Mies ei pysty hyväksymään edellisestä liitosta olevaa lasta.
Vuodet ovat vierineet ja olen siitä joskus keskustellut hänen kanssaan mutta ei niin ei.
Kommentit (36)
Miten VOI olla mahdollista, että olet ollut (vuosia) yhdessä miehen kanssa, joka ei hyväksy lastasi?!?
On monia tapoja olla isäpuoli, eikä ketään voi velvottaa tai olettaa toisen lapsen kasvattajaksi, mutta luulisi, että minimivaatimus jokaiselle lapselliselle uuden kumppanin valinnassa on se, että kumppani hyväksyy lapsen eikä kohdista tähän mitään kielteisiä tuntemuksia.
Itse en olisi katsellut HETKEÄKÄÄN miestä, joka ei vähintään hyväksyisi lastani, oikeastaan oma vaatimukseni oli myönteisen omanlaisen suhteen luominen myös lapseeni, jotta voimme muodostaa oikean perheen, olkoonkin uusperhe. Onneksi löysin miehen, joka rakastui paitsi minuun myös kiintyi lapseeni ja alkoi aidosti rakastaa tätä. Nyt on yhdessä kasvatettu lapsi taaperosta teini-ikäiseksi, ja mies kohtelee lasta aivan kuin omaansa.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 15:04"]
Aivan turha selittää, että lapsi ei tajuaisi aikuisen inhoa. Tuossakin ap sanoo, että täysi-ikäinen, mutta kuitenkin ollut jo kauan yhdessä idiootin kanssa. Toisia ihmisiä ei vain ole luotu vanhemmiksi, ap on yksi hyvä esimerkki.
[/quote]
Lapsi ei varmasti ole huomannut mitään.
Eiks ap ole antanut sen vanhemman lapsen adoptoitavaksi? Eli eivät ole samassa osoitteessa asuneetkaan.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 15:05"]
Miten VOI olla mahdollista, että olet ollut (vuosia) yhdessä miehen kanssa, joka ei hyväksy lastasi?!?
On monia tapoja olla isäpuoli, eikä ketään voi velvottaa tai olettaa toisen lapsen kasvattajaksi, mutta luulisi, että minimivaatimus jokaiselle lapselliselle uuden kumppanin valinnassa on se, että kumppani hyväksyy lapsen eikä kohdista tähän mitään kielteisiä tuntemuksia.
Itse en olisi katsellut HETKEÄKÄÄN miestä, joka ei vähintään hyväksyisi lastani, oikeastaan oma vaatimukseni oli myönteisen omanlaisen suhteen luominen myös lapseeni, jotta voimme muodostaa oikean perheen, olkoonkin uusperhe. Onneksi löysin miehen, joka rakastui paitsi minuun myös kiintyi lapseeni ja alkoi aidosti rakastaa tätä. Nyt on yhdessä kasvatettu lapsi taaperosta teini-ikäiseksi, ja mies kohtelee lasta aivan kuin omaansa.
[/quote]
Olen etä-äiti tälle vanhemmalle lapselle eikä lapsi ole mitään huomannut silloin kun on meillä ollut.
Takuuvarmasti lapsi on huomannut. Et sä voi olla noin tyhmä, että aliarvioit lapsesi noin paljon.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 15:09"]
Takuuvarmasti lapsi on huomannut. Et sä voi olla noin tyhmä, että aliarvioit lapsesi noin paljon.
[/quote]
Ei ainakaan ole millään lailla ilmaissut että olisi mitään huomannut ei asu meidän kanssamme.
Kerro nyt ihmeessä vihdoinkin, mitä haet näillä avauksillasi.
Hävettää naisten puolesta, jotka lähtevät tuollaisen miehen matkaan. Annetaan oikein lupa olla hyväksymättä lasta. Hyi.
Miten joku voi rakastua tuollaiseen mieheen..
Elin perheessä, jossa isäpuoli inhosi minua. Hän haukkui ja solvasi minua tauotta. Elin pelottavan nuoruuden. Hän ei koskaan pahoinpidellyt minua fyysisesti, mutta onnistui tuhoamaan käsitykseni miehistä. Henkinen julmuus on raastavaa.
Lapsesi on varmasti huomannut tilanteen. Surullista ja julmaa.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 15:28"]
Elin perheessä, jossa isäpuoli inhosi minua. Hän haukkui ja solvasi minua tauotta. Elin pelottavan nuoruuden. Hän ei koskaan pahoinpidellyt minua fyysisesti, mutta onnistui tuhoamaan käsitykseni miehistä. Henkinen julmuus on raastavaa.
Lapsesi on varmasti huomannut tilanteen. Surullista ja julmaa.
[/quote]
Tuo sinun kuvaamasihan ON ihan kauhea tilanne. Itse en ainakaan katselisi hetkeäkään jos mies haukkuisi tai solvaisi lastani. Mutta ei meillä tapahdu mitään tuollaista. MIes lähinnä on aika välinpitämätön lasta kohtaan. On paljon omissa oloissaan tietokoneella, ei oma-aloitteisesti juuri puhu lapselle jne. Kumpikaan osapuoli ei siis häiritse toisiaan juuri mitenkään, ovat toisilleen kuin ilmaa.
t. se lapsista välittämättömän asperger-miehen puoliso
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 15:09"]
[/quote]
Ei ainakaan ole millään lailla ilmaissut että olisi mitään huomannut ei asu meidän kanssamme.
[/quote]
No, ei se lapsi sitä välttämättä ilmaise. Ei minunkaan mieheni kertonut ennen kuin isäpuoli kuoli ja äiti oli yli 70-vuotias.
Miksi lapsi ei asu kanssanne? Asuuko hän sen rikollisen kanssa? Vai lastenkodissa?
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 15:04"]
Aivan turha selittää, että lapsi ei tajuaisi aikuisen inhoa. Tuossakin ap sanoo, että täysi-ikäinen, mutta kuitenkin ollut jo kauan yhdessä idiootin kanssa. Toisia ihmisiä ei vain ole luotu vanhemmiksi, ap on yksi hyvä esimerkki.
[/quote]
Lapsi ei varmasti ole huomannut mitään.
[/quote]
Tuo on todellakin itsepetosta!! Lapsi vaistoaa kaiken. Ehkä hän ei tietoisesti huomaakaan mitään, mutta tavalla tai toisella tuollainen rakkaudettomuus välittyy- ja mitä syvemmälle sen vahingoittavampaa on. Kyllä se varmasti vastaan tulee ennen pitkää; huonona itsetuntona, hyväksynnän suurena hakemisena miehiltä- jolloin on todella altis hyväksi käytettäväksi ja huonoihin suhteisiin, jonkinlaisena pahoinvointina. Miten aikuiset voivat olla niin hölmöjä, että luulevat jonkun esittämisen menevän läpi. Lapset tietävät jollakin tasolla KAIKEN. Vain aikuisten aistit ovat turtuneet ja uskovat itsepetokseen. No, maailma on täynnä tyttöjä jotka lähtökohtaisesti ajattelevat olevansa surkeita äpäriä jotka eivät ansaitse mitään hyvää:((( ja miehelläsi on tunnepuolella aika paljon häikkää kun noin pystyy lapsesta ajattelemaan.
Komppaan aiempia, että lapsi kyllä todellakin huomaa ja vaistoaa! Vaistoavathan aikuisetkin, kenen kanssa "synkkaa" ja kenen ei, kuka heistä mahdollisesti pitää ja kuka ei. Ilmapiiri on aivan erilainen, kun välit ovat lämpimät ja kodissa on välitystä kuin tunnekylmässä ilmapiirissä. Uskomatonta, että ap voi edes kuvitella lapsen olevan "huomaamatta". Kai se lapsi nyt ainakin huomaa välityksen puutteen; sen ettei kiinnostusta ja myönteistä asennetta osoiteta häntä kohtaan.
Ja sitä paitsi sinä, ap, olet huomannut ja tiedät, ettei miehesi välitä lapsestasi. En itse äitinä voisi koskaan emotionaalisesti kiintyä ihmiseen, jonka tietäisin karsastavan lastani. Joten loppupeleissä ihan sama, onko lapsi "huomannut" isäpuolen antipatian, miten ihmeessä sinä olet halunnut ja valinnut jakaa elämäsi tämän ihmisen kanssa?