168cm / 75kg. Läski?!
Kommentit (68)
Itse olen saman pituinen ja suurimman osan elämästäni painanut aikuisena noin 62-66 kg. Nyt painan tuon 75 kg ja ainakin mulla on läskimakkaroita niin vatsassa kuin selkäpuolellakin, eli koen itseni kyllä epämukavan lihavaksi näillä kiloilla.
Ikäni on jo 40+ joten tyytyväisyyspainoni olisi hyvinkin joku 63 -66 kg. Sen alle menevänä tässä iässä poistuisi liikaa rasvaa ihostakin ja näyttäisin kuivahtaneelta oravalta.
MInkä ikäinen olet ap. siitä riippuu?
Terveyteen liittyvä ja ulkonäköön liittyvä paino on kaksi eri maailmaa. Terveyteen liittyvässä painossa eli BMI 26 saakka ihminen voi olla hieman läskin näköinen ja lääkärit on silti erittäin tyytyväisiä, koska se on terveellinen paino, terveellisin, sanotaan. Mutta ulkonäöllisesti BMI 25 on liian lihava, ei näytä oikein hyvältä. Ulkonäköpaino on paras alle BMI 23.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 21:39"]
Terveyteen liittyvä ja ulkonäköön liittyvä paino on kaksi eri maailmaa. Terveyteen liittyvässä painossa eli BMI 26 saakka ihminen voi olla hieman läskin näköinen ja lääkärit on silti erittäin tyytyväisiä, koska se on terveellinen paino, terveellisin, sanotaan. Mutta ulkonäöllisesti BMI 25 on liian lihava, ei näytä oikein hyvältä. Ulkonäköpaino on paras alle BMI 23.
[/quote]
..ja yli 20, jos minä saisin päättää.
Minä olen 167cm ja kun olin 72 kg, niin olin mielestäni lievästi ylipainoinen. Olokin oli sen mukainen, samaten ulkonäkö. Nyt kun liikun ahkerasti ja olen saanut kiloja tiputettua ja lihasmassaa kasvatettua, niin alan olla ok. Se kilomäärä on oikea jos tunnet olosi hyväksi ja näytät mielestäsi hyvältä.
Johan BMi:kin kertoo sen että olet ylipainoinen. Olen itse pari senttiä lyhyempi ja 10kg kevyempi ja voisin hyvin pudottaa tuonne 60 kilon pintaan. Nuorempana (30+) painoni oli reilusti alle 60 kiloa ja silloinkaan en ollut laiha.
Jos tuo paino on lihasta niin eri asia
Olin itse taannoin vielä 73kg ja mulla tosiaan oli läskiä, vaikka kehonkoostumusmittauksessa todettiin myös normaalia suurempi lihasmassan määrä (treenaan salilla). Nyt olen saanut pois 4kg ja tuonne 60kg pintaan pitää päästä jotta entiset vaatteet mahtuu päälle ja läskit on pois. Olen myös 168cm.
Olin itse taannoin vielä 73kg ja mulla tosiaan oli läskiä, vaikka kehonkoostumusmittauksessa todettiin myös normaalia suurempi lihasmassan määrä (treenaan salilla). Nyt olen saanut pois 4kg ja tuonne 60kg pintaan pitää päästä jotta entiset vaatteet mahtuu päälle ja läskit on pois. Olen myös 168cm.
BMI 26,6 kertoo jo jotain...
Itse olin loppuvuodesta 168/74 ja todellakin läski! Vyötärö oli jotain 84 cm ja ihan näkyvää läskiä joka paikassa, käsivarsissakin lopulta.
Tavoite 63 kg, ei olisi enää paljon jäljellä :)
ap:sta vaikea sanoa. Jos on tosi lihaksikas niin sitten varmaan ihan ok.
Aika armoton läski kokisin olevani jos olisin tuollainen. Pituutta 169cm ja painoa 52kg ja itsellänikin vatsassa makkara joka siihen heti ilmaantuu kun paino nousee 50-51kg tuohon 52kg. Lihaksia voisin reisiin ottaa lisää ja pohkeisiinkin vähän, sekä käsivarsiin, mutta en kyllä yhteensä yli 3kg enempää. Muotojakin löytyy kun lanti 91cm, vyötärö 67cm ja rinnanymp 90cm ja 65E. Mutta jos olet noin tyytyväinen etkä sairastele, niin mikäs siinä sitten.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 19:51"]
Onko mitat mielestänne ok?
[/quote]
olen 170cm ja 75kg ja yritän laihduttaa. olen läski. Sopiva olen kun painan 60kg.
Paino ei hirveän paljon kerro. Itse olen kaverini kanssa samoissa mitoissa (mitat suunnilleen samat kuin aloittajalla). Minä olen selvästi vähän läski, mutta kaveri on tosi timmissä kunnossa. Pienempi vaatekoko ja muutenkin timmi.
Ei paino kerro juuri mitään siitä, miltä ihminen näyttää!
Olkaa rehellisiä itsellenne. Yli 60kg 168cm naiselle on liikaa, Ihan turha vedota siihen että lihakset painaa. Joopa joo.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 10:29"]
Olkaa rehellisiä itsellenne. Yli 60kg 168cm naiselle on liikaa, Ihan turha vedota siihen että lihakset painaa. Joopa joo.
[/quote]
Haha! Mä kannan ainakin kehoni ylpeydellä! Painan 72 kg ja olen 168 cm pitkä. 4 kuukautta sitten pyöräytin muksun, ja mulle ei ole ketään tullut sanomaan, että olen läski. Olen pyöreähkö, ja mulla on sopivasti muotoja. Paino on jakautunut oikeisiin paikkoihin. Toki sä saat olla mitä mieltä tahansa! Eihän se multa ole pois, mutta itse3 tiedän vetäväni katseita ja olen sopiva. :) Töihin palatessani tiedän, että painoni putoaa varmasti, sen verran fyysistä hommaan, joten en lähde stressaamaan sen suhteen. Nautin mielummin elämästäni, kun murehdin sitä, että onko minulla muutama kilo liikaa! Mies tykkää kropastani juuri tällaisenä, eikä sitä baariinkaan mennessä ole flirteiltä säästynyt! 68 kiloa on mulle sopiva paino, mutta olen tyytyväinen 72 kiloonkin!
Ei minusta ketään tarvitse sanoa läskiksi, mutta itse en haluaisi painaa noin paljon. Sun pituudella mulle sopiva paino olisi n. 56kg. Mutta ihan oikeasti naiset, olkaa sellaisia, että olette itse tyytyväisiä, miksi piittaatte niin paljon muiden mielipiteistä?
No läski ja läski:) Jokainen tekee päätöksen loppupeleissä sielä omassa päässä ja etenee sen mukaan. Juu tähän sen verran, että itse on otettava se ote oli kyse sitten ruuasta, juomasta, huumeista ym.
Mun pituus on kanssa 168 cm ja kehonkoostumusmittauksen mukaan ihannepaino 70 kg. Oma hyvänolonpaino on 72 kg. Mulla on jonkun normaalia enemmän lihaksia. Tärkeintä lienee se, mitä itse itsestäni ajattelet!
Suomalaiset naiset on lihavia, ei tarvitse kuin katsoa katukuvaa. Sitten sitä selitellään ihan ihme verukkeilla. Esim. ei tarvitse mennä kuin Tallinnaan, niin on kyllä aika paljon hoikempia naisia...T.37
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 11:16"]
Suomalaiset naiset on lihavia, ei tarvitse kuin katsoa katukuvaa. Sitten sitä selitellään ihan ihme verukkeilla. Esim. ei tarvitse mennä kuin Tallinnaan, niin on kyllä aika paljon hoikempia naisia...T.37
[/quote]
Muuta ihmeessä Tallinnaan, jollei kelpaa! Päästään sinun kaltaisista idiooteista eroon!
Ja ei, en ole ylipainoin, BMI 22
Kiitos asiallisista vastauksista! Kyllä mulla on laihdutusurakka meneillään. Asia vaan nousi tänään pinnalle, kun eräiden mielestä mitat oli aivan järkyttävät. Tavoite on saada läskiä pois vielä n. 15 kg. Sitten olen itse tyytyväinen.