Valitusta appivanhemmista
Eli appivanhemmillani on kaksi autoa, joista toinen majailee mieheni veljen pihassa ja on mieheni veljellä "lainassa" - sitä autoa voi siis molemmat lainata heidän mukaansa. Minä ja mieheni opiskelemme ja meillä on muutto edessä ja pyysimme autoa lainaan appivanhemmilta että saamme vaatteita yms vietyä uuteen taloon. No nihkeää "katsotaan että käykö meille vai tarttetaanko itse 1autoa". Ja ehdotus siitä 2 auton otosta sai katsotaan vastauksen.
Ja ei sitten käynyt. Arvatkaa ottaako päähän?
Mieheni veli ja sen vaimo käyvät molemmat töissä ja veli on mieheäni 4 vuotta vanhempi. Tottakai hänen vanhempansa saavat tehdä autoillaan mitä itse haluavat, mutta kyllä se hieman epäreilulta tuntuu:( Varsinkin kun se 2auto on koko aika veljellä - eikä se maksa vakuutuksia yms siitä.
Aarhg taidan olla vaan paha ja kateellinen miniä, mutta kyllä mieheni olisi jotain apua omilta vanhemmiltaan toivonut.
Eli mieheni on 25vuotias ja hänen veljensä täyttää kohta 29vuotta. Ja kaikki asuvat Helsingissä missä auto ei ole arkena välttämätön - sekä meillä eikä veljellä +vaimolla ole lapsia.
Kommentit (4)
Ap vastaa - ihan kyllä vuokra-asunnosta toiseen muutetaan. Ilmaisin itseni epäselvästi.
Ja kyllä auto nyt jouduttiin vuokraamaan. Pointtina oli se että miehelle on sanottu että sitä kakkosautoa saa lainata ja nyt se onkin sen veljellä "lainassa" (niinkuin on ollut sillä vuoden putkeen) mutta kun oikeeseen tarpeeseen kysytään niin ei käy!
Eli ei saa tulla miehen puolesta paha mieli siitä että lapsia kohdellaan eriarvoisesti? Että amiksen jälkeen suoraan töihin menneellä veljellä on auto ympäri vuoden, mutta kakistellaan kun muutamaksi tunniksi mieheni olisi kyseistä autoa tarvinnut.
Itse en vain ymmärrä että miten vanhemmat voivat kohdella niin eriarvoisesti veljeksiä. En tiedä minkälainen oikeustaju sulla on, mutta ei se ainakaan miehestä mukavalta tuntunut!
Ymmärrän että on etuoikeus että voi lainata joltain autoa, eikä todellakaan vanhempien velvollisuus ole aikuisille lapsille lainata. Mutta hän kysyi 2autoa lainaan, joka on hänen vanhempiensa ja sellainen että mies ja hänen veljensä voivat lainata sitä, joka on ollut vuoden putkeen lainassa veljellä.
Ymmärrätkö eron? Miksi veljet ovat niin eriarvoisessa asemassa keskenään?
Jos se kakkos-auto on aina sillä veljellä "lainassa" niin miksi että kysyneet suoraan siltä veljeltä, että saako sen auton lainaksi muuttoa varten. Miksi ne appivanhemmat piti edes asiaan sotkea jos se veli sitä auto käyttää?!
Meistä on kohteliasta kysyä asiaa auton oikeilta omistajilta, johon he olisivat voineet sanoa vaikka että "sopii, että sovi se x:n kanssa koska sillä se on tällä hetkellä" koska appivanhemmat puhuvat autosta heidän autonaan, niinkuin se onkin, eikä veljen autona.
ehkä olisi pitänyt tehdä toisin päin, mutta ei tullut mieleen että näin olisi käynyt..... :s että ihan kohteliaisuuden takia kysyttiin että voisiko sitä lainata.
Jos opiskelijalla on varaa uuteen taloon, on varaa myös vuokrata auto!
Mikä tuntuu epäreilulta? Sekö, että aikuinen miehesi ei kykene omin rahoin hankkimaan autoa etkä sinä ymmärrä, että sellaisen voi vuokrata?