Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihdutuksen este: tunnesyöminen.

Vierailija
21.03.2013 |

Olen tässä pohdiskellut syytä siihen, miksi en saa laihdutettua noita ylimääräisiä kilojani. Ja tullut siihen tulokseen että sen estää tunnesyöminen: tarvin välillä lohdtusta, piristystä, ja sen kaltaisia asioita. Ja mistä noita saa? Syömisestä!

Koska tämä on jossain syvällä selkäytimessä, tästä on todela vaikea päästä eroon. En ole keksinyt mitään korvaavaa tilalle. Kun väsyttää, lasten huuto vihloo korvia, olo on alakuloinen, siihen vaivaan on helppo napata rivi suklaata ja heti olo on parempi. Liikuntaa tarjotaan usein korvaukseksi, ja onkin totta että liikunta auttaa monenmoiseen, mutta eipä siitä yhtäkkiä lähdetä lenkille kiljuvien lasten keskeltä.

En ole keksinyt mitään, mistä saisi mielihyvää helposti ja nopeasti niin että sillä voisi korvata tuon tunnesyömisen. Onko joku muu? Olisin kiinnostunut kuulemaan.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 13:09"]

Kiitos 12, linkkisi oli hyvä ja täyttä asiaa. Oma kommenttisi sitten kylläkin jotain muuta...

[/quote]

Anteeksi, puhuin itsestäni.. Entinen "tunnesyöjä".

Vierailija
22/31 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 11:27"]

Olen tässä pohdiskellut syytä siihen, miksi en saa laihdutettua noita ylimääräisiä kilojani. Ja tullut siihen tulokseen että sen estää tunnesyöminen: tarvin välillä lohdtusta, piristystä, ja sen kaltaisia asioita. Ja mistä noita saa? Syömisestä!

Koska tämä on jossain syvällä selkäytimessä, tästä on todela vaikea päästä eroon. En ole keksinyt mitään korvaavaa tilalle. Kun väsyttää, lasten huuto vihloo korvia, olo on alakuloinen, siihen vaivaan on helppo napata rivi suklaata ja heti olo on parempi. Liikuntaa tarjotaan usein korvaukseksi, ja onkin totta että liikunta auttaa monenmoiseen, mutta eipä siitä yhtäkkiä lähdetä lenkille kiljuvien lasten keskeltä.

En ole keksinyt mitään, mistä saisi mielihyvää helposti ja nopeasti niin että sillä voisi korvata tuon tunnesyömisen. Onko joku muu? Olisin kiinnostunut kuulemaan.

[/quote]

Mitä pahaa on siinä, että te tunnette olonne hyväksi? Jos teillä on paha mieli ja suklaalevy helpottaa sitä niin syökää sellainen ihmeessä. Ei teidän kannata välittää siitä mitä muut ihmiset ajattelevat asiasta. Nostakaa oma onnenne tärkeyslistan ykköseksi, niin te ette enää murehdi tälläisiä turhia asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 13:57"]

Mitä pahaa on siinä, että te tunnette olonne hyväksi? Jos teillä on paha mieli ja suklaalevy helpottaa sitä niin syökää sellainen ihmeessä. Ei teidän kannata välittää siitä mitä muut ihmiset ajattelevat asiasta. Nostakaa oma onnenne tärkeyslistan ykköseksi, niin te ette enää murehdi tälläisiä turhia asioita.

[/quote]

No mulla ainakin se, että vaikka se sen hetkisen tuntuu hyvältä kun sitä makeaa lappaa suuhunsa, niin pidemmän päälle ei tunnu yhtään hyvältä olla läski. Ei minua kiiinnosta muiden ajatukset syömisistäni tai edes painostani, mutta kun itse haluaisin olla hoikempi ja notkeampi...

Vierailija
24/31 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan me ihmiset erilaisia. Minulla on yleensä energisin olo hiukan nälkäisenä. Kun syön, loppuu puhti siihen. 

Vierailija
25/31 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 13:59"]

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 13:57"]

[/quote]

No mulla ainakin se, että vaikka se sen hetkisen tuntuu hyvältä kun sitä makeaa lappaa suuhunsa, niin pidemmän päälle ei tunnu yhtään hyvältä olla läski. Ei minua kiiinnosta muiden ajatukset syömisistäni tai edes painostani, mutta kun itse haluaisin olla hoikempi ja notkeampi...

[/quote]

Kuuntele kehoasi. Se kertoo ettet sä saanut tarpeeksi suklaata. Muista oma onnellisuutesi. Sä olet onnellinen syödessäsi suklaata.

Vierailija
26/31 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnesyönti on ihan oikea ongelma eikä laiskuutta. Minä opin siihen jo lapsena, kun sain halauksen tai lohdutuksen sijaan karkkipussin itkiessäni. Vai onko pieni lapsi teistä "laiska"?

Vierailija
27/31 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 14:30"]

Tunnesyönti on ihan oikea ongelma eikä laiskuutta. Minä opin siihen jo lapsena, kun sain halauksen tai lohdutuksen sijaan karkkipussin itkiessäni. Vai onko pieni lapsi teistä "laiska"?

[/quote]

Aivan sama kokemus itselläni. Lisäksi kotona syötiin kaikkii tunteisiin. Juhlitaanpas täytekakulla viikonlopun kunniaksi, paistetaanpas pannukakku hienon koenumerosi kunniaksi, ota suklaata se piristää jne. Minusta sillä siis on selvä vaikutus ja siitä on ollut todella vaikea opetella pois.

Vierailija
28/31 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaa herkut jollain luxuksella, esim joku hyvä kasvonaamio, ylellistä shampoota jne. Mun on ollut pakko luopua herkuista ja monesti tulee sitten tartuttua näihin.

Vierailija
29/31 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas oli kodin ilmapiiri vähintään ihmeellinen.. Näkyi myös syömisessä. Lounas mahdollisimman aikaisin ja viikonloppuna se oli ainoa lämmin ruoka. Viikolla se oli heti koulusta tultua. Sitten myöhempää välipalojen syömistä arvosteltiin mässäilynä (vaikka sitä myöhempää ateriaa siis ei syöty, päiäruoalla olisi pitänyt pärjätä iltaan saakka). Minä kuljetin salaa huoneeseeni kaapista jotain nopeasti täyttävää, kuten viinerin. Tai söin suklaapatukoita. Siihen tuli jännityksen ja salailun leima. Mutta myös ateriarytmi oli pielessä.

Vierailija
30/31 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellinen lisää, että harrastin nuoruudessa urheilua n. 5 kertaa viikossa, treenasin tavoitteellista joukkuelajia eli en todellakaan pärjännyt iltaan yhden aterian varassa. En siis lihonut nuorena herkuista, vaan niillä juuri ja juuri täyttyi päivän kaloritarve.

Vierailija
31/31 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne, jotka sanoo, että se vaatii vain kovaa työtä saavuttaa ihanne mittansa, velehtelevat! Te kaikki olette varmasti nähneet kovasti työtä sen eteen ja epäonnistuneet kerta toisensa jälkeen. Kuunnelkaa jo kehoanne ja keskittykää olemaan onnellisia. Teistä tulee vain onnettomia tavoitellessanne mahdotonta.