Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäiskö yrittää kesäksi kuntoon?

Vierailija
15.03.2019 |

162 cm, 70 kg, vyötärö 90 cm. Herkut maistuu ja syömisestä on vaikea luopua, siis siitä että syön mitä huvittaa. Viikoittain 1-2 krt grilli tai pizza. Pulkaa pari krt viikko. Joku lakupötky tms täytyy joka päivä tunkea suuhun. Ja jees ja kyllä, ällöttää Housut puristaa, paidat kireitä. Ae että kun edes 5 kg onnistuisin pudottamaan ja vartaloa kiinteyttämään.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä turhia. Ota pulla.

Vierailija
2/23 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullaa piti sanomani..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä turhia. Ota pulla.

Otan otan, mut ällöttää siltikin. Voin syödä tönkkötäyteen ja niin että oksettaa. No problem syöntipuolessa..

Vierailija
4/23 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kannattaa yrittää. 

Vierailija
5/23 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkut karsit niin paino putoaa jo sillä 5 kiloa.

Vierailija
6/23 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommin sanottu kuin tehty, tuo herkkujen karsiminen. Mutta tänään ajattelin tehdä muutamaksi päiväksi ruokalistat valmiiksi ja yritän syödä sen mukaan. Vaikka kolme päivää ensin kokeilen, miten onnistuu.

Vierailija
7/23 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tuossa nyt on. Jätä pullat ja lakut ostamatta. Ja ala kävelemään 5km päivässä vaikka alkuun.

Vierailija
8/23 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti pitäisi! Mutta ei susta siihen ole..

Vierailija
9/23 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö lakua.

Kävelyä erikseen 5 km päivässä on minun arjessa hankala toteuttaa, kun on lapsia ja työ. Aamusta en ehdi ja noin puoli 5 olen kotona ja ruoka, sit lasten harrastuskuskauksia. Olen iltauninen ja 21-22 maissa jo nukun.

Noin 2-3 krt viikossa lenkkeily onnistuu ja käynkin, viikonloppuna yleensä molempina päivinä. Ja uimassa käyn välillä lasten kanssa.

Kotona myös nettijumppa onnistuu. Kunhan saisin taas itseni siitä innostumaan.

Vierailija
10/23 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ei minun kaltaiset, vähän ylipainoiset välttämättä ole liikumattomia.

Vierailija
11/23 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helpommin sanottu kuin tehty, tuo herkkujen karsiminen. Mutta tänään ajattelin tehdä muutamaksi päiväksi ruokalistat valmiiksi ja yritän syödä sen mukaan. Vaikka kolme päivää ensin kokeilen, miten onnistuu.

Kunnianhimoinen tavoite. Aloita vaikka aamiaisella.

Vierailija
12/23 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painonpudotus on siitä mukava ja armollinen, että vaihtoehtoja löytyy ja jokainen niistä vaikuttaa vähäsen. Eli voit jättää vaikka pullat pois (tai vähentää), siitä saattaa lähteä 1-2 kg, pidemmällä ajalla enemmän. Jos lisäät kävelyä, niin siitä pari kiloa pois. Jätä pötköt pois, niin siitä taas lisää lähtee. Jos vähennät annoskokoja, niin sekin vaikuttaa. Lihominen ja laihtuminen on monen asian summa.

Varsinaiset laihdutuskuurit on ihan turhia, siis se, että kituuttaisit joku viikko tai kuukausi jollain pussikeitolla, mutta muuttamatta mitään muuta ja kun olet saanut pois haluamasi kilot, niin palaisit normaaleihin elämäntapoihisi. Ne lihottaa enemmän kuin laihduttaa. Jos haluat parempaan kuntoon, niin muuta jotain tuossa nykyisessä tyylissä. Vähäsenkin on jotain. Tee yksi muutos viikossa, niin sopeudut helpommin. Kesään on noin 10 viikkoa.

Vierailija
13/23 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole mitään kokeilemista. Joko lopetat sen pullan mussuttamisen tai sitten et. Ihmisellä on ihan sisäänrakennettu kyvykkyys olla tunkematta moskaa suuhunsa, voit käyttää sitä tai olla käyttämättä. "Kokeilemalla" annat itsellesi luvan epäonnistua, jolloin epäonnistut 100% varmuudella. Jos sinulla olisi hyvä itsekuri ja kyvykkyys kontrolloida syömistäsi et olisi tässä tilanteessa alun alkaenkaan.

Vierailija
14/23 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö lakua.

Kävelyä erikseen 5 km päivässä on minun arjessa hankala toteuttaa, kun on lapsia ja työ. Aamusta en ehdi ja noin puoli 5 olen kotona ja ruoka, sit lasten harrastuskuskauksia. Olen iltauninen ja 21-22 maissa jo nukun.

Noin 2-3 krt viikossa lenkkeily onnistuu ja käynkin, viikonloppuna yleensä molempina päivinä. Ja uimassa käyn välillä lasten kanssa.

Pelkkiä selityksiä ja tekosyitä kaikki viestit täynnä. Ihan ensimmäiseksi olisi syytä korjata tuo asenne, sen jälkeen voi ruveta miettimään ruokailuja ja liikuntaa.

Vierailija
15/23 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän tässä yritetään kokoajan ja monetta vuotta! Välillä on kuitenkin niin, että sokeripiikki on jostain saatava, ja helpoimmin sen saa suklaasta tai pullasta.

Vierailija
16/23 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon laihduttanu 43 päivää. Kaksi ensimmäistä viikkoa oli välillä vaikeaa... sitten totuin. Sitten oli yllättävän helppoa. Mutta ei se ihan noinkaan helpolla alkanut: ennen laihduttamista mulla oli peräti yksi kuukasi silleen, että söin mitä tykkäsin, mutta pyrin minimoimaan. Kirjasin ylös mitä söin päivän aikana, ja laskin vasta jälkikäteen - tulos oli että "kovalla rutistuksella" päivittäinen energiansaantini oli "vain" 2250 kcal... eikä yhtään liikuntaa. Ongelmana oli sokeri. Jätin lisätyn sokerin kokonaan pois. Nyt kun laihdutan, voisin korvata joskus välipalan vaikkapa lakritsilla, mutta jotenkin makeanhimo on oikeasti kadonnut. Kaikkeen tottuu!

Mun neuvo on, että kokeilet ensi alkuun vain määrien pienentämistä. Syöt vaikka herkkuja, mutta vähemmän; siitä siirryt pitämään terveellistä ruokaa herkkuna, kun siltä tuntuu. Laihduttajalle kaikki maistuu paremmin, joten mikä vain voi olla herkkua.

Vierailija
17/23 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä tekosyitä keksin? Arkirytmini on tuo tällä hetkellä, niin se on. Liikun kuitenkin viikoittain. Tällä viikolla onkin tullut voimaliikuntaa, kun lunta on tullut monta päivää ja olen lumitöitä tehnyt.

Minulla on työkaveri, jolla on lapset päiväkodissa päivät. Illalla isi laittaa ruokaa ja on lasten kanssa. Joka ilta ja viikonloppupäivät äiti käy salilla, jumpassa, juoksemassa, hiihtämässä, kerran kk tekee vkl reissun liikunnallisissa merkeissä. On varmasti hlö, joka "ei keksi tekosyitä". Hoikka ja kiinteä kroppa. Joskus vain mietin, että koska on pienten lastensa kanssa, kun hereillä oloaikana äiti on aina salilla. Mutta on varmasti kaikin verroin minua parempi ihminen.

Vierailija
18/23 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En syö lakua.

Aamusta ehtisit, jos viitsisit, silloin kun muu perhe vielä nukkuu.

Mitä teet sillä välin, kun lapset ovat siellä harrastuksissa?

Miksi lasten isä ei hoida harrastuskuskauksia koskaan?

Innosta nyt itsesi siitä nettijumpasta ainakin....

Siis JOS todella haluat muutosta. Kukaan muu ei sitä sinun puolestasi tee.

Ja isoin tekijä on tietysti ruokavaliosi. Pelkkä ruokavalion kuntoon laittaminen riittäisi, ainakin alkuun. Kukaan muu ei myöskään tunge kaikkea roskaa suustasi alas. Ihan itse sinä sen teet. Ja sitten nostat kädet pystyyn, vaikka omien sanojesi mukaan olo on kurja.

Katse peiliin, nainen. Haluatko sinä tosissasi muutosta vai et.

Vierailija
19/23 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitää vain yksinkertaisesti päättää, haluatko laihtua vai et ja toimia sen mukaan. Sinä itse työnnät pitsaa ja herkkuja naamaasi ja syöt itsesi ähkyyn etkä liiku juurikaan. 

Haluatko näin tehdä jatkossakin vai et? Älä sano, että haluat laihtua, mutta et pysty, koska [keksi tähän itse tekosyy].

Ihminen ei laihdu hyvillä aikomuksilla, joita ei toteuteta.

Vierailija
20/23 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusta lenkille. Jos 8 pitää olla töissä ja sitä ennen huolehtia lapset tahoilleen. Niin pitäisi nousta kai ennen 5 ylös, jotta ehdin lenkille ja suihkuun ennen lasten herättelyä ja muut rutiinit sitten. 🤔 miten toteutatte tällaiset ja joka on yksin lasten kanssa, niin jätättekö yksin nukkumaan aamulenkin ajaksi? Isi kun ei oo maisemissa.