Miksi kondomi ei tunnu olevan kellekään ehkäisyvaihtoehto?
Ihmettelen, miksi synnyttäneille/pysyvässä parisuhteessa eläville naisille ehdotetaan ensimmäiseksi ehkäisyvaihtoehdoksi jotain kierukkaa. Tai vaihtoehtoisesti e-pillereitä? Miksi kukaan ei edes mainitse kondomia ehkäisyvaihtoehtona, vaan tuskailee sitä, ettei hänelle sovi kierukka eikä pillerit? Tulee ensimmäisenä mieleen se, että ovatko kierukka- ja pilleripariskunnat sellaisia kaneja, että harrastavat seksiä joka päivä ja silloin kondomien käyttö tulisi kalliiksi käytössä.
Kommentit (52)
Meillä oli käytössä vuoden, kun ei vielä yritetty toista lasta. Ikinä en enää syö hormoneita! Suosittelen.
Nykyisillä pillereillä kun ei tule kuukautisiakaan, niin ihan mielelläni syön näitä. Enkä kumeista muutenkaan pidä.
Siemennesteestähän oli jotain hyötyjä naisen terveydellekin kuulemma. (En vain sitten tiedä, kumoavatko keinotekoiset hormonit nuo terveyshyödyt..)
No meillä suuseksi kuuluu joka seksikertaan, ja itse teen sitä alkupuolella ja tokan kerran kumin laiton jälkeen. Ihan siksi että kumi tosiaan ei ole niin kiva kuin ilman miehelle, ja makukumien kanssa homma on kivempaa kuin peruskumien. Plussa myös siitä hajusta, peruskortsut haisevat minusta aika kauhealle. Jos suihinotto tehdään loppuun asti, niin sillon ei tietenkään ole kumia.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 12:59"]
Mikä idea on makukondomeissa?
Ei kai kukaan ota suihin kumi päällä? Yäh... :P
[/quote]
Mä olen todella hyvällä tuulella ja itsevarma ovulaation aikaan. Kun söin pillereitä, nuo tunteet puuttuivat. Siksi en mielelläni ota enää mitään hormoneita.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 13:03"]
Nykyisillä pillereillä kun ei tule kuukautisiakaan, niin ihan mielelläni syön näitä. Enkä kumeista muutenkaan pidä.
Siemennesteestähän oli jotain hyötyjä naisen terveydellekin kuulemma. (En vain sitten tiedä, kumoavatko keinotekoiset hormonit nuo terveyshyödyt..)
[/quote]
Meillä ei kondomi ole vaihtoehto, sekä mies että minä inhotaan niitä kaikinpuolin. Ne haisee kamalalta, ja niiden kanssa soheltaminen tappaa kaiken spontaaniuden seksistä. Ja tulisi ne kyllä kallliksikin, me usein sekstaillaan pari kertaa päivässä muuten paitsi menkka-aikaan. Jotenkin tunnelma menee pilalle vaikka lounastunnilla harjoitetusta kiihkeästä keittiön pöydällä -seksistä jos ei saakaan mennä himon mukana spontaanisti vaan "hei sori, nyt mun täytyy laittaa tää kondomi"...
Meillä tällä hetkellä käytössä Lady-Comp ehkäisytietokone. Meille ei olisi suuri katastrofi jos tulisinkin raskaaksi, joten uskalletaan siksi käyttää tuollaistakin menetelmää joka ei toki ole aivan yhtä varma kuin monet muut. Hormoniehkäisyjä en suostu enää käyttämään, ne vei multa halut kokonaan ja mielialan alas. Kuparikierukkaakaan en oiken haluasii, sellainen vierasesine kohtuun jo ajatuksena on epämiellyttävä.
Meillä kondomi toimi reilut 7 vuotta ennen ensimmäistä lasta sekä ensimmäisen ja toisen lapsen välillä.
Oli pakko käyttää kumia kun hormonaaliset ehkäisyt saivat kroppani aivan sekaisin (jatkuva verivuoto, joka aiheutti anemian, rinnat aristivat ja halut kadoksissa)
Toisen lapsen jälkeen mies kävi vasektomiassa, joten enää kumeja ei tarvita.
mikäs vika kondomin käytössä on? tietty miehet siitä yrittävät luistaa, mutta hei, miksi naisen pitäisi työntää kehoonsa jotain hormoneja?
olemme käyttäneet kondomeja vakituisena ehkäisynä jo 12 vuotta eli koko suhteemme ajan. Lapsia ei ole tullut.
Kondomi teho on oikein käytettynä 96%, pillereiden 98% ja kierukan 99%. Joka vuosi on nelinkertainen riski tulla raskaaksi jos käyttää kondomia verrattuna kierukkaan. Tuplaehkäisy olisi toki paras.
On se monille ehkäisykeino ja ainoa mikä estää tauteja tarttumasta.
Miten te muuten estätte taudit? Käytte lääkärissä kun tulee oireita?
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 12:48"]
Me ollaan käytetty kumia ehkäisynä 8 vuotta, poislukien 2 raskautta ja "yritysaika" joka ollut yksi kierto kummallakin kerralla.
Nykyisin käytetään vaan makukumeja, ovat hauskempia ja haisevat ja maistuvat paremmalta kuin peruskortsut. Hormoneja en halua (e-pillerit aiheuttivat pahoja oiereita ja mieskin totesi että hormonijutut ei sovi mulle) ja kierukkaan en luota (2 tuttua tullut raskaaksi kierukan kanssa).
[/quote]
Mikä idea on makukondomeissa?
Ei kai kukaan ota suihin kumi päällä? Yäh... :P