Miksi kondomi ei tunnu olevan kellekään ehkäisyvaihtoehto?
Ihmettelen, miksi synnyttäneille/pysyvässä parisuhteessa eläville naisille ehdotetaan ensimmäiseksi ehkäisyvaihtoehdoksi jotain kierukkaa. Tai vaihtoehtoisesti e-pillereitä? Miksi kukaan ei edes mainitse kondomia ehkäisyvaihtoehtona, vaan tuskailee sitä, ettei hänelle sovi kierukka eikä pillerit? Tulee ensimmäisenä mieleen se, että ovatko kierukka- ja pilleripariskunnat sellaisia kaneja, että harrastavat seksiä joka päivä ja silloin kondomien käyttö tulisi kalliiksi käytössä.
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 09:50"]
[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 09:42"]
Tuleehan ne aika kalliiksi. Toisaalta itsellä isoin syy on se, luomuna on niin kamalat menkat, etten itse niistä halua kärsiä.
[/quote]
Meillä on seksiä ehkä kerran tai pari viikossa, joten arvioisin että kondomit tulevat maksamaan noin 40-60 euroa vuodessa. Noin kerran vuodessa olen tilannut isomman määrän netistä, ja jotain tuollaista ne ovat maksaneet. Meidän kohdalla ei siis mitenkään erityisen kallista, mutta toki kalliimpaa kuin esimerkiksi kierukka. Pillereiden hinnoista en tiedä, mutta eivät nekään välttämättä halpoja ole, ainakaan jos ei voi käyttää halvinta rinnakkaisvaihtoehtoa. Tietysti jos kuksii monta kertaa päivässä, kondomit käyvät turhan tyyriiksi.
[/quote]
Minulla on kapseli mikä maksaa ~180e/3vuotta. En ole kondomien hintoja katsellut mutta joskus laskin, että pillerit tulivat halvemmaksi. Toisaalta hankala laskea, kun kondomiehkäisyllä sitä seksiä olisi vähemmän, kun olen viikon, joskus reilunkin todella kipeä ja vuodan kuin vesiputous.
Itse raskautunut kondomiehkäisyllä, ja ei mennyt rikki, kait vaan reunalta karkas se yksi pirun siittiö :)
Ja kondomi ärsyttää limakalvoja, kestää 1,5 viikkoa toipua kondomin aiheuttamasta allergisesta reaktiosta.
Mä tunnen kyllä pareja, jotka on ehkäissyt pitkäänkin kondomeilla.
Meillä on menty kondomilla aina vuoden 2006 keväästä asti. Hormoneja en enää halua sivuvaikutuksien takia. Kuparikierrukkaa pelkään, koska minulla on jo ennestään runsaahkot kuukautiset. Sterilisaatioon en halua, eikä mieskään ole siihen suotunut omalta kohdaltaan. Meillä tämä on toiminut kaikki nämä vuodet.
Jotkut miehet ei suostu käyttämään kondomia, kun se ei kuulemma tunnu niin hyvältä.
No, mä taas en suostuisi käyttämään sellaista miestä, joka vinkuu moista.
Kyllä me käytettiin monta vuotta.Sitten tulin raskaaksi sen kondomin kanssa.
Me ehkäistiin kondomilla vuosikaudet, en edes muista miten pitkään. On se semmoista tuhrustamista, mutta kierukkaa en halunnut enkä myöskään mitään hormonaalista joten eipä ollut vaihtoehtoja. Kaks viikkoa sitten kävin sterilisaatiossa ja voi pojat että nyt on vapaa fiilis!
Kortongin kanssa ei tunnu seksi miltään. Olen koittanut kyllä eri kokoja ja ja niitäkin, joiden kanssa nautinnon pitäisi olla jopa suurempi, mutta ei. Ei vain tunnu. Toki kondomivalmistajat väittävät, että sitä ei edes huomaa, mutta niillä taitaa olla ihan omat intressit mukana.
Paras ehkäisytapa on kokemustemme mukaan sellainen ns. ehkäisytietokone, jolla mitataan virtsasta ne päivät, jolloin hedelmöitymisriski on koholla. Silloin sitten suuseksiä yms. pari päivää. Muut päivät luomuna paljaalle. Tyytyväisi ollaan oltu jo muutama vuosi. Ja nyt kun aloimme yrittää lasta, niin vekotin kertoi kätevästi ne päivät, kun pitää vimmatusti yrittää ja melkein hetihän jo onnistui.
Meillä kondomi ollut ainoa ehkäisyväline naimisiinmenosta lähtien, eli vuodesta 2000. En halua minkäänlaista hormonaalista ehkäisyä, eikä mieskään.
Se on ihan se ja sama, jos kondomi pettää. Se lapsi on silloin tarkoitettu syntyväksi. Vahinkoja ei siis voi sattua. Kolme lasta on ja kaikkia on yrittämällä yritetty.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 12:36"]
Meillä on menty kondomilla aina vuoden 2006 keväästä asti. Hormoneja en enää halua sivuvaikutuksien takia. Kuparikierrukkaa pelkään, koska minulla on jo ennestään runsaahkot kuukautiset. Sterilisaatioon en halua, eikä mieskään ole siihen suotunut omalta kohdaltaan. Meillä tämä on toiminut kaikki nämä vuodet.
[/quote]
Näin meilläkin, tosin minulla ikä ei riitä sterilisaatioon ja mies epäröi sitä. Siksi kondomi on meillä käytössä. Onhan se välillä vähän sähläämistä mutta nykyään menee ns. rutiinilla =)
Kokeiltiin eri kondomimerkkejä, jotta mies löysi sellaisen, joka tuntuu mukavalta eikä vie tuntumaa paljoakaan.
Meillä on käytetty kortsua kymmenisen vuotta ja ihan tyytyväisenä. Muuta en edes harkitse, jos en sitten sterilisaatiota joskus. Mutta se ei ole niin siisti kuin kortsu...
Joo me käytetään kumia, koska vaimo ei suostu enää hakemaan pillereitä. Vaimo haluaisi lapsen, minä en vielä.
Toisaalta kondomin käyttö on perseestä, koska se tosiaan ei tunnu niin hyvältä, mutta nyt välttämätöntä.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 12:36"]
[/quote]
meillä myös näin, menty jo melkein viitisentoista vuotta (siis kun laskee pois ne ajat, jolloin kokeilin käyttää hormonaalista ehkäisyä + lapsen "hankinta"- ja raskausaika)
Varmaan siksi, koska pitkässä parisuhteessa elävät eivät tarvitse taudinehkäisyä jota kondomi myös antaa. Ja onhan se pieni tunnelmantappaja kun sitä kääröä alkaa rullailemaan, lisäksi se haisee pahalle. Meidän seksielämä ei saa olla riippuvainen siitä että onko sitä ehkäisyä nyt saatavailla vaiko ei.
Taas synnytyksen jälkeen sitä hetki joudutaan käyttämään, jonka jälkeen laitan kierukan/ teetän sterilisaation.
Mä en ymmärrä ihan. Siis eikö tule orgasmia vai eikö se orgasmi tunnu samalta? Harva mies pelkkiä työntöjä hekumoi.
Eikä ne hormoniehkäisytkään kyllä mikään nautinto ole, itse asiassa monelta naiselta vie nautinnon (halut) kokonaan.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 12:41"]
Kortongin kanssa ei tunnu seksi miltään. Olen koittanut kyllä eri kokoja ja ja niitäkin, joiden kanssa nautinnon pitäisi olla jopa suurempi, mutta ei. Ei vain tunnu. Toki kondomivalmistajat väittävät, että sitä ei edes huomaa, mutta niillä taitaa olla ihan omat intressit mukana.
Paras ehkäisytapa on kokemustemme mukaan sellainen ns. ehkäisytietokone, jolla mitataan virtsasta ne päivät, jolloin hedelmöitymisriski on koholla. Silloin sitten suuseksiä yms. pari päivää. Muut päivät luomuna paljaalle. Tyytyväisi ollaan oltu jo muutama vuosi. Ja nyt kun aloimme yrittää lasta, niin vekotin kertoi kätevästi ne päivät, kun pitää vimmatusti yrittää ja melkein hetihän jo onnistui.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 12:45"]
Varmaan siksi, koska pitkässä parisuhteessa elävät eivät tarvitse taudinehkäisyä jota kondomi myös antaa. Ja onhan se pieni tunnelmantappaja kun sitä kääröä alkaa rullailemaan, lisäksi se haisee pahalle. Meidän seksielämä ei saa olla riippuvainen siitä että onko sitä ehkäisyä nyt saatavailla vaiko ei.
Taas synnytyksen jälkeen sitä hetki joudutaan käyttämään, jonka jälkeen laitan kierukan/ teetän sterilisaation.
[/quote]
No jaa, meillä ainakin on kortsuja aina mukana, joten sen takia ainakaan seksi ei jää väliin.
Me ollaan käytetty kumia ehkäisynä 8 vuotta, poislukien 2 raskautta ja "yritysaika" joka ollut yksi kierto kummallakin kerralla.
Nykyisin käytetään vaan makukumeja, ovat hauskempia ja haisevat ja maistuvat paremmalta kuin peruskortsut. Hormoneja en halua (e-pillerit aiheuttivat pahoja oiereita ja mieskin totesi että hormonijutut ei sovi mulle) ja kierukkaan en luota (2 tuttua tullut raskaaksi kierukan kanssa).
Liki samaltahan se orgasmi tuntuu kumilla tai ilman, mutta kumin kanssa sen saaminen on vähän niin ja näin. Homma vaatii hirvittävän ähellyksen ja keskittymisen ja johtaa helpommin siihen, että vaimon tarpeet jäävät vähemmälle.
Hormonien ongelmat ovat tiedossa ja ne veivät aikanaan vaimolta halut. Siksi käytämmekin tuota ehkäisytietokonetta, jolloin ainoat kompromissit pitää tehdä niinä muutamana hedelmällisenä päivänä kuukaudessa.
Meille se on ollut ehdottomasti paras ehkäisykeino. Toki jokainen pari omalla tavallaan.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 12:46"]
Mä en ymmärrä ihan. Siis eikö tule orgasmia vai eikö se orgasmi tunnu samalta? Harva mies pelkkiä työntöjä hekumoi.
Eikä ne hormoniehkäisytkään kyllä mikään nautinto ole, itse asiassa monelta naiselta vie nautinnon (halut) kokonaan.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 12:41"]
[/quote]
[/quote]
Mä inhoan sitä KUMIA sisälläni. Ei kiitos!
[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 09:42"]
Tuleehan ne aika kalliiksi. Toisaalta itsellä isoin syy on se, luomuna on niin kamalat menkat, etten itse niistä halua kärsiä.
[/quote]
Meillä on seksiä ehkä kerran tai pari viikossa, joten arvioisin että kondomit tulevat maksamaan noin 40-60 euroa vuodessa. Noin kerran vuodessa olen tilannut isomman määrän netistä, ja jotain tuollaista ne ovat maksaneet. Meidän kohdalla ei siis mitenkään erityisen kallista, mutta toki kalliimpaa kuin esimerkiksi kierukka. Pillereiden hinnoista en tiedä, mutta eivät nekään välttämättä halpoja ole, ainakaan jos ei voi käyttää halvinta rinnakkaisvaihtoehtoa. Tietysti jos kuksii monta kertaa päivässä, kondomit käyvät turhan tyyriiksi.