Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työnantaja pakottaa vapaa-ajalla toteutettavaan koulutukseen?

Vierailija
15.03.2019 |

Käski siis minut pakolliseen koulutukseen, joka sisältää vapaa-ajalla olevia luontoja, sekä tehtäviä. Näistä tunneista ei makseta palkkaa, eikä niistä saa tunteja, joita voisi lyhentää myöhemmin. Koulutus on kyllä tärkeä, mutta en tässä elämäntilanteessa jaksaisi käyttää vapaa-aikaani siihen, jos sitä ei edes korvata.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luontoja=luentoja. Pitää äkkiä korjata ennen kuin kukaan mamma tarttuu tuohon. :D

Vierailija
2/19 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala ja mikä koulutus? Omalla alallani koulutukset ja niihin liittyvät kotitehtävät on palkallisia, olen IT alalla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja voi merkitä sinulle työvuoron koulutuksen ajaksi ja määrätä sinut ko. koulutukseen. Eli jos työnantaja haluaa sinun osallistuvan koulutukseen, niin hän maksaa palkan koulutuksen ajalta. Vapaa-aika on nimensä mukaisesti vapaa-aikaa, jolloin voit itse päättää menetkö koulutukseen.

Jotkut työnanatajat tarjoavat vapaaehtoisia koulutuksia, tyyliin he maksavat koulutuksen, työntekijä käy koulutuksen vapaa-ajallaan. Nämä on kuitenkin aina vapaaehtoisia.

Vierailija
4/19 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, koska kiky. Ihan pottuiluahan tuo on, koska kikyä ei ole pakko toteuttaa, vaan sen toteuttavat vain ne työnantajat, jotka haluavat kiusata työntekijöitään. Sitten ihmetellään, kun kunnon tekijät hipsivät vähin äänin kilpailijan leipiin.

Vierailija
5/19 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ala ja mikä koulutus? Omalla alallani koulutukset ja niihin liittyvät kotitehtävät on palkallisia, olen IT alalla

Sosiaaliala. Olisi siis pari viikonloppuluentoa ja tehtäviä joita en työaikana ehdi tekemään. Ja kuten sanoin jo ekassa viestissä, niin en saa näitä työajaksi, enkä niistä siis palkkaakaan. 

Vierailija
6/19 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työnantaja voi merkitä sinulle työvuoron koulutuksen ajaksi ja määrätä sinut ko. koulutukseen. Eli jos työnantaja haluaa sinun osallistuvan koulutukseen, niin hän maksaa palkan koulutuksen ajalta. Vapaa-aika on nimensä mukaisesti vapaa-aikaa, jolloin voit itse päättää menetkö koulutukseen.

Jotkut työnanatajat tarjoavat vapaaehtoisia koulutuksia, tyyliin he maksavat koulutuksen, työntekijä käy koulutuksen vapaa-ajallaan. Nämä on kuitenkin aina vapaaehtoisia.

Eli periaatteessa mun ei olisi pakko osallistua. Olen kuitenkin määräaikaisella työsopimuksella, joten sopimusta tuskin jaktketaan jos ei koulutukseen mene. Voi j*malauta. Ap

Vierailija
7/19 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siitä mun mielestä pitää palkka saada.

Vierailija
8/19 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan kuulosta hyvältä. Miksi ihmeessä menisit palkatta omalla vapaa-ajalla koulutukseen? Nyt yhteyttä tahoon joka tietää näistä! Itse en menisi palkatta vapaa-ajalla yhtään mihinkään.

Vierailija
9/19 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys liittoon.

Vierailija
10/19 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan kuulosta hyvältä. Miksi ihmeessä menisit palkatta omalla vapaa-ajalla koulutukseen? Nyt yhteyttä tahoon joka tietää näistä! Itse en menisi palkatta vapaa-ajalla yhtään mihinkään.

Se tahohan on siis ammattiyhdistys ja sen luottamusmies.

Vierailija
11/19 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseleppä saisitko liitosta apua!

Vierailija
12/19 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle keittiöpäälikkö sanoi, että jos en tule keskellä kuukauden kesälomaani olevalle palaverille, en saa jatkossa ensimmäistäkään työtuntia - olin kyseisessä narikassa nollatuntisopimuksella, mutta täysillä työtunneilla...

Vierailija
13/19 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saa ylimääräistä kouluttautumisesta. Matka- ja asumiskulut maksetaan. Tällä hetkellä olen tyytyväinen, pääsin taas töihin ja saan päivitettyä osaamisen ajan tasalle.

Ja päivärahat maksetaan.

Vierailija
14/19 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa nyt kannattaa tietysti miettiä sitä, mikä koulutus on ja millainen markkina-arvo sillä on. Minut työnantaja kouluttaa neuropsykiatriseksi valmentajaksi ihan ilmaiseksi, joten en todellakaan kehtaa valittaa, että kurssin tehtäviä tehdään vapaa-ajalla palkatta. Käytännössä tämä koulutus kuitenkin tarkoittaa sitä, että omalla alallani (sosiaaliohjaaja lasten ja nuorten palveluissa) minut otetaan tämän koulutuksen vuoksi riemusta kiljuen töihin lähes minne vaan. 

Vierailija
15/19 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle keittiöpäälikkö sanoi, että jos en tule keskellä kuukauden kesälomaani olevalle palaverille, en saa jatkossa ensimmäistäkään työtuntia - olin kyseisessä narikassa nollatuntisopimuksella, mutta täysillä työtunneilla...

Oli sentään rehti kusipää kun kertoi suoraan miten käy.

Vierailija
16/19 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuljetusalalla amattipätevyyskoulutukset menee omaan piikkiin ellei työnantaja niitä hyvää hyvyyttään maksa.

Vierailija
17/19 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö työt muutenkin tehdä ilmaiseksi jollei työnantaja hyvää hyvyyttään siitä jotain maksa?

Vierailija
18/19 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossa nyt kannattaa tietysti miettiä sitä, mikä koulutus on ja millainen markkina-arvo sillä on. Minut työnantaja kouluttaa neuropsykiatriseksi valmentajaksi ihan ilmaiseksi, joten en todellakaan kehtaa valittaa, että kurssin tehtäviä tehdään vapaa-ajalla palkatta. Käytännössä tämä koulutus kuitenkin tarkoittaa sitä, että omalla alallani (sosiaaliohjaaja lasten ja nuorten palveluissa) minut otetaan tämän koulutuksen vuoksi riemusta kiljuen töihin lähes minne vaan. 

Tolla alalla riittää kyllä muutenkin töitä. Mä en kyllä todellakaan tee vapaa-ajallani mitään työhön liittyvää ilmaiseksi. Muutenkin harkitsen tarkkaan mihin koulutuksiin haen, koska yleensä kouluttautuminen tietää käytännössä vaan lisää työtehtäviä mutta ei senttiäkään lisää palkkaa. Eikä ne entisetkään työt mihinkään katoa.

Vierailija
19/19 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän alalla käytännössä kaikki koulutukset tapahtuu vapaa-ajalla. Olen ollut lukemattomia viikonloppuja ja arki-iltoja koulutuksissa. Niihin ei ole pakko osallistua, mutta sitten ei kohta ole töitäkään, jos antaa itsensä pudota kärryiltä. Ala kehittyy niin nopeasti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan