Eikö ole ihanaa, että mies on akateeminen?
Ihailen akateemisia, korkeasti koulutettuja perinteisten alojen diplomi-insinöörejä joilla on iso palkkapussi ja sivistyneet jutut... Tätä ei kaikki kestä!
En ymmärrä miksi pitäisi alentua alemmas?
Kommentit (63)
Sivistyneet jutut? Insinöörillä? :D No ei vaan, saattaa jollain ollakin, mut insinöörit, (edes DI:t) ei taida olla sitä ihan kaikkein sivistyneintä sakkia yleensä. Enkä sano tätä pahalla, ihan mukavia ovat ne DI:t jotka tunnen. :)
Mä en jaksa sellaisia ihmisiä, joille koulutus on jonkun muun kuin ammattitaidon tae. Me ollaan molemmat vain ylioppilaita, mutta älykkäitä ja sivityneitä, kiinnostuneita ja aktiivisia. Mutta ei vaan ehditty yliopistoon koskaan, kun elämä vei mennessään. Nyt meillä on haasteelliset työt, joihin olemma hankkineet kannustimet muilla keinoin. Eikä yhtään haittaa raksittaa sitä ylioppilas-ruutua :)
Sivistynyt diplomi-insinööri? Aika erikoisuuteen olet törmännyt.
Okei... Mä olen itse akateeminen ja hyvin tienaava joten en tarvi miestä siihen. minulla onkin ihana amismies!
Jaa. Mun mielestä se, että mies osaa käytännön taitoja on tosi seksikästä :). Pukumiehet on jotenkin epämiehekkäitä. Älykkyys on tietenkin plussaa, mutta ei akateemisuus ole sama kuin älykkyys.
Yliopistossa opiskellessani ajattelin monesti, että me (lukemalla) suorittajatyypit ollaan kaikkein eniten laumasieluja. Yliopistossa oppii sen vallitsevan ajattelumallin ennemmin kuin kyseenalaistamaan asioita,
Olin naimisissa akateemisen miehen kanssa. Mies oli persoonallisuushäiriöinen. Sitä en tiennyt avioituessa. Erosimme. Sen verran kehityskelpoinen mies oli, että hakeutui hoitoon.
Tästä huolimatta en pahemmin muita katsele kuin akateemisia. Sellainen olen itsekin. Pitää olla mahdollisuus keskustella suunnilleen samalla sivistystasolla, muuten ei vain mielenkiinto riitä. Ei se kyllä ihan täysin ehdoton kriteeri ole. Voihan mies olla muutenkin fiksu ja opiskellut ja laajasti sivistynyt. Sellainen vain joutuisi näkemään vähän enemmän vaivaa tehdäkseen vaikutuksen.
Akateemisella tarkoitan tässä ihmistä, joka on hankkinut ylemmän korkeakoulututkinnon ihan perusyliopistosta, ei mistään Teknillisestä korkeakoulusta tms. Vaikka voi sieltäkin ehkä fiksua porukkaa löytyä.
En tiedä, mitä teen av:lla. Varmaan, jos olisi mies, olisi parempaa tekemistä.
Joo on se. Tosin en ole koskaan tullut ajatelleeksi että mieheni ihanuus johtuu akateemisuudesta :-D. Mutta onhan se ihana, olet ap oikeassa.
Akateeminen mies ei ole automaattisesti rikas. Toki on mukavaa kun olemme onnellisia yhdessä ja samaalla aaltopituudella ja voimme jutella yhdessä. En vaihtaisi miestäni rikkaaseen junttiin.
Määreet insinööriys ja sivistyneisyys sopivat samaan mieheen vain äärimmäisen harvoin, ja seksikkyys ei tällaiseen pakettiin sisälly käytännössä koskaan.
Seksikäs mies on lihaksikas ja raamikas käytännön osaaja, eikä mikään hikisessä kauluspaidassa päivät pitkät tietokoneen ruutua tuijottava mahaansa kasvattava teoriamaailmaan uponnut insinörtti. Muutenkin osaava työmies/yrittäjä tienaa siinä missä keskiverto yliopiston käynytkin, ja vaikkei tienaisikaan, Suomen verotusprogressio pitää joka tapauksessa huolen että käteen jää sama summa :)
Ei siinä ole mitään ihanaa ja mun mies ei ole sivistynyt. Kireä äijä. No palkka on ainoa hyvä puoli, mutta ei se nyt mikään iso ole.
Toivon, että ap:lla tärppää. Jotkut akateemiset miehet pitävät kouluttamattomista naisista.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 23:47"].
Yliopistossa opiskellessani ajattelin monesti, että me (lukemalla) suorittajatyypit ollaan kaikkein eniten laumasieluja. Yliopistossa oppii sen vallitsevan ajattelumallin ennemmin kuin kyseenalaistamaan asioita,
[/quote]
No se on kyllä omaa tyhmyyttä, jos ei opi kyseenalaistamaan paikassa, jossa siihen koko ajan kehotetaan ja haastetaan. Ei siitä oppilaitosta voi syyttää.
Akateemisuus ei tarkoita samaa kuin älykkyys tai fiksuus. Olen itse akateeminen ja miehelläni ei ole tutkintoa. Opintoja hän on kyllä suorittanut vähintään saman verran kuin minä, hän on vain opiskellut itseään kiinnostavia asioita eikä ole välittänyt oppiarvosta. Hyvin hän on työllistynyt ja töitä on enemmän kuin ehtii tehdä.
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 23:57"]
[/quote]
No se on kyllä omaa tyhmyyttä, jos ei opi kyseenalaistamaan paikassa, jossa siihen koko ajan kehotetaan ja haastetaan. Ei siitä oppilaitosta voi syyttää.
[/quote]
No suurin osa yliopisto-opiskelijoista on sitten kai tyhmiä. Tosi usein kaikenlaisissa seminaareissa tuli sellainen olo, että hohhoijjaa, taas nää samat ainoat totuudet niellään kokonaisina. Huippuosaajat on tietysti asia erikseen, mutta ei suuri massa kauheasti kyseenalaista, vaikka kuinka kannustettaisi.
Moni akateeminen mies ei ole ihana. Liikaa sellaista Jussi Halla-ahomaisuutta. Täydellinen paketti on tietysti komea, lihaksikas, sporttinen, supliikki, akateeminen mies, mutta näitä on harvasa.
Ikävää, että olet noin paljon katkeruutta täynnä
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 00:06"]
[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 23:57"]
[/quote]
[/quote]
No suurin osa yliopisto-opiskelijoista on sitten kai tyhmiä. Tosi usein kaikenlaisissa seminaareissa tuli sellainen olo, että hohhoijjaa, taas nää samat ainoat totuudet niellään kokonaisina. Huippuosaajat on tietysti asia erikseen, mutta ei suuri massa kauheasti kyseenalaista, vaikka kuinka kannustettaisi.
[/quote]
No mutta se ei ole lainkaan yliopistojen vika, että ihmiset ovat niin idiootteja, etteivät avaa suutaan. Monesti itsekin kuulin seminaarien tai luentojen jälkeen jupinaa siitä, miten oltiin eri mieltä tai ei tajuttu, mutta ei sitten avattu suuta siellä luentosalissa. Kuulemma pelottaa, mitä muut ajattelevat. Just.
Älykkyys on aina plussaa oli se sitten koulutuksen kautta saatua tai muulla keinoin hankittua.