Antaisitko puolisollesi anteeksi pitkäaikaisen valehtelemisen?
Kommentit (17)
Annoin anteeksi, mutta kun on niin surkea valehtelemaan, niin jäi kiinni uudestaan. Oppisiko uuden puolisonsa kanssa pitämään FB-salasanansa paremmin piilossa..
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 19:14"]
Tulisiko ero?
[/quote]
Riippuu asiasta. Todennäköisesti ei tulisi eroa. Ellei se pitkäaikainen vale olisi tyyliä pitkään jatkunut pettäminen.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 19:16"]
Riippuu asiasta. Jos olisi salannut vaikka sairastavansa syöpää siksi ettei halua järkyttää perhettään, olisin armeliaampi kuin että jos olisi vaikka pelannut yhteiset rahat.
[/quote]
Samaa mieltä. Riippuu asiasta. Ja kyllä varmaan myös syistä, että miksi valehdellut. Ja miten se vaikuttaa muihin jne.
Asiastahan se riippuu. Aika paljon antaisin anteeksi, itsekin olen saanut häneltä monia asioita anteeksi. Elämä on aika lyhyt kaunanpitoon ja anteeksiantamattomuuteen.
Epärehellisestä ihmisestä ei saa rehellistä tekemälläkään.
Luulen että antaisin aviomiehelleni anteeksi lähes mitä tahansa, joten kyllä.
Mieheni on hyvä ja kunnollinen ihminen, joten jos hän olisi pitkään valehdellut minulle jostain, luultavasti asialle löytyisi jotenkin käsitettävät ja hyväksyttävät motiivit. Asia olisi ihan eri, jos olisin naimisissa vähemmän hyvän ihmisen kanssa.
en osaa edes kuvitella että puolisoni ikinä valehtelisi minulle, eikä ole syytäkään valehdella
Ei ole asiaa, jota en antaisi puolisolleni anteeksi. Hyväksyminen on eri asia.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 19:18"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 19:14"]
Tulisiko ero?
[/quote]
Riippuu asiasta. Todennäköisesti ei tulisi eroa. Ellei se pitkäaikainen vale olisi tyyliä pitkään jatkunut pettäminen.
[/quote]
Tai jos lapsen oikea isä ei olekaan se, kuka on oletettu ja nainen on tiennyt sen jo pitkään...
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 22:24"]
Ei ole asiaa, jota en antaisi puolisolleni anteeksi. Hyväksyminen on eri asia.
[/quote]
Mutta eihän sun hyväksymisellä ole mitään merkitystä! Olethan jo antanut anteeksi, ja osoittanut sillä että ei sua tarvii sen kummemmin kunnioittaa. Kunhan teet ruokaa ja annat avioseksiä, kaikki on ok?
Annoin anteeksi, mutta kun on niin surkea valehtelemaan, niin jäi kiinni uudestaan. Oppisiko uuden puolisonsa kanssa pitämään FB-salasanansa paremmin piilossa..
[/quote]
Siis luit salaa miehesi FB-viestejä? :O Etkä tiennyt sitä tehdessäsi syyllistyväsi rikokseen?
Hyvä tulla sitten puhumaan mitään valehtelun anteeksiantamisesta.
Riippuu asiasta. Pääosin en anna anteeksi minkäänlaista valehtelua, mutta koska olen realisti, käsitän, ettei mitään tällaista ehdottomuutta voi ulottaa jokaista mahdollista seikkaa koskevaksi.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 18:03"]
[/quote]
Ei näitä AV-mammoja koske Suome lait. Naiset on sikoja!
Siis luit salaa miehesi FB-viestejä? :O Etkä tiennyt sitä tehdessäsi syyllistyväsi rikokseen?
Hyvä tulla sitten puhumaan mitään valehtelun anteeksiantamisesta.
[/quote]
ei sulla muuta ollut..ok.Oli muuten kovaa meininkiä Bostonissa.
Riippuu asiasta mistä on valehdeltu.
Mieheni kieltää harrastavansa itsetyydytystä, tiedän että hän tekee sitä, tätä valhetta en näe tarpeeliseksi antaa/pyytää anteeksi.
Hän myös joskus polttelee tupakkia ja kieltää tekevänsä sen, omapahan on asinansa.
Jos valehtelu olisi sellaista että sillä selvästi yrittettäisiin peittää syrjähyppyjä, niin en antaisi anteeksi.
Riippuu asiasta. Jos olisi salannut vaikka sairastavansa syöpää siksi ettei halua järkyttää perhettään, olisin armeliaampi kuin että jos olisi vaikka pelannut yhteiset rahat.