Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kondomi ei tunnu olevan kellekään ehkäisyvaihtoehto?

Vierailija
21.03.2013 |

Ihmettelen, miksi synnyttäneille/pysyvässä parisuhteessa eläville naisille ehdotetaan ensimmäiseksi ehkäisyvaihtoehdoksi jotain kierukkaa. Tai vaihtoehtoisesti e-pillereitä? Miksi kukaan ei edes mainitse kondomia ehkäisyvaihtoehtona, vaan tuskailee sitä, ettei hänelle sovi kierukka eikä pillerit? Tulee ensimmäisenä mieleen se, että ovatko kierukka- ja pilleripariskunnat sellaisia kaneja, että harrastavat seksiä joka päivä ja silloin kondomien käyttö tulisi kalliiksi käytössä.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, miehellä on lateksiallergia ja lateksittomat kondomit ovat hinnaltaan kaksinkertaiset tavallisiin verrattuna.

Maksoin mirenasta 145€ ja jos käyttäisimme kondomeja tulisi tuo summa kokoon jo kuukaudessa.

Lisäksi kondomit tappavat tunnelmaa jo hajullaan ja muutenkin. Mieluumin nautin seksistä kuin alan räveltämään jonkun kumilurttanan kanssa.

Vierailija
2/52 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortsu on ihan hyvä ehkäisymuoto. Täytyy vaan olla huolellinen. Ainakin turvallisempi naiselle kuin kaikki ne hormonivalmisteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 12:38"]

Jotkut miehet ei suostu käyttämään kondomia, kun se ei kuulemma tunnu niin hyvältä.

No, mä taas en suostuisi käyttämään sellaista miestä, joka vinkuu moista.

[/quote]

Miksi et itse käytä kondomia? Miksi vaadit miestä käyttämään? Kondomi tuhoaa miehiltä kaikki nautinnot. Isolla osalla ei edes seiso kondomin kanssa. Jo sen laitto on iso asia. Seksin pitäisi olla intohimoa, halua ja kiimaa. Ei ajatusta vaan halua. Jos sen katkaisee että rupeaa etsimään ja laittamaan kondomia niin se meni sitten. Toinen juttu on että yhdyntä ei tunnu miltään kondomin kanssa. Sama kun nussisi ilmaa.

Vierailija
4/52 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 12:46"]

Mä en ymmärrä ihan. Siis eikö tule orgasmia vai eikö se orgasmi tunnu samalta? Harva mies pelkkiä työntöjä hekumoi.

Eikä ne hormoniehkäisytkään kyllä mikään nautinto ole, itse asiassa monelta naiselta vie nautinnon (halut) kokonaan.

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 12:41"]

Kortongin kanssa ei tunnu seksi miltään. Olen koittanut kyllä eri kokoja ja ja niitäkin, joiden kanssa nautinnon pitäisi olla jopa suurempi, mutta ei. Ei vain tunnu. Toki kondomivalmistajat väittävät, että sitä ei edes huomaa, mutta niillä taitaa olla ihan omat intressit mukana.

Paras ehkäisytapa on kokemustemme mukaan sellainen ns. ehkäisytietokone, jolla mitataan virtsasta ne päivät, jolloin hedelmöitymisriski on koholla. Silloin sitten suuseksiä yms. pari päivää. Muut päivät luomuna paljaalle. Tyytyväisi ollaan oltu jo muutama vuosi. Ja nyt kun aloimme yrittää lasta, niin vekotin kertoi kätevästi ne päivät, kun pitää vimmatusti yrittää ja melkein hetihän jo onnistui.

[/quote]

[/quote]

Kaikki. Sen laittaminen tuhoaa tunnelman kokonaan. Yleensä erektio lakkaa kokonaan kun sen laittaa päälle. Sitten jos jotenkin saa erektion takaisin niin seksi jatkuu ja jatkuu. Jos erektio ei lerpahda. Koska kuulemma mitään nautintoa ei saa. Tuntuu ihan hyvälle, mutta kuulemma ei tarpeeksi jolloin ei ikinä saa sitä tunnetta että edes teoriassa voisi saada orgasmin. Kondomi myös todella usein hajoaa kovassa seksissä.

Jos jotenkin laukeaa niin siitä on kuulemma nautinto kaukana. Se kuulemma tuntui enemmän työltä ja laukeamisessa ei saa orgasmia(on mahdollista). Siitä ei vaan ole mihinkään.

Kun vielä seksiä harrastetaan joka päivä niin tulee myös kalliiksi ja todella hankalaksi. 

Naisten kondomilla onnistuu paremmin. Sen voi laittaa paljon ennen seksiä, se kestää ja vaikka sekin heikentää miehen nautintoa niin ei läheskään niin paljoa. Jos me ikinä kondomia enää käytetään niin se on naisten kondomi.  

Vierailija
5/52 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 12:59"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 12:48"]

Me ollaan käytetty kumia ehkäisynä 8 vuotta, poislukien 2 raskautta ja "yritysaika" joka ollut yksi kierto kummallakin kerralla.

Nykyisin käytetään vaan makukumeja, ovat hauskempia ja haisevat ja maistuvat paremmalta kuin peruskortsut. Hormoneja en halua (e-pillerit aiheuttivat pahoja oiereita ja mieskin totesi että hormonijutut ei sovi mulle) ja kierukkaan en luota (2 tuttua tullut raskaaksi kierukan kanssa).

[/quote]

Mikä idea on makukondomeissa?

Ei kai kukaan ota suihin kumi päällä? Yäh...  :P

[/quote]

Tietenkin ottaa. Sehän on kondomin idea. Suojata taudeilta

Vierailija
6/52 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kondomi käytössä viimeisen 8 vuotta, eikä yhtään raskautta (ei siis ole ollut tarkoituksenakaan raskautua). Olemme nuoria, hieman alle kolmikymppisiä ja makuuhuoneen puolella aika aktiivisia. Meillä tämä ehkäisymenetelmä toimii. En halua elimistööni lisähormoneja, omissakin on jo sen verran kestämistä ;)

Vierailija
7/52 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys naisille, jotka ihmettelevät miksi miehet eivät käytä mielellään kumia. Siis tuntuuko teistä oikeasti seksi samalta kumin kanssa kuin ilman? Meillä oikeastaan vaimo inhoaa kumia enemmän kuin minä. Siis onhan se rasittava, hankala ja epämiellyttävä, mutta jos se nyt ainoa ehkäisykeino, niin parempi kuin ei mitään. Lisäksi oikeinkäytettynä todella varma, hajoamisen huomaa kyllä, ja silloin täytyy ottaa jälkiehkäisy.

Vierailija
8/52 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumi on loistava ehkäisyväline. Meillä käytetty 7 vuotta, paitsi kun on yritetty ja saatu 2 lasta. Mä otan kumin paaaaljon mieluummin kuin eritteet, joitten takia on pakko pitää vaippaa, hyh. Mieskin tykkää kumista, kun on melkoisen "herkkä", joten kumin kanssa ehditään molemmat saada nautintomme :)

9/52 |
01.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan aina käytetty kondomia. Nyt ei ole ehkäisyä ollenkaan kun yritetään.

Vierailija
10/52 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 23:21"]

Kysymys naisille, jotka ihmettelevät miksi miehet eivät käytä mielellään kumia. Siis tuntuuko teistä oikeasti seksi samalta kumin kanssa kuin ilman? Meillä oikeastaan vaimo inhoaa kumia enemmän kuin minä. Siis onhan se rasittava, hankala ja epämiellyttävä, mutta jos se nyt ainoa ehkäisykeino, niin parempi kuin ei mitään. Lisäksi oikeinkäytettynä todella varma, hajoamisen huomaa kyllä, ja silloin täytyy ottaa jälkiehkäisy.

[/quote]

En huomaa eroa, kulli on kulli muovitettunakin. T. nainen

Vierailija
11/52 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 22:52"]

Jotkut miehet ei suostu käyttämään kondomia, kun se ei kuulemma tunnu niin hyvältä.

[/quote]

Miksi et itse käytä kondomia? Miksi vaadit miestä käyttämään? Kondomi tuhoaa miehiltä kaikki nautinnot. Isolla osalla ei edes seiso kondomin kanssa. Jo sen laitto on iso asia. Seksin pitäisi olla intohimoa, halua ja kiimaa. Ei ajatusta vaan halua. Jos sen katkaisee että rupeaa etsimään ja laittamaan kondomia niin se meni sitten. Toinen juttu on että yhdyntä ei tunnu miltään kondomin kanssa. Sama kun nussisi ilmaa.

[/quote]

En ole tuon alkuperäisen viestin kirjoittaja, mutten usko että kondomi tuhoaa kaikilta miehiltä kaikki halut. Minun mieheni ainakin haluaa seksiä yhä uudestaan, joten en usko, että kondomi tuhoaa hänen kaikki halunsa. Hän myös nussii mieluummin minua kondomin kanssa kuin pelkkää ilmaa, joten en usko, että nämä vaihtoehdot tuntuvat hänestä samalta. Jos kondomin kanssa ei seiso ollenkaan, se ei varmaankaan ole sopiva ehkäisyvaihtoehto. Mielestäni kuitenkin ehkäisyn käyttö on kompromissi, jossa kummankin osapuolen tulisi olla valmiita joustamaan. Meillä esimerkiksi on seksiä sen verran harvoin (kerran tai pari viikossa), että minusta tuntuisi tyhmältä altistaa itseni päivittäin hormonaalisen ehkäisyn aiheuttamille mahdollisille terveyshaitoille muutaman kuukausittaisen seksikerran takia. Koska mieheni kerran ei kärsi suunnattomasti kumin käytöstä eikä se pilaa hänen seksielämäänsä, kondomi on meille sopiva vaihtoehto. Joillekin hormonaalinen ehkäisy on parempi ja ehkä ainoa sopiva vaihtoehto, mutta on tyhmää olettaa, että naisen pitää automaattisesti olla se, joka kantaa ehkäisystä koituvat haitat. Varsinkin jos naisen haitat ovat luokkaa "mahdollinen veritulppa" kun miehen vastaavat ovat "ei tunnu niin hyvältä". Enkä tarkoita morkata nyt niitä miehiä, joille kondomin käyttö on oikeasti mahdotonta, ymmärrän kyllä että niinkin voi olla.

Vierailija
12/52 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 06:18"]

[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 22:52"]

[/quote]

[/quote]

En ole tuon alkuperäisen viestin kirjoittaja, mutten usko että kondomi tuhoaa kaikilta miehiltä kaikki halut. Minun mieheni ainakin haluaa seksiä yhä uudestaan, joten en usko, että kondomi tuhoaa hänen kaikki halunsa. Hän myös nussii mieluummin minua kondomin kanssa kuin pelkkää ilmaa, joten en usko, että nämä vaihtoehdot tuntuvat hänestä samalta. Jos kondomin kanssa ei seiso ollenkaan, se ei varmaankaan ole sopiva ehkäisyvaihtoehto. Mielestäni kuitenkin ehkäisyn käyttö on kompromissi, jossa kummankin osapuolen tulisi olla valmiita joustamaan. Meillä esimerkiksi on seksiä sen verran harvoin (kerran tai pari viikossa), että minusta tuntuisi tyhmältä altistaa itseni päivittäin hormonaalisen ehkäisyn aiheuttamille mahdollisille terveyshaitoille muutaman kuukausittaisen seksikerran takia. Koska mieheni kerran ei kärsi suunnattomasti kumin käytöstä eikä se pilaa hänen seksielämäänsä, kondomi on meille sopiva vaihtoehto. Joillekin hormonaalinen ehkäisy on parempi ja ehkä ainoa sopiva vaihtoehto, mutta on tyhmää olettaa, että naisen pitää automaattisesti olla se, joka kantaa ehkäisystä koituvat haitat. Varsinkin jos naisen haitat ovat luokkaa "mahdollinen veritulppa" kun miehen vastaavat ovat "ei tunnu niin hyvältä". Enkä tarkoita morkata nyt niitä miehiä, joille kondomin käyttö on oikeasti mahdotonta, ymmärrän kyllä että niinkin voi olla.

[/quote]

Ihmeellistä tossa kondomin vaatimisessa on se että naiset itse ei halua käyttää kondomia. Nykyään kun naisillekkin on omat, mutta ne ei kelpaa. Kaksinaismoralismi kukkii.

Vierailija
13/52 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäisyneuvolan lääkärin mukaan raskaus on vain ajan kysymys kortsua käytettäessä ja suosittelee siksi muita vaihtoehtoja. Ja tosiaan, omakin esikoinen sai alkunsa oikeaoppisesta kuminkäytöstä huolimatta. Pari kertaa sattui silloin samasta paketista kummallisia kumeja, jotka sitten ylivenähtivät kummallisiksi käytössä. Epäilen, että ne olivat jotenkin viallisia.

No, joka tapauksessa lääkärin mukaan kortsun kanssa tulee raskaaksi huomattavasti helpommin kuin muilla menetelmillä.

Muitakin vaihtoehtoja on kuin yhdistelmäpillerit ja kuparikierukka, joista täällä tunnutaan puhuvan. Minipillereissä ei ole samoja veritulppariskejä kuin estrogeeneja sisältävissä pillereissä ja niitä voi käyttää imetysaikanakin ja sama juttu hormonikierukan kanssa. Sen vaikutus on vieläpä paikallinen, ei koko kehoon kohdistuva, ja ehkäisyteho sterilisaation luokkaa.

Vierailija
14/52 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 06:27"]

Ihmeellistä tossa kondomin vaatimisessa on se että naiset itse ei halua käyttää kondomia. Nykyään kun naisillekkin on omat, mutta ne ei kelpaa. Kaksinaismoralismi kukkii.

[/quote]

No ehkä koska miesten kondomi on (sterilisaation ohella) ainoa ehkäisykeino, jota mies voi ylipäätään käyttää. Onko väärin vaatia miestä ottamaan mitään vastuuta ehkäisystä ja kärsimään mitään ehkäisyn haittapuolia? Moni mies kai kuvittelee, että koska naisten ehkäisykeinot ovat niin yleisiä, niillä ei voi olla mitään haittoja. Ymmärrän, että kondomi ei välttämättä sovi sinulle ja toivon että sinulla on kumppani, jonka kanssa voitte käyttää jotain muuta ehkäisyä. Minusta ei kuitenkaan ole outoa, että joku haluaa käyttää ehkäisykeinoa, joka ei aiheuta koko kehoon kohdistuvia vaikutuksia, jonka käyttö on siistiä ja jonka pettäminen on mahdollista huomata välittömästi.

Vierailija
15/52 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelleni on tosi vaikea löytää sopivia kumeja, kaikki tuntuu olevan liian pieniä eikä seksistä nauti kukaan.

Vierailija
16/52 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 06:28"]

Ehkäisyneuvolan lääkärin mukaan raskaus on vain ajan kysymys kortsua käytettäessä ja suosittelee siksi muita vaihtoehtoja. Ja tosiaan, omakin esikoinen sai alkunsa oikeaoppisesta kuminkäytöstä huolimatta. Pari kertaa sattui silloin samasta paketista kummallisia kumeja, jotka sitten ylivenähtivät kummallisiksi käytössä. Epäilen, että ne olivat jotenkin viallisia.

No, joka tapauksessa lääkärin mukaan kortsun kanssa tulee raskaaksi huomattavasti helpommin kuin muilla menetelmillä.

Muitakin vaihtoehtoja on kuin yhdistelmäpillerit ja kuparikierukka, joista täällä tunnutaan puhuvan. Minipillereissä ei ole samoja veritulppariskejä kuin estrogeeneja sisältävissä pillereissä ja niitä voi käyttää imetysaikanakin ja sama juttu hormonikierukan kanssa. Sen vaikutus on vieläpä paikallinen, ei koko kehoon kohdistuva, ja ehkäisyteho sterilisaation luokkaa.

[/quote]

Olisi TODELLA mielenkiintoista kuulla lääkärin perustelu tähän, että "raskaus on vain ajan kysymys kortsua käytettäessä".

Raskauden alkaminenhan vaatii kymmeniä-, jopa satojamiljoonia siittiöitä (luulisi lääkärin tietävän), enkä kertakaikkiaan käsitä, miten ne pääsisivät emättimeen sen kumin läpi? Voihan se rikki mennä ja mies huomaamattaan laukeaisi sitten sisään, mutta näitä tilanteita vartenhan on jälkiehkäisy. 

Siis kaipa se raskauden alku on vain ajan kysymys missä tahansa ehkäisyssä, jos sitä ei käytetä oikein. Varmasti lähes kaikki aborttiin menevät "vahinko"raskaudet ovat näiden potilaiden mukaan alkaneet, vaikka on käytetty kaikkia mahdollisia ehkäisyvälineitä päällekkäin ja aivan oikein. Tosiasiassa ollaan kuitenkin oltu kortsun varassa, tosin käytetty sitä silloin tällöin jos ollenkaan. Tilastollisesti kuitenkin nuo selitykset laskevat ehkäisyvälineiden tehoa, etenkin kortsun. Mutta se onkin vain tilastollista.

Vierailija
17/52 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumin käyttö olisi välttämätön pakko ja siksi ok jos olisi uusi suhde tai joku yhdenyön juttu. mutta että aikuiset ihmiset vakkiintuneessa suhteessa sohlaavat jonkun teinikortsun kanssa?! Oujee. Ei tulisi mieleenkään, ja olen nainen. En halua tosin käyttää pillereitäkään, tappoivat halut, joskaan ei niin pahasti kun kortsun kanssa nyprääminen ja haarat auki odottelu. Miksi ei laimentaisi miehen tuntoaistia kun minäkään en saa silloin seksistä ns. täyttä tuntumaa? Jotenkin ensin kaikki kitka tms. tunto katoaa kun on sellainen ällö öljyinen olo ja sitten kun se kestää ja kestää ja kestää, katoaa se liukaste ja tuntuu kun paikat hitsaisi kiinni. Yyh...

Meillä on käytössä keskeytetty yhdyntä ja "varmat" päivät, olleet jo 11 vuotta ja siitä asti kun olin 23, eli iän puolesta raskaus olisi ollut ihan mahdollinen koko ajan. Tosin ei olla mitään kertalaakista raskautuvaa sorttia, molempia lapsia on tuona aikana ihan tekemällä tehty, toista vuosi ja toista 8kk. Tunnistan oviksen hyvin ja tulee muutenkin melkein kellontarkkaan kalenterin mukaan, joten helppo on ennakoida pari päivää ennen ja jälkeen. Silloin ei mennä loppuun saakka sisälle, mies vetää ajoissa pois tai sitten suuseksillä kokonaan. Muuten vedellään kuin kanit paljaaltaan ilman huolen häivää :) Tämä sopii meille aivan loistavasti, on halpaa, helppoa, ei vaadi hormoneita eikä mitään härveleitä ja jos raskaus alkaisi, olisi se ihana ylläri. Silti hermot ei enää kestä iltatähden varsinaista yrittämistä. Ja nuo muutamat päivät kestää kyllä ruikkia vatsan päälle tai olla jopa ilman kun saa muulloin mennä ihan luomuna.

Mutta juu, eihän tämä sovi tietysti niille, jotka jo pelkästä miehen näkemisestä ovat vatsa pystyssä :)

Vierailija
18/52 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se on ollut käytössä 10 vuotta ja saa olla jatkossakin. Itse en ainakaan mitään hormoneja elimistööni enää laita.

Vierailija
19/52 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut käytössä kortsu suhteen alkuaikoina ja nyt jo kolmatta vuotta Mirena.

Vierailija
20/52 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan ne aika kalliiksi. Toisaalta itsellä isoin syy on se, luomuna on niin kamalat menkat, etten itse niistä halua kärsiä.