Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokranantaja ja remonttihuijaus.

Vierailija
22.03.2013 |

Jos hankkii vuokra-asuntoon muka uuden jutun mikä onkin käytetty, kiinnostaako verottajaa asia? Jos näin käynyt useasti, mikä on ns. vanhentumisaika?

Kommentit (72)

Vierailija
41/72 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 19:02"]

Minä en tiedä noista mitään, mutta minut on kutsuttu oikeuteen todistamaan. Asuin pari vuotta vuokralla, puolisen vuotta pois muuton jälkeen sain kutsun tulla oikeuteen. Minulle esitettiin kolme kysymystä:

-Asuinko asunnossa vuosina ___-___ -Kyllä.

-Tehtiinkö asunnossa lattiaremontti kun asuin siellä? -Ei tehty

-Tehtiinkö asunnossa muita remontteja kun asuin siellä? -Ei tehty.

Vuokranataja omista useita asuntoja, ja oli joutunut niistä liittyvistä jutuista oikeuteen. Minua ei kiinnostanut asia sen enempää, mutta en todellakaan olisi valehdellut valan vannomana oikeudessa.

[/quote]

Tietenkää oikeudessa ei valehdella. Mutta luultavasti tuossa oli pikkasen isommista petoksista kysymys kuin maksimissaan alta tonnin vero"edusta" vuodessa, josta tää ap nyt kirjoittaa

[/quote]

Eli ihan pienen pieni lain rikkominen ei haittaa mitään? Minäkin saan siis ajella kännissä, kunhan olen vaan ihan pienessä kännissä ja ajelen ihan hiljaa vaan. Ja voin antaa sulle selkäsaunan kunhan lyön vaan silleen hiljaa ja pehmeästi.

Harmaa talous on juuri tuota, että tehdään pientä petosta. Yksi ihminen ei ehkä hyödy paljon, mutta pienistä puroista syntyy iso virta. Ja se raha on pois meiltä kaikilta. Ei ihme että vanhukset saa maata samoissa vaipoissa koko päivän. Asennemuutosta ihmiset, petos se on pienikin petos.

[/quote]

Missä kirjoitin, että pieni rikos ei haittaa mitään?

-ed-

Vierailija
42/72 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 19:08"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 19:02"]

Minä en tiedä noista mitään, mutta minut on kutsuttu oikeuteen todistamaan. Asuin pari vuotta vuokralla, puolisen vuotta pois muuton jälkeen sain kutsun tulla oikeuteen. Minulle esitettiin kolme kysymystä:

-Asuinko asunnossa vuosina ___-___ -Kyllä.

-Tehtiinkö asunnossa lattiaremontti kun asuin siellä? -Ei tehty

-Tehtiinkö asunnossa muita remontteja kun asuin siellä? -Ei tehty.

Vuokranataja omista useita asuntoja, ja oli joutunut niistä liittyvistä jutuista oikeuteen. Minua ei kiinnostanut asia sen enempää, mutta en todellakaan olisi valehdellut valan vannomana oikeudessa.

[/quote]

Tietenkää oikeudessa ei valehdella. Mutta luultavasti tuossa oli pikkasen isommista petoksista kysymys kuin maksimissaan alta tonnin vero"edusta" vuodessa, josta tää ap nyt kirjoittaa

[/quote]

Eli ihan pienen pieni lain rikkominen ei haittaa mitään? Minäkin saan siis ajella kännissä, kunhan olen vaan ihan pienessä kännissä ja ajelen ihan hiljaa vaan. Ja voin antaa sulle selkäsaunan kunhan lyön vaan silleen hiljaa ja pehmeästi.

Harmaa talous on juuri tuota, että tehdään pientä petosta. Yksi ihminen ei ehkä hyödy paljon, mutta pienistä puroista syntyy iso virta. Ja se raha on pois meiltä kaikilta. Ei ihme että vanhukset saa maata samoissa vaipoissa koko päivän. Asennemuutosta ihmiset, petos se on pienikin petos.

[/quote]

Ikävä kyllä pientä petosta tekee ne isommatkin laitokset, kuten kela, sossu... ei se oikein ole, mutta elämä on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/72 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, Hautalan pimeä palkka on hervoton rikos, mutta ei se muuten haittaa, jos veroja kiertää. Mitä nyt taas, av-mammat?

Vierailija
44/72 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaa talous, musta tulevaisuus... En mä ainakaan veronkiertoa hyväksy, se on meiltä kaikilta pois. 

Ja sille poistoidarille, verotuksessa on maksimipoistot, joita ei voi ylittää... ja ne investoinnit,  jotka poistetaan, on oikeasti tehty. Ei se mitään kikkailua ole.

Vierailija
45/72 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

OMG, ap. ei se vuokraisäntä muuta saa kuin siis laittaa verovähennyksinä nuo summat. Ei siis saa rahana tuota summaa. 

Jos siis ostaa 300 e lieden, saa vähentää sen vuokratuloista, vaikka nyt sitten kuukaudessa se olisi 600 e. Siis 600-300=300. sitten maksaa veroja tuosta jäljelle jäävästä 300 e valtiolle. Eli ilmoittaa vuokratuloikseen sen 300e.

Ei ole mitenkään kultakaivos muutenkaan tuo vuokraaminen, elä nyt ala kovin kateellinen olemaan.

Vierailija
46/72 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratulo on pääomatuloa, josta vuokranantaja maksaa veroa 30 prosenttia, 50 000 euroa ylittävältä osalta 32 prosenttia. Hallitus sopi 21.3.2013 pitämässään kehysriihessä, että pääomatuloverotuksen progressiorajaa alennetaan 50 000 eurosta 40 000 euroon vuoden 2014 alussa.

Vierailija
47/72 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 19:48"]

Harmaa talous, musta tulevaisuus... En mä ainakaan veronkiertoa hyväksy, se on meiltä kaikilta pois. 

Ja sille poistoidarille, verotuksessa on maksimipoistot, joita ei voi ylittää... ja ne investoinnit,  jotka poistetaan, on oikeasti tehty. Ei se mitään kikkailua ole.

[/quote]

Niinhän sitä luulis =)

Vierailija
48/72 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaas te huijaukset sallivat, mihin raja vedetään? Jos vaikka "Hjalliksella" tai "Sarasvuolla" tai jollakin muulla rikkaalla olisi vaikka 10 tai 100 sijoutusasuntoa, niin saisiko huijata remppakuluja 30,000 tai jopa 300,000  euroa vuodessa?!? Mihin se raja vedetään?Ihan euroissa: mikä on se sallittu ja ihan okei huijaus, ja missä se alkaa olemaan väärin?

Saako hautala teettää muutaman satasen rempan pimeänä, mutta muutama tonni olisi jo liikaa? Missä raja menee?!

Vierailija
49/72 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 19:54"]

[/quote]

Niinhän sitä luulis =)

[/quote]

Tiedätkö, että mä tarkastan noita aivan työkseni?

Vierailija
50/72 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 19:55"]

Sanokaas te huijaukset sallivat, mihin raja vedetään? Jos vaikka "Hjalliksella" tai "Sarasvuolla" tai jollakin muulla rikkaalla olisi vaikka 10 tai 100 sijoutusasuntoa, niin saisiko huijata remppakuluja 30,000 tai jopa 300,000  euroa vuodessa?!? Mihin se raja vedetään?Ihan euroissa: mikä on se sallittu ja ihan okei huijaus, ja missä se alkaa olemaan väärin?

Saako hautala teettää muutaman satasen rempan pimeänä, mutta muutama tonni olisi jo liikaa? Missä raja menee?!

[/quote]

Kansanedustajilla, papeilla  ja poliiseilla on erilainen moraalinen vastuu kuin meillä tavallisilla tallaajilla.

Sallin naapurin palkkaavan tyttäreni pimeästi lapsenlikaksi ja tehköön kotonaan pimeän remontin, suljen silmäni.

Jos naapuri lähtee kännissä ajamaan, soitan poliisille. 

Jos joku kavaltaa lasten koulussa rahat ja tiedän kuka se on, ilmiannan tekijän.

Jos nään kaupassa jonkun varastavan omenan, en mene kertomaan kauppiaalle siitä, mutta jos joku varastaa naapurin koiran, ilmoitan heti mitä näin.

Minulla on ihan omat lakini ja moraalini rajat.

Vierailija
51/72 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 unohtaa nyt monta asiaa:

jos saa vuokraa esim. 500€/kk ja siitä esim. -yhtiövastike 100€ =400€/kk tekee vuodessa 4800€ voittoa. Sitten jos ostaa esim. kodinkoneita tai muuta omaan kotiin 2500 eurolla, jää jäljelle 2300 euroa mistä maksaa sen veron.

Todellin hyöty on kuitenkin jo siinä että saa kotiinsa 2500 euron arvosta kodinkoneita, tuo 2500 euroa vastaa esimerkissä esimerkiksi 5kk (brutto) vuokratuloja.

Kyse ei ole vain siitä paljonko hyötyy verojen muodossa, vaan millä summalla kasvattaa omaa omaisuuttaan (eli saa vaikka parketiti olohuoneeseensa ilmaiseksi, mikä nostanee myös kodin arvoa jne.)

Vierailija
52/72 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 19:57"]

[/quote]

Niinhän sitä luulis =)

[/quote]

[/quote]

En epäile sitä. Mutta et voi olla niin sinisilmäinen, että uskot, ettei huijauksia tapahdu.

Vierailija
53/72 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 20:02"]

jos saa vuokraa esim. 500€/kk ja siitä esim. -yhtiövastike 100€ =400€/kk tekee vuodessa 4800€ voittoa. Sitten jos ostaa esim. kodinkoneita tai muuta omaan kotiin 2500 eurolla, jää jäljelle 2300 euroa mistä maksaa sen veron.

Todellin hyöty on kuitenkin jo siinä että saa kotiinsa 2500 euron arvosta kodinkoneita, tuo 2500 euroa vastaa esimerkissä esimerkiksi 5kk (brutto) vuokratuloja.

Kyse ei ole vain siitä paljonko hyötyy verojen muodossa, vaan millä summalla kasvattaa omaa omaisuuttaan (eli saa vaikka parketiti olohuoneeseensa ilmaiseksi, mikä nostanee myös kodin arvoa jne.)

[/quote]

Arvaa kenen kukkarosta ne 2500 on otettu????

Vierailija
54/72 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mitähän mä missasin?

Kyse oli kai käytetyistä vehkeistä? Ja paljonko joku parkettilattia vuokra-asunnossa hetken päästä merkkaa?

Vai meinaatko, että tehdään isot rempat vuokra-asuntoon ja hetken päästä myydään asunnot pois, kun siitä on ensin hyödytty vai siis mitä täh?

t:ohis

ps. ap, eiköhän se vuokranantaja joudu kuitenkin ne kuitit liittämään verotukseen?

Jos saa uusia vastaavat kuitit vanhoista vehkeistä niin sitten joku muukin on jo rikoksessa mukana.

Vierailija
55/72 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 20:05"]

[/quote]

Niinhän sitä luulis =)

[/quote]

[/quote]

En epäile sitä. Mutta et voi olla niin sinisilmäinen, että uskot, ettei huijauksia tapahdu.

[/quote]

Toki huijauksia tapahtuu. Mutta 8 vuoden työkokemuksen perusteella sanon, että poustokikkailut ei ole se yleisin tapa huijata.

Vierailija
56/72 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Niistä omista tuloistahan sen 2500€ maksaa, sitä mistää "saa". Pitää muistaa, että sekä oma asunto, että vuokrattava asunto on samaa omaa omaisuutta.

Vierailija
57/72 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 20:09"]

[/quote]

Niinhän sitä luulis =)

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Toki huijauksia tapahtuu. Mutta 8 vuoden työkokemuksen perusteella sanon, että poustokikkailut ei ole se yleisin tapa huijata.

[/quote]

Tuossa olen samaa mieltä, tuskin yleisin sillä on niitä helpompiakin tapoja.

Vierailija
58/72 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS ymmärsin oikein, AP:n esimerkissä kyse oli siitä, että asunnon omistaja osti tavaraa/remontoi OMAAN KOTIINSA ja sitten laittoi ne vuokra-asunnon piikkiin.

Jos laittaa parkettilattian asuntoon, siihen helposti menee tuo kolme tonnia. Jos tuo kolme tonnia ei päädy vuokra-asuntoon vaan omaan kotiin, siinä on kolmen tonnin etu itselle. Jos omistaa vaikka kolme 33 neliön asuntoa ja itse asuu 100 nekiön asunnossa, voi kikkailla niin että ettö vuokra.asuntoihin muka laitettu parketit, todellisuudessa se  parketti onkin oman kodin lattialla. Hyötyy siis sekä sen ilmaisen lattian omaan kotiin että verovähennyksett.

Vierailija
59/72 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 20:15"]

JOS ymmärsin oikein, AP:n esimerkissä kyse oli siitä, että asunnon omistaja osti tavaraa/remontoi OMAAN KOTIINSA ja sitten laittoi ne vuokra-asunnon piikkiin.

Jos laittaa parkettilattian asuntoon, siihen helposti menee tuo kolme tonnia. Jos tuo kolme tonnia ei päädy vuokra-asuntoon vaan omaan kotiin, siinä on kolmen tonnin etu itselle. Jos omistaa vaikka kolme 33 neliön asuntoa ja itse asuu 100 nekiön asunnossa, voi kikkailla niin että ettö vuokra.asuntoihin muka laitettu parketit, todellisuudessa se  parketti onkin oman kodin lattialla. Hyötyy siis sekä sen ilmaisen lattian omaan kotiin että verovähennyksett.

[/quote]

Ei se mene noin. Ei se ilmainen lattia ole, vaan maksaa just sen 3 tonnia. Se maksaa sen ihan saman kolme tonnia niissä vuokra-asuntojenkin lattioilla. ainoa hyöty on se verohyöty. Jos sen tosiaan laittaisi niihin vuokra-asuntojen lattioihin, niin sithän olis vielä hyvä syy korottaa vuokraa, koska kunto paranee. Ja tuskinpa kovin moni vuokranantaja kehtaa sitä laittaa vuokran korotuksen perusteeksi, jos sitä lattiaa tosiaan ei ole laitettu.

Vierailija
60/72 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 20:12"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 20:09"]

[/quote]

Niinhän sitä luulis =)

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Tuossa olen samaa mieltä, tuskin yleisin sillä on niitä helpompiakin tapoja.

[/quote]

Jep, ja me ammattilaiset työksemme näitä selvitämme. Ja jälkikäteen maksettuina helpot huijaukset tulee kalliiksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi