Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisimme laittaa kesämökkimme saaristossa (viikko)vuokralle

Vierailija
21.03.2013 |

Onko kellään kokemusta? Mitä kannattaa ottaa huomioon ja missä nettipalvelussa olisi kätevä ilmoitella mökistä?

En oikein tiedä mistä aloittaisin tämän kanssa, joten kaikki vinkit tervetulleet :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kaikki mukavuudet? Tie perille?

Askeettisia mökkejä tai venematkan päässä olevia mökkejä on aika mahdoton saada vuokrattua  (muuten kuin koko kesäksi/vuodeksi).

Vierailija
2/11 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venematkan päässä, mutta kylmä juokseva vesi on sekä sähkö. Kompostoiva huussi.

Voipi olla aika haasteellista tuon venematkan takia. Harmi, paikka on nimittäin HIENO! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ajatellut samaa. Joku tällä palstalla kirjoitti, että mitä järkeä seisottaa kesämökkiä tyhjillää, jos ei itse sinne pääse, joten kannattaa vuokrata ja mä olen ajatellut samaa. Meillä tosin on vain pieni mökki, mutta meren rannalla ja pääsee autolla. En vain tiedä tuleeko siitä loppujen lopuksi vain liikaa vaivaa. Pitäs saada aika hyvä viikkovuokra, että viitsii alkaa vuokraamaan, kun ei ole vielä mitään kontakteja.

Kannattaa käydä ottamassa kuvia paikan päältä ja laittaa ne ilmoitukseen. Ne vaikuttaa tosi paljon.

Vierailija
4/11 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritin tuota ajatusta mutta sitten en siihen kumminkaan pystynyt. Meidän mökki on paikalla, josta olisi mennyt vuokralle vähemmilläkin mukavuuksilla. Mutta en sitten tosiaan pystynyt.

Ensin oli liian vaikea luottaa siihen, että vuokralaiset osaisivat asua ja siivota jälkensä kunnolla, etteivät tappaisi itseään häkään saunalla ja polttaisi puuvajaa tai työntäisi terveyssiteitä kompostihuussiin. Ja aina vuokralaisten välissä olisi pitänyt olla siivoamassa sisällä ja ulkona.

Sitten tuli mieleen ajatus siitä, että kun ne vuokrataan kalustettuina niin siellä ne vieraan ihmiset olisivat nukkuneet ja ties mitä muuta tehneet meidän sänkyissä, käyttäneet meidän astioita, sotkeneet mun uunia.  Kaikki omat tavarat olisi pitänyt koota pois ja silti ne sängyt  runkopatjoineen jms olisi olleet siellä vieraiden käytössä.

Tähän mä en sit vaan pystynyt. Ehkä jos olisi todella niin, että itse ei käyttäisi mökkiä ollenkaan, ikinä... mut sit kyllä pääsis helpommalla kun myisi koko roskan. Ne siivousmatkat kun vähentää vuokrasta ja sit vielä verotniin välistä jää aika vähän rahaa.

Vierailija
5/11 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin vuokrata mökin. Tekisi hyvää stadilaismuksuille mennä pariksi viikoksi saareen jossa ei mukavuuksia:D Pelikonsolit tietty jäisi kotiin. Mutta joku taksivenekuljetus sinne pitäisi olla.

Vierailija
6/11 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän voisi pyytää mökistä, jos vuokraisi koko kesäksi esim. touko-syyskuu? Mökki soutumatkan päässä saaressa. Kiva paikka ja rantasaunat jne löytyy :)

Vierailija
7/11 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 11:52"]

Mitäköhän voisi pyytää mökistä, jos vuokraisi koko kesäksi esim. touko-syyskuu? Mökki soutumatkan päässä saaressa. Kiva paikka ja rantasaunat jne löytyy :)

[/quote]

Tonneja, en tosin osaa tarkasti sanoa.

Vierailija
8/11 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarimökit, jonne pääsee vain veneellä, eivät ole kysyttyjä.

Me saadaan vuokraa vain tonni kesästä. Hieno paikka mutta kun ei ole antaa samalla myös venettä ja venepaikkaa mantereelta niin kiinnostuneita ei juuri ole.

Vierailija
9/11 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no vähän riippuu siitä MISSÄ mökki on. Kiva paikka on ihan sun mielipide ja aika harvoin on soutumatkan päässä mökkiä jossa EI olisi rantasaunaa.

Jos on keskellä korpea, ei sinne mene kukaan.

Mun ystäväni laittoi Keltaiseen pörssiin ilmoituksen ja sattumoisin ilmoituksen luki juuri siltä paikkakunnalta poislähtenyt pariskunta, jotka olivat jääneet eläkkeelle j a halusivat muuttaa kotipaikkakunnalle.

Koska kylä oli tosi pahasti muuttotappiollinen, eivät he halunneet ostaa ja vaan vuokrata. Oma koti laitettiin vuokralle ja muuttivät tänne.

Mies on äärimmäisen näppärä käsistään ja aina on joku projekti meneillään.

Iso ongelma noissa vuokrauspaikoissa on se että sinun pitäisi mennä joka kerran jälkeen tarkistamaan paikat ja esim jos vuokralaiset jättää paikan sotkuiseksi, miten veloitat tai perit jälkikäteen. TAi hajoittavat ikkunoita ?

Sitoo liikaa, usko pois.

Vierailija
10/11 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on melko itsekäs. Jos siellä mökillä ei kerta olla, niin aika röyhkeää vuokrata eteenpäin. Yhtä hyvin voisi antaa sen käyttöön naapureilleen tms.. Tämähän on aivan sama asia kuin kilpaponien saama liian vähäinen liikunta.

Vierailija
11/11 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mokkihaku.fi sinne ilmoitus!