Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kilpirauhasesta kärsivät

Vierailija
06.03.2013 |

Olen pitkään miettinyt, onko mulla häikkää siinä. Monet vajaatoiminnan oireista sopii itseeni täydellisesti (ehkä toisen raskauden jälkeen) ja nuorimmalla lapsella todettiin parivuotiaana kilpirauhasen vajaatoiminta. Noin nelisen (?) vuotta sitten multa otettiin ne arvot jonkin rutiinin yhteydessä ja tsh oli 0,71 ja tv4 14. Ymmärtääkseni "erinomaiset arvot" tai näin mun annettiin ymmärtää. Mutta noi oireet vaivaa edelleen. Kun yritän etsiä tietoa, niin eri lähteet antaa vähän sekavasti ja ymmärtääkseni noilla arvoilla ei voi olla vajaatoiminnasta kyse. 

Kannattaako siis mun mennä kuitenkin lääkärille ja ottaa asia puheeksi, voiko silti olla vajaatoimintaa tai jotain muuta häikkää? KUn en viitsisi käydä sitä puhelinruljanssia ajan saamiseksi läpi, jos sanotaan vaan ei ole ja kärsi keskenäs... Eniten mietin, että saisiko lapsen todettu hpotyreoosi ne ottamaan asian kuitenkin vakavasti. Ja tietty en noita vanhoja arvoja edes mainitsisi, ei näy niiden tiedoissa, eli voihan arvot nyt olla jotain ihan muuta..

Ajatuksia.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä, pyydä testiin. Jos lääkäri sanoo että on siinä rajoilla, tai raja-arvojen sisäpuolella, pyydä saada silti koeajaksi lääkkeet. ja sit uudet testit.

Vierailija
2/6 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kilpirauhasen vajaatoiminta, ollut jo 7-vuotiaasta asti. Ei sitä muuten pysty todeta kun verikokeilla. Mutta tietenkin kannattaa käydä lääkärissä jos sellaiset oireet. Olen myös kuullut että se voi olla perillistä, tietääkseni meidän suvussa kellään ei kyllä, mietin vain kun sanoit että tyttärelläsikin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli samanlaista kun sinullakin, arvot muka hyvät ja oireita ehtikin sitten olla sen takia parikymmentä vuotta, ennen kuin apu tuli. Mä sain Töölön Mehiläisestä apua lääkäri A. Virkamäeltä. Häntä ei kiinnosta pelkät arvot vaan oireetkin ja sukutilanne. Jos lapsellasi on, sinulla voi erittäin todennäköisesti olla myös. Googleta myös Liothyronin tai Liotyroniini tai T3-hormoni niin löydät toivottavasti lisää tietoa.

Usein henkilö jolla on hyvät arvot, mutta huono olo, tarvitsee Thyroxinin lisäksi erityisluvallista T3-hormonilääkitystä. Sitä saa siis Liothyronin nimellä tai ns. eläinperäisenä versiona, Armout Thyroidina.

Vierailija
4/6 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki oireiden takia kannattaa käydä lääkärissä. Mutta ei itse pidä diagnosoida, se pitää jättää lääkärille. Noilla arvoilla sulla ei todellakaan ole vajaatoimintaa, eikä se fakta muuksi muutu vaikka kävisit kymmenellä eri lääkärillä. Oireita toki voi olla, mutta ne johtuu sit jostain muusta. Jos haluat apua, unohda omat diagnoosit ja anna lääkärin tehdä työnsä.

Vierailija
5/6 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene lääkäriin, ei sitä muuten saa selville.

eikä kilpirauhasesta kannata kärsiä, jos se toimii huonosti, saa lääkityksen.

Vierailija
6/6 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan