Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En kertonut miehelle mun saamasta bonuksesta

Vierailija
06.03.2013 |

Voi kuulostaa itsekkäältä ja varmaan sitä onkin mutta halusin pitää rahan mun näpeissä. En koskaan osta itelleni mitään. Mies tekee aika kalliitakin (ja typeriä) hankintoja vaikkei rahatilanne oikein salliskaan. Mä taas vertailen jotain jauhelihapakettien hintoja marketissa.
Jos olisin kertonut miehelle tästä bonuksesta, se olis heti ollut kinuamassa mua maksamaan jotain sen itse aiheuttamia laskuja. Tai sitten se olis pistänyt mut maksamaan esim. sähkölaskun joka on sovittu hänen maksettavakseen, ja käynyt sitten itse hankkimassa jotain kivaa itselleen.

Oonko aivan hirveä justiina kun en kertonut "ylimääräisestä" rahasta? Mitä ootte mieltä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin laitan palkasta aina "salaa" sivuun omalle säästötilille josta ostan jotain kivaa itselle.

Vierailija
2/8 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä varten meillä on omat rahat. voin kertoa miehelle ihan vapaasti mun rahatilanteesta, hän ei ole niitä vailla. Ja sama toisinpäin.

Mitä sitten kun viet ostoksesi kotiin....mies sitten silloin motkottaa maksamattomasta sähkölaskusta, niinkö?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei tiedä tulojani eikä menojani, enkä usko, että sitä edes kiinnostaa. Kun kaksi aikuista ihmistä perustaa perheen, ei tarvitse laittaa rahoja samaan säkkiin vaan molemmat saa jatkaa taloudellisesti itsenäistä elämäänsä.

Vierailija
4/8 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin lapsellisen miehen kanssa mä varmaan pitäisin omat rahat ja omat tlit enkä antaisi edes käyttöoikeutta miehelle.

Vierailija
5/8 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 10:37"]

Kun kaksi aikuista ihmistä perustaa perheen, ei tarvitse laittaa rahoja samaan säkkiin vaan molemmat saa jatkaa taloudellisesti itsenäistä elämäänsä.

[/quote]

Meitä on moneen junaan. Kun minä ja mieheni aloimme seurustella 1980-luvun alussa, meillä oli alusta asti yhteiset rahat. Emme koskaan edes keskustelleet asiasta, vaan aina se, jolla oli rahaa, maksoi. Olimme molemmat opiskelijoita. Vuosien varrella jompikumpi on ansainnut enemmän, mutta emme ole tehneet tästä mitään numeroa. Rahat ovat yhteisiä, ja molemmilla on oikeus käyttää niitä myös omiin menoihinsa, esimerkiksi matkustamiseen. Ei meidän tarvitse puhua rahasta. Välillä sitä on ollut enemmän, välillä vähemmän. Meillä on kaksi yhteistä, nyt jo kotoa muuttanutta lasta.

Vierailija
6/8 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tapauksessa tekisin itsekin noin. Koska sinun saamasi ylimääräinen raha ei ole pois teidän yhteisistä hankinnoista eli ruuasta, laskuista yms. sulla on täysi oikeus tehdä niillä mitä itse haluat. Ihannetilanteessa tietenkin kertoisit miehelle tästä ja myös mitä olit ajatellut tehdä niillä, mutta kun se selvästi aiheuttaisi noin negatiivista reaktiota, ole ihan rauhassa hiljaa ja tee rahoilla mitä haluat. Mitä oli muuten ajatellu hankkia itsellesi, ihan uteliaisuudesta kyselen?

Vierailija
7/8 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vastaavanlainen mies ja teen juurikin noin, ilman tunnontuskia! En tosin saa työstäni mitään erityisiä bonuksia, mutta joskus tulee esim. isompi potti vuorolisiä. Laitan myös "salaa" rahaa säästötilille ja sanon surutta miehelle, että mulla ei ole rahaa. Toinen minkä päätin jo kauan sitten, on että en käytä luottokortilta rahaa kuin ns. tositilanteessa jos on pakko, siellä on sellainen kiva vararahasto kun korttia ei niistä tyhjäksi joka kuukausi kuten mies tekee omalle luottotililleen. Oikeasti vuodet ja kokemus on vaan osoittaneet, että tämä on ainut keino siihen, että ns. koirat ei kuse aina kintuille. Miehen tyyli käyttää rahaa on se, että tili tyhjäksi heti, ei mitään pesämunia missään, sitten ihmetellään sormi p*rseessä kun tuleekin joku yllättävä isompi kulu.

Koin tässä asiassa ns. herätyksen, kun olin kerran käynyt kaupassa viimeisillä penneilläni just vertailemassa jotain sika-naudan hintoja, ja ukko kurvaa pihaan uusien kaiuttimien kanssa, silloin päätin että nyt riitti. Kun ei kerran puhe auta, niin sitten on toimittava näin.

Laskut meillä maksetaan nykyään siten, että MINÄ maksan molempien tileiltä siten, kun parhaaksi näen. Miehen tililtä on maksettava heti kun sinne rahaa tulee, muuten on tili nollilla ennenkuin on ensimmäistäkään laskua maksettu...

Vierailija
8/8 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä päättänyt mitä teen:) Todennäköisesti ostan jotain uutta vaatetta tässä kuussa ja ensi kuussa jotain pientä kivaa kotiin jne.. En aio laittaa kaikkea haisemaan heti. Kiva tunne, kun tietää että tilillä on jotain ekstraa.:)
Ap