tuppisuu lääkäri ja selittämätön lapsettomuus? clomit, inssi vai kummatki? :|
Mitä mieltä sinä olet? Lääkäri ehdotti inseminaatiota.
Kysyin clomeja ja sanoi ok ja antoi ohjelappusen "clomi + inssi".
Eli taipui heti ehdotukseeni.
Minulla on kyllä livästi monirakkulaiset, mutta olen ovuloinut joka kuukausi testien mukaan ja lääkärikin sanoi että normaalit ovat.
Meillä on vaan 1500 rahaa enää sillä tutkimuksiin meni tonni..
Esim. 2xclomi-inssi ja 2x inssi ja sitte clomeja ja luomusti. tai toisinpäin :P miten sitä tekisit?
Kommentit (11)
No siis jos rahaa ei inssiin oikeastaan ole, kokeilkaa clomeilla ensin. Nehän muistaakseni eivät maksa paljon. Paitsi, jos olette jo iäkkäänpuoleisia, päälle kolmikymppisiä, silloin kannattaa tehdä heti inssi eikä aikailla.
Meillä onnistui kertalaakista yhdistelmällä clomit, Pregnyl ja inssi. Pregnyl oli kyllä tarpeeton, koska ovulaatio oli jo tapahtunut sitä pistäessäni.
Jos kiirettä ei ole, voisi ehkä kokeilla vain clomeilla kuten jo ehdotettiin. Mun muistaakseni ne oli kyllä aika kalliita.
Itse olin 31-32v ja lääkäri ehdotti tuota millä mentiin.
Yksi inssi maksaa ( ultrineen ) 250e ja meillä 1500 niihin rahaa eli sen saisi 6 kertaa.
yksi clomi-inssi maksaa 450e eli niitä sais kolme.
clomeja voidaan ostaa ihan milloin vaan, kun eivät maksa paljon mitää.
vuosi lapsettomuutta takana ja 25v ollaan. Suuresta lapsikatraasta haaveillaan siksi ei haluttais aikailla.
mitkä ottaisit:
a) 2 inssiä + 2 clomi inssiä
b) 6 inssiä
c) 3 clomi inssiä
t. ap
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 19:39"]
Meillä onnistui kertalaakista yhdistelmällä clomit, Pregnyl ja inssi. Pregnyl oli kyllä tarpeeton, koska ovulaatio oli jo tapahtunut sitä pistäessäni.
Jos kiirettä ei ole, voisi ehkä kokeilla vain clomeilla kuten jo ehdotettiin. Mun muistaakseni ne oli kyllä aika kalliita.
Itse olin 31-32v ja lääkäri ehdotti tuota millä mentiin.
[/quote]
olen onnelinen puolestasi! :)
ollaan jo niin turhautuneita, että tekis melkeen mieli nuin heti. Mietin vain onko tää vaan meidän kiirehdintää jos mitään vikaa ei ole. taisiis hassua, mutta mietin onko lapselle helpompi selittää, että on tullut clomeilla, kuin inssillä. Kiinnostaakohan lapsia edes sellainen. loppujen lopuksi sillehän antaa elämän.. :P
Miksi ette mene julkisen kautta? Ei maksa tuollaisia summia vaan pelkästään polimaksun (alle 30 €/kerta). Meillä yritettiin vuosi pelkillä clomeilla, sitten puoli vuotta clomit+inssi, ja lopuksi ruvettiin tekemään alkionsiirtoja. Jos te kerran haaveilette suuresta lapsikatraasta, eikö olisi parempi ruveta heti alkionsiirto-operaatioon? Saisitte kypsyteltyä heti useita munasoluja ja yhteytettyä ne, ja siellä ne alkiot odottaisivat pakastimessa vaikka 10 vuotta sitä, että siirretään kohtuun. Meilläkin niitä odottaa yhdestä ainoasta hoitokierrosta vielä 8 sisarusta, joista ensimmäinen kohta syntyy.
meille suositeltiin yksityisellä max neljää inssiä. todennäköisyys raskaudelle kuulema ei paljoakaan jos ei neljällä irtoa. varmaan poikkeuksia on, ja paljon tämänkin ketjun lukijoita. mä menisin suoraan insseihin. vaikka joka toinen kuu luomu ja toinen inssi, ette nyt 'älyttömän' kauaa ole yrittäneet vaikka siltä tuntuukin..
meillä natsasi eka lapsi toisella inssillä, toinen lapsi ekalla ivf:llä (neljä inssiä kokeiltiin).
tsemppiä!
8 jatkaa ettei kukaan käsitä väärin! siis meille selitettiin, että todennäköisyys että raskaus lähtee käyntiin inseminaatiolla on pieni jos ei ole lähtenyt käyntiin neljällä inseminaatiolla.
Hei,
ajattelimme että julkisella puolella joutuu odottelemaan liikoja? Voiko sinne saada lähetteen ja mistä?
8 vastaajan pointti huomioituna olis ehkä paras se 2 clomi-inssiä ja 2 inssiä ja sit jatkettas clomeilla :)
ap
Me saimme heti terveyskeskuslääkäriltä lähetteen keskussairaalan polille, kun kerroimme yrittäneemme raskautta turhaan yli vuoden. Polilta saimme vastaanottoajan kuukauden päästä, ja saman tien aloitettiin hoidot clomilla. Ilmeisesti clomeja olisi ollut tarkoitus käyttää korkeintaan puoli vuotta, mutta meillä lipsahti vuoteen erinäisistä syistä. Sen jälkeen oli inssit, ja meille sanottiin heti, että jos ei kolmannella kerralla tärppää, siirrytään alkionsiirtoihin. Hoito eteni nopeasti, ja polimaksut eivät tosiaan päätä huimaa. En ymmärrä, kuka menee tieten tahtoen yksityiselle ja maksaa itsensä kipeäksi, kun julkisella puolella homma toimii aivan hyvin ja julmetun paljon halvemmalla. Sitä paitsi ne varsinaiset alkionsiirrot tehdään kuitenkin niillä samoilla klinikoilla, joihin toisen menevät omalla rahalla; me menimme kolmellakympillä eli polimaksulla.
Meillä ainakin on huono kokemus keskussairaalan lapsettomuushoidoista. Eivät saaneet ainuttakaan munasolua kypsymään ja meille todettiin, että emme tule saamaan lasta. Parin kuukauden kuluttua yksityisellä lapsettomuusklinikalla punktoitiin parikymmentä munasolua ja raskaus lähti käyntiin kolmannesta alkionsiirrosta.
eikö kukaan osaa sanoa ? :(