Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvostele lasteni päivän ruoat

Vierailija
20.03.2013 |

Koululaiset söivät koulussa yhden aterian joten luettelen vain pienempien 3, 5 ja 6-vuotiaiden ruokailut:

- Aamupalaksi ruisnappeja, joiden päällä tuorejuustoa ja kurkkua. Juomana kalkkilisäinen mehu.

- Lounaaksi lohisalaattia (mukana vihannesten ja lohen lisäksi myös kananmunia). Juomana vesi.

-Välipalana vesi- ja hunajamelonia. Iltapäiväkahvilla pistäytyi myös ystävä, joten siinä yhteydessä lapsetkin saivat palasen isoäidin kakkua. Juomana maito.

- Päivälliseksi Perunajauhelihapataa juustokastikkeessa.Juomana vesi.

- Iltapalaksi hedelmäsalaatti (banaania, mandariinia, viinirypäleitä, omenaa, luumua ja vadelmaa) kotitekoisen vaniljakastikkeen kera.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punainen riisi keitetään kattilassa ja maustetaan.

Wokkipannuun silputaan purjoa, porkkanaa, broccolia, punakaalia, bambua, punasipulia yms ja kuullotetaan oliiviöljyssä kunnes vihannekset ovat vähän pehmenneet.

Vierailija
22/55 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua, jälkimmäisessä päivässä juomana vain vettä ja mehua, mehu on ihan tosi huono homma, sitä ei pelasta mikään kalsium! Maitoa ja maitotuotteita kehiin! Ja puuroa yms, ei kasvava lapsi pärjää kurkkutikuilla sun muilla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika köyhät eväät, jos ajatellaan niitä aineita, mitä lapset tarvitsevat kasvaakseen. Kuidunsaanti on heikkoa, samoin vitamiineissa jää varmaan vajausta, jos purkista ei oteta lisää (ja samalla hoituu kalsiumvajekin).

Hyvä, että tuon ikäiset syövät salaattia, se ei kaikille alle kouluikäisille oikein maistu.

Vierailija
24/55 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse vaan ihmetteln miten oot saanut lapset syömään noin monipuolisesti!

Meillä lohisalaatti menis varmasti 13v:lle ja vähän söis myös 11v mut 8v ja 4v ei koskiskaan siihen.

Minustakin kyllä aika vähän lapset syö. Esim tuo melonivälipala - eihän se täytä yhtään, pelkkää vettä. omat lapset ois nälkäisiä noilla syömisillä. 

Vierailija
25/55 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille arvosteluista. Oli opettavaa verrata palstaneuvoja ammattilaisten ohjeisiin. Päivämenyyt on siis koottu yhdessä ravintoterapeutin kanssa ja vastaavat suosituksia.

Vierailija
26/55 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sit ollut puhetta annoskoosta? Aika paljon saa pieni ihminen salaattia vedellä että saa tarpeeksi! Mä en usko et yksikään ammattilainen suosittelee mehua! Puoskari!

Vierailija
27/55 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 11:24"]

Onko sit ollut puhetta annoskoosta? Aika paljon saa pieni ihminen salaattia vedellä että saa tarpeeksi! Mä en usko et yksikään ammattilainen suosittelee mehua! Puoskari!

[/quote]

Itseasiassa useamman ammattilaisen tiimi. Ja vastaukset olivat juuri sellaisia kuin olin plastan perusteella päätellytkin. Muutama asiallinen. Muutama osaava. (Kiitos näille)  Ja sitten loput hatusta vedettyä paskapuhetta.  LOL

Vierailija
28/55 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 10:23"]

Koululaiset söivät koulussa yhden aterian joten luettelen vain pienempien 3, 5 ja 6-vuotiaiden ruokailut:

- Aamupalaksi ruisnappeja, joiden päällä tuorejuustoa ja kurkkua. Juomana kalkkilisäinen mehu.

- Lounaaksi lohisalaattia (mukana vihannesten ja lohen lisäksi myös kananmunia). Juomana vesi.

-Välipalana vesi- ja hunajamelonia. Iltapäiväkahvilla pistäytyi myös ystävä, joten siinä yhteydessä lapsetkin saivat palasen isoäidin kakkua. Juomana maito.

- Päivälliseksi Perunajauhelihapataa juustokastikkeessa.Juomana vesi.

- Iltapalaksi hedelmäsalaatti (banaania, mandariinia, viinirypäleitä, omenaa, luumua ja vadelmaa) kotitekoisen vaniljakastikkeen kera.

[/quote]

Ekaksi hyvä, että annat vain vettä ruuan kassa. Vitamiinit/hivenaineet ja kivennäisaineet imeytyy paremmin. Ja maitohan sulla on tietty homonegoimatonta! Meillä lapset eivät edes jokapv saaneet maitoa ja loistavat hampaat sekä luusto!

Lounassalaatin katsoisin enemmänkin aikuisten ruuaksi mutta jos oli uunilohta ja vihannekset tuoretavaraa/pakaste eikä purkkimössöä niin hyvä!

Välipalakin ok mutta jos ei kakkua niin juuritaikinaan tehty leipäpälä on erittäin hyvä. Siinä lapset saa samalla hyviä maitohappobakteereja! Kaipa neuvolat ovat tämän selvittäneet?

Iltapalaksi en itse antaisi enää hedelmiä ne kun on tuontitavaraa eikä kukaan tiedä millä myrkyillä hyönteiset hävitetty. Maitoon tehty täysjyvägrahampuuro on hyvää marjojen/kiisselin tms kanssa. Sokeriahan voi käyttää vain hiukka tai sitten makeuttaa vaikka intiaanisokerilla.

Vierailija
29/55 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 11:21"]

Kiitos kaikille arvosteluista. Oli opettavaa verrata palstaneuvoja ammattilaisten ohjeisiin. Päivämenyyt on siis koottu yhdessä ravintoterapeutin kanssa ja vastaavat suosituksia.

[/quote]

(en asiaa täällä maininnut, koska palstalla voi tietysti kuka tahansa sanoa mitä vaan, mutta olen itse toiminut ravitsemusterapeuttina 22 vuotta...)

-4-

Vierailija
30/55 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 11:28"]

[/quote]

(en asiaa täällä maininnut, koska palstalla voi tietysti kuka tahansa sanoa mitä vaan, mutta olen itse toiminut ravitsemusterapeuttina 22 vuotta...)

-4-

[/quote]

Taisit sitten kai rivien välistä bongatakin , miksi tietyt valinnat on tehty?

Vierailija
31/55 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 11:37"]

[/quote]

-4-

[/quote]

[/quote]

En. Maidon kanssa lienee ongelmia, mutta muuten en kyllä sano yhden päivän satunnaismenyyn perusteella mitään. Lisäksi sain vaikutelman, että painonhallinta saattaa olla tuossa cluena, mutta edelleen: perheiden ruokalistat vaihtelevat aika lailla. Pitäisi tietää vähän pidemmän aikavälin ruokavalinnat, että alkaisin arvailla enempää.

-4-

Vierailija
32/55 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 11:37"]

[/quote]

-4-

[/quote]

[/quote]

En. Maidon kanssa lienee ongelmia, mutta muuten en kyllä sano yhden päivän satunnaismenyyn perusteella mitään. Lisäksi sain vaikutelman, että painonhallinta saattaa olla tuossa cluena, mutta edelleen: perheiden ruokalistat vaihtelevat aika lailla. Pitäisi tietää vähän pidemmän aikavälin ruokavalinnat, että alkaisin arvailla enempää.

-4-

[/quote]

Maito on yksi ongelmakohdista. Painonhallinta ei osunut. Ja olet varmaan oikeassa että kuukauden menyyt kertoisivat selkeämmin tilanteen.

Vierailija
33/55 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on varmasti Lontoon "Kotirouva", muuttanut vain vähän lasten ikiä, ettei tunnistettaisi... Just jotain salaatteja se varmaan lapselleen syöttelee.

Vierailija
34/55 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 11:53"]

Aloittaja on varmasti Lontoon "Kotirouva", muuttanut vain vähän lasten ikiä, ettei tunnistettaisi... Just jotain salaatteja se varmaan lapselleen syöttelee.

[/quote]

Eivätkö kaikki syötä? Vai estätkö sinä omia lapsiasi syömästä salaatteja? Jos estät, niin miksi?

Vierailija
35/55 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisena hieman vanhempana (50v) rouvashenkilönä ihmettelen, että onko ruokailu nykyään todellakin lähes tieteellistä suorittamista... että esim. Finelista pitäisi katsoa eri ruokien ravintoainepitoisuuksia?

Ymmärrän toki, että esim. allergian takia näitä asioita joudutaan miettimään enemmän, mutta ihan normaalilapsen luulisi kasvavan ja pysyvän terveenä vähemmälläkin yrittämisellä. Tällä tarkoitan normaalia, monipuolista perusruokavaliota, ei eineksiä (ainakaan joka päivä), mutta ei mitään tiukkapipoiluakaan.

Relatkaa! -- joo ja anteeksi että olen olemassa :-)

Vierailija
36/55 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mehun huonot puolet on hatusta vedettyä paskapuhetta? Ja jos yhdellä aterialla on maitoa niin miksei lopuilla?

Vierailija
37/55 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset olis nälissään noin kevyillä iltapaloilla ym

Vierailija
38/55 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kysyt jos ei kelpaa kuin kehuvat kommentit? 

Vierailija
39/55 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän myös ihmettelin, että juustoa ja vähän maitoakin voi käyttää ja tehdä vaniljakastikkeen maitoon, mutta ei sitten kuitenkaan voikaan maitoa juoda?

Mutta oma lapseni ei juo maitoa eikä siinäkään ole ongelmaa. Ap;n lasten ruoat ovat ihan tavallista hyvää ruokaa.

Vierailija
40/55 |
20.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 12:25"]

Miksi kysyt jos ei kelpaa kuin kehuvat kommentit? 

[/quote]

Vastasin tähän jo: Tahdoin verrata palstakommentteja asiantuntijatiimin suosituksiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi