IL: Petteri Orpo reagoi nyt kammolukuihin Suomen taloudesta: Vika ei ole hallituksen!
Orpon mukaan syy on Suomen rajojen ulkopuolella ja Venäjän hyökkäyssota on vaikuttanut myös suomalaisten mielialaan.
Orpon mukaan meidän tulisi rakentaa uskoa ja toivoa tulevaan. Siinä missä monet muut kokoomuslaiset vaikuttavat persuuntuneen, Orpo tuntuu imeneen kristillistä retoriikkaa. Talouskasvu Tulee, oletko valmis?
IL: Pääministeri Petteri Orpon mukaan ulkoiset tekijät ovat kaikkein suurin vaikuttava tekijä Suomen talouden haastavaan tilanteeseen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a16f46f5-fbda-482f-9d7b-50ec791aa…
Kommentit (22)
Oppositio tykittää tiukkaa settiä Orpon hallitusta kohtaan:
"Viime viikolla Orpon hallitus ajoi Suomen EU:n tarkkailuluokalle, jolla se oli suomalaisia vuosia pelotellut. Nyt vuorossa on jälleen EU:n toiseksi huonoin sija työttömyydessä, vaikka hallitus lupailee käännettä kuukausi toisensa jälkeen. Tämä on nolo epäonnistuminen hallitukselta, joka peri ennätystyöllisyyden ja nousi valtaan lupaamalla suomalaisille työpaikkoja ja velkaantumisen lopettamista, SDP:n varapuheenjohtaja Matias Mäkynen moitti tiedotteessaan."
Kun uskoo ja toivoo niin hupsista oma talous kohenee silmissä.
Vika on suomen rajojen ulkopuolella ja suomalaisten mielialassa ?
Ööö. Miksei se vaikuta muihin euroopan maihin samoin ?
Suomihan maailman onnellisin kansa.
No tämähän menee puolueen kannattajilla läpi. Taas on äänisaalis sen 20 prosenttia. Mutta nyt ilmeisesti tullut se hetki, että ensimmäisenä ei voi enää syyttää edellistä hallitusta.
On tämä kyllä ainutlaatuinen hallitus.
Miten voikin olla, että kaikki hyvät asiat johtuvat heidän toimistaan, mutta mitkään huonot asiat eivät johdu heidän toimistaan?
😂🤣😄
Vierailija kirjoitti:
Suomihan maailman onnellisin kansa.
Orpon hallitus ehtii vielä senkin onnellisuustilaston ryssiä suomalaisten osalta aivan varmasti.
Nyt tulee sanottua rumasti, mutta Petteri Orpo on täysin selkärangaton. Ei mitään kykyä ottaa vastuuta omista päätöksistä, vaikka kyllä tästä ekonomit ja muut asiantuntijat varoittelivat jo vuosia sitten. Eli siis näin tiedettiin kyllä käyvän. Vaikka itse kuulun niihin, jotka tästä politiikasta sinänsä hyötyy, niin ei tässä ole syytä juhlaan, kun maa ja kansalaiset voi niin huonosti. Minulle olisi ihan sama, että maksanko 50-60€ lisää kuussa veroja, jos sillä ei ajettaisi lapsia köyhyyteen. Tulen itse köyhistä oloista ja Suomen kaltaisen valtion ei tänä päivänä pitäisi tehdä tätä lapsille. Orpo-Purra-hallitus on täysi katastrofi ja Orpo sekä Purra kilpailevat kyllä Suomen haitallisimman ihmisen tittelistä. Valtonen ja Häkkänen on kyllä hyvät.
Vierailija kirjoitti:
No tämähän menee puolueen kannattajilla läpi. Taas on äänisaalis sen 20 prosenttia. Mutta nyt ilmeisesti tullut se hetki, että ensimmäisenä ei voi enää syyttää edellistä hallitusta.
Kyllähän ne viime viikolla yritti kovasti mutkun Marinilla argumentoida. Siihen tuli pieni kupru, kun paljastui, ettei VTV:n raportin luvut pitäneet paikkansa eikä Marin oikeasti lisännyt pysyviä menoja 15 miljardilla, eikä 11 miljardilla eikä edes 8 miljardilla, vaan oikea luku olikin vain 3 miljardia.
Asiantuntijat myös muistuttivat mediassa, että kokoomus oli velanoton kannalla ja velkaa otti yksimielisesti eduskunta, ei Marin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Miten voikin olla, että kaikki hyvät asiat johtuvat heidän toimistaan, mutta mitkään huonot asiat eivät johdu heidän toimistaan?
😂🤣😄
Eikö tämä ole ihan perinteinen oikeiston taktiikka? Amerikassa kaikki paha on vieläkin Bidenin vika ja täällä taas Marinin.
Vierailija kirjoitti:
😂🤣😄
Kykypuolue vauhdissa. Ja Persut pikkuapureina.
Kansainvälinen tilanne on kieltämättä haastava, mutta sitä suuremmalla syyllä hallituksen olisi pitänyt huolehtia siitä, että edes kotimainen kysyntä pitää taloutta yllä, mutta niinpä vaan paskoivat senkin. Hallituksen politiikka on täysin todellisuudesta irtaantunutta ja siksi epäonnistunutta.
Vierailija kirjoitti:
Koska täällä on myös se tuntematon jarru.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska täällä on myös se tuntematon jarru.
Osaamaton valtiovarainministeri, joka vetäää Suomea kohti Venäjää?
Vierailija kirjoitti:
Nyt tulee sanottua rumasti, mutta Petteri Orpo on täysin selkärangaton. Ei mitään kykyä ottaa vastuuta omista päätöksistä, vaikka kyllä tästä ekonomit ja muut asiantuntijat varoittelivat jo vuosia sitten. Eli siis näin tiedettiin kyllä käyvän. Vaikka itse kuulun niihin, jotka tästä politiikasta sinänsä hyötyy, niin ei tässä ole syytä juhlaan, kun maa ja kansalaiset voi niin huonosti. Minulle olisi ihan sama, että maksanko 50-60€ lisää kuussa veroja, jos sillä ei ajettaisi lapsia köyhyyteen. Tulen itse köyhistä oloista ja Suomen kaltaisen valtion ei tänä päivänä pitäisi tehdä tätä lapsille. Orpo-Purra-hallitus on täysi katastrofi ja Orpo sekä Purra kilpailevat kyllä Suomen haitallisimman ihmisen tittelistä. Valtonen ja Häkkänen on kyllä hyvät.
Jos ihmiset eivät tee mitään itse,vaan koko ajan koura ojossa odottavat lisää tukia, niin sillä tämä tilanne ei parane yksilön eikä valtion osalta. Sama tilanne kuin kehitysavussa. Vaikka syydetään miljardi toisensa jälkeen, niin tilanne vain huononee. Minäkin tulen köyhistä oloista. Olen eri mieltä kanssasi.
No nyt selvisi totuus Orpon vienninedistämismatkasta. Sehän oli siellä hakemassa lisää tulijoita.
Tehtävä Afrikassa
Seurasimme pääministeri Petteri Orpoa kolmen vuorokauden ajan Etelä-Afrikassa. Paljastui asioita, joita harva tajuaa. Todistimme muun muassa, miten entinen kommunisti sulatti porvarin sydämen ja miten pääministeri houkutteli paikallisia tulemaan Suomeen.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/7d654921-6223-44d1-9161-393576881…
Orpo pitäisi myydä Turkmenistaniin.
Tarkkis kutsuu Taitaapa olla sittenkin :D Sinne vaan ja Riikka mukaan niin opettaja kertoo kuinka pitää toimia ettei ihan hullutteluksi mene