Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suku sairastuu yhtäkkiä

Vierailija
16.03.2019 |

Ennen lapsiani ylpeänä sain kertoa kuinka suvussani ei ole syöpää, astmaa yms. Sairauksia. Rastit ruutuun että tervestä suvusta ollaan...
Nyt kuopus 2v ja on tullut vuoden sisään 3syöpä tapausta, 2 sairastui isäni puolelta ja yksi äitini puolelta. Lasten isän suvun puolella ilmennyt nyt astmaa. Olen ihan järkyttynyt. En olisi tehnyt lapsia ollenkaan jos olisin silloin tiennyt näin monesta syöpätapauksesta suvussani. Nyt jatkuvasti pelkään milloin syöpä tulee itselle tai jos tulee lapsilleni.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä että niinkin läheisissä on tämä syöpä kuin isäni veljellä ja isän siskon lapsella, sekä äitini veljen lapsella.

Ap

Vierailija
2/22 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että sukulaisesi vanhenivat.

Eivät syövät välttämättä periydy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä syöpiä. Jos kaikki on eri niin huonoa sattumaa, jos taas samoja niin voi olla pientä sukurasitetta.

Vierailija
4/22 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri syövät. Tuntuu vaan uskomattomalta. Että aiemmin ei ole suvussani ollut mitään ja nyt tullut näin monelle.

Vierailija
5/22 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä iät noin 60v 40v 30v

Vierailija
6/22 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs isovanhemmat ja niiden vanhemmat? Kaikki ovat kuolleet ihan terveinä???

Vierailija
7/22 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläminen on siitä ikävää että se on suurin kuolemalle altistava tekijä.

Vierailija
8/22 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietämättömänä eläminen on varmaan jännittävää.

Olen saanut selville, että useampi ihminen suvussani on kuollut.

Vierailija
9/22 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kalskahti tuo "ylpeänä" sana .Kukin tavallaan,mutta eikö onnellisena olisi ollut kuvaavampaa koska kyse asioista joihin voi lopultakin aika vähän vaikuttaa.

Vierailija
10/22 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri syövät. Tuntuu vaan uskomattomalta. Että aiemmin ei ole suvussani ollut mitään ja nyt tullut näin monelle.

Olet kasvanut aikuiseksi. Mitä vanhemmaksi tulet sitä enemmän sairauksia tulee ja sitä läheisemmille ihmisille. Toivottavasti itse ja perheesi vältytte näiltä riesoilta. Jossain vaiheessa vain alkaa huomaamaan näitä oireita omassa suvussaan ja tietää tulleensa aikuisikään. Eikös olekin kamalaa huomata että ei se olekaan itsestä, omasta päätöksestä, eikä terveistä elämäntavoista kiinni sairastuuko syöpään? Sitä tulee myös hyville ihmisille :) Onneksi se ei ole tänä päivänä enää ehdoton kuolemantuomio.

Vierailija
11/22 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän suvussa viimeisen 10 vuoden aikana 4 syöpätapausta joista 3 viimeisen vajaan 3 vuoden sisällä.

Noin 10v sitten velipuoli sairastui. Vajaa 3v äitini ja vajaa 2v sitten setäni ja sit tätini.

Sairastuneista 3 hengissä. Setä ja täti käyvät kontrolleissa tiiviisti vielä.

Onkologin mukaan äitini syöpä ei ole perinnöllistä sorttia.

Jos näitä miettii jatkuvasti ja pelkää itse sairastuvansa, niin hullukshan tässä tulis. Murehdin sit jos kohdalle osuu.

Vierailija
12/22 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommenttiin 10 haluaisin vain lisätä,:

Ja huomaat pistäneesi kuoppaan lähisukulaisesi yksi kerrallaan. No ei mikään kiva kokemus, ja liian aikaisin lähtijät jäävät pitkään vaivaamaan mieltä. Pitäisikö minunkin, käy aina mielessä. : (

Vierailija
13/22 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? Miksei saisi olla ylpeä jos läheiset ihmiset ovat saaneet olla terveenä?

Ja miksi mulle tullaan v**uilemaan jostain kuolemasta. Kun olisin vain halunnut jonkin näköistä tukea asiaan.

Tottakai ymmärrän että kaikki kuolee joskus. Mutta yllätti että suvunussani ei tähän mennessä ole ollut syöpää. Isovanhemmat ja niiden vanhemmat ja sisarukset olleet terveenä, kuolleet ihan muuhun, kuin syöpään tms sairauteen. Kaikki eläneet yli 80v Ja nyt tullut syöpää.

Miksei voi vastata ilman ilkeilyä?

Vierailija
14/22 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko sun suku kuollut onnettomuuksissa tai tappaneet itsensä, jos eivät ole kuulleet syöpään yms. sairauksiin. Sydän ja verisuonisairaudet taitaa olla yleisin kuolinsyy ja sitten syöpä, eli sydäntaudit on varmaan tarkoittamiasi yms tauteja.

Vierailija
15/22 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh? Miksei saisi olla ylpeä jos läheiset ihmiset ovat saaneet olla terveenä?

Ja miksi mulle tullaan v**uilemaan jostain kuolemasta. Kun olisin vain halunnut jonkin näköistä tukea asiaan.

Tottakai ymmärrän että kaikki kuolee joskus. Mutta yllätti että suvunussani ei tähän mennessä ole ollut syöpää. Isovanhemmat ja niiden vanhemmat ja sisarukset olleet terveenä, kuolleet ihan muuhun, kuin syöpään tms sairauteen. Kaikki eläneet yli 80v Ja nyt tullut syöpää.

Miksei voi vastata ilman ilkeilyä?

Olla ylpeä läheisten terveydestä on vähän sama kuin se, että minun juoppoisäni on ylpeä siitä että olen ylioppilas. Ei se ole mitenkään hänen ansiotaan, ei hänellä ole siitä mitään syytä olle ylpeänä. Voit olla onnellinen, et ylpeä. 

Vierailija
16/22 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän takii en ite enää pyydä tääl apua. Täysin asioista tietämättömät ihmiset tulee haukkuu ilman syytä, varmaan koska niil itellä on nii paska elämä. Tai saavat kiksei kun luulee pahottavansa jonkun mielen. Kehotan soittaa ihan neuvolaan tai jollekkin ammattilaisel niidenkin kaa voi puhuu ja ne osaa vastaa asiallisesti eikä vaa arvaile tai vittuile. Mys pystyy netis chattailee ammattilaisten kaa jos ei haluu puhuu.

Ja muuten, mun isäl oli syöpä ja se parantu siit. Tsemppii sulle ap

Vierailija
17/22 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empä aio itsekkään enää tänne kirjoitella. Takerrutaan johonkin yksittäisiin sanoihin eikä katsota kokonaisuutta että mitähän asialla on tarkoitettu. Hohhoijaa. Välillä miettii mitä ihmisen on täytynyt kokea elämässään että ei osaa olla kohtelias ja hyvätapainen vaan kaikesta täytyy päästä sanomaan negatiivisia asioita.

Ap

Vierailija
18/22 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Empä aio itsekkään enää tänne kirjoitella. Takerrutaan johonkin yksittäisiin sanoihin eikä katsota kokonaisuutta että mitähän asialla on tarkoitettu. Hohhoijaa. Välillä miettii mitä ihmisen on täytynyt kokea elämässään että ei osaa olla kohtelias ja hyvätapainen vaan kaikesta täytyy päästä sanomaan negatiivisia asioita.

Ap

Oliko oma viestisi ns. hyvätapainen? Jos sen luki henkilö, jolla itsellä on syöpä tai hänen isänsä/äitinsä/sisaruksensa on kuollut syöpään tai parantunut siitä?

Näkökulmia on monia...

Vierailija
19/22 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se johtuu sukusi vanhentumisesta, vaikka joukossa on nuoriakin. Luonnollisesti se huolestuttaa sinua, koska viimeistään siinä vaiheessa ymmärtää elämän rajallisuuden. Nyt äitinä et ole huolissaan vain itsestäsi vaan myös lapsistasi. Harva kuitenkaan säästyy miltään sairastumiselta. Joka kolmas ihminen sairastuu syöpään ja ikääntyminen tuo mukanaan sairauksia.

Meidänkin suvussa sattui kuoleman ja sairastumisten aalto ollessani kolmekymppinen. Lyhyessä ajassa oli viidet hautajaiset.

Vierailija
20/22 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaikki neljä isovanhempaa kuolleet syöpään, yksi sedistäni, isäni, itsellä parantumaton aivokasvain. En ei onko periytyvää, saattaa olla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi