Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö ole ihanaa, että mies on akateeminen?

Vierailija
22.03.2013 |

Ihailen akateemisia, korkeasti koulutettuja perinteisten alojen diplomi-insinöörejä joilla on iso palkkapussi ja sivistyneet jutut... Tätä ei kaikki kestä!

En ymmärrä miksi pitäisi alentua alemmas?

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa on että mies on sellainen jota voi arvostaa: rakastava ja hyvä puoliso, ihana isä lapsille, loistava rakastaja, elämänkumppani jonka kanssa vaihtaa ajatuksia ja keskustella syntyjä syviä ja haaveilla & suunnitella kaikkea maan ja taivaan väliltä.

Vierailija
22/63 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa on että mies on sellainen jota voi arvostaa: rakastava ja hyvä puoliso, ihana isä lapsille, loistava rakastaja, elämänkumppani jonka kanssa vaihtaa ajatuksia ja keskustella syntyjä syviä ja haaveilla & suunnitella kaikkea maan ja taivaan väliltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 00:11"]

Moni akateeminen mies ei ole ihana. Liikaa sellaista Jussi Halla-ahomaisuutta. Täydellinen paketti on tietysti komea, lihaksikas, sporttinen, supliikki, akateeminen mies, mutta näitä on harvasa.

[/quote]

Onhan näitä. Jos olet itse lihavahko epämiellyttävä yksinhuoltaja mahdollisuutesi catchiin ovat välillä slim to none.

Vierailija
24/63 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole ihanaa,että miehellä on sydän.

Vierailija
25/63 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 23:31"]

Mää taas tykkään kunnon työmiehistä! Niistä on oikeesti hyötyä kotona ym remppahommissa? Akateemisissa ei ole vaan miestä! 

[/quote]

Mä asun kyllä ekonomistimieheni remontoimassa talossa. Jotkut osaa molemmat, mutta eihän niitä valitettavasti kaikille riitä. ;)

Vierailija
26/63 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tittelit on tärkeintä ihmisessä. Ei muusta niin väliä.

Vierailija
27/63 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kritisoi, että akateemisuudessa naiset näkevät vain rahan. Itse en ole koskaan ajatellut niin, vaan ihan sitä, että pystyy puhumaan samoista asioista.

Toisaalta naisen on syytäkin katsoa miehen tuloja, jos haaveilee perheestä ja meinaa lähinnä itse lapset hoitaa, kuten suurin osa naisista haluaa, ainakin parin kolmen vuoden ikään. Äitiyslomalaisella ja hoitovapaalaisella se mies on se, joka perheen elättää. Harva ehdoin tahdoin haluaa lähteä hakemaan toimeentulotukea tai pakon edessä töihin, kun perheen tulot eivät riitä lasten hoitamiseen kotona edes muutamaa vuotta. Jos nainen kunnioittaa itseään, hän katsoo myös, että mies on tällä tavalla ns. kunnollinen eikä mikään minäminä-elämäntapataiteilja.

Mutta aika monella duunarilla on aika kovat tulot.

Vierailija
28/63 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää valita insinöörin ja jonkin muun välillä niin ehdottomasti ottaisin kenet tahansa muun kuin sen insinöörin. 

Vierailija
29/63 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 01:10"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 01:05"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 01:02"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 00:45"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 00:20"]

Tilastollisesti korkeasti koulutetut ovat terveempiä (lihaksikkaampia), kuin vähemmän koulutetut... ja elävät pidempään... Että kalukin pysyy paremmin miehen hyppysissä...

[/quote]

Hoh. Sillä, mikä luokitellaan erilaisissa tutkimuksissa terveellisesti elämiseksi, ei vielä saa sporttista, lihaksikasta kroppaa ja oikeasti hyvää kuntoa. Terveellisesti elävä ei aina ole hyväkuntoinen, mutta hyväkuntoinen on yleensä terveellisesti elävä.

Tosin kauppiksessa ja oikiksessa on aika hunkseja.

[/quote]

Vastaavatko jutuiltaan kuitenkaan ihan sitä mitä "akateemisella" näillä palstoilla tarkoitetaan? Eikö heistä ole suuri osa jotain ex-urheilijoita.

[/quote]

Vastaavat, jos dippainssikin vastaa.

[/quote]

Kyllä kliseiset insinööri ja kauppislainen eroaa toisistaan aika paljon...

[/quote]

Millä tavalla eroavat toisistaan? Koulutuksen taso on täysin sama. Helsingissä opiskelevat vieläpä samassa oppilaitoksessa, Aalto yliopistossa. Samoin oikislaiset ovat akateemisia ihan yhtälailla, kuin muutkin yliopisto-opiskelijat.

Vierailija
30/63 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Aalto-yliopistossa

Vierailija
31/63 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 07:09"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 23:31"]

Mää taas tykkään kunnon työmiehistä! Niistä on oikeesti hyötyä kotona ym remppahommissa? Akateemisissa ei ole vaan miestä! 

[/quote]

Mä asun kyllä ekonomistimieheni remontoimassa talossa. Jotkut osaa molemmat, mutta eihän niitä valitettavasti kaikille riitä. ;)

[/quote]

No niinpä, sä olet ilmeisesti löytänyt harvinaisen kultakimpaleen:

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 00:11"]

Moni akateeminen mies ei ole ihana. Liikaa sellaista Jussi Halla-ahomaisuutta. Täydellinen paketti on tietysti komea, lihaksikas, sporttinen, supliikki, akateeminen mies, mutta näitä on harvasa.

[/quote]

Vierailija
32/63 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen DI-opiskelija, ja kyllä ainakin koulutusvaiheessa olevat DI:t on melkosta porukkaa. Toki on rauhallisempiakin yksilöitä, mutta enimmäkseen melkosia apinoita ollaan :) 

Mutta ehkäpä purammekin paineet opiskeluvaiheessa ja voimme siirtyä valmistuneina vapain mielin leikkimään sivistyneitä ja ylimielisiä rahantekijöitä. Ja paskat, jos täällä av:lla joku ulosottovelkainen mamma hehkuttaa viinistä keskustelevia akateemisia miehiä, niin siitä vaan, mutta minä en sellaista halua. Kiva juttu, jos minunkin miehekseni tulisi dippainssi tai muu yliopistokoulutettu (ehkä löytyisi enemmän yhteisiä intressejä), mutta en minä mitään nenänvarttaan pitkin tähystävää tolloa tarvitse elämääni. 

Vierailija
33/63 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen paljon diplomi-insinöörejä ja minusta he eivät varsinaisesti ryhmänä ole kovin "sivistyneitä". Hyvin koulutettuja toki, kovapalkkaisia toki, mutta se yleissivistys... sanotaanko yleistäen ja kärjistäen näin, että kaikki, mikä ei liity tekniikkaan (autot, puhelimet, tietokoneet, talotekniikka) tai talouteen on heille aika lailla ilmaa. Esim. taide on yleensä täyttä hömppää ja siitä puhuminen aiheuttaa alentuvia hymyjä.

Oma mieheni on humanisti ja rakastuin hänessä ennen kaikkea keskustelutaitoon, avoimuuteen ja pohtivaan maailmankatsomukseen. Minusta hän on monin verroin sivistyneempi, kuin nuo DI:t.

T. Itsekin DI.

Vierailija
34/63 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni amikset - vaikka useimmiten h--vetin tyhmiä ovatkin - ovat parempia panemaan kuin akateemiset, eli heillä on isommat ja kovemmat munat ja he ennenkaikkea osaavat panna kovempaa ja pidempään, ja se on loppupeleissä tärkeintä, siis että kuka osaa panna kaikkein parhaiten. Esileikkejä amikset ei tietenkään yleensä osaa - suurin osa heistä ei taatusti edes tiedä mitä sana "esileikki" tarkoittaa - mutta esileikit eivät minua kiinnosta pätkääkään, joten kannaltani "terve, hyväkuntoinen amis" toimii sängyssä juuri kuten pitää. Ja uskokaa pois - ja uskon että uskotte - että minulla on kokemuksia aika monesta amiksesta.

t. rouva Etelä-Helsingistä

Vierailija
35/63 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmiesten palkat rupee pienenemään, kun ne rapistuu ikääntyessään (joku hitsari on romuna jo ennen 50-vuotispäiviään), kun taas akateemiset viranhaltijat ova hyväkuntoisia ja -tuloisia ukkoja vielä kuusissakymmenissäkin...

Vierailija
36/63 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 02:33"]

mielestäni amikset - vaikka useimmiten h--vetin tyhmiä ovatkin - ovat parempia panemaan kuin akateemiset, eli heillä on isommat ja kovemmat munat ja he ennenkaikkea osaavat panna kovempaa ja pidempään, ja se on loppupeleissä tärkeintä, siis että kuka osaa panna kaikkein parhaiten. Esileikkejä amikset ei tietenkään yleensä osaa - suurin osa heistä ei taatusti edes tiedä mitä sana "esileikki" tarkoittaa - mutta esileikit eivät minua kiinnosta pätkääkään, joten kannaltani "terve, hyväkuntoinen amis" toimii sängyssä juuri kuten pitää. Ja uskokaa pois - ja uskon että uskotte - että minulla on kokemuksia aika monesta amiksesta.

t. rouva Etelä-Helsingistä

[/quote]

Olen niin samaa mieltä. Kaikki eivät osaa panna kunnolla ja kun sellaisen aarteen löytää, niin siitä pitää vain nauttia.

t, itsekin amikseen päätynyt maisterisnainen, jolla aikaisempaa kokemusta monesta kullista

Vierailija
37/63 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
38/63 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan kyllä molemmat akateemkisia, muu ei kelpaa.

On joka kerta yhtä tyydyttävää rastittaa ne ylimmät rastit kun jossain lomakkeessa kysytään vanhempien koulutustasoa.

Vierailija
39/63 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin ihana toi mun akateeminen mies, joka kuorsaa tossa sohvalla päivät pitkät.

Mikä palkkapussi?

Toi ei oo moneen vuoteen töitä nähnytkään. Onneksi saadaan meidän perhe elätettyä mun duunari palkalla.

Vierailija
40/63 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä juristi on ihana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän