Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä aloitte rupsahtamaan? Ja miten?

Vierailija
14.03.2019 |

Täytän tänä vuonna 30. En ole huomannut vielä vakavia merkkejä.. Minua luullaan ikäistäni nuoremmaksi. Toki kropassa näkyy eri tavalla syömiset kuin nuorempana jolloin pystyi syömään mitä vain ja juomaankin vkloppuisin eikä näkynyt missään. Kasvoissa ei näy vanhenemisen merkkejä..

Kommentit (105)

Vierailija
1/105 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-vuotiaana aloin rupsahtaa naamasta. Vartalo rupashti jo raskauden yhteydessä paljon aiemmin. Mutta naamalle tosiaan kävi tässä vähän aikaa sitten niin, että posket alkoi vähän roikkua. Se on menoa nyt.

Vierailija
2/105 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

40-vuotiaana tuli ryppyjä. Rinnat ja vatsa näyttivät jo silloin rupsahtaneelta (4 raskautta)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/105 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäisi murehtimisen sijaan sopeuttaa ja aikuistaa päänsisäinen maailmasi vanhenemiseen. Se tapahtuu kokonaisvaltaisesti. Se on myös kypsymistä ja omaksi itseksesi tulemista, parhaassa tapauksessa kehittymistä paremmaksi.

Ne jotka jäävät pelkästään suremaan ulkoisen olemuksen vanhenemista happanevat mieleltään. Se ei ole mukava kehitys.

Vaihtoehto vanhenemiselle on tietysti se jos satut kuolemaan nuorena :( Silloin jäät elämään kuvissa ja muistoissa ikinuorena. Silloin et koskaan rupsahda, olet turvassa.

Kannattaa miettiä asioita tältäkin kannalta.

Vierailija
4/105 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posket alkoivat roikkua kun 40 alkoi lähestyä. Seerumi- ja antioksidanttiarsenaali käyttöön ja kasvojumppaa. Jos eivät putoaisi enempää.

Vierailija
5/105 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekat ikääntymisen merkit pompahti kasvoihin kuin salamakirkkaalta taivaalta siinä 23-vuotiaana, toki alla oli äärimmäisen stressaava elämänjakso. Mutta silmien alla on kevyet juonteet, samoin otsassa erottuu pieni viiva. Nämä toki katoaa superkosteutuksella, mutta kuivalla iholla näkyvät.

Paino puolestaan on pysynyt samoissa lukemissa, että mitään kropan hidastumista ei ole vielä sattunut.

Vierailija
6/105 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Posket ja takapuoli tipahtivat synnytyksen jälkeen. Harmi kyllä. Tai no, takapuolesta ei niin nuukaa, mutta se naama... Ero näkyy ihan kuvista.

Vierailija
7/105 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42 ja mielestäni tosi hyvin säilynyt vielä. Kroppa ei ole ollut koskaan niin hyvä kuin nyt. Kasvoissa pieniä juovia silmäkulmissa, mutta ei pahoja. En koe rupsahtaneeni millään lailla.

Vierailija
8/105 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Posket ja takapuoli tipahtivat synnytyksen jälkeen. Harmi kyllä. Tai no, takapuolesta ei niin nuukaa, mutta se naama... Ero näkyy ihan kuvista.

Ikää oli vähän päälle 30.

Vierailija
9/105 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

35-vuotiaana huomasin kaulan ihon veltostuneen ja naururyppyjen ilmestyneen silmäkulmiin. Ne ei tosin ole menneet juuri pahemmaksi mielestäni... Tai ehkä olen vain tottunut/hyväksynyt? Muuten en huomaa mitään vakavia rupsahtamisen merkkejä. Ja joskus hämmennyn kun tuntuu että mittari raksuttaa mutta mieli ei vanhene. Yritän pysyä ajassa mukana ja säilyttää positiivisen nuorekkaan asenteen, kompensoisiko se alkavia ulkoisia ikääntymisen merkkejä? Täytän tänä kesänä 40.

Vierailija
10/105 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin rupsahtamaan niihin aikoihin kun kuukautiset loppuivat, ja hormonitoiminta alkoi hiipumaan. Vartalo ei enää ollut entisensä, vaan painoa tuli lisää, rinnat rupesivat kasvamaan ja roikkumaan. Jotakin positiivistakin ilmeni eli hiukset alkoivat kasvaa nopeasti. Tästä on jo kymmenisen vuotta, ja nyt jo naamastakin näkee, vaikka puoliso väittää yhä sieväksi ja pirteän näköiseksi.

Vierailija
11/105 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rinnat alkoi roikkua 14-vuotiaana.

Vierailija
12/105 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42. Juonteita on, muttei ryppyjä. Joitain harmaita hiuksia. Posket roikkuvat hiukan, mikä on ikävää. Rinnat ok.

Vierailija
13/105 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa nää kakarat 25-35 jotka kehuvat etteivät ole rupsahtaneet..

Kerron yhden faktan; EN TUNNE YHTÄKÄÄN NELJÄÄKYMPPIÄ TÄYTTÄNYTTÄ, JOSSA EI JOTENKIN NÄKYISI ELETTYÄ ELÄMÄÄ....

Rupsahtaminen alkaa 36-39 välillä selvemmin...

45-50 isompaa pudotusta, yksilöinä kuitenkin.

Geenit ratkaisee myös ..

Vierailija
14/105 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt 47 vuotiaana alkaa ensimmäisen kerran näkyä rupsahtamisen merkkejä, mutta ei haittaa olen ikäluokassani siitä huolimatta poikkeuksellisen hyväkuntoinen ja -kroppainen.

Vierailija
15/105 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo nyt selvät "naururypyt" silmieni ympärillä ja olen vasta 26v. Onneksi kroppa on hyvässä kunnossa ja uskon että pysyykin pitkään, koska rakastan urheilua.

Vierailija
16/105 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvät merkit näkyivät noin 57v.

N59

Vierailija
17/105 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

46-vuotiaana. Tietenkin koko elämän ajan ikääntyminen on näkynyt, mutta tuohon saakka jotenkin tasaisesti. 46-v. alamäki kiihtyi selvästi: kaula rypistyi, hamsterinposket alkoivat ilmaantua, nasolabiaalijuonteet syvenivät.

Varsinaisesti naama kuitenkin on muuttunut kuluneen talven aikana, kun menopaussi iski 51-vuotiaana. Joka aamu peilistä katsoo vieras naama. En edes tarkoita ryppyjä vaan jotenkin ihan kerta kaikkiaan koko naama näyttää erilaiselta. Mummolta 😕

Vierailija
18/105 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun pitäisi murehtimisen sijaan sopeuttaa ja aikuistaa päänsisäinen maailmasi vanhenemiseen. Se tapahtuu kokonaisvaltaisesti. Se on myös kypsymistä ja omaksi itseksesi tulemista, parhaassa tapauksessa kehittymistä paremmaksi.

Ne jotka jäävät pelkästään suremaan ulkoisen olemuksen vanhenemista happanevat mieleltään. Se ei ole mukava kehitys.

Vaihtoehto vanhenemiselle on tietysti se jos satut kuolemaan nuorena :( Silloin jäät elämään kuvissa ja muistoissa ikinuorena. Silloin et koskaan rupsahda, olet turvassa.

Kannattaa miettiä asioita tältäkin kannalta.

Ihan mielenkiinnosta tätä kysyn. En pelkää "rupsahtamista" En ole kovin ulkonäkökeskeinen ihminen. Aloin vain miettiä milloin ihmiset alkavat huomata merkkejä tämmöisestä. Minusta on vain ihan kiva vanheta. Itse ainakin olen tullut itsevarmemmaksi vaikka kroppa ei olekaan yhtä timmi kuin parikymppisenä ja naamaakaan en jaksa puunata samaan malliin. Enemmän nyt olen sinut itseni kanssa. Vanhenemista odotan ihan mielenkiinnolla. :) Ap

Vierailija
19/105 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naurattaa nää kakarat 25-35 jotka kehuvat etteivät ole rupsahtaneet..

Kerron yhden faktan; EN TUNNE YHTÄKÄÄN NELJÄÄKYMPPIÄ TÄYTTÄNYTTÄ, JOSSA EI JOTENKIN NÄKYISI ELETTYÄ ELÄMÄÄ....

Rupsahtaminen alkaa 36-39 välillä selvemmin...

45-50 isompaa pudotusta, yksilöinä kuitenkin.

Geenit ratkaisee myös ..

Naurattaa nää ihmiset, jotka arvostelee ja naureskelee toisille jos joku nuorempi alkaa miettiä vanhenemistaan. Kuulostat vain katkeralta kommentteinesi.

Vierailija
20/105 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

45-vuotiaana alkoi naama löystyä ja valahtaa sekä liikkuminen muuttui jotenkin jäykemmäksi kuin ennen, lattialta ei päässyt enää yhtä ketterästi ylös.