Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko koskaan nähnyt torakkaa livenä? Missä?

Vierailija
22.03.2013 |

Mä oon ulkomailla hotellihuoneessa, mutta en luojan kiitos Suomessa.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nähnyt. Latvialaisessa opiskelija-asuntolassa. Yök!

Vierailija
2/32 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pietarissa opiskeluaikoina niitä vilisi keittiössä öisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikassa pieniä, Japanissa oli isoimmat... Suomessakin olen nähnyt pienen russakan, yhden omakotitalon kellarissa, yäk!!!

Vierailija
4/32 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koreassa ulkona kadulla. Ja Helsingissä 90-luvulla Eerikinkadulla sisällä eräässä toimistossa.

Vierailija
5/32 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin kreikassa ja marokossa

Vierailija
6/32 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksassa Radisson Blu-hotellin aamiaisella sämpyläkorissa. Tunnistin sen torakaksi vain siitä, että olin pelannut sellaista tietokonepeliä, jossa ohjattiin torakkaa. :)

Kysyin riemastuneena isältä, että onko tuo torakka. Isä järkyttyi, että ON. Ja meni sanomaan henkilökunnalle. Ne vei säikähtäneinä sämpyläkorin pois ja toi uuden tilalle, mutta missä on yksi torakka, on myös sen 1000 kaveria.

Olen tavannut torakoita myös Tukholman akvaariossa. Siellä niitä vilistelee joka puolella. Yäk, enää en sinne mene.

Vierailija
7/32 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäjällä hotellihuoneessa, 90-luvulla.

Vierailija
8/32 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari kertaa. Yksi kuollut eli myrkytetty lattialla Jamaikalla hotellihuoneessa ja sitten Kuubassa..se oli aika inhottavaa. Menin hotellin ravintolassa vessaan, avasin vessakopin oven ja aivan helvetinmoisen iso (varmaan 10 senttiä pitkä) torakka hiipi pitkin pöntön vesisäiliötä. No, ovi äkkiä kiinni ja seuraavaan koppiin :D

Vierailija
9/32 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa Tokiossa kadulla. Tai en edes itse huomannut, mutta vajaa 2-vuotias tytär huomasi. Tuo on juuri niin kivaa lasten kanssa matkustaessa, että ne huomaa aina sellaiset jutut mihin aikuiset ei kiinnitä huomiota :-D

Vierailija
10/32 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnossa, johon olin juuri muuttanut. Muutin sitten samantien siitä asunnosta seuraavaa ja sielläkin näin kaksi. Kahden kuukauden päästä muutin kolmanteen asuntoon, kerran näin sielläkin. Sain tapettua ne kaikki ja sen jälkeen en ole nähnyt. Epäilen, että torakat tuli muutossa käyttämistäni banaanilaatikoista.

Vierailija
11/32 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolleen Kanarialla.

Vierailija
12/32 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, Cookin saarella.

Sammutin valot ja "kulhomaisessa" seinälampussa kahisi jokin. Pelkäsin, että siellä väijyi käärme ja olin paniikissa.Ötökkä osoittautui torakaksi, joka juoksi pitkin seinää.

Mökissä oli torakkamyrkkypullo, jolla sumutin elikkoa. Henki lähti melkein minultakin sprayn kaamean löyhkän vuoksi, mutta torakka oikaisi koipensa. Onneksi.

Vierailija
13/32 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun USA:ssa, etelässä ja noita on meillä ulkona pilvin pimein ja välillä sisällä.

Cockroach  on ihan yleinen pikku maanvaiva. Ei ole merkki likaisuudesta, niitä vain on. Toki me myrkytetään talon ympärystä ja kivijalat ja laitetaan sisälle myrkkysyöttejä, mutta ne menee niin pienistä raoista, ettei mahda mitään. Niinkauan kuin niitä ei ala viliseen useampia, ei haittaa, iljettää, mutta siinä se. 

Toki sanotaan, että missä on yksi, siellä on monia, mutta jos niitä on pihalla useita, minkäs teet. Ei ne sisällä kaikialla ala pesimään, jos ei niille "tarjoa" ruokaa. Eli siisteys on valttia, koiranruoat niille ei vissiin kelpaa, sillä ei ne ole niistä olleet kiinnostuneita. Menevät kosteissa paikoissa, usein juurikin suihkuhuoneessa niitä yllättää kun yöllä laittaa valot. Huoneen nurkissa, kulmissa ne juoksee, niissä ne näkee vilaukselta. Niitä on isoja ja pieniä. Metsätorakoita meillä useinmiten eksyy sisälle.

Todella nopeita ja vaikeesti kiinniotettavia, vaikea tappaa. Eivät pikkasesta läppäsystä ole milläskään. Jos ekalla menee hutiin, torakka on jo kipittänyt metrin sillä aikaa kun nostat jalkaa maasta.

Sanotaan, että jos tulee maailmanloppu, torakat kestää senkin elossa.

Vierailija
14/32 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanarian hotellissa näin yhden viikon reissun aikana 2007

Vierailija
15/32 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä on torakoissa, missä ketju "oletteko koskaan nähneet kärpästä"? Monilla on torakoita lemmikkeinäkin, itsellänikin on ollut. Ja ihan oikeesti.

Vierailija
16/32 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Singaporessa ja Haikoussa olen nähnyt sekä isoja 5-senttisiä että pieniä. Singaporessa kannattaa kurkata pöydän alle jos käy hawker centereissä - siellä niitä saattaa vilistä.

Vierailija
17/32 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi ziisus "oletko nähnyt kärpästä". Onko sun mielestä torakat Suomessa yhtä yleisiä kuin kärpäset? Että ihan tuossa pörräilevät ja tunkevat ovista ja ikkunoista sisään jatkuvalla syötöllä? Vai veditkö ihan pikkusen överiksi tuon juttusi?

Vierailija
18/32 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 18:19"]

Kanarian hotellissa näin yhden viikon reissun aikana 2007

[/quote]Aika monta!

Vierailija
19/32 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

New Yorkissa hotellissa.

Vierailija
20/32 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

piditkö päiväkirjaa että niitä tosiaan oli 2007?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi