Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vielä kerran isäksi liki 45-vuotiaana?

Vierailija
15.03.2019 |

Olen tällä hetkellä noin 40-vuotias eronnut mies ja minulla on yksi lapsi. Erosin puolisostani pari vuotta sitten. Olen aina haaveillut 2-3 lapsesta ja nyt olen alkanut miettiä, voisinko vielä löytää kumppanin, jonka kanssa saada lapsen.

Koska olisi hyvä tutustua uuteen kumppaniin ehkäpä noin 5 vuotta ennen lapsen hankinnan yritystä, olisin silloin noin 45-vuotias. Lisäksi minun pitäisi yrittää löytää itseäni merkittävästi nuorempi puoliso, ehkä 7-10 vuotta itseäni nuorempi, jotta raskauden riskit olisivat hallinnassa äitin ja lapsen terveyden kannalta.

Lisäksi en haluaisi sotkea ensimmäisen lapseni elämää uusperhekuvioilla, joten uudella puolisolla ei mieluusti saisi olla lapsia. Vaikealta vaikuttaa, kuka 30-33-vuotias lapseton nainen haluaisi olla kanssani? Lisäksi olisin 60-vuotias, kun lapsi olisi 15-vuotias.

Toisaalta mediasta saa toistuvasti lukea, kuinka PK-seudulla on pulaa isäksi haluavista miehistä. Ja täällä on paljon koulutettuja naisia, jotka etsivät puolisoa. Elämäni on muuten hyvässä kunnossa, koulutus, terveys, hyvä työ, jo yksi rakas lapsi. Onko haaveissani mitään realismia?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tyhmä haave. Ala elää.

Vierailija
2/36 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et vain keskittyisi siihen yhteen lapseen, joka sinulla jo on! Sotkisit hänen elämää automaattisesti, jos otat uuden naisen ja teet puolikkaan sisaruksen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa keskittyisit siihen olemassa olevaan lapseen ihan täysillä.

Vierailija
4/36 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata , nauti ihmeessä äijä elämästäsi. Älä nyt ole pöllö.

Mieti jotain vaipparallia ja yövalvomisia pappana.

Vierailija
5/36 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa keskittyisit siihen olemassa olevaan lapseen ihan täysillä.

Olen aina keskittynyt häneen ihan täysillä ja aion jatkossani.  Hyvä neuvo kuitenkin. AP

Vierailija
6/36 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. Nautin niin ensimmäisen vauva- ja taaperovuosista. Oli se välillä raskasta, mutta 3-vuotiaana alkoi helpottamaan. AP

Vierailija
7/36 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei. Mieheni oli 56 tullessaan ekaa kertaa isäksi.

Vierailija
8/36 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäinen sinä olet?

Vierailija
9/36 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et vain keskittyisi siihen yhteen lapseen, joka sinulla jo on! Sotkisit hänen elämää automaattisesti, jos otat uuden naisen ja teet puolikkaan sisaruksen..

Hyvä näkökulma tämäkin. AP

Vierailija
10/36 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä siinä kaikki,olisit 60 v.kun pahin murkkuikä päällä.Saisit kyllä kuulla murkun suusta totuuden iästäsi.

Vierailija
11/36 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä kuinka vanha tai nuori pikku mami on?

Vierailija
12/36 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sinusta johtuvat riskit lapselle kun olet jo noin vanha? Lisäksi mitä jos lapsi jää ilman isää kun olet jo noin vanha? Ja miks 7-10 vuotta nuorempi nainen kun ikäisesikin käy? Ja miksi paljon nuorempi nainen ottaisi noin vanhan? Nainen hakee aina hyviä geenejä ja miestå joka jaksaa elämää.

Vierailija
13/36 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä kuinka vanha tai nuori pikku mami on?

Olen parikymmentä vuotta nuorempi.

Vierailija
14/36 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et haluaisi uusperhekuviota ja sinulla itsellä.on sellainen?

Vierailija
15/36 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, miksi ei kelpaa samanlainen nainen kuin mitä itse olet miehenä? Uusperhekuviolta kun ei voi enää välttyä.

Vierailija
16/36 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 40 on ihan normaali ikä miehelle hankkia lapsia nykyään. Harva mies edes ajattelee lasten hankintaa ennen kolmeakymppiä. Eihän naisetkaan halua lapsia enää enne valmistumista ja vakituista työpaikkaa (=30-35v)

Vierailija
17/36 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä sinusta johtuvat riskit lapselle kun olet jo noin vanha? Lisäksi mitä jos lapsi jää ilman isää kun olet jo noin vanha? Ja miks 7-10 vuotta nuorempi nainen kun ikäisesikin käy? Ja miksi paljon nuorempi nainen ottaisi noin vanhan? Nainen hakee aina hyviä geenejä ja miestå joka jaksaa elämää.

Olen ollut käsityksessä, että miehen iän tuomat riskit ovat pienemmät kuin naisen.

Jos saisin lapsen 45-vuotiaana, lapseni olisi todennäköisesti yli 30-vuotias, kun aikanaan kuolen. 

Ikäiseni naisen ei käy, hän olisi 45-vuotias, kun yrittäisimme lasta.

Miksi noin paljon nuorempi ottaisi noin vanhan? Ei välttämättä kukaan otetaan, mutta joku sopiva saattaisi ottaa.

AP

Vierailija
18/36 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haave on realistinen, jos sulla sattuu olemaan hyvä tuuri ja löydät itseäsi nuoremman lapsettoman naisen, joka oikeasti rakastuu suhun. Itse olin jonkin aikaa sellaisessa tilanteessa, että olisin ollut valmis tekemään lapsen 45v miehen kanssa, jolla myös on 1 lapsi ennestään. Olin tuolloin 28-29-vuotias. Asiat kuitenkin kääntyi hieman siitä ja homma ei toteutunut, mutta sanoisin ettei ihan mahdotonkaan rasti ole jos vauvakuumeilet. Se vaan oikeesti tarvitsee sitä, että kohtaat oikean ihmisen jonka kanssa toiveet ja elämäntilanteet kohtaa :)

Vierailija
19/36 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole syytä, miksi et voisi tulla isäksi 45-vuotiaana, kunhan vain löydät sopivan puolison, mutta unohda nyt nuo ihme säännöt ja rajat, minkä ikäinen naisen pitää olla ja kuinka kauan täsmälleen pitää tutustua ennen lapsen yrittämistä. Miksi et vain voi etsiä uutta suhdetta ja jos löytyy hyvä sellainen, niin ota lapsiasia esille? Tiedät varmaan, että ylivoimaisesti suurin osa 40+ naisten lapsista on aivan terveitä. Ja uusperhe lapsellesi tulee joka tapauksessa, jo silloin, jos pariudut, ja viimeistään jos saat uuden lapsen.

Vierailija
20/36 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma näkemukseni on, että varsinainen hankala uuskuviokuvio syntyy, jos sekä miehellä ja naisella on ennestään jo lapsia. Tilanne on helpompi, jos vain toisella on ennestään. Tämä on toki vain henk.koht. mielipiteeni. Kiitos huomiostasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi