Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aivokasvain vai ahdistusoireita?

Vierailija
21.03.2013 |

Olen ollut pitkään hyvin ahdistunut.Ei lääkitystä.
Kärsin myös jännityspäänsärystä,jonka vuoksia pääni on magneettikuvattu vajaa 2 vuotta sitten.
Olen alkanut pelkäämään aivokasvainta kummallisilla oireillani,joita ovat:

-silmien nykinä
-pahoinvointi
-päänsärky (joka siis diagositu jännityspäänsäryksi)
-korvat kipeät ja välillä toinen tinnittää

Voisiko aivokasvain kasvaa vajaassa 2 vuodessa ja ilmaantua ko.oirein?
Vai onko kyseessä ahdistusoireilu,ahdistukseni on todella massiivista ja liittyy työhön sekä parisuhteeseen.
Kuvotus alkoi reilu kuukausi sitten uutena oireena,tällöin oli myös vatsakipua ja kävin lääkärissä joka totesi toiminallista vaivaa olevan,tähän Somac menossa.

Pelkoni on niin suuressa mittakaavassa että en enää pian hallitse sitä.Mitä mieltä täällä ollaan,tiedän ettei kukaan voi dg antaa,mutta haen hiukan perspektiivia pelolleni,koska tunnistan taipumukseni ylireagoida ja kuuntelen kehoni oireita aivan jatkuvasti.
Kiitän asiallisista vastauksista.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on ollut lapsesta asti " pelkoja" sairauksia kohtaan ja tämä ahdistuskierre lähti myös siitä pahene,aan kun vuosi sitten luomesya löytyi melanooman esiaste. Sekin oli " palkinto" peloilleni, kuten joku yllä oleva kirjoitti. Minullakin siis selvittiin säikähdyksellä asiasta. Nämä pelot joka ikistä oiretta kohtaan vaan jäi, niin että meinaa järki lähteä. 

Minulla on pieni lapsi. 

Ihanaa kuulla että en olekaan ainoa jolla tällainen ongelma. Vaikka kauheatahan tämä on. Hienoa lukea täältä asiallisia kirjoituksia!

Vierailija
2/14 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vastaa. On kaksi lasta, ja olen pelännyt heidän jäävän äidittömiksi, ihan itkuun asti. Eivät onneksi ole ihan pikkuisia enää, mutta kyllähän sitä ihminen äitiä tarvitsee niin kauan kuin vain mahdollista. Juu ja ihan tuttua tuo itseään toteuttava ennustus, tuntuu että sain just sen taudin jota pelkäsin. Tai en pelännyt mitään tiettyä, mutta nimenomaan tämäntyyppistä joka sitten tuli. Nyt kun voisi jotenkin käänteisesti parantua ;) Mutta yritän keskittyä siihen mihin voin vaikuttaa, eli pitämään jalat maassa ja ahdistuksen aisoissa. 

Aika jännä juttu, kun luin tuota viestiä jossa kerroit pelänneesi lapsesta asti sairauksia ym tuli ihan aavemainen olo -- niin kuin olisin itse kirjoittanut sen. Jaksamista meille molemmille ja muillekin sen tarpeessa oleville :))

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ahdistus ja masennus. Itsekin saan iho- ja silmäoireita ahdistuneena ja kovia päänsärkyjä.

Vierailija
4/14 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos sinulle nro. 10.Minunkin "sairauteni" on neurologinen,tai oli.Ja se olisi voinut tappaa,siksi pelkään uusiutumista ja tosiaan tämä dg suisti elämäni raiteiltaan.myös minä olen lapsesta saakka pelännyt sairauksia,meillä näyttää olevan paljon yhtäläisyyksiä.Sekin pitää mainita,että kun olen lapsesta asti pelännyt sairauksia,tuo parin vuoden takainen dg oli kuin se,jonka olin aina tiennyt kohtaavan,ikään kuin palkinto pelolleni.tosin se tuli hiukan eri muodossa,kuin olin pelännyt.

En joudu käymään missään kontrolleissa,tavallaan pääsin säikähdyksellä tuosta sairastumisesta,mutta ajattelen asiaa jatkuvasti ahdistuksella.Kiitos paljon vastauksistasi,tiedät mist kirjoitan.

ONko sinulla nro 10 lapsia?kysyn,koska pelkään suurimmaksi osaksi lasteni puolesta

Vierailija
5/14 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on jännityspäänsärky?

Mulla on tension neck ja siitä johtuva päänsärky. Sama aiheuttaa minulle myös tinnitusta. Muut(kin) oireet saattavat hyvin johtua ahdistuksesta. Toivottavasti saat avun oireisiisi!

Vierailija
6/14 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostat kyllä todella ahdistuneelta, kyllähän keho siihen reagoi kaikenlaisilla oireilla. En usko, että sinulla on aivokasvainta, mutta tarvinnet silti varmasti jotain, ehkä terapeuttista, apua? Kannattaa hoitaa itsensä kuntoon ja päästä ahdistuksistaan eroon, ennen kuin kehon stressitila oikeasti kehittää sinulle vakavia ja pysyviä terveydellisiä haittoja.

Paljon jaksamista sinulle :)

Vierailija
7/14 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan kyllä oireesi, nimittäin ahdistuksen ja sitä kautta somaattisten vaivojen "etsinnän". Kärsin itse aivan samasta. Koeta hakeutua terapiaan, siitä on apua. 

ja muista, et ole yksin vaivan kanssa! Kärsin aivan samøista oireista..

Vierailija
8/14 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jännitysniska + yleinen ahdistuneisuus/paniikkihäiriö. Siinä on sellainen cocktail, että huhhuijaa.

T: kokemusta on

meneekö sulla mitään lääkkeitä tuohon ahdistukseen?

Vierailija
9/14 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on  cipralex haettuna mutten uskaltanut aloittaa vielä,kun haluan kuulostella tätä pahoinvointia ensin,enkä halua lisää kuvotusta aloitusoireena.

Olen äärimmäisen ylikierroksilla koko ajan.Koko perhe elämä kärsii.Googlaan oireitani JOTKA OVAT TODELLISIA ,tälläkin hetkellä silmä nykii.

Vierailija
10/14 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Itse äärimmäisen ahdistusherkkänä, fyysisesti reagoivana ihmisenä voin sanoa ihan varmuudella, että nuo oireet johtuvat aihdistuksesta ja sulla on nyt sellainen itseään ruokkiva kierre päällä. Tarkkailet oireita, ne pahenevat, tarkkailet niitä lisää, etsit yökaudet tietoa netistä ja sieltähän löytyy vaikka mitä, oireet on hirveät ja huomaat pelkästään ne. Yritä nollata tilanne. Ota päivässä hetkiä jolloin keskityt vain vaikka pelkkään hengitykseen, pakotat sen rauhalliseksi. Laske HITAASTI kolmeen ja hengitä sisään, sitten hitaasti ulos. Hallittu syvähengitys viestii keholle ettei ole mitään hätää ja pikkuhiljaa rauhoitut ainakin hetkeksi. Mulle auttaa tosi paljon akuutetteihin paniikkeihin luontaistuotekaupan Rescue remedy, joka ei siis tee mitään ylimääräisiä oloja, leikkaa vain sätkyltä terän pois. Mutta ihan yhtä tehokas on tuo hengittely. Toinen mikä mulla auttaa on se että venyttelen joka ikinen ilta ainakin 20 minuuttia. Yläselän, niskat, hartiat, pakarat ja takareidet. Tuo rentouttaa ja taas on kroppa "huijattu" mukaan rentouteen. Ja sitten vain yrität keskittyä johonkin ihan muuhun, vaikka se on kyllä hankalaa, tiedän. Mutta nuo rentoutusjutut auttaa ihan oikeasti, vähän kerrassaan parempaan suuntaan. Nuo oireet on ihan täysin todellisia, tiedän. Stressi saa kaikenlaisia kurjia aikaan. Tsemppiä!!! Tiedän mitä käyt läpi.

Vierailija
11/14 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan ao. viestin täysin, lue ajatuksella ja toteuta. Tiedän monia, jotka ovat saaneet apua ahdistukseen hengitys- ja rentoutusharjoituksista. Myös kirja "vapaaksi ahdistuksesta työkirja paniikista ja peloista kärsiville" antaa todella hyviä ohjeita ahdistukseen vähentämiseen ja stressinhallintaan. Suosittelen hankkimaan tuon, saa monista kirjastoista! 

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 18:01"]

Hei! Itse äärimmäisen ahdistusherkkänä, fyysisesti reagoivana ihmisenä voin sanoa ihan varmuudella, että nuo oireet johtuvat aihdistuksesta ja sulla on nyt sellainen itseään ruokkiva kierre päällä. Tarkkailet oireita, ne pahenevat, tarkkailet niitä lisää, etsit yökaudet tietoa netistä ja sieltähän löytyy vaikka mitä, oireet on hirveät ja huomaat pelkästään ne. Yritä nollata tilanne. Ota päivässä hetkiä jolloin keskityt vain vaikka pelkkään hengitykseen, pakotat sen rauhalliseksi. Laske HITAASTI kolmeen ja hengitä sisään, sitten hitaasti ulos. Hallittu syvähengitys viestii keholle ettei ole mitään hätää ja pikkuhiljaa rauhoitut ainakin hetkeksi. Mulle auttaa tosi paljon akuutetteihin paniikkeihin luontaistuotekaupan Rescue remedy, joka ei siis tee mitään ylimääräisiä oloja, leikkaa vain sätkyltä terän pois. Mutta ihan yhtä tehokas on tuo hengittely. Toinen mikä mulla auttaa on se että venyttelen joka ikinen ilta ainakin 20 minuuttia. Yläselän, niskat, hartiat, pakarat ja takareidet. Tuo rentouttaa ja taas on kroppa "huijattu" mukaan rentouteen. Ja sitten vain yrität keskittyä johonkin ihan muuhun, vaikka se on kyllä hankalaa, tiedän. Mutta nuo rentoutusjutut auttaa ihan oikeasti, vähän kerrassaan parempaan suuntaan. Nuo oireet on ihan täysin todellisia, tiedän. Stressi saa kaikenlaisia kurjia aikaan. Tsemppiä!!! Tiedän mitä käyt läpi.

[/quote]

Vierailija
12/14 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi kiitollien vastauksista.Taustalla minulla on oikeastaan se,että tämä ahdistus alkoi kun sairastuin vakavasti 2 vuotta sitten,tai oikeastaan sain tietää tuolloin jo sairaataneeni,hiukan hankala selittää.Pelkään tuon sairauden uusimista,siitä tämä ahdistus johtuu.Eli en luota kehooni enkä siihen että erikoislääkärit vakuuttavat ettei minulla ole riskiä sairastua uudelleen.Käytännössä olen fyysisesti terve.Mutta se,jos ihmisellä todetaan jotain sellaista somaattista vikaa olleen,johon ei olisi itse ikinä uskonut,saa epäilemään KAIKKEA ja siitä pelosta ei niin vaintullakaan pois.

Kuulisin mielelläni millaisia oireita teillä muilla somatisoijilla on?

Vierailija
13/14 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 17:10"]

Mulla on  cipralex haettuna mutten uskaltanut aloittaa vielä,kun haluan kuulostella tätä pahoinvointia ensin,enkä halua lisää kuvotusta aloitusoireena.

Olen äärimmäisen ylikierroksilla koko ajan.Koko perhe elämä kärsii.Googlaan oireitani JOTKA OVAT TODELLISIA ,tälläkin hetkellä silmä nykii.

[/quote]

ahdistuksen aiheuttamat somaattiset oireet OVATKIN TODELLISIA. Sitä ei lääketiede kiistä. Päinvastoin, psykiatrisen diagnoosin saaminen edellyttää jopa somaattisia oireita. Mutta näiden oireiden syy on psyykessä.

t. entinen ahdistushäiriöinen ja terapian avulla parantunut

Vierailija
14/14 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, olen se joka kirjoitti niistä hengitysharjoituksista. Sairastuin itse kroonisesti muutama vuosi sitten tautiin, joka kilteimmillään ei tee mitään, mutta huonolla tuurilla tappaa :P. Mitään ei oikein voi tehdä paitsi seurata tilannetta mm. säännölllisin verikokein, tilanne on tällä hetkellä ok ja olen melkein oireeton. Olen ollut lapsesta asti ahdistusherkkä ja tuo diagnoosi suisti minut täysin raiteiltani, en osannut pitkään aikaan tehdä muuta kuin etsiä netistä kaikenlaista tietoa, joka todellakin lisäsi tuskaa. Aloin kuvittelemaan kaikenlaisia sairauteen liittyviä ja liittymättömiä oireita. Jouduin pakenemaan yhdestä palaverista koska jalat ei kantaneet. On huimannut, päätä särkenyt, näkökenttä pimennyt, kaikenlaisia neurologisia oireita. Mulla on myös niskat totaalisen jumissa, joka pahentaa somaattisia oireita, ja siitä stressaaminen pahentaa sitä hiton niskajumia ;P. Toinen kirjoittaja mainitsi hyvän kirjan, sitä minäkin suosittelen. Oma apu on tässä kaiken A ja O, sillä kukaan ei voi mennä sun päähän pistämään ahdistusta aisoihin. Ja ahdistus todellakin on myös fyysinen sairaus, se vaikuttaa ihan suoraan stressihormoneihin jotka tekevät kaikenlaista kurjaa.

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 18:14"]

Olen tosi kiitollien vastauksista.Taustalla minulla on oikeastaan se,että tämä ahdistus alkoi kun sairastuin vakavasti 2 vuotta sitten,tai oikeastaan sain tietää tuolloin jo sairaataneeni,hiukan hankala selittää.Pelkään tuon sairauden uusimista,siitä tämä ahdistus johtuu.Eli en luota kehooni enkä siihen että erikoislääkärit vakuuttavat ettei minulla ole riskiä sairastua uudelleen.Käytännössä olen fyysisesti terve.Mutta se,jos ihmisellä todetaan jotain sellaista somaattista vikaa olleen,johon ei olisi itse ikinä uskonut,saa epäilemään KAIKKEA ja siitä pelosta ei niin vaintullakaan pois.

Kuulisin mielelläni millaisia oireita teillä muilla somatisoijilla on?

[/quote]