Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteenmuuttaminen

Yksinhuoltaja
30.01.2023 |

Olen seurustellut mieheni kanssa kuudetta vuotta. Asutaan 8 km päässä toisistamme. Itselläni on 8 vuotias poika toisesta liitosta. Itselläni on kolmio ja miehelläni kaksio. Yksinhuoltajana rahat ovat koko ajan tiukoilla. Käydään molemmat töissä. Ongelma on se ettei miesystäväni halua muuttaa tänne kolmioomme vaan pitää tiukasti kiinni kaksiostaan. Hänen mielestä meidän pitäisi muuttaa sinne eihän me mahduta hän on ilmoittanut ettei ikinä luovu asunnostaan. Mielestäni olen ollut kärsivällinen ja odottanut

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette hanki yhteistä, isompaa asuntoa?

Vierailija
2/21 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siitä sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No teillä ei ole yhteisiä tavoitteita tulevaisuudelle joten eikun uutta matoa onkimaan.

Vierailija
4/21 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitää asua yhdessä?

Vierailija
5/21 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin. Miksi pitäisi asua yhdessä? Ja raha nyt olisi kamala syy muuttaa yhteen.

Vierailija
6/21 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on rahat tiukoilla ja haluat pitää väkisin kiinni kolmiosta? Olen jo vuosia asunut lapseni kanssa kaksiossa. Lapsella on oma huone ja minulla sänky olohuoneessa. Sisältö on raameja tärkeämpää. 

Mies ei ole valmis lisäämän kuluja sinun takiasi, joten olisikohan keskustelun paikka mikä on sinun roolisi hänen elämässään?

Vierailija
7/21 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdota miehelle että jos muutatte kaksioon niin makuuhuone kuuluu lapselle ja aikuiset nukkuvat olohuoneessa.

Vierailija
8/21 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on nyt rahat tiukoilla niin muuton jälkeen ne on vielä tiukemmalla koska tuet pienenee. Mies ei halua alkaa elättämään sinua.

Vierailija
9/21 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen pitäisi muuttaa sinun luokse paikkaamaan sinun kassavajetta? Hän tietää sinun taloudelliset haasteet?

Vierailija
10/21 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukan meistä ei elä sinun elämäsi.Eikä pysty samaistumaan tekstiisi. Yhteismuuto asiassa. Onko niin haluat vain taloudellista helpotusta kun on 2 tulot? Moni haukku täällä vaimo tai miestä.Mutta ei eroa koska pelkää ettei yksin pärjää taloudellisesti.Ollan ripuvaisia avo puolison tai aviopuolison rahat.

11/21 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä yhteenmuutosta on muukin syy kun raha. Olis kiva herätä aina toisen vierestä..

Vierailija
12/21 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan tuollaisia naisia. T: nainen

Vierailija
13/21 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä pitää muuttaa yhteen? Jos aloittajalla on rahat tiukassa, niin miksi asua kolmiossa? Hukkaneliöitä sinä maksat yhden lapsesi kanssa! Mutta ilmeisesti siitä omastaan ei voi luopua ollenkaan, sen sijaan toisen osapuolen täytyy? Ja että kuusi vuotta olet ollut kärsivällinen ja odottanut - mitä? Sitäkö, että toinen osapuoli ilosta kirmaten muuttaisi heti yhteen kustantamaan sinun ja lapsesi elämää?

Teillä on näemmä aivan eri arvomaailmat ja käsityksetkin parisuhteesta. Sinä ajattelet toisesta vain elättäjää, millään muulla mitään väliä. Miehesi on viisas, toivottavasti näillä ajatuksillasi ei ikinä edes yhteen muutakaan.

Vierailija
14/21 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma että rahasi eivät riitä. Siihen haluat ratkaisuksi käyttää miehen rahoja. Eipä yllätä..

Vierailija
15/21 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko kannattanut miettiä sitä omaa rahankäyttöä niin, että ei tarvitsisi alkaa käyttämään miehen rahoja?

Vierailija
16/21 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sun kinuta sitä rahaa lapsen isältä?

Vierailija
17/21 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaikki ei halua samaa kuin sinä, ehkä mies on havannut outoja asioita eikä halua enempää sotkeutua niihin. Usein käytetty herättää varovaisuutta.

Vierailija
18/21 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes harkitsisi yhteenmuuttamista, kun se on jo ajatuksentasolla erimielistä vääntämistä. Parempi elää kolmiossa rahat tiukilla. Tilanne viittaa nyt siihen, että yhteenmuutto tulisi aiheuttamaan sekä riitoja että ristiriitoja. Kyllä sitä voi aikaa viettää yhdessä, vaikka olisi omat asunnot, voi viettää öitä yhdessä ja herätä aamulla toisen vierestä - olkaa välillä sinun luona ja välillä hänen luonaan, välillä sitten ainakin itse haluaisinkin olla myös kahdestaan lapsen kanssa.

Itse kokisin jopa aika ihanteelliseksi tilanteen, että välimatkaa on vain 8 km, molemmilla kivat asunnot ja itsellä myös mahdollisuus kahdenkeskiseen perhe-elämään lapsen kanssa. Mutta toisaalta minä en haluakaan muuttaa yhteen... Itsellä myös lapsia ja toisaalla asuva miesystävä.

Vierailija
19/21 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla on yhden lapsen yksinhuoltajana rahat tiukilla? Kun olin yh, niin asuin kaksiossa ja sain säästettyä muutamassa vuodessa sen verran rahaa, että sain ostettua pienen talon. Palkkani on alle 2000€/kk. Ärsyttää kun näköjään naiset itsekin pitävät yllä tätä mielikuvaa, että yksinhuoltajana on aina tiukkaa. Ei ole, jos on vain yksi lapsi!

Ymmärrän paremmin kuin hyvin miehen näkemyksen. Haluat hänestä vain maksajan liian isoon kämppääsi. Miksi ette muuttaisi kaksioon, niin että lapselle tietysti oma huone? Mikä ongelma tässä on? Kun mies kerran haluaa muuttaa yhteen ja sinä taas asut liian leveästi rahatilanteeseesi nähden.

Vierailija
20/21 |
30.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla on yhden lapsen yksinhuoltajana rahat tiukilla? Kun olin yh, niin asuin kaksiossa ja sain säästettyä muutamassa vuodessa sen verran rahaa, että sain ostettua pienen talon. Palkkani on alle 2000€/kk. Ärsyttää kun näköjään naiset itsekin pitävät yllä tätä mielikuvaa, että yksinhuoltajana on aina tiukkaa. Ei ole, jos on vain yksi lapsi!

Ymmärrän paremmin kuin hyvin miehen näkemyksen. Haluat hänestä vain maksajan liian isoon kämppääsi. Miksi ette muuttaisi kaksioon, niin että lapselle tietysti oma huone? Mikä ongelma tässä on? Kun mies kerran haluaa muuttaa yhteen ja sinä taas asut liian leveästi rahatilanteeseesi nähden.

Olen eri, mutta esim. jos Helsingissä asuu, voi olla mahdoton löytää kohtuuhintaista asuntoa. Esim. kaupungin asuntoa ei saa, jos ei ole erityisen kiireellinen hakija, ja esim. Kelan asumistuessa tai mahdollisessa toimeentulotuessa kolmion vuokrasta jää yodennäköisesti aika iso osa maksettavaksi. Joten hyvin voi olla rahat tiukoilla yksinhuoltajalla, koska monella ydinperheelläkin on rahat tiukoilla pk-seudulla kalliiden vuokrien takia. Ei ole siis vain yh:n ongelma - eikä tietenkään kaikkien. Esim. itse olen yh, asun kahden lapsen kanssa kolmiossa Helsingissä, eikä rahat ole yhtään tiukoilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi