Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko liian vanha oikeustieteelliseen...

Vierailija
22.03.2013 |

Pitkän sairastamisen jälkeen pääsen vihdoinkin aloittamaan elämäni. Olen miettinyt pitkään lakiopintoja ja haaveilen nyt syyttäjän urasta. Onko 34-v liian vanha? Onko täällä jo alalla olevia? Jos pääsen sisään, mikä minua odottaa?

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun opiskelee vanhempana niin edessä on ammatillinen tulevaisuus, jossa ei koskaan ole vanha ja viisas muttei myöskään nuori ja nälkäinen.

Vierailija
2/56 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tällä viikolla olin valvomassa erästä oikeustieteellisen tenttiä. Enhän minä tiedä, mitä tavoitteita tenttijöillä on, mutta tentissä oli monta sellaista osallistujaa, joiden syntymävuosi oli 1950-luvulla.

Että mieti siitä, missä iässä on liian vanha opiskelemaan oikeustiedettä. Voi olla, että ei aikuisen ihmisen tärkein tavoite opinnoissa olekaan kavereiden hankkiminen, vaan tutkinnon suorittaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et missään nimessä ole "liian vanha". Tee unelmistasi totta!!! 

Vierailija
4/56 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistyminen voi olla hankalaa. Olet valmistuessasi 37-40 vuotias. Muut sen ikäiset juristit ovat tehneet 15 vuoden uran ja hankkineet omaa erityisosaamista. Aloittelevien juristien paikat on usein sellaisia, ettei niihin palkata 40-vuotiaita. Mutta aina voi ryhtyä yrittäjäksi ja laittaa pystyyn oman lakiasiaintoimiston.

Vierailija
5/56 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Ritva Santavuori aloittanut lakiopintonsa vasta joskus kolmikymppisenä? Mahtava ura voi olla vielä edessä, anna palaa!

Vierailija
6/56 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No juristeilla nyt ei ole suuria hankaluuksia työllistyä. 

Vierailija
7/56 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 19:12"]

Työllistyminen voi olla hankalaa. Olet valmistuessasi 37-40 vuotias. Muut sen ikäiset juristit ovat tehneet 15 vuoden uran ja hankkineet omaa erityisosaamista. Aloittelevien juristien paikat on usein sellaisia, ettei niihin palkata 40-vuotiaita. Mutta aina voi ryhtyä yrittäjäksi ja laittaa pystyyn oman lakiasiaintoimiston.

[/quote]

Miksi niihin ei palkata 35-40-vuotiasta? Tätä aina toistetaan mutta en ole koskaan kuullut perusteluja miksi näin on.

Ei muilla aloilla ainakaan ole ongelma valmistua vanhempana ja saada töitä (jos niitä siis on tarjolla ylipäänsä). Mikä aloittelevan juristin työssä on sellaista, joka estää muiden kuin nuorten kykenevän siihen?

Vierailija
8/56 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän toki ole ylipäänsä "vanha" ja opiskella voi vaikka minkä ikäisenä. Eri asia sitten on tosiaan työllistyminen. Voi olla hankala löytää paikkaa, johon palkataan vastavalmistunut vajaa nelikymppinen. Valitettavasti.

t. lakimies

Vierailija
9/56 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 23:14"]

Minä kans, 34-vee ja pääsykoekirjat on nyt hankittu :) Jaiks, jännittää!

[/quote]

Joko aloitit lukemisen? Vai tarkoitatko, että laitoit netissä ennakkotilauksen kirjoista?

Vierailija
10/56 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 21:26"]

Ethän toki ole ylipäänsä "vanha" ja opiskella voi vaikka minkä ikäisenä. Eri asia sitten on tosiaan työllistyminen. Voi olla hankala löytää paikkaa, johon palkataan vastavalmistunut vajaa nelikymppinen. Valitettavasti.

t. lakimies

[/quote]

Miksi joksikin esittelijäksi ei kelpaa vastavalmistunut nelikymppinen?

Vierailija
11/56 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Go for it! En tiiiä oikiksen ikäjakuamista mutt ainakin lääkiksess on kolmekymppisiä sen verran ett no niitä on paljon

sori sekvaa, muttt ihan oikeesti et varmana oo liian vanha

Vierailija
12/56 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole. Nykyään on yleistä aloittaa opiskelut kaikenlaisissa elämäntilanteissa. Sääli olisi, jos et pyrkisi sisään ja yrittäisi toteuttaa unelmaasi.

Vierailija
13/56 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole liian vanha, ehtiihän sitä vielä opintojen jälkeenkin vaikka kuinka!

Vierailija
14/56 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä toinen suunnilleen samanikäinen haaveilee psykologian opinnoista... saa kommentoida tätäkin ainetta, että onko näin vanhoja opiskelijoidan joukossa...?

Vierailija
15/56 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En opiskele kumpaakaan mutta yliopistossa kumminkin ja olen teidän ikäluokkaa. Varautukaa siihen ettette saa kavereita. Voi olla että saatte, mutta kun kaikki nuoretkaan eivät niitä löydä... Tämä on tärkeää jos muutatte opiskelujen perässä.

Vierailija
16/56 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kans, 34-vee ja pääsykoekirjat on nyt hankittu :) Jaiks, jännittää!

Vierailija
17/56 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin ykkösvaihdoehdoksi Lapin Yliopiston ja kavereiden hankkiminen ei ole ongelma, koska olen sieltä kotoisin. Mut jees, tuo on kyllä hyvä pointti.

Vierailija
18/56 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko yliopistossa oma tutorointi vanhoille vai mennäänkö samassa kuin teinit?

Vierailija
19/56 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin kerran naisen, joka aloitti lääkiksessä 47-vuotiaana. Lääkärin hommat se lopetti noin 71-vuotiaana. Ei päässyt erikoistumaan minnekään, mutta lääkärin hommia sai jostain hevon kuusesta pohjanmaalta ja niissä oli kaikki työvuotensa. Ei siis ollut työttömänä.

Alun perin oli hoitaja.

Vierailija
20/56 |
27.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapasin kerran naisen, joka aloitti lääkiksessä 47-vuotiaana. Lääkärin hommat se lopetti noin 71-vuotiaana. Ei päässyt erikoistumaan minnekään, mutta lääkärin hommia sai jostain hevon kuusesta pohjanmaalta ja niissä oli kaikki työvuotensa. Ei siis ollut työttömänä.

Alun perin oli hoitaja.