Voiko olla turhempaa ammattia kuin valokuvaaja
Uskomatonta että tuo on ihan oikea ammatti josta maksetaan palkkaa. Pitävät itseään varmaan hyvinkin tärkeinä ihmisinä
Kommentit (471)
[/quote]Jos talousasiat on yhtään sulle tuttuja niin kaikki rahat on kassassa sekaisin. Ei ole merkitystä mikä raha on tullut kassaan kirkollisverosta, mikä mainoksista.
Ja pointtihan ei ollut onko Rantanen lennätetty tuonne vai onko vain loikoilemassa siellä omilla rahoillaan (tuskin), vaan siitä miksi tuossa jutussa on erikseen valokuvaaja. On sille kuitenkin maksettu tuosta, ja juurikin niistä kirkon yhteisistä varoista. Eli toisin kuin yrität valehdella.
[/quote]
Valokuvaaja on friikku myös ja varmasti kuvannut tuolla reissulla muitakin juttuja. Tuskin kuvaaja on lähettänyt lento- ja majoituslaskuja suoraan K&K.lle maksettavaksi. Tietty hän rahat ottaa kuvien hinnassa mutta maksajia on aika suurella todennäköisyydellä muitakin kuin tuo yksi lehti. Varsinkin painetun lehden kustannuksissa kuvat on muuten aika pieni menoerä vaikka ammattilainen kuvat ottaisikin.
Kaikenlainen työnteko on mun mielestä ihan turhaa, kuka tahansa osaa tehdä mitä tahansa mutta turhin kaikista on kaupan myyjät :):):):) niin ja kaikki koulut vois samalla lakata olemasta ihan turhaan menee koulutukseen rahaa niin ja lastenhoitajat on ihan turhia myöskin.
AP on vaan kateellinen Jennille. Olet itsekin ihan jees ap:)
Minkä takia on kampaajia kun jokainen osaa kammata tukkansa itse?
Mitä vittua me tehdään kokeilla, osaan mä tehdä ruokaa.
Osaan myös maalata ja remontoida, miksi maksaisin muille?
Osaan myydä viinaa, jopa pimeesti tarvittaessa.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 17:58"]
Kyllä turhin ammatti on Joensuun kauppahallin vessavahti.
Jees älkää ihmiset menkö näihin trolleihin. Siellä joku 15-vuotias on olevinaan hirmu ovela ja nokkela.
http://wallpaperdev.com/stock/great-white-shark-hd-wallpaper.jpg tietenkin jos tuntuu siltä ni eiku parempaa ottamaan!
[/quote]
Taitaa olla kateellisten panettelua tuo Joensuun kauppahallin vessavahdin morkkaaminen. Kolmas valtakuntakin sen jo tiesi, työ vapauttaa.
Turhin on parturi-kampaaja...itse en tarvitse moisia palveluja.
Minä mietin myös, mikseivät opettajat voi valmistaa koulun lounasta? Onhan niillä hyppytunteja. Kyllä jokaisen pitäisi osata sen verran kokata.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 13:04"]
Kertokaaa nyt kuka hyötyy siitä että YLE lähettää johokin Afrikkaan toimittajan lisäksi kuvaajan. En halua elättää kuvien räpsijöitä
[/quote] Et sinä niitä elätäkkään, eiköhänne itse tienaa palkkansa, ääliö
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 17:58"]
[/quote]Jos talousasiat on yhtään sulle tuttuja niin kaikki rahat on kassassa sekaisin. Ei ole merkitystä mikä raha on tullut kassaan kirkollisverosta, mikä mainoksista.
Ja pointtihan ei ollut onko Rantanen lennätetty tuonne vai onko vain loikoilemassa siellä omilla rahoillaan (tuskin), vaan siitä miksi tuossa jutussa on erikseen valokuvaaja. On sille kuitenkin maksettu tuosta, ja juurikin niistä kirkon yhteisistä varoista. Eli toisin kuin yrität valehdella.
[/quote]
Valokuvaaja on friikku myös ja varmasti kuvannut tuolla reissulla muitakin juttuja. Tuskin kuvaaja on lähettänyt lento- ja majoituslaskuja suoraan K&K.lle maksettavaksi. Tietty hän rahat ottaa kuvien hinnassa mutta maksajia on aika suurella todennäköisyydellä muitakin kuin tuo yksi lehti. Varsinkin painetun lehden kustannuksissa kuvat on muuten aika pieni menoerä vaikka ammattilainen kuvat ottaisikin.
[/quote]Mitä muita juttuja kuvannut. Laita linkkiä juttuihin. Jos yhdestä kuvasta saa euron, niin aika monta lehtijuttua tuosta maasta tuolla päivämäärällä pitäisi siis löytyä, jotta kuvaaja saisi edes lentolipujen hinnan itselleen.
Hahahahah :))))))))))))) tyhmyydellä ei todellakaan ole rajoja :))))))))))
"Dont argue with the fool, he will drag you down to his level and beat you with experience"
Mitäs täällä huudellaan? Olkaa hiljempaa siellä ja pankaa se viemärinkansi kunnolla kiinni!
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 12:15"]
Uskomatonta että tuo on ihan oikea ammatti josta maksetaan palkkaa. Pitävät itseään varmaan hyvinkin tärkeinä ihmisinä
[/quote]
Tähän väliin täytyy todeta että kyllä niitä valokuvaajiakin tarvitaan. On lehtikuvaajia, tuotekuvaajia, harrastekuvaajia ja vaikka mitä kuvaajia. Väittäisin että valokuvaajista jotka elävät kuvaamisella on yli 85% yksityisyrittäjiä jotka vastaavasti pitävät tämän maan pyörät pyörimässä. Me yrittäjät saamme ehkä 1/3 osa siitä rahasta minkä laskutamme asiakkaalta. 2/3 osaa siitä laskutetusta summasta menee Valtiolle kaikenlaisten verojen muodossa.
Aloin tässä pohtimaan miltä näyttäisi valokuvaton maailma. Mainoksissa lukisi mitä myydään, koko nettikauppa-alaa ei luultavasti olisi. Joka paikkaan pitäisi mennä katsomaan miltä mikäkin (esim. huonekalu) näyttäisi. Kaikki pitäisi suunnitella mielikuvilla. Moni yritys tarvitsee mainosta pärjätäkseen ja mainos ei enää pure ilman kuvia. Tänä päivänä yrittäminen ei juuri kannata ilman mainostamista.
Muistaakseni jopa Vietnamin sota vuosikymmeniä sitten loppui siihen kun sieltä julkistettiin hirveitä kuvia.
Yleistiedon ja luulon välinen ero on sanoa että Ylen valokuvaajat on turhia. Miksi? Ylellä ei ole valokuvaajia. Kun Yle ei tee sitä sanomalehteä, you know. Tai jos et tiedä, ei se mitään, oletan että se on ongelmistasi pienin.
Kun Ylellä on nettisivuillaan valokuvia, ne ovat monesti toimittajien ottamia. Ja se näkyy kuvien laadussa ja tasossa, valitettavasti.
Veikkaan, että ketjun on aloittanut tämä mies, tai häneltä näyttävä nainen:
http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQtb7hU_3g6KKCdhJ0yZm4mIxCY0quyVNqhTHOOsZRVettzzDSsvA
Turhauttako kun oma naama näyttää kuvissa petolinnun perseeltä, mjötööh?
mitä helvettiä ap:n uskovaisuudella on mitään tekemistä tämän aiheen kanssa?? ihme rasisteja itse olette. Aika moni luovan alankin tyyppi on uskova, He vaan eivät tuo sitä esille mitenkään koska joutuisivat tuollaisten ennakkoluulojen kohteeksi.
Miksi täällä saa vapaasti haukkua koulutettuja lähihoitajia kenekään puolustamatta mutta jos arvostellaa mitään kouluja käymättömiä valokuvaajia niin kauhea valitus.
Mä oon töissä firmassa, jossa toimittajat ottaa itse kuvat juttuihin tai saa ne kepulikonstein (ilmaiseksi) haastateltavilta. Yksi valokuvaaja nostaisin firman tuotoksen tasoa noin 300%, mutta ihan turhahan sellaiseen on satsata :D Koska kuka tahansahan osaa kuvata...
AP, laita kuviasi näytille jonnekin! Mua ainakin kiinnostaa kuinka tasokasta kamaa tulee pokkarilla näpättynä. Voiskohan niillä voittaa jotain alan palkintoja?! Mun kuvilla ei nimittäin voiteta, vaikka silmää valokuvaukselle mulla onkin :D
Voiko olla turhempaa ammattia kuin siistijä? Kuka tahansahan osaa siivota. Ihan yhtä hyvin ihmiset voisivat itse työpaikoillaan siivota jälkensä, mopata lattiat ja pestä vessan. Samoin kerrostalossa asuvat voisivat luututa kerrostalon rappukäytävän ohi mennessään. Ei tarvitsisi erikseen maksaa joillekin siivoojille.
Kyllä turhin ammatti on Joensuun kauppahallin vessavahti.
Jees älkää ihmiset menkö näihin trolleihin. Siellä joku 15-vuotias on olevinaan hirmu ovela ja nokkela.
http://wallpaperdev.com/stock/great-white-shark-hd-wallpaper.jpg tietenkin jos tuntuu siltä ni eiku parempaa ottamaan!