Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vielä kerran isäksi liki 45-vuotiaana?

Vierailija
15.03.2019 |

Olen tällä hetkellä noin 40-vuotias eronnut mies ja minulla on yksi lapsi. Erosin puolisostani pari vuotta sitten. Olen aina haaveillut 2-3 lapsesta ja nyt olen alkanut miettiä, voisinko vielä löytää kumppanin, jonka kanssa saada lapsen.

Koska olisi hyvä tutustua uuteen kumppaniin ehkäpä noin 5 vuotta ennen lapsen hankinnan yritystä, olisin silloin noin 45-vuotias. Lisäksi minun pitäisi yrittää löytää itseäni merkittävästi nuorempi puoliso, ehkä 7-10 vuotta itseäni nuorempi, jotta raskauden riskit olisivat hallinnassa äitin ja lapsen terveyden kannalta.

Lisäksi en haluaisi sotkea ensimmäisen lapseni elämää uusperhekuvioilla, joten uudella puolisolla ei mieluusti saisi olla lapsia. Vaikealta vaikuttaa, kuka 30-33-vuotias lapseton nainen haluaisi olla kanssani? Lisäksi olisin 60-vuotias, kun lapsi olisi 15-vuotias.

Toisaalta mediasta saa toistuvasti lukea, kuinka PK-seudulla on pulaa isäksi haluavista miehistä. Ja täällä on paljon koulutettuja naisia, jotka etsivät puolisoa. Elämäni on muuten hyvässä kunnossa, koulutus, terveys, hyvä työ, jo yksi rakas lapsi. Onko haaveissani mitään realismia?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta nyt on maailman pascin paikka kysyä neuvoa lisääntymisestä, koska:

-nuorena tehdyt lapset -> väärin

-vanhana (yli 35 v) tehdyt lapset -> väärin

-alle 10 vuotta parisuhdetta ja tehdään lapsia -> väärin

-kouluttamattomana ja köyhänä tehdään lapsia -> väärin

-koulutettuna ja vanhempana tehdään lapsia -> väärin

-uusperhe -> väärin

Jos palstalta kysyt, sinun pitäisi tehdät lapset alle kolmikymppisenä, parisuhdetta 20 vuotta takana, ammatti, työura ja 100 000 € säästöjä. Joten tee itsellesi palvelus ja tee kuten itsestäsi parhaalta tuntuu. Jos haluat mukulan, go for it. Jos et, älä tee.

Vierailija
22/36 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi erosit nykyisen lapsesi äidistä, etkä hoitanut parisuhdetta kuntoon?

Eipä tarvitsis miettii uusperhe kuvioita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi menit eroamaan etkä pitänyt liekkiä yllä eksäsi kanssa, jos kerran lastenteko yhä kiinnostaa. Vai menikö se niin, että kiva kun puoliso tuli raskaaksi ja kiva kun hän myös synnytti, hoiti, imetti, vaihtoi vaipat, hoiti päiväkotikuviot, koulukuviot, vanhempainillat, harrastuskuskaamiset ja lapsen vaatteiden ja kenkien ostamiset?

Semmoista se miesten lastenhankinta tavallisesti on. Ei tainnut eksäsi jaksaa noin vastuutonta luirua. Miksi ajattelet, että joku toinen jaksaisi sinusta innostua, kun ei eksäsikään jaksanut?

Vierailija
24/36 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen toki tätä asiaa miettinut paljonkin ja syitäkin eroon löytänyt. Nyt, kun kuitenkin jo olen tässä tilanteessa, niin on pakko miettiä uusperhekuvioita tai lähinnä sitä, haluanko sellaiseen.

Tässä keskustelussa on kyllä tullut hyviä kommentteja, kiitos kaikille siitä.

Vierailija
25/36 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi menit eroamaan etkä pitänyt liekkiä yllä eksäsi kanssa, jos kerran lastenteko yhä kiinnostaa. Vai menikö se niin, että kiva kun puoliso tuli raskaaksi ja kiva kun hän myös synnytti, hoiti, imetti, vaihtoi vaipat, hoiti päiväkotikuviot, koulukuviot, vanhempainillat, harrastuskuskaamiset ja lapsen vaatteiden ja kenkien ostamiset?

Semmoista se miesten lastenhankinta tavallisesti on. Ei tainnut eksäsi jaksaa noin vastuutonta luirua. Miksi ajattelet, että joku toinen jaksaisi sinusta innostua, kun ei eksäsikään jaksanut?

Näin ei ollut. Olin kotona hoitamassa lasteni liki puolet vauva-ajasta.

Vierailija
26/36 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 40 ja mies 50, kun perheen esikoinen syntyi. Ihan täyttä elämää tässä eletään. Lapsi ei ota mitään vaan sntaa paljon elämään.

Vierailija
27/36 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja puolisomme olimme molemmat 44-vuotiaita kun saimme ensimmäisen yhteisen lapsemme. Miehelläni oli 2 aikuista lasta edellisestä liitostaan ja minulle lapsemme oli ensimmäinen. Olimme tunteneet vuoden ajan ennen kuin päätimme hankkia lapsen. Olen nyt 60-vuotias ja teinimme on 16-vuotias. Olen toki paljon ajatellut ikääni, mutta eihän meistä kukaan voi tietää huomisesta mitä on tuleman.

Vierailija
28/36 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kyllä välittyi kuva ap:sta oikein hyvänä isänä. Harvinaista vielä, että haluaa lisää lapsia. Mikä ihmeen eronneiden isien dumaaja sinä olet, ihan järkyttävän loukkaavia syytöksiä. Miksi eronnut isä olisi automaattisesti "vastuuton luiru"?

Vierailija
29/36 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha isä on sairastumisriski lapselle, joten miettisin vielä. 

Kuka nuori nainen haluaa iäkkään kierrätysmiehen, jolla on jo lapsi?

Vierailija
30/36 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luuletko, että parisuhteen voi aina hoitaa yksin kuntoon? Tai että tuollainen jälkiviisaus tekisi sinusta jotenkin tosi astetta viisaamman?

Vierailija
31/36 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tavattiin nykyisen mieheni kanssa 8-vuotta sitten. Mies oli silloin jo yli 40.Molemmat oltiin siis eronneita ja molemmilla lapsia edellisestä suhteesta. Meillä on nyt yllärinä syntynyt 3-vee poika ja uutta ollaan suunnittelemassa. Mies nyt 50-vee.Itse olen 37. Kyllä se uusi suhde ja vauvakin ihan mahdollista. Ei se ikä mitään tee miehillä. Itsekin olen onnellinen kypsästä ja osallistuvasta miehestä ja lapsen isästä.

Vierailija
32/36 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä oli 45v. äiti 42v. kun minut saivat. Isäni kuoli ollesani 11v. Äidin sain pitää 38vuotiaaksi.

Vierailija
33/36 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin tiedetään jo paljon vanhan isän riskeistä lapselle ja jopa lapsen äidille. Ei kauaa tarvitse googlailla, kun löydätte tutkimuksia aiheesta. Riskit alkavat jo, kun mies on 35. Esimerkiksi toistuvat keskenmenot johtuvat usein iäkkäästä isästä. Sattumaakin totta, mutta jokainen lähipiirini vanha isä on saanut adhd- lapsen.

Vierailija
34/36 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 40 on ihan normaali ikä miehelle hankkia lapsia nykyään. Harva mies edes ajattelee lasten hankintaa ennen kolmeakymppiä. Eihän naisetkaan halua lapsia enää enne valmistumista ja vakituista työpaikkaa (=30-35v)

Valitettavasti moni näin luulee. Jos miehellä ei 40-vuotiaana ole edes yhtä lasta, hän jää todemnäköisesti lapsettomaksi. Kun ei ne 25-vuotiaat naiset oikeasti ole kovin kiinnostuneita nelikymppisistä miehistä.

Vierailija
35/36 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitää tutustua paremmin isän iän tuomiin riskeihin.

Kun seuraan elämään esim. kauppakeskuksissa, niin jotkut nuoremmat naiset ovat selvästi halunneet vanhemmat muehen. Minulle riittää yksi sopiva. Ymmärrän kyllä sen, että valtaosa ei ole minusta kiinnostunut.

Vierailija
36/36 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää tutustua paremmin isän iän tuomiin riskeihin.

Kun seuraan elämään esim. kauppakeskuksissa, niin jotkut nuoremmat naiset ovat selvästi halunneet vanhemmat muehen. Minulle riittää yksi sopiva. Ymmärrän kyllä sen, että valtaosa ei ole minusta kiinnostunut.

Tai sitten mies näyttää ikäistään vanhemmalta. Ylipaino, alkoholi, liikkumattomuus, aurinko, tupakointi, vähäinen uni sekä huono ruokavalio saavat näyttämään ikäistään vanhemmalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi