläkin huono, mutta minun koulutuksillani ei mitään huippupalkkoja voi vaatiakaan. Pääasia, että ei tarvitsisi lähteä joka aamu töihin sillä aatteella, että ei kiinnosta enää yhtään se sama työ... olen siis tehnyt jo lähes 15 vuotta tätä samaa hoitoalan hommaa.
ap
[/quote]
Eikä mulla ole murheena ihmisten murheiden kuuntelu vaan tuo systeemi alalla yleensä. Kiire, jota ei saisi olla, se tappaa sen oleellisimman mitä ihminen tarttee ja virheiden mahdollisuuden lisääntyminen. Kiire, joka estää inhimillisemmän tavan tehdä työtä, väsymys joka helposti tulee stressistä.
niinhän sitä sanotaan, että 10 vuotta samassa työpaikassa riittää ja sitten pitisi jo tajuta vaihtaa työpaikkaa. Ymmärrän ap:n täysin. Minäkin olen vaihtanut alaa kokonaan, jo kaksikin kertaa. On kamalaa tehdä työtä, jossa ei viihdy.
Etsi ihmeessä joku toinen työpaikka ja irtisano sitten itsesi.
Kun minä irtisanoin viimeksi itseni, mun piti olla kuukausi töissä irtisanomisaikana. Pomolle riitti, et kävin olemassa siellä entisessä yhden päivän viikossa, tuli irtisanomisaika täytettyä!