Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tempperamenttinen 4v tyttö on ottanut uuden aseen minua vastaan

Vierailija
21.03.2013 |

Jos ei saa haluamaansa, niin sitten neiti pissaa joko suoraa lattialle tai husuihin. Tyttö on enimmäkseen ihan mukava, mutta sitten kun ei ole, niin helvetti repeää..

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 14:10"]Mitä jos alottaisit kauheen naurunremakan? Siis teet selväksi, että tyttö on tehnyt jotain tosi noloa. Tyttöä varmasti rupeaisi hävettämään ja tapa voisi jäädä pois. [/quote]

Tosi aikuista käytöstä. Alatko sä oikeasti jonkun nelivuotiaan pikkulapsen kanssa tuollaista teatteria?

Ainoa oikea keino on jättää huomiotta. Sitähän se lapsi sillä haluaa. Pää kylmänä vaan rauhallisesti pyyhkii pissan ja /tai vaihtaa vaatteet ja sanoo että ei noin saa tehdä. Ei mitään raivareita eikä teennäisiä mielenosoituksia.

Vierailija
22/46 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 14:22"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 14:10"]Mitä jos alottaisit kauheen naurunremakan? Siis teet selväksi, että tyttö on tehnyt jotain tosi noloa. Tyttöä varmasti rupeaisi hävettämään ja tapa voisi jäädä pois. [/quote]

Tosi aikuista käytöstä. Alatko sä oikeasti jonkun nelivuotiaan pikkulapsen kanssa tuollaista teatteria?

Ainoa oikea keino on jättää huomiotta. Sitähän se lapsi sillä haluaa. Pää kylmänä vaan rauhallisesti pyyhkii pissan ja /tai vaihtaa vaatteet ja sanoo että ei noin saa tehdä. Ei mitään raivareita eikä teennäisiä mielenosoituksia.

[/quote]

Mitä ihmeen kasvatusneuvoja täällä tosiaan jaetaan? Nöyryyttäminen ei ole mikään tapa kasvattaa, esim. äitini muistaa todella kipeinä kokemuksina tuollaiset nöyryytyksellä kasvattamiset.

Onneksi viitsitte oikoa näitä kummallisia "kasvatus"neuvoja!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pää kylmänä vaan rauhallisesti pyyhkii pissan ja /tai vaihtaa vaatteet ja sanoo että ei noin saa tehdä.

[/quote]

Mielestäni nykyvanhemmuudessa mättää kaikkein pahiten juuri tuo asenne, että lapsen huonoon käytökseen ei traumojen ehkäisemiseksi saisi puuttua muuten kuin kieltämällä ja korjaamalla jäljet. Ainoa, mitä tällä saadaan aikaan on lapsi, joka oppii, että riippumatta mitä hän tekee, niin sillä ei ole mitään kouriintuntuvia seuraamuksia.

Lievästi nöyryytetty ja/tai ruumiillisesti kuritettu lapsi on kymmenen kertaa parempi vaihtoehto kuin sellainen, joka oppii, ettei mitään todellisia rajoja ole olemassa.

Vierailija
24/46 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temperamenttinen. Yhdellä p-kirjaimella. Tai haasteellinen lapsi. Kaikilla meillä on temperamenttimme.

Vierailija
25/46 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lapsellesi vaippa, jos pissaa housuun.

Vierailija
26/46 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä et pistä noin isoa lasta siivoamaan jälkiään? Minulla on erittäin omapäinen ja uhmakas 5-vuotias poika, joka viimeksi eilen sotki vessan pissallaan kun ei tahtonut mennä sinne ajoissa. Vaan ihan oma-aloitteisesti alkoi sitä myös siivoamaan, otti paperia ja pyyhki pissat. Menin toki avuksi myöhemmin ja putsasimme aineella lattian ym. kunnolla, mutta mielestäni lapsen pitää oppia korjaamaan jälkensä.

Vierailija
27/46 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 14:51"]

[/quote]

Vaipan aiheuttama nöyryytys sinällään todennäköisesti saisi lapsen lopettamaan lattialle pissailun pysyvästi. Mutta ongelmana on, että nöyryytys on negatiivinen tunne. Modernin ja tiedostavan vanhemman tulee varjella lastaan kaikilta negatiivisilta ja potentiaalisesti traumaattisilta tunteilta. Joten ei todellakaan käy! :(

Vierailija
28/46 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaippa olisi nöyryyttävä? Moni käyttää yövaippaa vielä kouluiän kynnykselläkin. Epämukava se kyllä voi olla ja siksi jopa toimia.

Vierailija
29/46 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaivettaisiin kaaapin perukoilta vaippapussi esiin ja tekisin puheella selväksi, että vaipan käyttö alkaa jos pissaa tahalleen housuun. Ja sillä pissaamisella ei saa periksi sitä mitä alunperin halusi. Vaihtaisi itse housut ja veisi pyykkiin ja siivoaisi jäljet oman kyvyn mukaan. Vaikka sitten trauman uhalla.

Vierailija
30/46 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 15:04"]

[/quote]

Vaipan aiheuttama nöyryytys sinällään todennäköisesti saisi lapsen lopettamaan lattialle pissailun pysyvästi. Mutta ongelmana on, että nöyryytys on negatiivinen tunne. Modernin ja tiedostavan vanhemman tulee varjella lastaan kaikilta negatiivisilta ja potentiaalisesti traumaattisilta tunteilta. Joten ei todellakaan käy! :(

[/quote]

No just. Kyllä se 4v itsekkin tajuaa, ettei ole normaalia pissailla ympäriinsä, kun on kerran jo oppinut kuivaksi? Kyllä ton ikäselle jo voi näyttää ettei em. käytös ole ok.

Vierailija
31/46 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä tämän kanssa. Täyttä asiaa!

Vierailija
32/46 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 15:20"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 15:04"]

[/quote]

[/quote]

No just. Kyllä se 4v itsekkin tajuaa, ettei ole normaalia pissailla ympäriinsä, kun on kerran jo oppinut kuivaksi? Kyllä ton ikäselle jo voi näyttää ettei em. käytös ole ok.

[/quote]

Sarkasmin taju hukassa?

Vierailija
33/46 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin nro 19 = samaa mieltä!

Vierailija
34/46 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kannatan ehdottomasti myös tuota vaipan laittoa. Selität lapselle etukäteen että sellaisille lapsille, jotka pissaavat housuun, täytyy vaippa laittaa. Etteivät vaatteet likaannu. Käytetäänhän vaippoja niitä muutenkin tarvitsevilla. Minä en ainakaan suostuisi tuollaiseen käytökseen ja ylimääräiseen likapyykkiin. Lapselle varmasti riittää että kerran kokeilee oletko tosissasi ja jos joutuu vaipaa pitämään, niin on riittävän nolo kokemus isolle tytölle että mieluummin tottelee jatkossa. Kyllä tuon ikäiset kuitenkin mieluummin ovat isoja tyttöjä ja poikia kuin vauvoja.

Temperamenttisen lapsen kasvattaminen edellyttää toisinaan hieman radikaaleja keinoja, sen olen itse temperamenttisen lapsen äitinä huomannut. Keinot saavat olla kovat, kunhan ne ovat johdonmukaiset, oikeudenmukaiset eivätkä satuta lasta. Kyllä lapsi itsekin tietää tekevänsä väärin kun pissaa tahallaan housuun. Koita opastaa lasta purkamaan pettymystään ja kiukkuaan jollakin muulla tapaa.

Vierailija
35/46 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 14:46"]

Pää kylmänä vaan rauhallisesti pyyhkii pissan ja /tai vaihtaa vaatteet ja sanoo että ei noin saa tehdä.

[/quote]

Mielestäni nykyvanhemmuudessa mättää kaikkein pahiten juuri tuo asenne, että lapsen huonoon käytökseen ei traumojen ehkäisemiseksi saisi puuttua muuten kuin kieltämällä ja korjaamalla jäljet. Ainoa, mitä tällä saadaan aikaan on lapsi, joka oppii, että riippumatta mitä hän tekee, niin sillä ei ole mitään kouriintuntuvia seuraamuksia.

Lievästi nöyryytetty ja/tai ruumiillisesti kuritettu lapsi on kymmenen kertaa parempi vaihtoehto kuin sellainen, joka oppii, ettei mitään todellisia rajoja ole olemassa.

[/quote]

Ehei, jos tuon pissimisen nostaa esille ja siitä rankaisee, saa lapsi heti selville, mikä on hyvä konsti toimia. Eli juuri pissaaminen housuun vaikka kyläillessä. Jos taas olettaa, että "kävikö vahinko", niin lapsi ei saa vallantunnetta.

Vierailija
36/46 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 15:36"]

Ehei, jos tuon pissimisen nostaa esille ja siitä rankaisee, saa lapsi heti selville, mikä on hyvä konsti toimia. Eli juuri pissaaminen housuun vaikka kyläillessä. Jos taas olettaa, että "kävikö vahinko", niin lapsi ei saa vallantunnetta.

[/quote]

Jos rangaistus on tarpeeksi ikävä, niin lapsi suurella todennäköisyydellä oppii olemaan yrittämättä samaa asiaa uudelleen.

Eli pissaamisen hyöty/haittalaskelma kääntyy reilusti miinuksen puolelle.

Vierailija
37/46 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin käyttäisin käänteis-psykologiaa ja pukisin itselleni vaipan johon pissaisin. Sitten käskisin 4-vuotiaan vaihtamaan minun vaippani.

Oppisi kuinka mukavaa on vaihtaa vaippaa!

Vierailija
38/46 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 15:48"]

Minä ainakin käyttäisin käänteis-psykologiaa ja pukisin itselleni vaipan johon pissaisin. Sitten käskisin 4-vuotiaan vaihtamaan minun vaippani.

[/quote]

Eikö 4v osaa jo itse vaippansa vaihtamaan, jos sellaista joutuu käyttämään. Meillä 4v osaa jo pissat pyyhkiä potalla käytyään.

Vierailija
39/46 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 15:51"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 15:48"]

[/quote]

Eikö 4v osaa jo itse vaippansa vaihtamaan, jos sellaista joutuu käyttämään. Meillä 4v osaa jo pissat pyyhkiä potalla käytyään.

[/quote]

4-vuotias käyttää pottaa? Huhhuh..kaikkea täällä saakin lukea :O

Vierailija
40/46 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieleni sanoa, että ilmaus "4-vuotiaalla on uusi ase minua vastaan" kertoo jo aika paljon :( Kyseessä on oikeasti vielä pieni lapsi, jonka kanssa ei käydä mitään valtakamppailua. No, ehkä ymmärsin väärin, mutta tuntuu aika yleiseltä tuo ajattelutapa vanhemmuudesta, että se on ensisijaiseti jotain oman vallan korostamista ja suurin vaara on, että lapsella olisi valtaa. Aikuinen johtaa joo, mutta se on luontaista arvovaltaa, ja pääpaino kasvatuksessa on rakkaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan