Mä vaihdan sukat ehkä kerran viikossa. Asioita joita teet kodinhoidossa tai henk.koht hygieniassa ns. vähän sinnepäin?
Juttuja joita et ehkä kehtaa myöntää muille ja joista tiedät että pitäisi vähän tsempata muttet kuitenkaan viitsi?
Kommentit (884)
Vierailija kirjoitti:
En pese munaani erityisesti mistään nahkojen alta. Kun ei haise niin ei haise, anatomia vaan on sellainen.
Tätä on moni nainen alapeukuttanut, mutta moniko teistä pesee klitoriksen hupun alta?
Tää on hyvä ketju. Tajuaa nimittäin, että on vielä välinpitämättömiä ihmisiä kuin itse olen, vaikka en kehtaa asiaa kenellekään myöntää.
Olin kahden pojan totaaliyksinhuoltajana parikyt vuotta ja heille kyllä opetin päivittäiset hampaidenpesut ja sukkien ja kalsareiden/t-paitojen vaihdot, mutta nyt viittaan kintaalla asioille omalla kohdallani. Ei vaan jaksa enää pingottaa. Jos samat sukat on kolmatta päivää jalassa niin so what ja jos imuroin kerran kuukaudessa etc niin mitäs se ketään heilauttaa. Pojat ovat siis muuttaneet pois kotoa. En jaksa oikein poutaa ja pingottaa enää omalla kohdallani.
En vaihda lakanoita kun kerran viikossa.
Myönnän etten joka kusen jälkeen kotona välttämättä pese käsiä niin kunnolla kuin pitäisi, mutta ei johdu laiskuudesta. Mulla on vaan usein niin kuivat kävet, että niihin sattuu ja jatkuva peseminen kuivattaa niitä lisää. Sitten tulee kipeitä haavaumia ja tulehduksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pannut merkille että töissä moni pitää työkengissä samoja sukkia koko viikon. Iljettää katsoakin kun itse vaihdan niin työsukat kuin kotona pidettävöt sukatkin joka päivä.
Ootko varma? Itselläni monta paria samanlaisia sukkia, vaihdan päivittäin, mutta samaltahan se näyttää...
Mullakin on kymmeniä pareja samanlaisia sukkia. En ole nähnyt näillä samoissa paskaisissa sukissa viikon olevilla mitään pyykkipussia eikä niitä käsilaukkuunkaan laiteta. Ei siinä tarvitse stalkata kun pukukaapit ovat vieri vieressä niin et voi olla näkemättä.
Hä, miksi ne sukat pitäisi siellä töissä vaihtaa vai nukutteko siellä töissä? Itse heitän sukat aina illalla pesuun, aamulla uudet jalkaan. Ostan pelkästään mustia lyhytvartisia sukkia. Alushousujakin on tusinan verran samanlaisia.
Heh niinpä. Tämän perusteella minua varmaan luullaan aina samoissa rytkyissä kulkevaksi haisuliksi, koska on ihan totta, että minulla on töihin mennessä _aina_ samat vaatteet (paitsi sukat vaihtelee.) Mulle kuuluu siis työasu, joka vaihdetaan päälle pukkarissa. Työ on sen verran likaista, että suihku on tosissaan tarpeellinen sieltä pois tullessa. En tosiaan koskaan käy töissä suihkussa, vaan heti ensimmäiseksi kotona. Mutta olen kehittänyt yhdestä asukokonaisuudesta, jota en muuten käytä itselleni töihin meno työasun, jota käytän siis vain sinne mennessäni ja tullessani. Jos minut pukkarissa näkee näytän aina samalta :D
Vierailija kirjoitti:
Minä luulin että 99% ihmisistä vaihtaa sukat ja alushousut joka päivä sekä käy päivittäin suihkussa. Hyi, miten likaisia ihmisiä täällä on.
Miten tämä voi kauhistuttaa niin paljon oikeasti. Mitä sitten jos niillä samoilla sukilla on pari päivää tassutellut rauhassa kotona? Miksi silloinkaan pitäisi välttämättä käydä suihkussa? Mutta ei ainoa vaihtoehto on kauhea kuvottava ihmislikahajuläjä, joka ei suurin piirtein ansaitse elää. Ihan oikeasti menee jo huvittavuuteen asti tuo hygieniafanaattisuus.
Vierailija kirjoitti:
Kuvottavaa.
Tukehdu siihen
Olen pessyt lattiat kerran elämässäni, no olen tietysti jotain yksittäisiä tahroja joutunut pyyhkimään mutta en harrasta mitään luuttuamista. Ikkunoita en ole pessyt muistaakseni ikinä missään asunnossa. Uunin olen puhdistanut kerran, kun se oli ihan tajuttoman ryönäinen jonkun edellisen vuokralaisen jäljiltä. Toki olen muuttanut monta kertaa... Olen 39-vuotias nainen. Henkkoht hygieniastani olen kyllä tarkka, hampaiden kanssa kenties liiankin tarkka, mutta siivoamisesta en niin välitä. Paitsi imuroida pitää kerran viikossa, kun on valkoiset lattiat ja hirveästi kaikenlaisia pölyäviä tekstiilejä.
Vierailija kirjoitti:
Olen pessyt lattiat kerran elämässäni, no olen tietysti jotain yksittäisiä tahroja joutunut pyyhkimään mutta en harrasta mitään luuttuamista. Ikkunoita en ole pessyt muistaakseni ikinä missään asunnossa. Uunin olen puhdistanut kerran, kun se oli ihan tajuttoman ryönäinen jonkun edellisen vuokralaisen jäljiltä. Toki olen muuttanut monta kertaa... Olen 39-vuotias nainen. Henkkoht hygieniastani olen kyllä tarkka, hampaiden kanssa kenties liiankin tarkka, mutta siivoamisesta en niin välitä. Paitsi imuroida pitää kerran viikossa, kun on valkoiset lattiat ja hirveästi kaikenlaisia pölyäviä tekstiilejä.
En minäkään luuttua lattioita kuin ehkä kolmen kuukauden välein. Eihän lattioille tuona aikana mitään näkyvää likaa kerry mutta tietysti kun kotona on paljain jaloin tulee jalkahikeä. Tuntuu epähygieeniseltä jos koskaan luuttuaisi. Kesällä kun en pidä sukkia kuin kuntosalilla luuttuan useammin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen pannut merkille että töissä moni pitää työkengissä samoja sukkia koko viikon. Iljettää katsoakin kun itse vaihdan niin työsukat kuin kotona pidettävöt sukatkin joka päivä.
Ootko varma? Itselläni monta paria samanlaisia sukkia, vaihdan päivittäin, mutta samaltahan se näyttää...
Mullakin on kymmeniä pareja samanlaisia sukkia. En ole nähnyt näillä samoissa paskaisissa sukissa viikon olevilla mitään pyykkipussia eikä niitä käsilaukkuunkaan laiteta. Ei siinä tarvitse stalkata kun pukukaapit ovat vieri vieressä niin et voi olla näkemättä.
Hä, miksi ne sukat pitäisi siellä töissä vaihtaa vai nukutteko siellä töissä? Itse heitän sukat aina illalla pesuun, aamulla uudet jalkaan. Ostan pelkästään mustia lyhytvartisia sukkia. Alushousujakin on tusinan verran samanlaisia.
Pidätkö koko työpäivän jalassa hikoilleita sukkia kotonakin. Jos liikut töissä vähääkään enemmän ovat sukat kosteat hiestä, hyi! Itse vaihdan aina töistä tultua puhtaat kuivat sukat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö koko työpäivän jalassa hikoilleita sukkia kotonakin. Jos liikut töissä vähääkään enemmän ovat sukat kosteat hiestä, hyi! Itse vaihdan aina töistä tultua puhtaat kuivat sukat.
Eivät kaikkien ihmisten jalat hikoile ja ole kosteat hiestä niin kuin sinun näköjään. Vaihdan kyllä sukkia muutaman päivän välein, mutta en hikoilun vuoksi.
Pesen hiukset (hajusteettomalla) shampoolla 1-2krt viikossa.
Pesen housuja ja löysiä neuleita tosi harvoin - eli käyttövaatteita. Kun tulen kotiin vaihdan aina heti kotivaatteet, joita pesen ahkerasti. Ei esim. voi olla kahta päivää sama paita kotona ja yöllä en käytä muita ku pikkareita.
Kuivuneet pyykit lojukoon kuivaustelineessä kylppärissä kunnes tulevat käyttöön/ tarvitsen tilaa uusille pyykeille.
Pyykkikorin pohjalla lojuu pieni kasa, jota en ole pessyt varmaan moneen kuukauteen. En muista mitä siinä edes on. Lentävät roskiin sitten kun alkaa ärsyttämään liikaa (en varmaan tarvi kun en ole kaivannut)
Pesettelö kädet aina kun käytte vessassa? Siis vaikka meikkaamassa tai harjaamassa hiukset. Eikö ne kakkapöpöt tartu silloinkin käsiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamuisin on yleensä kovin kiire vessaan. Yritän kuitenkin saada kahvit tippumaan ensin. Muutama pisara saattaa lattialle lirahtaa eikä niitä aina ehdi tai muista pyyhkäistä. Virtsahan on streliiliä ja luuttuan muutenkin tyyliin joka toinen päivä.
Kauhukeittiö -ohjelmassa eräs vanhempi rouva lirautti myös lattialle. Nuoremmat ystäväni olivat ihmeissään. En kehdannut sanoa että ihan normaalia. Tuo on tosi yleistä että iäkkäämpänä vähän karkailee. Ei sitä pidä hävetä.
Normaalit ihmiset käyttävät virtsankarkailusuojia, eivätkä lirauttele pitkin lattioita.
Vierailija kirjoitti:
Pesettelö kädet aina kun käytte vessassa? Siis vaikka meikkaamassa tai harjaamassa hiukset. Eikö ne kakkapöpöt tartu silloinkin käsiin?
Miten ne meikeissä olisi jos pesee kädet aina toimituksen jälkeen? Ja niitä nyt on joka tapauksessa pieni määrä kaikkialla vaikka siivoisi kuinka.
Vierailija kirjoitti:
Älkää vain kitiskö sitten, kun saatte jalkaa sellaisen ruusu tai selluliitti-infektion ihon alle. Jalkahygienian laiminlyönti altistaa silsalle, kovettumille yms sellaisille ihon pintahaavoille. Sitten ei muuta kuin yksi streptokokkibakteeri sinne haavaumaan, niin alkaa tapahtumaan.
Antibiottikuuri välttämätön, pahimillaan tiputukseen koko haisuli.
Varpaidenvälien haavoista (mitä itse ei näe, varsinkaan jos ei pidä hygieniasta huolta) aiheutuu pahoja yleisinfektioita. Esim elimistöön laitettuihin vierasesineisiin kuten tekoniveliin. Infektio voi lähteä varpaanvälistä vaikka 10 vuotta tekonivelen laiton jälkeen ja tulehduttaa sen. Iso leikkusruljanssi ja pitkä suonensisäinen antibioottihoito.
Pahimmillaan siinä voi lähteä henki.
Ja kaikki siis jalkojen hygieniaan liittyvää. Peskää ne jalkanne ja pitäkää varpaanvälit kuivina!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En käytä bideetä kakkoshädän jälkeen, mutta sylkäsen vessapaperiin vaikka se näyttäisi valkoiselta ja pyyhin siis vähän kostealla paperilla vielä lopuksi niin tulee varmasti puhdasta 💩
Miksi tämä sai vain alapeukkuja? 😂 Käyn lisäksi joka päivä suihkussa, vähintään. Bideetä en ole vain oppinut käyttämään. Eikä monissa paikoissa ja maissa sitä edes ole.
Hierot siis suustasi syljen bakteerit hanuriin ja siitä kulkeutuvat alapäähän? Mahdolliset Streptokokit ja kaikki? Mitä jos vaan kastelis sen paperin esim vedellä?
Mulla ainaki alkaa toosaa kutittaan jos laitan käytetyt pikkarit seuraavana päivänä jalkaan.
Imuroin joka viikonloppu, vaikka inhoan sitä sydämeni pohjasta. Jos en joskus imuroi lauantaina, niin jo seuraavan viikon tiistaina alkaa pöly ärsyttämään hengitysteitä. Pölyt jää kyllä monesti pyyhkimättä...Moppaan ehkä kerran kuussa lattiat, sekin ärsyttää. Keittiön tasot pitäisi pyyhkiä useammin, vaikka joka päivä, mutten jaksa. Pyykkiä pesen lähes joka päivä, mutta silti on aina kamala vuori pesemättömiä vaatteita. Saunassa tulee käytyä joka kolmas päivä, ja samalla vaihdan kaikki vaatteet ja tyynyliinan. Hiukset pitäisi pestä joka päivä, koska ne rasvoittuu aika nopeasti, mutten jaksa. Ne on ehkä vain saunan jälkeisenä päivänä puhtaan näköiset, seuraavat kaksi päivää joutuu häpeilemään rasvaisia hiusjuuria ja pitämään ponnaria tai nutturaa. Tykkään kyllä siisteydestä ja varsinkin puhtaudesta, mutten jaksa enkä viitsi nähdä enempää vaivaa niitten eteen. Haaveena olisikin olla joskus sen verran varakas, että voisin palkata kotisiivoojan.