Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TEEGALLUP!!! Hyödynnän työssäni kiitos!

Vierailija
21.03.2013 |

Kysymys 1.

Mitä teetä joisit mieluiten haudutettuna?

Kysymys 2.

Mitä teetä ET joisi haudutettuna?

Kysymys 3.

Mitä pussiteitä tykkäät juoda?

Kiitos! Itse juon vain kahvia mutta haluan tarjota teenjuoja-asiakkaille myös lämmintä juotavaa, enkä tiedä mikä uppoisi useimmille.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haudutettuna tulee juotua ainoastaan teetä, pussiteet eivät enää ole maistuneet sittemmin kun pääsin "oikean teen makuun"

esim näistä neljästä MILKY OOLONG on herkkua:

http://www.teekauppa.fi/teekaupan-lajitelma

Vierailija
2/44 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon vihreää teetä. Ainoastaan vihreää ellei kaunis tarjoa jotain muuta, ihan mitä tahansa. 

Juon vain vihreää teetä ja syön purutkin. Olen omituinen ja syön purutkin. Koska tee avaa silmät ja valvon taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin kokeilla niitä teekukkia, jotka aukeavat mukin pohjalla kukaksi. Tavallisista teelaaduista juon mieluiten russian earl greyta tai tavallista earl greyta. Ei ole minulle väliä onko tee haudutettua vai pussiteetä.

Princesstee on pahaa ja makuteet tuoksuu usein hirveän epäaidolle, eivätkä maistu oikein millekkään.

Vierailija
4/44 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on kysymyksessään väärillä jäljillä. Haudutettu tee ja pussitee eivät ole toistensa vaihtoehtoja. Käytännöllisin tapa valmstaa hyvää teetä on nimittäin hauduttaa se pussiteestä. Niin esim. britit tekevät koko ajan ja he juovat teetä paljon.

Itse ostan englantilaista mustaa teetä, esim. Yorkshire Tea, Yorkshire Gold, ja haudutan kannullisen kahdesta teepussista. Juon teen luonnollisesti maidon kanssa.

Vihreää teetä en juo lainkaan.

Vierailija
5/44 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 17:21"]

Kysymys 1.

Mitä teetä joisit mieluiten haudutettuna?

Kysymys 2.

Mitä teetä ET joisi haudutettuna?

Kysymys 3.

Mitä pussiteitä tykkäät juoda?

Kiitos! Itse juon vain kahvia mutta haluan tarjota teenjuoja-asiakkaille myös lämmintä juotavaa, enkä tiedä mikä uppoisi useimmille.

[/quote]

1. Jotain maustettua perusteetä kuten Earl Grey, Russian Earl Grey, Keisarin morsian, Tiikerin päiväuni tms.

2. Rooibosta (juon teetä kofeiininpuutteeseen ;)) en joisi, enkä myöskään mitään marjateetä, vaniljateetä tms.

3. Musta tai vihreä sitruunatee, perusmaustetut teet ks. yllä mainitut, maustamaton vihreätee. Liptonin keltainen ja Princess ovat ihan kamalan makuisia, niitä ei varmaankaan oikeasti kukaan halua juoda. Rooibos ja Minttutee tai joku muu yrttitee on hyvä olla vaihtoehtona niille, jotka haluavat kofeiinitonta.

Vierailija
6/44 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap!

Oletpa ihana kun otat teenjuojatkin näin hyvin huomioon!!!! KIITOS! ♥ On todella harvinaista, että suomalaista kahvikansaa kiinnostaisi yleensä teenjuojien makutottumukset.

Itse henk.kohtaisesti juon vain vihreää teetä. Japan sencha on mielestäni parhainta laatua. Jos haluat oikein hemmotella minua, löytyy pöydästäsi myös sitruunaviipaleita ja juoksevaa hunajaa joko annospusseissa taikka "easy-puristuspullossa". Itse tee voi olla vaikka pussiteetä, kunhan se on vaan laadukasta vihreää teetä. Huom! Jos haudutat teen etukäteen, sitä ei saa hauduttaa liian kauan, eikä liian kuumassa vedessä (voi tulla kitkerää). 

Itse tarjoaisin teenjuoja-asiakkailleni isossa kupissa (3 dl) kuumaa vettä, lautasella muutama laadukas peruspussitee vihreä, musta, yrtti (esim. kamomilla) ja sitruunaviipaleita, sokeria, makeutusainetta, hunajaa, maitoa. Näistä aineksista jokainen voisi sekoitella oman suosikki-kupillisensa. :)

Vierailija
7/44 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreää teetä kylmään veteen sekoitettuna antaa aivan erilaisen vaikutuksen, kuin lämpimään sekoitettu tee.

Lopuksi vihreän teen voi vetää tehosekoittimella vielä kertaalleen ja siitä saa melko unettavan vaikutuksen aikaan. 

Suosittelen kokeilemaan vihreää teetä haaleaan veteen. Saa aivan erilaiset tilat käyntiin, kuin kuumaan veteen sekoitettuna. Toki olisi myös hyvä syödä purut sellaisenaan juoman jälkeen niin olot on taatut!!!

- Herra tanniini

Vierailija
8/44 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 19:54"]

Hei Ap!

Oletpa ihana kun otat teenjuojatkin näin hyvin huomioon!!!! KIITOS! ♥ On todella harvinaista, että suomalaista kahvikansaa kiinnostaisi yleensä teenjuojien makutottumukset.

Itse henk.kohtaisesti juon vain vihreää teetä. Japan sencha on mielestäni parhainta laatua. Jos haluat oikein hemmotella minua, löytyy pöydästäsi myös sitruunaviipaleita ja juoksevaa hunajaa joko annospusseissa taikka "easy-puristuspullossa". Itse tee voi olla vaikka pussiteetä, kunhan se on vaan laadukasta vihreää teetä. Huom! Jos haudutat teen etukäteen, sitä ei saa hauduttaa liian kauan, eikä liian kuumassa vedessä (voi tulla kitkerää). 

Itse tarjoaisin teenjuoja-asiakkailleni isossa kupissa (3 dl) kuumaa vettä, lautasella muutama laadukas peruspussitee vihreä, musta, yrtti (esim. kamomilla) ja sitruunaviipaleita, sokeria, makeutusainetta, hunajaa, maitoa. Näistä aineksista jokainen voisi sekoitella oman suosikki-kupillisensa. :)

[/quote]

Tanniini tässä. Kyllä sencha on loistavaa. Kun sitä tuoksuttelee tulee aivan juhannuksen koivunlehdet mieleen. Lämmin saunavihta. 

Läpsi sillä selkääni. Sinulla on hyvä maku teen suhteen. 

Vierailija
9/44 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi 27:n ehdottamat pressokannut on kyllä kanssa hyviä, mutta oikeasti nää teesihdit ajaa saman asian ja maksaa 2,5€/kpl:

http://hahto.fi/image/cache/data/product/main/hahto_65203-500x500.jpg

Jos sun ongelma on se että menee kannullinen teetä aina roskiin, niin vaihda noihin sihteihin ja irtoteehen. Irtoteet isoihin lasipurkkeihin ja näkyville. Osta vaikka vaan 3-4 erilaista lajiketta ja lisäksi teepusseja nirsoilijoille. Tarjolle sitten sitä kuumaa vettä kera ja valkosista sokeripaloista voisit edes osan korvata ruskealla. Tulee nätin näköstäkin kun on kahta eri väriä. 

Vierailija
10/44 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja sihdit laitat tyrkylle johonkin lasipurkkiin kanssa ja annat asiakkaiden ihan itse annostella sen irtoteen ja hauduttaa ite.

Vierailija
11/44 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ole iloinen jos tarjolla on Earl Greytä. Liptonille: yök.

Myös rooibos ja maustetut teet menee. Yleensä juon kyllä kahvia päivällä, jos se ei ole vanhaa ja tervaksi keitettyä.

Vierailija
12/44 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasta teetä on mielestäni vihreä jasmiinitee. Sitä vaan en ole löytänyt pussitettuna.. Onko hoku muu? (olisi helppo ottaa töihin mukaan)

Earl Grey tulee kakkosena.

Minttuteetä en voi sietää missään muuodossa.

Vierailija
13/44 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos haluut olla oikein fiksu, niin kahta teetä kannussa: toinen mustaa perusteetä tai erarl grey

Toine voi ola jotain makuteetä tiikerin päiväunta tai muuta. niistä moni pitää. Tai vihreetä, Mutta se eka pannu mustaa perusteetä.

Rooibos tai yrttihaudukkeet meikälle no-no

Pussipuolella voi olla enemmän vaihtelua sitte

Teen lisukkeilla pääset pitkälle: nätit isot kupit, hunajaa ehkä sitruuna & vadelmahilloa venäläistyyppiseen juomiseen

Lue Helena Petäistön Tee Teematka, se on hyvä

Vierailija
14/44 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä, ei tule mitään, teetä hukkaan, hirveetä suttaamista, no-no

Vierailija
15/44 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yogit eivät (nimestään huolimatta) ole teetä, vaan mauste/yrttihaudukkeita.

Alkuperäinen kirjoittaja tietääkin tämän mutta oletan silti, että kysyjä voisi tarjota myös tälläisiä. Minä en oikein tykkää mustastasta teestä enkä edes vihreästä. Nyt raskausaikana olen juonut lähinnä valkoista teetä kun ei noita yrttihaudukkeita oikein suositella. Mutta itse asiassa yogi-sarjassa on myös mustaa teetä sisältäviä teejuttuja. En ole niitä itse juonut kylläkään.

Tuli vielä mieleen, että vaikken yleensä tykkää mustasta teestä kovasti niin intialaisten ja nepalilaisten ravintoloiden mausteinen maitotee on kyllä hyvää. En tosin alkaisi sitä kotona juomaan mutta ravintolassa kiva juttu.

Tee on siitä vähän vaikea laji kun makuja on niin monia kuten tässäkin ketjussa näkyy.

Vierailija
16/44 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rooibos ja Russian Earl Gray parhaita.

Vierailija
17/44 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa että joku on samoilla linjoilla.Teepussit on vieläpä suhteellisen edukkaita, niin on huutava vääryys että jossain muuten ok kahvilassa tarjotaan pelkkiä Liptoneita ja haudutettuna keisarin morsianta.

21&22

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 18:36"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 18:22"]

Pussiteestä minä kelpuutan lähinnä yogi-teet, clipperin teet ja muut luomuteet

[/quote]

Yogit eivät (nimestään huolimatta) ole teetä, vaan mauste/yrttihaudukkeita.

En suosittele Princess tai Yellow Label teepusseja, ne ovat kamalinta kuraa. Myös todella teollisen makuiset maustetut ovat kamalia (esim. ne Nordquistin Muumiteet). Earl Gray ja Lady Gray ovat neutraaleja valintoja. Clipperin teet ovat todella hyviä ja asiakkaat varmasti arvostavat luomuteetä.

[/quote]

Vierailija
18/44 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään teetä juovana juon kotona useimiten Clipperin Assamia haudutettuna. Myös earl grey ja ebglish breakfast menevät.  Pussiteetä en kotona juo ollenkaan.

Kahviloissa ym. jos on pussiteetä otan mieluiten mustaa teetä luomuna, jos vain saatavilla.

Yrttiteet/haudukkeet on hirveitä. Erityisesti sitruunan makuiset, vaikka sitruunasta muuten pidänkin :).  Joskus kylässä on aika kamalaa, kun isäntäväellä ei ole muuta kuin jotain piparminttu-ruusunmarja-kamomillahässäkkää, josta siitäkin parasta ennen päiväys muutaman vuoden takaa ja kohteliaisuudesta olisi pakko yrittää saada alas...:(

Vierailija
19/44 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista!

Nykyisellään minulla on pannussa haudutettua Earl Greytä jonka kaadan termokseen ja vaihdan parin tunnin välein. Aika usein tuntuu menevän täysi pannu viemäristä alas. Teepussivalikoimissa on Clipper ja Sonnentor. Näillä mennään edelleenkin?

Teen kanssa on tarjolla juoksevaa kotimaista hunajaa sekä valkoisia sokeripaloja.

Vierailija
20/44 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Mustaa, valkoista ja rooibosta haudutettuna (jos vain yksi, niin musta maustamattomana)

2. Minttutee

3. Valkoinen tee ja rooibos pussiteenä, jos ei haudutettuna ole useampaa vaihtoehtoa. Ja maustettua teetä on helppo laittaa pussiteenä tarjolle.

Uutena vaihtoehtona suosittelisin pressokannuja, johon lisäät aina asiakkaan valitseman teen. Jokainen saa näin haluamaansa teetä haudutettuna, on se maultaan niin paljon  parempaa kuin pussitetut roskat, joita irtoteen valmistuksessa jää yli. Tässä vaihtoehdossa ei mene teetä hukkaan niin paljon ja tee on aina tuoretta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän